Netflix släpper tittarsiffror för första gången

Permalänk
Melding Plague

Netflix släpper tittarsiffror för första gången

Netflix har släppt en rapport under namnet What We Watched. Den visar hur många timmar som spenderats på sajten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

1% av all tittartid på en säsong av en serie jag aldrig hört om… har man missat något?

Permalänk
99:e percentilen

nästan 100 miljarder tittade timmar

Och det är väldigt många timmar. Och vi vet också att det brukar bli fler avsnitt än vad man först har beräknat.

(Själv har jag dock inte Netflix.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Discokungen

Spännande. Kul med siffror! Konstigt att jag konsumerat bra mycket Netflix men aldrig någonsin hört talas om The Night Agent? Allt är såklart efter vad man tigrar på, men spännande radioskugga.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

1% av all tittartid på en säsong av en serie jag aldrig hört om… har man missat något?

Jag kände knappt igen något förrän Black Mirror på #60...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Tänk vad världen hade kunnat producera om vi inte hade en dumburk….

Permalänk
Medlem

Kul att se "The Night Agent" ligga så bra till, var en riktigt bra serie faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

1% av all tittartid på en säsong av en serie jag aldrig hört om… har man missat något?

Ja, USA har betydligt bättre utbud än vad vi får i Sverige

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fan vad mycket skit.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Fan vad mycket skit.

"Arg boomer skriker åt moln"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Spännande. Kul med siffror! Konstigt att jag konsumerat bra mycket Netflix men aldrig någonsin hört talas om The Night Agent? Allt är såklart efter vad man tigrar på, men spännande radioskugga.

Gick in med låga förväntningar och serien var förvånansvärt bra. Definitivt sevärd om man inte har något bättre för sig.

Permalänk
Medlem

Den enda som jag sett är The Night Agent och längtar efter säsong 2.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Får väl se om de gör en Blizzard sen och slutar rapportera om/när siffrorna börjar gå ner

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Det finns absolut bra grejor på Netflix. The Night Agent är ett exempel, Queens Gambit ett annat. Har verkligen uppskattat Lupin också. Finns annat också så klart.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Det va inte många man sett från topp 100... Men kvaliteten på Netflix har också gått ner. Mycket att kolla, men sällan nåt bra. Själv föredrar jag nog HBO och Amazon Prime.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Det va inte många man sett från topp 100... Men kvaliteten på Netflix har också gått ner. Mycket att kolla, men sällan nåt bra. Själv föredrar jag nog HBO och Amazon Prime.

Netflix har om något haft ett ovanligt bra utbud i år med nya välproducerade serier. Majoriteten av de positiva överaskningarna jag stött på har varit netflix-content. Blue eye samurai var senaste överraskningen. En fusion av anime och dreamworks animation med en story och karaktärer man slipper skämmas för. Renewed för säsong 2 nu också.

När det kommer till andra aktörer är det bara apple TV som imponerar med stora mängder kvalite förutom netflix. HBO har långkörare som tog slut och The bear, men utöver det fanns det inte mycket. Prime producerar knappt något alls och när de gör det så är det slötittar content so bad it's good grejer som Reacher.

Netflix har också plockat in väldigt mycket koreanska påkostade serier senaste åren som blivit väldigt populära även om det är lite för trashy plots för min smak oftast. Men det bidrar ju i vilket fall till ett brett utbud.

Permalänk
Medlem

Netflix och många andra streamingappar är förvånansvärt usla på att hjälpa en hitta någon ny serie tycker jag.

I UI möts man av hundratals thumbnails som ger minimal eller noll hint om vad det är för typ av serie, och inne på infosidan står det EN ynka generisk mening med typ vilka som är skådespelare.

De enda serier jag "hittat" är de jag hört talas om på forum osv, och gör man inte det så tja då hör man aldrig talas om dem. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Netflix och många andra streamingappar är förvånansvärt usla på att hjälpa en hitta någon ny serie tycker jag.

I UI möts man av hundratals thumbnails som ger minimal eller noll hint om vad det är för typ av serie, och inne på infosidan står det EN ynka generisk mening med typ vilka som är skådespelare.

De enda serier jag "hittat" är de jag hört talas om på forum osv, och gör man inte det så tja då hör man aldrig talas om dem. ^^

Finns t.ex. netflixguiden.se som kan hjälpa en hitta något man vill titta på. Inte perfekt den heller, men åtminstone lite bättre.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Netflix och många andra streamingappar är förvånansvärt usla på att hjälpa en hitta någon ny serie tycker jag.

I UI möts man av hundratals thumbnails som ger minimal eller noll hint om vad det är för typ av serie, och inne på infosidan står det EN ynka generisk mening med typ vilka som är skådespelare.

De enda serier jag "hittat" är de jag hört talas om på forum osv, och gör man inte det så tja då hör man aldrig talas om dem. ^^

Ja. Och dessutom är det så i Netflix fall att om du klickar på den för att läsa vad som står och vilka skådespelare som är med så börjar den automatiskt spela och det går absolut inte att ställa in så att den inte gör det- Åtminstone inte på TV:n.
Och då hamnar den i fortsätt titta oavsett om du bedömer att det är skräp eller bra om du inte är tillräckligt snabb att backa ur.
Netflix gör en del som är riktigt bra i sitt GUI men mycket är så djävla dåligt att man funderar ibland över om dom faktiskt vill djävlas med folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sba74:

Ja. Och dessutom är det så i Netflix fall att om du klickar på den för att läsa vad som står och vilka skådespelare som är med så börjar den automatiskt spela och det går absolut inte att ställa in så att den inte gör det- Åtminstone inte på TV:n.
Och då hamnar den i fortsätt titta oavsett om du bedömer att det är skräp eller bra om du inte är tillräckligt snabb att backa ur.
Netflix gör en del som är riktigt bra i sitt GUI men mycket är så djävla dåligt att man funderar ibland över om dom faktiskt vill djävlas med folk.

Då jag inte använder Netflix TV appen men i menyn, under "Ljud å undertexter" har jag "Ta bort från fortsätt Titta" (på 4K Chromecast Google TV). Finns tyvärr inte 4K Apple TV, då jag kör Netflix från ATV:n. Så var gång man råkar starta nån skit film/serie (vilket det finns gott om) går jag in på Chromecasten å tar bort skitet.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Tänk vad världen hade kunnat producera om vi inte hade en dumburk….

En massa fler barn så det hade gått utför ännu snabbare...

Rätt kul att se listan! Filterbubblan gör ingen en tjänst.

Permalänk
Medlem

Inget jag känner igen eller varit intresserad av bland topp 30. Topp 40... eh, hela vägen till topp 50 vill jag nog tro..

Efter att ha kollat lite på vad några serier handlar om så bekräftas bara en känsla av att de flesta människor på jorden, ja de som omfattas av denna lista, ägnar sig åt verklighetsflykt.

Visa signatur