Läcka bekräftar att Samsung Galaxy S24 blir tillplattad och får AI-teknik

Permalänk
Melding Plague

Läcka bekräftar att Samsung Galaxy S24 blir tillplattad och får AI-teknik

Nya läckor ger mer klarhet kring Samsungs kommande mobiltelefon Galaxy S24. Dock är det fortfarande oklart vilka processorer som ska driva de nya modellerna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul kommer man kunna ta fantastiska bilder på månen den här gång tro?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Titan ingen vill ju ha Exynos i Europa. Så det är himla synd att man får betala mer än amerikanarna och få ett sämre chip i telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Titan ingen vill ju ha Exynos i Europa. Så det är himla synd att man får betala mer än amerikanarna och få ett sämre chip i telefonen.

Var har du läst att priserna på S-modellerna är lägre i USA?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

"Plattare skärm"....Har samsung telefoner problem med gropar och bucklor på skärmarna eller? Har aldrig haft en samsung telefon, men mina kina telefoners skärmar känns då platta och fina, konstigt om inte Samsung skulle kunna fixa det??

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter ok och rimligt om det är så att S24 precis som S22 och S23 finns prispressat.

Av dem jag känner med S20 till S23 (talar nu standard, inte Ultra) är det ingen som är speciellt intresserad eller kunnig och vilket systemchip osv som bor i mobilen. Däremot, bland dem som köper Ultra, där är intresset större. Jag tycker Exynos för S24 och QC för 24+ och 24 Ultra känns mer vettigt än Exynos för alla.

Jag förutsätter nu att S24 får mer pulver under huven än S23....annars är det ju inte så bra.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Orisons:

"Plattare skärm"....Har samsung telefoner problem med gropar och bucklor på skärmarna eller? Har aldrig haft en samsung telefon, men mina kina telefoners skärmar känns då platta och fina, konstigt om inte Samsung skulle kunna fixa det??

Plattare till skillnad från att kanterna är mer välvda, detta satans designpåfund som både gör telefonen svårare att hålla och lättare att skada.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

"Plattare skärm"....Har samsung telefoner problem med gropar och bucklor på skärmarna eller? Har aldrig haft en samsung telefon, men mina kina telefoners skärmar känns då platta och fina, konstigt om inte Samsung skulle kunna fixa det??

Jag tolkade rubriken som en syrlig pik till:

Citat:

En del ägare av Pixel 8 Pro har hittat små bulor under mobilens skärm. Men Google säger att det kan bli så med den nya skärmen och att det ska inte påverka hur telefonen fungerar.

Vissa Pixel 8 Pro-mobiler har knölar i skärmen

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Snusfri

Galaxy S24 Ultra med Ryzen 8800P och Radeon GPU.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Bra med bättre kylning och batteri, det är någonting Apple gärna får apa efter Samsung nästa år.

Permalänk
Medlem

Hoppas innerligt att de släpper sina böjda kanter, de har inte tillfört något på de år de har existerat, bara försvårat att hålla i enheten och försämrat skyddet man får av ett skal på den… äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Plattare till skillnad från att kanterna är mer välvda, detta satans designpåfund som både gör telefonen svårare att hålla och lättare att skada.

Man måste ändå ge Samsungs marknadsföringsavdelning beröm, först lurar man i folk att man måste ha kurvade skärmar, sen får man det att framstå som en innovation när man gradvis kommer närmare och närmare att lyckas göra en icke kurvad skärm

Permalänk
Medlem

Min S23 har platt skärm (inga rundade kanter), så det var ju en intressant uppgradering 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Steffe:

Min S23 har platt skärm (inga rundade kanter), så det var ju en intressant uppgradering 😅

I 23-serien är det väl bara ultra som fortfarande har välvda kanter. Gör man bara det korkade exklusivt nog kan man få det framstå som något bra.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Om ultran kommer med Snapdragon så uppgraderar jag förmodligen från min S23 Ultra, är det Exynos får den hänga med ett tag till.
Edit: Inte för att jag känner behov av att uppgradera, utan då skulle S23 gå till tjejen som behöver nyare telefon.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Bra med bättre kylning och batteri, det är någonting Apple gärna får apa efter Samsung nästa år.

Apple är väl de som har bäst batteritid nu förtiden? Kylning är väl mest ett problem för de som spelar på sina mobiler eller är det ett vanligt problem? Har bara en gång haft problem med en mobil som blev lite varm (honor 8).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ni har redan förlorat samsung 15 pro max herer

Permalänk

Ingen bryr sig om nya telefoner. Varför skriver ni om de?

Permalänk
Skrivet av improwise:

Man måste ändå ge Samsungs marknadsföringsavdelning beröm, först lurar man i folk att man måste ha kurvade skärmar, sen får man det att framstå som en innovation när man gradvis kommer närmare och närmare att lyckas göra en icke kurvad skärm

Glöm inte deras urusla röriga gränssnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Apple är väl de som har bäst batteritid nu förtiden? Kylning är väl mest ett problem för de som spelar på sina mobiler eller är det ett vanligt problem? Har bara en gång haft problem med en mobil som blev lite varm (honor 8).

Jag vet inte vilka som har bäst batteritid, men oavsett så går det ju att lägga större fokus på detta och mindre på det estetiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

I 23-serien är det väl bara ultra som fortfarande har välvda kanter. Gör man bara det korkade exklusivt nog kan man få det framstå som något bra.

Välvda kanter är MYCKET bättre, platt skärm är vass att dra fingrarna över och känns fail, bara nötter som vill köra skal och skärmkydd som vill ha platt skärm.

Skrivet av medbor:

Hoppas innerligt att de släpper sina böjda kanter, de har inte tillfört något på de år de har existerat, bara försvårat att hålla i enheten och försämrat skyddet man får av ett skal på den… äntligen!

Sluta använda skal då? Helt platt skärm är det sämsta som finns och sista telefonen jag hade med det va HTC One M8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Välvda kanter är MYCKET bättre, platt skärm är vass att dra fingrarna över och känns fail, bara nötter som vill köra skal och skärmkydd som vill ha platt skärm.

Sluta använda skal då? Helt platt skärm är det sämsta som finns och sista telefonen jag hade med det va HTC One M8.

Efter att ha haft välvd skärm sedan S8 & använt s22u till att skriva/rita med pennan för studier kan jag objektivt säga att välvd är något man bör gå ifrån i telefoner.

Med välvd måste man ha skal. Telefonen blir halare än en platt. Sedan går det knappt att ha skärmskydd pga kanterna. Ännu mindre skärmskydd+skal.

Det kan vara att man är mätt på runda kanter på telefonen, men det ser faktiskt mer lockande ut med en platt skärm. Så personligen ser jag fram emot s24U pga det.

PS. Där finns inget som är "MYCLET BÄTTRE" med runda kanterna på telefonen kontra platt skärm. Det är rent estetiskt, men vill du hårddra det så är runda skärmar sämre pga det jag skrev ovan om studier & ritande/skrivande.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Efter att ha haft välvd skärm sedan S8 & använt s22u till att skriva/rita med pennan för studier kan jag objektivt säga att välvd är något man bör gå ifrån i telefoner.

Med välvd måste man ha skal. Telefonen blir halare än en platt. Sedan går det knappt att ha skärmskydd pga kanterna. Ännu mindre skärmskydd+skal.

Det kan vara att man är mätt på runda kanter på telefonen, men det ser faktiskt mer lockande ut med en platt skärm. Så personligen ser jag fram emot s24U pga det.

PS. Där finns inget som är "MYCLET BÄTTRE" med runda kanterna på telefonen kontra platt skärm. Det är rent estetiskt, men vill du hårddra det så är runda skärmar sämre pga det jag skrev ovan om studier & ritande/skrivande.

S24U ser ju fortfarande ut att i någon form ha "2.5D" glas så kanterna är fortfarande rundade med platt skärm, kan väl acceptera då känslan fortfarande är kvar till viss del.

S24 och S24+ blir platt skärm och platt glas, sämsta av alla världar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Glöm inte deras urusla röriga gränssnitt.

Samsungs röriga gränssnitt? Har en iphone på jobbet & Samsung privat. IPhone kan inte mäta sig med hur bra Samsungs gränssnitt & hur lätt det är att navigera utan att behöva söka för att hitta vad man letar efter. Hur andra Android telefoner funkar vet jag inte, men de är ju alla snarlika.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

S24U ser ju fortfarande ut att i någon form ha "2.5D" glas så kanterna är fortfarande rundade med platt skärm, kan väl acceptera då känslan fortfarande är kvar till viss del.

S24 och S24+ blir platt skärm och platt glas, sämsta av alla världar.

Fysiska kanterna ser ut att vara något rundade på s24U, men skärmen ser helt klart ut att vara helt platt.

Dvs sidorna på telefonen, inte alls skärmen.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Om ultran kommer med Snapdragon så uppgraderar jag förmodligen från min S23 Ultra, är det Exynos får den hänga med ett tag till.
Edit: Inte för att jag känner behov av att uppgradera, utan då skulle S23 gå till tjejen som behöver nyare telefon.

Själv tycker jag att telefoner som är ett år gamla är egentligen som bäst då, för då har tillverkare hunnit släppa diverse fixar och vissa uppdateringar. Sedan brukar priset också hunnit sjunka på 1 åringarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av användare-234:

Ingen bryr sig om nya telefoner. Varför skriver ni om de?

Alla är inte du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders Andersson:

Själv tycker jag att telefoner som är ett år gamla är egentligen som bäst då, för då har tillverkare hunnit släppa diverse fixar och vissa uppdateringar. Sedan brukar priset också hunnit sjunka på 1 åringarna.

Ja, köper man en flaggskeppsmodell från senaste 4-5 åren så fungerar de väl egentligen som vilken nyare telefon som helst.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av användare-234:

Ingen bryr sig om nya telefoner. Varför skriver ni om de?

Ingen? Ingen vill byta ut sin 1-10 år gamla telefon? Det finns inget teknikintresse på ett teknikforum?

Permalänk
Medlem

Plattare skärm är helt klart en feature i min bok, även om jag förstår att det rent estetiskt och i vissa fall praktiskt kan vara fördelaktigt med en något välvd skärmkant. Jag är stor anhängare av tunna skärmskydd som INTE är av glas och de sitter bättre på platta skärmar dessutom.

Skrivet av Lodisen:

Ja, köper man en flaggskeppsmodell från senaste 4-5 åren så fungerar de väl egentligen som vilken nyare telefon som helst.

Ja, jag har sedan Nexus 4 (kom 2012, och man kan diskutera flaggskeppsstatus) som jag köpte 2013 hela tiden haft Samsung-flaggskepp - men inte årets modell. Har kommit undan riktigt billigt, men ändå haft rätt ok telefoner, min Galaxy S21 inköpt sent 2021 (så, rent tekniskt kanske årets modell) är den dyraste mobil jag haft och då betalade jag i praktiken inte mer än ca 4000 för den eftersom jag ändå behövde ett abb med mycket data.

Jämför jag barnens Pixel 6a (vilket väl får sägas vara ren Android i Google-tappning) med min S21 med Android 14 tycker jag inte att skillnaderna är sådär jättestora...tyckte det var större skillnad förr på Samsungs gränssnitt och Googles. På min Nexus 4 (2012) och Galaxy S4 (2013) var det ju remarkabel skillnad, nästan som mellan Android och IOS (sedan kunde man ju tweaka eller debloata efter behag). (Man kan f.ö tweaka Samsung telefoner med appen Good Lock (konstigt namn) från Galaxy Store, en app som väl borde komma förinstallerat - eller det kanske den gör nu?)

Statistik släpar ju alltid efter, men jag skulle vilja se operatörernas statistik på hur ofta folk uppgraderar telefoner, hur länge olika telefoner "lever" innan de försvinner från mobilnäten, med mera. Och varför, är det krossad skärm, batteri-problem, brist på uppdateringar, eller att nya mobiler har features man vill ha (bättre kamera? Snabbare? Mer lagring?)

Tillägg : Spontant tycker jag att min S21 har bättre flyt med Android 14 än med Android 11 som den kom med; enda felet är att samtalsinspelning (som väntat) inte längre fungerar; verkar som att Android 11 var sista Samsungversionen som kunde hantera det utan att ändra CSC eller roota och hålla på.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave