Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Jag använder 2 portar så jag kommer klara mig bra då . Kan man inte koppla in routern före inkopplat datum? Ska väl inte spela nån roll eller????

Ingen aning. Med tanke på hur lite man brukar kunna konfigurera operatörernas routrar så blir jag inte förvånad om den bara funkar när Telenor kopplat på tjänsten. Men kanske. Kan kanske testa ikväll.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Lyckades inte använda Telias BF-rabatt för 250/250 fiber detta året. Har lyckats förlänga det 2 år tidigare så har haft 250/250 i 3 års tid för 299kr. Fick en nästan lika bra deal när jag nämnde att man kanske skulle se sig om någon annan stans. 399kr fick jag åtminstone detta året.

Permalänk
Medlem

Det märkliga för mig är att när jag loggar in på Telia och går in för att ändra hastighet där så står det att det enda som finns är 500/500. Telefonkön går ju inte fort direkt, hoppas jag hinner komma fram innan jag ska åka och jobba.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Sötast
Skrivet av Fruttyh:

Om man medvetet inte har funktionen att säga upp sitt abonnemang via ”mina sidor”, ja, då får dom faktiskt skärpa till sig…

Permalänk
Skrivet av brutak:

Ingen anledning att vara dryg eller?

Flera som blev erbjudna 299 för 250/250 av Telia, vilket jag alltså inte blev när jag ringde idag. Kan vara vara bra att veta för andra.

Du behöver skaffa lite skinn på näsan om du tar illa upp av ett konstaterande.

Skrivet av DavidtheDoom:

Orsaken är de blandade resultaten att som nuvarande kund kunna få ett av BF-erbjudanden samt att det har fungerar flera år i rad.

Det är tydligt att det är andra spelregler detta året men det vet vi ju bara för att det är många som skriver samma sak om sina upplevelser.

Det har väl varit ganska glasklart, t.om att det står på Telias hemsida i klartext. Gäller endast NYA kunder. Dvs inga förlängningar av gamla BF. Får heller inte tecknas av andra i samma hushåll (även om vissa lyckas gå runt det, men det är inte genom att förhandla med en säljare på telefon)

Så ja, typ vartannat inlägg om Telia är samma sak. ”Oj shit i år gick det inte, wtf!!”

Permalänk
Medlem

Bredband2 gav mig 195kr i 12 månader bundet, för 250/250 fiber, slår dessa rätt hårt

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Oh FFS. Beräknad kötid 91 minuter....

Varför i hela friden har Telia tagit bort chatten.

Ja, speciellt nu när de har alla möjligheter att integrera AI och ställa in den på modell "befintlig kund = dra åt helvete" för att spara in på personalkostnader och kötider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Du behöver skaffa lite skinn på näsan om du tar illa upp av ett konstaterande.

Det har väl varit ganska glasklart, t.om att det står på Telias hemsida i klartext. Gäller endast NYA kunder. Dvs inga förlängningar av gamla BF. Får heller inte tecknas av andra i samma hushåll (även om vissa lyckas gå runt det, men det är inte genom att förhandla med en säljare på telefon)

Så ja, typ vartannat inlägg om Telia är samma sak. ”Oj shit i år gick det inte, wtf!!”

Du är dryg, i onödan, oavsett om jag tar illa upp eller inte.

Som andra redan försökt förklara för dig; Telia har inte varit konsekventa med vilka erbjudanden man får som befintlig kund. Därför skrev jag om vad de erbjöd mig.

Permalänk
Medlem

Efter 87 minuter kom jag fram till Telia för att säga upp mitt abonnemang. Telia-tjejen erbjöd mig 250/250 för 399kr/månad, vilket jag direkt tackade nej till. Då kunde hon plötsligt erbjuda mig 250/250 för 299kr/månad.

Det fick bli Telia ett år till, även om hastigheten blev halverad. Jag har haft 500/500 för 299kr/månad de senaste åren.

Permalänk
Medlem

Japp lyckades hitta dit tillslut, dock otroligt märkligt att man inte länkar dit via sin "kontakta oss" sida:
https://www.telia.se/kontakt?category=broadband&sub-category=abonnemang-kontaktkort

Permalänk
Medlem

Jag lyckades inte.. så fick säga upp, samt sambon fick teckna istället! Det fungerade utmärkt.
Betalde 379 för 500/500 utan TV. Nu 349 för 250/250 med 12 TV kanaler då sambon vill ha TV6 för att se skidorna i vinter. Helt ok!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Efter 87 minuter kom jag fram till Telia för att säga upp mitt abonnemang. Telia-tjejen erbjöd mig 250/250 för 399kr/månad, vilket jag direkt tackade nej till. Då kunde hon plötsligt erbjuda mig 250/250 för 299kr/månad.

Det fick bli Telia ett år till, även om hastigheten blev halverad. Jag har haft 500/500 för 299kr/månad de senaste åren.

Fint, jag fick möjligheten att bli uppringd så satt aldrig i kön och vänta.. men fick 500/500 för 549kr/mån så tacka vänligt nej och ringde Telenor som svara på direkten

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av teanox:

Bredband2 gav mig 195kr i 12 månader bundet, för 250/250 fiber, slår dessa rätt hårt

Det var bra pris vilken av de öppna näten fick du det priset i?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av thepoodles:

Du behöver skaffa lite skinn på näsan om du tar illa upp av ett konstaterande.

Det har väl varit ganska glasklart, t.om att det står på Telias hemsida i klartext. Gäller endast NYA kunder. Dvs inga förlängningar av gamla BF. Får heller inte tecknas av andra i samma hushåll (även om vissa lyckas gå runt det, men det är inte genom att förhandla med en säljare på telefon)

Så ja, typ vartannat inlägg om Telia är samma sak. ”Oj shit i år gick det inte, wtf!!”

Härligt, nu är detta avhandlat.
Trevlig helg.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Bredband2 gav mig 195kr i 12 månader bundet, för 250/250 fiber, slår dessa rätt hårt

Starkt jobbat! Hur lyckades du?

Skrivet av Oh Geesus:

Ja, speciellt nu när de har alla möjligheter att integrera AI och ställa in den på modell "befintlig kund = dra åt helvete" för att spara in på personalkostnader och kötider.

Bra inställning! Du skulle få anställning hos Bassebaba AB direkt!

Skrivet av p.lindblom:

Efter 87 minuter kom jag fram till Telia för att säga upp mitt abonnemang. Telia-tjejen erbjöd mig 250/250 för 399kr/månad, vilket jag direkt tackade nej till. Då kunde hon plötsligt erbjuda mig 250/250 för 299kr/månad.

Det fick bli Telia ett år till, även om hastigheten blev halverad. Jag har haft 500/500 för 299kr/månad de senaste åren.

Jävligt spännande att dom nu går emot det som sagts om att inte deala med befintliga kunder.

Skrivet av tJev:

Fint, jag fick möjligheten att bli uppringd så satt aldrig i kön och vänta.. men fick 500/500 för 549kr/mån så tacka vänligt nej och ringde Telenor som svara på direkten

Telenor måste ha fått kraftigt kundinflöde!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Du behöver skaffa lite skinn på näsan om du tar illa upp av ett konstaterande.

Det har väl varit ganska glasklart, t.om att det står på Telias hemsida i klartext. Gäller endast NYA kunder. Dvs inga förlängningar av gamla BF. Får heller inte tecknas av andra i samma hushåll (även om vissa lyckas gå runt det, men det är inte genom att förhandla med en säljare på telefon)

Så ja, typ vartannat inlägg om Telia är samma sak. ”Oj shit i år gick det inte, wtf!!”

Men vad är det du inte förstår? Det har stått så de senaste åren att det inte går om man är befintlig kund, MEN när man väl hamnar på avdelningen för uppsägning så behåller de dig hellre till ett BF-pris. Det är först detta året det verkar som att de har tightat till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Efter 87 minuter kom jag fram till Telia för att säga upp mitt abonnemang. Telia-tjejen erbjöd mig 250/250 för 399kr/månad, vilket jag direkt tackade nej till. Då kunde hon plötsligt erbjuda mig 250/250 för 299kr/månad.

Det fick bli Telia ett år till, även om hastigheten blev halverad. Jag har haft 500/500 för 299kr/månad de senaste åren.

Har gjort samma sak, har du fått bekräftelse på det från Telia? Jag har fått bekräftelse på att min uppsäning har tagits bort, men ingen bekräftelse på det nya avtalet.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrgentAlert:

Det var bra pris vilken av de öppna näten fick du det priset i?

Globalconnect här i Uppsala, ringde deras kundtjänst då deras självbeställning är död, man får alltid bättre deals av att ringa

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av teanox:

Globalconnect här i Uppsala, ringde deras kundtjänst då deras självbeställning är död, man får alltid bättre deals av att ringa

Då kanske det går i Openuniverse nät också då GlobalConnect köpte upp dem från Telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bha*:

Har gjort samma sak, har du fått bekräftelse på det från Telia? Jag har fått bekräftelse på att min uppsäning har tagits bort, men ingen bekräftelse på det nya avtalet.

Javisst, jag fick bekräftelsen per mail några minuter efter att samtalet avslutats.

Permalänk
Medlem

Jahopp... 250/250 för 399 blev det. Det är inte lätt förhandla när man är gisslan. Enda alternativet är mobilt bredband och det vill jag helst slippa så får stå ut med halva hastigheten och 100 kronor mer per månad.

Men. Jag ska ringa efter helgen och säga att jag vill ha en jäkla bra deal på mitt mobilabonnemang jag haft hos dem i 25 år, annars byter jag leverantör där istället. Orkar inte sitta i telefonkö igen idag, har inte tid heller för den delen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av thepoodles:

Du behöver skaffa lite skinn på näsan om du tar illa upp av ett konstaterande.

Det har väl varit ganska glasklart, t.om att det står på Telias hemsida i klartext. Gäller endast NYA kunder. Dvs inga förlängningar av gamla BF. Får heller inte tecknas av andra i samma hushåll (även om vissa lyckas gå runt det, men det är inte genom att förhandla med en säljare på telefon)

Så ja, typ vartannat inlägg om Telia är samma sak. ”Oj shit i år gick det inte, wtf!!”

Det stökiga är ju mer att det ändå verkar gå för vissa. Det är ju ändå frustrerande. Men det är klart, det är väl bara människor i supporten som helt enkelt antingen tar sig friheter eller inte tar till sig informationen dom får internt.

Men i övrigt så är hela skiten smutsigt, en vecka per år så kan man signa rimliga deal på bredband. Det vore bättre om det bara var rimliga priser året om. Listpris hos Telia för 500/100 på min adress är 699:-, det är fan galet!

Permalänk
Medlem

Sagt upp bredbandet vid Telia tidigare så det går ut 6 december.
Pratat med Telia två gånger nu, först en säljare men hon kunde inte fixa. Bad mig istället ringa kundtjänst men de kunde inte heller göra något så länge jag fortfarande var bunden..

Permalänk
Medlem

Blev 1000/1000 hos tele2 för 399 i 24 månader.
Fick det priset genom att byta från Telia öppen fiber till Tele2 villafiber. Båda finns i mitt område sedan några år tillbaka.

Permalänk
Medlem

Fick bli Allente, 250/250 för 275:- i 12mån.

Permalänk
Medlem

Efter 1h i telefonkö hos kundtjänst för uppsägning hos Telia svarade en trevlig kille;
"Tyvärr, 500/500 för 349kr kan jag inte matcha, men jag kan lägga dig på 250/250 och fortsätta på 299kr om det skulle funka"?

Lustigt att de inte är konsekventa i år. Jag är i alla fall glad att jag slapp byta operatör

Visa signatur

Jag missbrukar smileys ;)

Permalänk
Medlem

Sådär!
Ringde Telia nyss, ungefär en timme i kö.

Kom fram och pratade om att jag hade fått 100/100 för 299:-
Men berättade att jag inte kände mig nöjd efter som jag är medlem i Swec, osv. Och där har andra fått 250/250 för 299. Så var inte alls lika nöjd längre. Så vill ångra mitt beslut.

Så fort jag sa detta, så var det inga problem.
Han löser det, ändå fredag så fick 250/250 för 299:-

Varför kunde man inte gjort så från början istället för krångla med oss!

Jaja, så då vet ni.
Är ni samma sits som mig som inte kan få Tele2, Telenor för ett bra pris, ring upp dem igen och förklara.

Behövdes inte alls bråka mycket med dem, kanske fått andra direktiv?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Sett att en del skriver att de inte kan ta Telenor om de skriver in sin adress på hemsidan. Testa ringa/chatta med Telenor och se om ni kan ha dom även om det inte kommer upp på hemsidan. Slår jag in min adress på hemsidan kommer det bara upp att jag kan få mobilt bredband. Men vi har Open Universe och kan välja telenor som alternativ i portalen där. Så chattade med Telenor och beställde bredband 500 för 349kr på några min.
Ett litet tips bara till er som vill fortsätta ha högre hastighet och inte gå ned halva hastigheten för samma peng hos Telia och spela de rätt i händerna. De planerar nog redan Bredband 100 för 299kr nästa BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Mitt lägenhetsnummer fanns inte i telenors lista men adressen fanns.
Tecknade nytt med dem över telefon pga detta och herregud vilken upsell på produkter och grejer.
Tackade nej totalt 4 gånger.

Nu ska jag bara säga upp Telia också, det lär jag göra nästa vecka när jag antar att kötiden är minst halverad.

Haha samma här. Hon var på om våra mobilabb.
Lät faktiskt bra först men sen kröp det fram att det var 24 månaders bindningstid med bra pris bara de första 12.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Härligt, nu är detta avhandlat.
Trevlig helg.

Detsamma.

*snipp, sidospår dödat *