windows 8.1 installation misslyckad efter fabriksåterställning

Permalänk

windows 8.1 installation misslyckad efter fabriksåterställning

tjenare, jag har en gammal dator med windows 8.1 på som jag gjorde en fabriksåterställning på då jag tänkte sälja den.
men när den skulle installera windows igen så saknades någon fil och nu kommer det bara upp samma felmeddelande hela tiden.
jag har kollat runt på microsoft men dom supportar inte windows 8.1 längre, kan inte laddas ner så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa detta.
jag är inte nå datakunnig så all hjälp är uppskattad.

https://imgur.com/Zk6677C

Problemet löst, tack!

problemet löst
Permalänk
Medlem

Du kan prova med win 10 har du tur tar dom den

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

problem löst

Skrivet av Jygge:

Du kan prova med win 10 har du tur tar dom den

tja jag provade det du sa och när jag satte i usb stickan i datorn och skulle öppna BIOS, som enligt lenovo var F2, men då kom jag in på lenovo rescue system där jag sedan kunde återställa hela datorn igen och nu funkar allt helt plötsligt. hade jag inte provat din idé hade jag nog inte löst det så tack för visat intresse!

ps, tar man bort tråden när man är klar?

MVH Putte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av putteback:

tja jag provade det du sa och när jag satte i usb stickan i datorn och skulle öppna BIOS, som enligt lenovo var F2, men då kom jag in på lenovo rescue system där jag sedan kunde återställa hela datorn igen och nu funkar allt helt plötsligt. hade jag inte provat din idé hade jag nog inte löst det så tack för visat intresse!

ps, tar man bort tråden när man är klar?

MVH Putte!

Ja tur ska man ha

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av putteback:

tja jag provade det du sa och när jag satte i usb stickan i datorn och skulle öppna BIOS, som enligt lenovo var F2, men då kom jag in på lenovo rescue system där jag sedan kunde återställa hela datorn igen och nu funkar allt helt plötsligt. hade jag inte provat din idé hade jag nog inte löst det så tack för visat intresse!

ps, tar man bort tråden när man är klar?

MVH Putte!

Nej, ta inte bort tråden! Andra kan ha nytta av lösningen.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"