Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ja hehe, vinkeln på bilden lurar nog ögat en del.

Define 7 är ett ganska stort chassi som gör att TV:n (trots sin storlek på 42") ser mindre ut än vad den egentligen är.

Men det är galet vad fort man vänjer sig vid storleken. Fick skärmen igår och hade innan en 34" UW-skärm. 42" känns som max just nu (utifrån hur nära man trots allt sitter). Men vem vet; 48" kanske blir det nya 42" efter denna TV...

Med det sagt så får man nu vrida på huvudet betydligt mer än tidigare eftersom skärmen är så pass mycket större. Ingen "competitive FPS-gamer skärm" direkt, men jävligt skön i alla andra spelsammanhang, t ex Cyberpunk 2077 som ser helt magiskt ut på en Oled-skärm.

Rekommenderas varmt - speciellt nu när det är rea då denna modell var löjligt dyr innan den äntligen prissänktes till mer "human" prislapp.

Jag har haft min 42 C2 sedan april och kan tipsa om att när jag väl spelar CS (typ 3 gånger sedan jag köpte skärmen) så lyfter jag TVn närmare och kör i 1080p med borders runt omkring, så skärmen blir typ en 27" eller något liknande. Funkar rätt bra faktiskt

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag har haft min 42 C2 sedan april och kan tipsa om att när jag väl spelar CS (typ 3 gånger sedan jag köpte skärmen) så lyfter jag TVn närmare och kör i 1080p med borders runt omkring, så skärmen blir typ en 27" eller något liknande. Funkar rätt bra faktiskt

https://www.sweclockers.com/nyhet/37681-rtings-langtidstest-a...

Givet denna artikel så skulle jag nog fundera lite extra på den typen av användning

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

https://www.sweclockers.com/nyhet/37681-rtings-langtidstest-a...

Givet denna artikel så skulle jag nog fundera lite extra på den typen av användning

Sedärja! Bra att veta, är inte så orolig för egen del då det utgör så extremt liten del av min användning men viktigt för andra att se som kanske spelar mer med borders.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Sedärja! Bra att veta, är inte så orolig för egen del då det utgör så extremt liten del av min användning men viktigt för andra att se som kanske spelar mer med borders.

De såg ju problem redan efter 700 timmar, så kanske kan det bli störande för dig med. Men ja, inte hela världen troligen

Permalänk

Efter knappt 2 år på väntelistan så låg den utanför dörren imorse

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Efter knappt 2 år på väntelistan så låg den utanför dörren imorse

https://i.imgur.com/0ljT2GK.jpg

Snyggt. Vart beställde du ifrån?

Permalänk
Skrivet av Epsilon:

Snyggt. Vart beställde du ifrån?

Beställde från Helms hemsida. Satte upp mig på väntelistan i december 2021.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Batch ett anlände för 3 veckor sedan, nu anlände batch två.

En del av mig ångrar att jag började samla animefigurer öht, då detta är den hårdaste smällen plånboken fått under en månad sedan datorn i sign köptes för ett år sedan men ...en annan del av mig tycker att dom är så fina där dom står på hyllan. ^^

Och eftersom dom får mig att dra på smilbanden varje gång jag går förbi måste det ju vara värt det...?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ubiquiti Unifi Gateway Lite

Blev en UXG-Lite. Kul att testa om den presterar ok.

Permalänk
Medlem

Det blev ett Fractal Design North och Corsair iCue Link H100i.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Alice från Webhallen lyckades sälja in mig på parfymen hon nämnde under black week streamen. Och ja, den är dyr, men fantastisk

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag har haft min 42 C2 sedan april och kan tipsa om att när jag väl spelar CS (typ 3 gånger sedan jag köpte skärmen) så lyfter jag TVn närmare och kör i 1080p med borders runt omkring, så skärmen blir typ en 27" eller något liknande. Funkar rätt bra faktiskt

Får jag fråga hur du gjorde detta? (utan att gå alldeles för OT )

Skrivet av medbor:

De såg ju problem redan efter 700 timmar, så kanske kan det bli störande för dig med. Men ja, inte hela världen troligen

Är det även ett problem för C2 eller är det specifikt de ultrabreda skärmarna som avses? (kanske är samma panel iofs..?)

Har nämligen vart sugen på att prova just 27" eller liknande på min 42" C2 för just CS då det blir vääääldigt jobbigt att kolla mot kanterna (typ radarn) med ett 65cm djupt skrivbord

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Får jag fråga hur du gjorde detta? (utan att gå alldeles för OT )

Är det även ett problem för C2 eller är det specifikt de ultrabreda skärmarna som avses? (kanske är samma panel iofs..?)

Har nämligen vart sugen på att prova just 27" eller liknande på min 42" C2 för just CS då det blir vääääldigt jobbigt att kolla mot kanterna (typ radarn) med ett 65cm djupt skrivbord

Nu när du säger det, det var ju QD-OLED, så inte alls samma… glöm det helt enkelt, jag som talar i nattmössan!

Permalänk
Rekordmedlem

Beställde en godis från nån Göteborgsbutik men de skickade uppenbarligen med lite annat också
Jag tror det nu är en bra tid att lämna AM4 och allt vad DDR4 heter.

Stol, bord och handskar är också ganska nya och helt nödvändig kringutrustning för att kunna sätta ihop en ny dator.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Blev lite mer utrymme till PS5.

Permalänk
Medlem

Ett litet PSU på 250W.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Beställde en godis från nån Göteborgsbutik men de skickade uppenbarligen med lite annat också
Jag tror det nu är en bra tid att lämna AM4 och allt vad DDR4 heter.<Uppladdad bildlänk>
Stol, bord och handskar är också ganska nya och helt nödvändig kringutrustning för att kunna sätta ihop en ny dator.

Det var verkligen dyrt godis, tur att de skickade med lite chips som tröst

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Igelkott:

<Uppladdad bildlänk>Byter upp min pfsensehårdvara från Q6600

Vad fick du ge för den?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Trodde inte det skulle dyka upp ett erbjudande på denna modell, men lägsta pris ever (tangerat i alla fall) kändes som en finfin deal. Sen 2 koppar obviously, varav en fick vara med på bild.
Toppennöjd so far ☕️

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

En uppgradering till 4070 Ti

Tack @Tomcruize

Permalänk
Medlem

Unna mig själv en 27" 2560x1440p 165hz (170hz oc) skärm i måndags då jag fyllde år igår. Något skillnad mot 1920x1080p på 27"😂

Permalänk
Keeper of the Bamse

Helt ny Volvo S90 T8 ultimate med all utrustning som går att få. Helt underbar.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sapporun:

Tusen tack själv för en smidig affär!

Permalänk
Medlem

Är väldigt glad att svenskar inte förstår eller bryr sig om mitt favoritmärke Undercover, det gör att man kan göra helt sjuka klipp 😄
2 skjortor, 2 mjukisbyxor och en sweatshirt.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Är väldigt glad att svenskar inte förstår eller bryr sig om mitt favoritmärke Undercover, det gör att man kan göra helt sjuka klipp 😄
2 skjortor, 2 mjukisbyxor och en sweatshirt.

<Uppladdad bildlänk>

Om det är samma undercover som jag tänker på, så är det enda plagg jag sett från dom ett par råsnygga cargos från deras collab med Nike.
Är en sucker för cargos, men svårt att hitta den n modellen i rätt storlek.
Kan också vara att jag förväxlar märken här 😄

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Unna mig själv en 27" 2560x1440p 165hz (170hz oc) skärm i måndags då jag fyllde år igår. Något skillnad mot 1920x1080p på 27"😂

<Uppladdad bildlänk>

Klokt köp, den skärmen har fått väldigt fina omdömen

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Om det är samma undercover som jag tänker på, så är det enda plagg jag sett från dom ett par råsnygga cargos från deras collab med Nike.
Är en sucker för cargos, men svårt att hitta den n modellen i rätt storlek.
Kan också vara att jag förväxlar märken här 😄

Det är förmodligen det märker du tänker på. Jun Takahashi är skaparen och designer. Han är extremt populär för olika större märken att göra collabs med. Nike har väl gjort ett antal. Bla cargo-byxor.
Nu senast har The North Face släppt en kollektion tillsammans med Undercover. Har beställt lite fleecegrejer därifrån som borde landa till helgen.

Många av plaggen är svåra att se på bild, men galet fin kvalite. Men ser man bara bilder kan det ju vara lite svårt att greppa prisbilden kanske. Sen är det ett av få märken som sällan gör en kollektion som liknar någon annan I våras var väl temat Pink Floyd och förra hösten var det Alfred Hitchcock.

Edit: Deras T-shirts är dock ingen höjdare märkligt nog. Kvalitén är som vilken tisha som helst men typ 10 ggr dyrare.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Det är förmodligen det märker du tänker på. Jun Takahashi är skaparen och designer. Han är extremt populär för olika större märken att göra collabs med. Nike har väl gjort ett antal. Bla cargo-byxor.
Nu senast har The North Face släppt en kollektion tillsammans med Undercover. Har beställt lite fleecegrejer därifrån som borde landa till helgen.

Många av plaggen är svåra att se på bild, men galet fin kvalite. Men ser man bara bilder kan det ju vara lite svårt att greppa prisbilden kanske. Sen är det ett av få märken som sällan gör en kollektion som liknar någon annan I våras var väl temat Pink Floyd och förra hösten var det Alfred Hitchcock.

Edit: Deras T-shirts är dock ingen höjdare märkligt nog. Kvalitén är som vilken tisha som helst men typ 10 ggr dyrare.

Haha fan jag behöver inte nya villhöver saker nu...
Men jo såg sidan lite snabbt, fanns en del riktigt snygga plagg helt klart, fastnade snabbt för oversize tischa med ficka från The north face serien 🙂
Lägger den på önskelistan 😊

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Vad fick du ge för den?

Ingen superdeal. Det blev närmare 3500:-. Det finns så många kinesiska tillverkare och varianter. Men denna med 8gb ram och 128 m2 ssd var lite nedsatt och fanns i lager. Det blev ungefär samma utlägg som jag tidigare övervägt lägga enbart på ett Intel nätverkskort.
Jag får väl återkomma med hur väl den funkar.

Den medföljande Windows 10-installationen hade jag aktat mig för att ansluta till internet dock. Jag letade, men såg inga tecken på manipulation, ska sägas.

Rättstavning
Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

5800X3d

Trevlig uppgradering från min gamla 3700X

Tryckfelsnisse