SweClockers hårdvarukalender 2023 – tävlingar och erbjudanden fram till jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Var samma för mig i alla webbläsare och på tre olika datorer, körde via telefonen istället och då fungerade det utan problem. Misstänker att min telia-router blockerar länken av någon anledning.

Tack för svar! Telefonen fungerade för mig med!
Jag kör med Telenor, så möjligt att även min router blockerar länken.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris på nätaggregatet. Har dock personligen inget behov av nytt nätagg. Annars hade det varit ett givet köp.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Blir lite nyfiken på vad folk har för system som kräver ett nätaggregat på 1300W. Möjligen om man har ett överklockat 4090 med överklockad i9 processor. Skulle hellre sett ett erbjudande med lite mer normala PSU:er, då hade det blivit ett köp direkt.

13900K/KS eller 14900K plus ett RTX 4090 så kan man ju komma obekvämt högt i strömförbrukningen även utan överklockning i vissa laster. Eftersom det är 80 Plus Gold så bör ju agget också vara effektivt även vid låg last, och bör rimligen kunna köra fläktlöst läge i princip hela tiden om man har en mindre effektkrävande dator.

Det finns annars ett 750W nätagg från ASUS i dagens lucka i Inets egen julkalender. Det kostar dock en hundring mer än Seasonic-agget, så valet är ganska givet mellan de två.

https://www.inet.se/produkt/6906153/asus-rog-strix-aura-750w-...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

13900K/KS eller 14900K plus ett RTX 4090 så kan man ju komma obekvämt högt i strömförbrukningen även utan överklockning i vissa laster. Eftersom det är 80 Plus Gold så bör ju agget också vara effektivt även vid låg last, och bör rimligen kunna köra fläktlöst läge i princip hela tiden om man har en mindre effektkrävande dator.

Det finns annars ett 750W nätagg från ASUS i dagens lucka i Inets egen julkalender. Det kostar dock en hundring mer än Seasonic-agget, så valet är ganska givet mellan de två.

https://www.inet.se/produkt/6906153/asus-rog-strix-aura-750w-...

Man måste vara inloggad för att se priserna i julkalendern. Medlemspriset på Asus nätagget är 1 490 kr

Asus Strix Aura är ATX 3.0 kompatibel medan Seasonic Prime GX inte är det (om man nu tycker det är viktigt).
Dock skulle jag aldrig köpa ett nätagg som har rgb så där går Asus nätagget bort direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Det är en tolkningsfråga. Det står inte "ordinarie pris" någonstans öht—det är du som tolkar det som sådant—utan är snarare enbart ett utstruket pris som indikerar vad produkten tidigare kostat som lägst. Om man vill tolka detta som "Ordinarie pris" eller som "Tidigare lägsta pris" är helt upp till var och en, men lagmässigt så är det just det sistnämnda som ska visas, så det torde vara den korrekta tolkningen här.

Sedan rent marknadsföringsmässigt så ser jag inte riktigt vad ditt problem är. Alla butiker vill väl att sina rabatter ska se så stora ut som möjligt för att locka till köp, och att visa BF priset i stället för ordinarie pris gör ju att rabatten ser sämre ut än den egentligen annars hade varit—och ändå är det ju fortfarande en imponerande prisnedsättning även jämfört med BF-priset.

Det hade varit bra mycket mer oseriöst ifall de inte följt rådande lagstiftning kring detta. Lagen är till för att göra prisjämförelser mer rättvisa, och för att förhindra att butiker bara ökar "ordinarie pris" för att sedan sätta en rabatt på det för att låtsas som att rabatten är mycket bättre än den egentligen är. Genom att jämföra med BF-priset så vet man alltså hur mycket man sparar även jämfört med om man handlat för 1-2 veckor sedan och inte bara jämfört med ett "ordinarie pris" som hos en oseriös butik kunde ha varit hur missvisande som helst.

Jag har inget problem alls. Det är du som tolkar det så.
Jag respekterar Inet mer efter denna "kampanj".

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

13900K/KS eller 14900K plus ett RTX 4090 så kan man ju komma obekvämt högt i strömförbrukningen även utan överklockning i vissa laster. Eftersom det är 80 Plus Gold så bör ju agget också vara effektivt även vid låg last, och bör rimligen kunna köra fläktlöst läge i princip hela tiden om man har en mindre effektkrävande dator.

Det finns annars ett 750W nätagg från ASUS i dagens lucka i Inets egen julkalender. Det kostar dock en hundring mer än Seasonic-agget, så valet är ganska givet mellan de två.

https://www.inet.se/produkt/6906153/asus-rog-strix-aura-750w-...

Kör redan med ett mindre semi-passivt seasonic aggregat. Ser dock jag ingen större mening med att kyla passivt vi låg last då datorn i övrigt ändå behöver kylning. Har hellre en mer konstant låg ljudnivå än att fläktar går av och på. Vill jag ha helt tyst så tar jag bara fram min mac och remotar in från soffan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan654:

Man måste vara inloggad för att se priserna i julkalendern. Medlemspriset på Asus nätagget är 1 490 kr

Asus Strix Aura är ATX 3.0 kompatibel medan Seasonic Prime GX inte är det (om man nu tycker det är viktigt).
Dock skulle jag aldrig köpa ett nätagg som har rgb så där går Asus nätagget bort direkt

Jag får 2490:- för Seasonic-agget även som inloggad och verifierad.
Nån som har någon aning om vad som är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Jag får 2490:- för Seasonic-agget även som inloggad och verifierad.
Nån som har någon aning om vad som är fel?
<Uppladdad bildlänk>

Troligen gällde bara erbjudandet igår.

Permalänk

Inga rim/musik tävlingar iår?:)

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte ser lucka 6? Har jag missat något? Borde släppts för en timme sedan?

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av LeJoke:

Är det bara jag som inte ser lucka 6? Har jag missat något? Borde släppts för en timme sedan?

Jag ser luckan iaf.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Jag ser luckan iaf.

Kan du länka den?
För min del ser jag bara upp till lucka 5 såhär:

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Är det bara jag som inte ser lucka 6? Har jag missat något? Borde släppts för en timme sedan?

Skrivet av LeJoke:

Kan du länka den?
För min del ser jag bara upp till lucka 5 såhär:
<Uppladdad bildlänk>

Som de sagt tidigare i tråden, den där tabellen uppdateras manuellt, separat

kolla på framsidan så ser du artikeln om lucka 6 som postades kl 12:00

https://www.sweclockers.com/artikel/37727-lucka-6-maktigt-tor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Är det bara jag som inte ser lucka 6? Har jag missat något? Borde släppts för en timme sedan?

Till dig och folk som inte ser luckan.. Testa att stänga av Adblock.
Jag får inte upp luckorna på mobilen med Firefox eller på datorn för ens jag vitlistade Swecklockers.
Har iofs alltid SweC vitlistad på datorn men hade inte på mobilen.

Dessa går under reklam så dom försvinner...

Permalänk
Medlem

Får inte heller upp dagens lucka (fått upp samtliga tidigare luckor) och har även testat andra webbläsare som inte har Adblock.

Ser ut precis som det gör för @LeJoke där dagens datum inte är en länk.

Skrivet av medbor:

Som de sagt tidigare i tråden, den där tabellen uppdateras manuellt, separat

kolla på framsidan så ser du artikeln om lucka 6 som postades kl 12:00

https://www.sweclockers.com/artikel/37727-lucka-6-maktigt-tor...

Denna artikel dyker inte upp på framsidan för mig heller. Senaste artikeln är julpyntsartikeln som kom upp 11:27.

Länken funkade dock, så det tackar vi för.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Får inte heller upp dagens lucka (fått upp samtliga tidigare luckor) och har även testat andra webbläsare som inte har Adblock.

Ser ut precis som det gör för @LeJoke där dagens datum inte är en länk.

Denna artikel dyker inte upp på framsidan för mig heller. Senaste artikeln är julpyntsartikeln som kom upp 11:27.

Länken funkade dock, så det tackar vi för.

Antar att ni som inte ser inlägget blockerar reklam/sponsrade artiklar.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av MinscS2:

Får inte heller upp dagens lucka (fått upp samtliga tidigare luckor) och har även testat andra webbläsare som inte har Adblock.

Ser ut precis som det gör för @LeJoke där dagens datum inte är en länk.

Denna artikel dyker inte upp på framsidan för mig heller. Senaste artikeln är julpyntsartikeln som kom upp 11:27.

Länken funkade dock, så det tackar vi för.

Som Joppis säger så beror det med stor sannolikhet på någon form av adblock / filter. Många tillägg plockar inte bara bort annonser utan filtrerar bort innehåll baserat på keywords.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av LeJoke:

Kan du länka den?
För min del ser jag bara upp till lucka 5 såhär:
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av MinscS2:

Får inte heller upp dagens lucka (fått upp samtliga tidigare luckor) och har även testat andra webbläsare som inte har Adblock.

Ser ut precis som det gör för @LeJoke där dagens datum inte är en länk.

Denna artikel dyker inte upp på framsidan för mig heller. Senaste artikeln är julpyntsartikeln som kom upp 11:27.

Länken funkade dock, så det tackar vi för.

Klicka på "Julkalender" i menyn så får iaf jag upp alla luckor.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan654:

Man måste vara inloggad för att se priserna i julkalendern. Medlemspriset på Asus nätagget är 1 490 kr

Asus Strix Aura är ATX 3.0 kompatibel medan Seasonic Prime GX inte är det (om man nu tycker det är viktigt).
Dock skulle jag aldrig köpa ett nätagg som har rgb så där går Asus nätagget bort direkt

Ja, och priset för Seasonic-agget var 1390 1790 kr igår.

Ja, det kan ju finnas poäng med att skaffa ett nätagg med ATX 3.0. Kampanjpriset gjorde dock det äldre Seasonic-agget väldigt prisvärt om man kan tänka sig att avstå det.

Skrivet av CrazyDriver:

Kör redan med ett mindre semi-passivt seasonic aggregat. Ser dock jag ingen större mening med att kyla passivt vi låg last då datorn i övrigt ändå behöver kylning. Har hellre en mer konstant låg ljudnivå än att fläktar går av och på. Vill jag ha helt tyst så tar jag bara fram min mac och remotar in från soffan.

Då tänker vi olika. För min del är grafikkort och nätagg som vid idle och/eller låg last kan kylas passivt ett krav numera.

Justerade felaktigt pris.
Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan654:

Länken funkar inte för mig. Länken går till https://btl.geeks.se/3T3ZWS5. Använder chrome och kommer till "This site can’t be reached".
Samma för någon annan?

Samma på datorn (Google Chrome), fungerade på telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Jag får 2490:- för Seasonic-agget även som inloggad och verifierad.
Nån som har någon aning om vad som är fel?
<Uppladdad bildlänk>

Jag var inne och tittade 00:20 i natt på länken och då var erbjudandet borta så det verkar som att varje lucka bara gäller i tolv timmar mellan 12:00-23:59.

Skrivet av blunden:

Ja, och priset för Seasonic-agget var 1390 kr igår.

Ja, det kan ju finnas poäng med att skaffa ett nätagg med ATX 3.0. Kampanjpriset gjorde dock det äldre Seasonic-agget väldigt prisvärt om man kan tänka sig att avstå det.

Då tänker vi olika. För min del är grafikkort och nätagg som vid idle och/eller låg last kan kylas passivt ett krav numera.

Nää priset på Seasonic-agget var 1790kr. Fortfarande ett bra pris (med dagens priser) för ett 1300W Tier A nätagg

Skrivet av Wolfkin:

Samma på datorn (Google Chrome), fungerade på telefonen.

Även utan Adblock? Jag är inte hemma så kan inte testa det just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan654:

Nää priset på Seasonic-agget var 1790kr. Fortfarande ett bra pris (med dagens priser) för ett 1300W Tier A nätagg

Ja, du har rätt. Såg det nu i chatthistorik från igår. Vet inte varför jag trodde att det var 1390 kr. Tack för rättelsen!

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Nån som kan berätta lite om dagens lucka?

Jag har ett lian li o11 dynamic evo och blev lite sugen. Kul att bygga och den verkar grymt stor.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

@Johan654 Ja adblock avstängt men Google Chrome ville inte vara med. Dagens erbjudande på Lian Li, också från Inet, fungerar utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

@Johan654 Ja adblock avstängt men Google Chrome ville inte vara med. Dagens erbjudande på Lian Li, också från Inet, fungerar utan problem.

Dagens lucka fungerar för mig med adblock på och samma webbläsare (chrome) som jag använde igår, så jag har ingen aning varför det är så godtyckligt. Någon som har bättre koll kanske kan svara.

Edit: Aha trodde du hade problem med dagens lucka Nvm.

Missuppfattning
Permalänk
Medlem

Först ett 1300w nätagg och nu ett 1500w...

Visserligen fina agg till bra priser men hur många behöver verkligen dessa? Hade varit roligare med lite mer "normala" produkter.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Ingen annan som köpt ett sådant nätagg från dagens lucka nu?
Stod att det bara gällde 5 st, köpte själv ett och nu står det 4 kvar (med reservation för att det hänt medan jag skrivit det här)?
Verkar ju vara ett väldigt bra pris på ett bra nätagg, kombinerade det även med rabattkoden från Inet-streamen tidigare.

Jag plockar sakta ihop delar till ny dator; har chassit sen tidigare, köpte vattenkylning på något tidigare erbjudande förra året el när det var.

Edit: Kollade nu och tydligen 4 kvar fortfarande..

Permalänk
Medlem

Jag hoppas inte julkalendertråden blir en politisk tråd nu...

Någon som kan sätta fingret på varför det där Be Quiet-agget egentligen kostar över 4 papp? Verkar rätt schysst men jävlar vad nätagg kostar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golvspaden:

Jag hoppas inte julkalendertråden blir en politisk tråd nu...

Någon som kan sätta fingret på varför det där Be Quiet-agget egentligen kostar över 4 papp? Verkar rätt schysst men jävlar vad nätagg kostar!

Spontan och vild gissning:

1. 3.0 atx redo
2. Platinum
3. 1500w som är extremt högt.

Dock ej insatt i PSU på så hög effekt för det är nästintill aldrig någon behöver mer än 750w, iaf om man kör med AMD cpu som numera är galet strömeffektiva.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Damn

Ett nätagg för över 4000kr (i ordinarie pris).

Med såna priser får man köpa ett nätagg och ett grafikkort så har man inte råd med resten av datorn.