Permalänk

Jag har inte ens spelat GTA V. Har hört att GTA V är riktigt bra och jag har en PS5 i vardagsrummet, hm...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av MrMadMax:

Så inte PC vid release?

Ryktesmilen går väl åt att Sony köpt till sig marknadsföringsexklusivitet (inte att förvirra med PS5-exklusivitet, då det kommer till Xbox också). Och i förlängning i samma rykteskvarn är det därför ett år eftersläp på PC-utgåvan av GTA VI.

Finns faktiskt en god chans att jag helt skippar 6:an på grund av att de kör med samma mög de gjorde med 5:an, tänker inte skaffa en konsol för att lira GTA. Och tänker verkligen inte engagera mig i ett spel som kommer vara sönderspoilat till fördärvelse vid laget att man kan spela det på PC.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Hedersmedlem

Noterar att GTA-universumet nu kommit ikapp och ser lika skevt ut som verkligheten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_Man

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Gröna och röda scarfs när dom går in i nån butik för att råna, jag tolkar detta som någon slags romeo och julia historia. Där dom finner varandra trots deras band till varsitt rivaliserande gäng?

Rockstar kanske gått ut med detta tidigare iofs?

Nja skulle mer tro att det är en Bonnie & Clyde historia, 'det är dem mot världen'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saagaa:

Ughh dubbla karaktärer. Väldigt synd att dom fortsätter på det spåret.

Men det kommer bli en kvinnlig det är jag sjukt taggad på. Men hade hellre sett 1 bara dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Jag har inte ens spelat GTA V. Har hört att GTA V är riktigt bra och jag har en PS5 i vardagsrummet, hm...

Vad väntar du på? Spela genom story mode för tusan!

Permalänk
Medlem

Bävar inför grafikkortsuppgraderingen till det här spelet. Lär inte bli billigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Jag har inte ens spelat GTA V. Har hört att GTA V är riktigt bra och jag har en PS5 i vardagsrummet, hm...

Kanske inte din typ av spel. Man måste nästan tycka om att rollspela själv i spelet för att ha roligt då det inte direkt finns massvis av sidequests som fyller ut den stora världen. Det är väldigt bra spel dock.

Permalänk
Skrivet av Ecthelion:

Vad väntar du på? Spela genom story mode för tusan!

Ja jag borde nog göra det. 😁

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hoppas det är Q1-Q2 2025, redan väntat länge nog.

Förra gången höll jag ut till PC versionen men det var rätt drygt. Skulle det vara ett halvår är det fine men jag tror inte jag känner för att vänta 1,5 år. Hoppas konsolerna har sjunkit i pris tills dess.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Inget köp från mig eftersom Rockstar konsekvent nedprioriterar PC-spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Ryktesmilen går väl åt att Sony köpt till sig marknadsföringsexklusivitet (inte att förvirra med PS5-exklusivitet, då det kommer till Xbox också). Och i förlängning i samma rykteskvarn är det därför ett år eftersläp på PC-utgåvan av GTA VI.

Finns faktiskt en god chans att jag helt skippar 6:an på grund av att de kör med samma mög de gjorde med 5:an, tänker inte skaffa en konsol för att lira GTA. Och tänker verkligen inte engagera mig i ett spel som kommer vara sönderspoilat till fördärvelse vid laget att man kan spela det på PC.

Det ryktet är bullshit. Rockstar har alltid först och främst skapat spel för konsol. Och har alltid varit skeptiska till pc-community och moddare. Ingen kan bli förvånade av att det först kommer till konsol.

Permalänk
Medlem

Men snälla, vad är problemet med att inte släppa till PC samtidigt? Fan Rockstar, väx upp

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Men snälla, vad är problemet med att inte släppa till PC samtidigt? Fan Rockstar, väx upp

Det finns redan en kommentar i tråden som säger att de kommer att köpa till konsoll för att de inte vill vänta på PC-versionen, och med stor sannolikhet kommer den också att köpa till PC senare. Deras strategi fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det finns redan en kommentar i tråden som säger att de kommer att köpa till konsoll för att de inte vill vänta på PC-versionen, och med stor sannolikhet kommer den också att köpa till PC senare. Deras strategi fungerar.

Precis, det är ju anledningen till att GTA V är det näst mest sålda spelet genom tiderna. Förmodar att de vill slå detta i längden eller iallafall komma nära. Då gör de såhär tyvärr. (Och för pengar såklart)

Permalänk
Medlem

30 FPS time! No way att PS5 och XBOX kan kräma ut den där grafiken i 60 FPS. Vill ju lira på PC men kanske blir ett köp till PS5 får se hur sugen man är när det kommer.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det finns redan en kommentar i tråden som säger att de kommer att köpa till konsoll för att de inte vill vänta på PC-versionen, och med stor sannolikhet kommer den också att köpa till PC senare. Deras strategi fungerar.

Lite sorgligt, det är sådant som får Rockstar att fortsätta

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Officiell jultomte

Well. Dags att installera GTA V och köra igenom Story igen då.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

30 FPS time! No way att PS5 och XBOX kan kräma ut den där grafiken i 60 FPS. Vill ju lira på PC men kanske blir ett köp till PS5 får se hur sugen man är när det kommer.

Gissar dynamic 4k 30 fps (kanske ner mot 1440p t.o.m) på PS5/series X och på PS5 pro/Xbox Pro få välja mellan 1440p/60 fps eller native 4k/30 fps.

Permalänk
Medlem

Såg riktigt bra ut. Synd bara att man får vänta så länge på PC-versionen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Moseby:

Well. Dags att installera GTA V och köra igenom Story igen då.

Same, aldrig tagit mig igenom spelet faktiskt men äger det på ps5 så är väl läge nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Fet trailer, synd att det är så långt till release och att Rockstar jobbat så mycket på att förstöra sina tidigare titlar sedan GTA V släpptes (Social Club, Definitive edition osv....)

Du ser korrelation där det inte finns någon.

Så du menar att människor inte påverkas av spel och film? Gissar att du inte har barn i grundskoleålder. Just GTA är egentligen den värsta typen av spel då det försöker vara så realistiskt som möjligt och utspelar sig i en miljö som människor kan relatera till. Detta till skillnad från CS GO och krigsspel där fokus ligger på taktik och strategi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Lär väl finnas en ps5 pro då hehe.

Säkert, får kanske uppgradera till en Pro. Kanske klarar det av 4K 60 fps??? 🤩

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Fick ihop 3 timmar i GTA V och 4 timmar RDR2. Ska bli kul att se om Rockstar kan få mig att gilla ett spel från dom iaf 😅

Skrivet av _genki:

har exakt samma problem, jag försökte med GTA: Vice City, GTAIV, RDR, RDR2.... Jag tycker att deras spel är så urbota tråkiga att spela. Kvittar hur snygg grafik och hur detaljrika världarna är så verkar rockstars spel hittills inte ha varit något för mig..

Samma här! Jag vill verkligen tycka om både GTA5 och RDR2, men det går inte. Svårt att sätta fingret på vad som felas, men det klickar inte.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Så du menar att människor inte påverkas av spel och film? Gissar att du inte har barn i grundskoleålder. Just GTA är egentligen den värsta typen av spel då det försöker vara så realistiskt som möjligt och utspelar sig i en miljö som människor kan relatera till. Detta till skillnad från CS GO och krigsspel där fokus ligger på taktik och strategi.

Samma typ av grundlös retorik som hördes när Doom släpptes och dessförinnan var det rock n roll som skulle leda till mer våld. Sluta gissa och förhåll dig till det som är i verkligheten istället.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

30 FPS time! No way att PS5 och XBOX kan kräma ut den där grafiken i 60 FPS. Vill ju lira på PC men kanske blir ett köp till PS5 får se hur sugen man är när det kommer.

Jo. En PS5 Pro kommer att släppas innan spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Noterar att GTA-universumet nu kommit ikapp och ser lika skevt ut som verkligheten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_Man

På god väg, i alla fall av det vi fick se i trailern. Ursäktar i förväg om bilderna nedan bryter mot forumreglerna.

Dold text
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

På god väg, i alla fall av det vi fick se i trailern. Ursäktar i förväg om bilderna nedan bryter mot forumreglerna.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Dold text

Första bilden där känns bara som perfekt uppsatt för Carmageddon

Permalänk
Medlem

De har verkligen fångat delar av den Amerikanska kulturen, de är väldigt autentiska karaktärer och miljöer de fångar och de är kul att se de inte försöker måla upp någon PK eller förskönad bild. Baserat på trailern kan man se flera saker som man skådat från USA redan.

Sen blir de intressant och se om de lyckas fylla städerna med så mycket människor och bilar, kommer bli levande på helt annat sätt då!

Spännande!

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Om dom fixar bilfysiken så det inte känns som köra en truck på blank is blir det ett köp!

Visa signatur

How do 'Do Not Walk on the Grass' signs get there ?