Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Så du menar att människor inte påverkas av spel och film? Gissar att du inte har barn i grundskoleålder. Just GTA är egentligen den värsta typen av spel då det försöker vara så realistiskt som möjligt och utspelar sig i en miljö som människor kan relatera till. Detta till skillnad från CS GO och krigsspel där fokus ligger på taktik och strategi.

Men å andra sidan så har väl spelet en åldersgräns av en anledning?

Permalänk

Det första klippet med vyn över staden, jäklar vad stor den verkar vara!
Jämför med downtown i GTA V och det är enorm skillnad.

Extremt taggad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Det ryktet är bullshit. Rockstar har alltid först och främst skapat spel för konsol. Och har alltid varit skeptiska till pc-community och moddare. Ingen kan bli förvånade av att det först kommer till konsol.

Nja, att påstå att dem "alltid" gjort det är lite magstarkt.

Det är på senare tid som det fenomenet uppkommit och ursäkter om att det är så svårt att få till det på PC etc.

Från början utvecklades spelen till PC, sen när konsolerna blev så pass stora på marknaden så har fokus legat på dem i första hand och sedan PC.

Alla utvecklare är dock inte likadana, finns en hel del utvecklare som släpper till både konsol och PC samtidigt.

Detta fenomen med exklusivitet och låst till en viss launcher är ett mög som inte gör saken bättre.

Lootlådor ska jag inte ens nämna, girigheten är helt utan gräns idag. Var mycket bättre kvalitet på saker och ting förr, nu är det bara för att stå väl med aktieägare och vi spelare är inte speciellt mycket värda.

En utveckling som går åt fel håll.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

Well...de har onekligen fått till den amerikanska kulturen där i Florida...Hoppas på det bästa!

Ska bli intressant att se skillnaden på prestandan när Series S ch nästa Pro-modeller jämförs haha.

Permalänk
Medlem

Ett framtida 4090TI kommer att kunna driva det här i very high settings, AA och ray tracing. I 12 FPS.
Konsolerna kommer köra det i 30fps @switchgraphics.

Permalänk
Medlem

Någon på Rockstar älskar verkligen tårta alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Någon på Rockstar älskar verkligen tårta alltså.

https://i.redd.it/rjjpzi1tjg4c1.jpeg

Rockstar Games i sitt esse😅😂

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Någon på Rockstar älskar verkligen tårta alltså.

https://i.redd.it/rjjpzi1tjg4c1.jpeg

Tårta ? halvnakna damer....

Permalänk
Medlem

Fantastiskt, får verkligen in Miamikänslan som när jag besökte det för några år sedan. Vice City är ju helt klart favoritstaden (och favoritspelet) i serien. Lär ju släppas till konsol först, så får väl spela igenom det där först för att sedan lägga ner ett par tusen timmar på PC.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Finns säkert många anledningar till att släppa på konsol först ex:

1. Det är fortfarande mer piratkopiering på PC, d.v.s chansen är större att få pengar för spelet på konsol
2. Konsol marknaden har begränsad utbud av hårdvaru kombination, man köper sig mer tid här att släppa en stabilare PC version.
3. PC kan generellt pusha bättre grafik så det är inte ovanligt att fans köper först konsol version och sen även PC version, d.v.s man säljer spelet 2 gånger.

Förundrad att fler inte följer detta. För min egen del hade jag föredragit endast PC såklart men kommer absolut köpa det till konsol först.

Hade hoppats på ett något "vänligare" spel denna gången, GTA V hade ett par helt onödiga scener som gör att jag har svårt att låta ungarna spela det. Antar att det finns en tanke här med, man riktar sig till den stora skaran som har pengar att spendera och för att sälja bra här krävs "over the top" stuff tyvärr.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tårta ? halvnakna damer....

Cake på engelska (slang) som oftast refererar till den kvinnliga kroppen i form av kurvor och/eller rumpa.

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Finns säkert många anledningar till att släppa på konsol först ex:

1. Det är fortfarande mer piratkopiering på PC, d.v.s chansen är större att få pengar för spelet på konsol
2. Konsol marknaden har begränsad utbud av hårdvaru kombination, man köper sig mer tid här att släppa en stabilare PC version.
3. PC kan generellt pusha bättre grafik så det är inte ovanligt att fans köper först konsol version och sen även PC version, d.v.s man säljer spelet 2 gånger.

Förundrad att fler inte följer detta. För min egen del hade jag föredragit endast PC såklart men kommer absolut köpa det till konsol först.

Hade hoppats på ett något "vänligare" spel denna gången, GTA V hade ett par helt onödiga scener som gör att jag har svårt att låta ungarna spela det. Antar att det finns en tanke här med, man riktar sig till den stora skaran som har pengar att spendera och för att sälja bra här krävs "over the top" stuff tyvärr.

Problemet jag kan se är långsiktigheten som inte riktigt finns i branchen. Mycket handlar om online idag, och kan du hålla ett onlinespel igång i mer än ett år hag du lyckats bra, att då vänta med en plattform ett eller flera år känns galet

Sen måste ett spel vara otroligt bra och värt att spela igen för att man ska kunna räkna med att något antal alls av spelarna vill köpa det igen bara för lite ögongodis

Permalänk
Medlem

2025 - Playstation/Xbox.
2027 - App Store/Google Play. Ni har väl telefoner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Cake på engelska (slang) som oftast refererar till den kvinnliga kroppen i form av kurvor och/eller rumpa.

ja du tänkte så ja xD

Permalänk
Medlem

Nu hoppas jag på ett PS5 Pro 😄

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Finns säkert många anledningar till att släppa på konsol först ex:

1. Det är fortfarande mer piratkopiering på PC, d.v.s chansen är större att få pengar för spelet på konsol
2. Konsol marknaden har begränsad utbud av hårdvaru kombination, man köper sig mer tid här att släppa en stabilare PC version.
3. PC kan generellt pusha bättre grafik så det är inte ovanligt att fans köper först konsol version och sen även PC version, d.v.s man säljer spelet 2 gånger.

Förundrad att fler inte följer detta. För min egen del hade jag föredragit endast PC såklart men kommer absolut köpa det till konsol först.

Hade hoppats på ett något "vänligare" spel denna gången, GTA V hade ett par helt onödiga scener som gör att jag har svårt att låta ungarna spela det. Antar att det finns en tanke här med, man riktar sig till den stora skaran som har pengar att spendera och för att sälja bra här krävs "over the top" stuff tyvärr.

Problemet är ju som du skriver, att du ska köpa det till konsol FÖRST...Alltså alla köper det dubbelt, klart som fan de inte släpper det på PC samtidigt, så gör ju alla och det är så jävla hjärndött. Kommer aldrig ta slut, precis som med pre-orders

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Cake på engelska (slang) som oftast refererar till den kvinnliga kroppen i form av kurvor och/eller rumpa.

Skrivet av HazZarD:

ja du tänkte så ja xD

Uttrycket ligger lite för nära beefcake för att vara godkänt.
Låter så som en förkortning på beefcake istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Väl medveten om att jag låter som en Siwert Öholm på 80-talet, men i ett Sverige där människor daglien avrättas på öppen gata så undrar man lite hur framtiden kommer se ut när man vet att 10 åringar kommer sitta och spela detta spel.

Dagligen avrättas på öppen gata?

Vi har ett allvarligt problem med det problemet blir inte lättare att lösa när folk överdriver så att folk slår bakut åt andra hållet. Totalt antal fall av dödligt våld var 116 förra året och 113 året innan dess. Av dom var det 51 respektive 62 skjutningar.

Till topic så finns inga belägg för att våldsam film eller spel leder till våldsbrott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Uttrycket ligger lite för nära beefcake för att vara godkänt.
Låter så som en förkortning på beefcake istället.

"Thicc" fungerar också för dem som föredrar det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Blir spännande att se mer trailers framöver.
Gillar GTA och RDR serierna. 👍

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Du får nog svettas till 2026-2027 med PC release.

Själv blir det nog att spela detta runt 2030 när hårdvaran kommit ifatt och inte är så dyr. Körde GTA V första gången 2018, det var lagom. Börjar snart bli dags att testa RDII också. 🤭

GTA spelen brukar vara sjukt bra gjorda kunde köra GTA 5 på very high 1080p med komponenter som var över 3,5 år gamla när spelet kom på pc utan några problem så borde vara den samma för GTA 6.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Om det släpps till xbox series S kan vi förvänta oss som max 15 fps från det här spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Om det släpps till xbox series S kan vi förvänta oss som max 15 fps från det här spelet

Dagens konsoler använder sig väl av uppskalning så borde fungera hyfsad om tekniken utvecklas men samma fart som idag fram tills i slutet av 2025.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Ryktesmilen går väl åt att Sony köpt till sig marknadsföringsexklusivitet (inte att förvirra med PS5-exklusivitet, då det kommer till Xbox också). Och i förlängning i samma rykteskvarn är det därför ett år eftersläp på PC-utgåvan av GTA VI.

Finns faktiskt en god chans att jag helt skippar 6:an på grund av att de kör med samma mög de gjorde med 5:an, tänker inte skaffa en konsol för att lira GTA. Och tänker verkligen inte engagera mig i ett spel som kommer vara sönderspoilat till fördärvelse vid laget att man kan spela det på PC.

Håller med där delvis faktiskt. Men har ju lyckats hålla mig undan cyberpunk spoilers bra hittentills så det blir spännande när man lirar det. Så omöjligt tänker jag att det nog inte är. Sen hoppas jag framförallt att de utvecklar online läget ännu mer nu i gtaVI. Hade gärna sett att man kunnat dela ekonomi om man startar en ”crew” och egendomar och lite sånt tex. Samt att de bygger upp spelet så att det går att lägga till nya byggnader/öar osv. För då kan nog gtaVI hålla minst lika många år som GtaV har gjort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

2025 - Playstation/Xbox.
2027 - App Store/Google Play. Ni har väl telefoner?

2030 - PC

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Avstängd

Cool

Visa signatur

Ny här

Permalänk

Vad tror ni minimum och rekomederat blir till pc ? undra om man köper tex en 6 kärnig am5 och ett typ ett 4060 eller liknande ens orka driva runt det i 1080.

Permalänk
Avstängd

Fyfan vad najs

2025 till PC, RTX 4090 let’s go!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Fyfan vad najs

2025 till PC, RTX 4090 let’s go!!!

2025 till konsol, PC var exkluderat från press releasen så förmodligen 2026-2027.

Permalänk
Medlem

Läckert

Anledning att lägga 15000kr på ett RTX 5000 serien kort om man inte vill vänta 2-3 grafikkortsgenerationen till på något mer mid-low end som kan konkurrera med ett RTX 5080.