Årlig prishöjning Verisure - Agera och spara

Permalänk
Medlem

Årlig prishöjning Verisure - Agera och spara

LPT: Då damp första fakturan för 2024 ned från Verisure och i vanlig ordning hade de lagt på sin standardhöjning 9% inför nytt år. Ett snabbt samtal senare där jag vänligt men bestämt betackar mig för deras standardhöjningar ligger jag kvar på min vanliga månadskostnad. De backar direkt om man ringer. Acceptera inte skiten!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk

Jepp. Man har hört mycket om att folk kan få ner priserna på dem och deras hemlarmskonkurrenter genom att hota dem med att man byter leverantör.

Dessa hemlarmtjänster skulle behöva granskas, man vet för lite vad man får för pengarna.

Permalänk
Medlem

Jag ringde och sa upp mitt och gick hela vägen. Sedan en dag senare ringde någon och hade ett ännu bättre erbjudande där de sänkt priset ännu mer. Jag valde köra på då i tre månader till men sen köpte jag ett mycket modernare larmsystem som jag äger utan månadskostnader. I mitt fall blev det Ajax system med vattenlarm, brandlarm, inbrottslarm och paniklarm. Dessutom med utomhus siren till mina grannars förtjusning. 🤣

Verisure erbjuder inte ens utomhus siren åtminstone inte då jag va kund.

Kan hursomhelst varmt rekommendera Ajax.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Skrivet av radx:

Jag ringde och sa upp mitt och gick hela vägen. Sedan en dag senare ringde någon och hade ett ännu bättre erbjudande där de sänkt priset ännu mer. Jag valde köra på då i tre månader till men sen köpte jag ett mycket modernare larmsystem som jag äger utan månadskostnader. I mitt fall blev det Ajax system med vattenlarm, brandlarm, inbrottslarm och paniklarm. Dessutom med utomhus siren till mina grannars förtjusning. 🤣

Verisure erbjuder inte ens utomhus siren åtminstone inte då jag va kund.

Kan hursomhelst varmt rekommendera Ajax.

Ja, bra tips. Det gäller rätt säkerhet för rätt område. Bor man långt ute i glesbygden så kanske inte 2 veckors utryckningstid eller liknande är så imponerande. Då kan eget hemlarm, tillsammans med grannsamverkan vara the shit.

I vilket fall, man hör folk överallt prata om att de får ner priserna på dessa hemlarmstjänster genom att säga att man kommer byta tjänst. Detta knep har funnits på andra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

LPT: Då damp första fakturan för 2024 ned från Verisure och i vanlig ordning hade de lagt på sin standardhöjning 9% inför nytt år. Ett snabbt samtal senare där jag vänligt men bestämt betackar mig för deras standardhöjningar ligger jag kvar på min vanliga månadskostnad. De backar direkt om man ringer. Acceptera inte skiten!

Ja asså detta är något som är mer eller mindre branschstandard, är exakt samma sak med mobil abonnemang och internet så fort man inte har ett bundet avtal.

Så förstår inre riktigt vad som gör detta speciellt? Hade själv comhem och deras student abonnemang i över 6 år efter att jag slutade studera, blev samtal varje år om att säga upp med men fick varje gång vara kvar på mina 100mbit för 100kr utöver sista året då det blev 200mbit för 200kr.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ja asså detta är något som är mer eller mindre branschstandard, är exakt samma sak med mobil abonnemang och internet så fort man inte har ett bundet avtal.

Så förstår inre riktigt vad som gör detta speciellt? Hade själv comhem och deras student abonnemang i över 6 år efter att jag slutade studera, blev samtal varje år om att säga upp med men fick varje gång vara kvar på mina 100mbit för 100kr utöver sista året då det blev 200mbit för 200kr.

Just vad gäller bredband så har operatörerna fått högre kostnader, som de skickar vidare till kunderna. Jag jobbar på ett av bolagen som bygger fibernät och vi har höjt våra priser till operatörerna.

Larmbolag höjer bara för att de kan.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

LPT: Då damp första fakturan för 2024 ned från Verisure och i vanlig ordning hade de lagt på sin standardhöjning 9% inför nytt år. Ett snabbt samtal senare där jag vänligt men bestämt betackar mig för deras standardhöjningar ligger jag kvar på min vanliga månadskostnad. De backar direkt om man ringer. Acceptera inte skiten!

Jag testade tom att ringa ytterligare en gång innan dom höjde, då fick jag ett kvartal gratis.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Just vad gäller bredband så har operatörerna fått högre kostnader, som de skickar vidare till kunderna. Jag jobbar på ett av bolagen som bygger fibernät och vi har höjt våra priser till operatörerna.

Larmbolag höjer bara för att de kan.

Well det har bredbandsleverantörerna gjort om man inte har bindningstid i över 8 år samma sak med mobil operatörerna. har iallafall varit med om en 10+ företag som gör detta så fort det inte är bindningstid för mig och och familj.

Visa signatur

here we go!