Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Har haft Bahnhof 1000/1000 i två år och idag tecknade jag nykundserbjudande, 12mån för 399kr/mån. Helt ok men märkligt...

Permalänk
Medlem

Erbjudande Fiber ny kund

Erbjudandet gäller privatpersoner som nytecknar fast bredband 100 Mbit/s, 250 Mbit/s, 500 Mbit/s eller 1000 Mbit/s via fiber från Telia.

Kampanjpris enligt nedan i 12 mån, därefter ord pris.

Wifi-router ingår

"Uppdatering 23 november

OBS! Förtydligande avseende befintliga kunder som vill ta del av Black Week finns nu på telia.se"

FYI. De har ändrat sedan idag så gäller ej befintliga kunder. Kanske någon lyckats tidigare men är nu kört. Jag checkade internt. Allt jag skrivit ovan finns publikt och är publik info.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Erbjudande Fiber ny kund

Vart hittade du det där?
Försöker hitta deras förtydligande på hemsidan men hittar inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vissii:

Vart hittade du det där?
Försöker hitta deras förtydligande på hemsidan men hittar inget.

Går du in på beställning tex.
https://www.telia.se/produkt/bredband-via-fiber?id=bredband-2...
https://www.telia.se/produkt/bredband-via-fiber?id=bredband-5...
Black week - Erbjudandet gäller dig som nytecknar bredband. Går ej att teckna erbjudandet på annan person i hushållet.

Fun fact. Om man tex på mobil-abonnemang vill ha en extra användare så rekommenderar jag att man ringer faktura eller går till en butik och inte ringer kundtjänst. Varför exakt nämner jag inte.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Erbjudande Fiber ny kund

Erbjudandet gäller privatpersoner som nytecknar fast bredband 100 Mbit/s, 250 Mbit/s, 500 Mbit/s eller 1000 Mbit/s via fiber från Telia.

Kampanjpris enligt nedan i 12 mån, därefter ord pris.

Wifi-router ingår

"Uppdatering 23 november

OBS! Förtydligande avseende befintliga kunder som vill ta del av Black Week finns nu på telia.se"

FYI. De har ändrat sedan idag så gäller ej befintliga kunder. Kanske någon lyckats tidigare men är nu kört. Jag checkade internt. Allt jag skrivit ovan finns publikt och är publik info.

Att det endast gällde nya kunder var ju även tidigare sant, men det är fortfarande en förhandling om priset på din nuvarande tjänst.
Även om du inte får erbjudandet i säg så kan de välja att matcha priset på erbjudandet till befintliga kunder. Allt handlar ju om du "viktig" just du är som kund för telia.

Edit: Det jag vill förmedla är att erbjudandet kommer troligen göra verken från eller till på möjligheten för oss befintliga kunder att förhandla om våra nuvarande avtal, så "go nuts" så att säga!

Permalänk
Medlem

Black week - Erbjudandet gäller dig som nytecknar bredband. Går ej att teckna erbjudandet på annan person i hushållet.

Denna text har de också lagt till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Att det endast gällde nya kunder var ju även tidigare sant, men det är fortfarande en förhandling om priset på din nuvarande tjänst.
Även om du inte får erbjudandet i säg så kan de välja att matcha priset på erbjudandet till befintliga kunder. Allt handlar ju om du "viktig" just du är som kund för telia.

Jag kan varken bekräfta eller förneka något mer exakt än det jag skrivit tidigare. Tänker inte riskera mitt jobb, jag jobbar inte ens för den delen av Telia.
Men det står "enbart nya kunder" så är det ju uppenbart publikt vad som gäller. Jag kan bara bekräfta att det som står publikt är det vi har internt i just denna fråga.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dykarn13:

Black week - Erbjudandet gäller dig som nytecknar bredband. Går ej att teckna erbjudandet på annan person i hushållet.

Denna text har de också lagt till.

Ja, det där är ju lite drygt. Vi signade upp 250 på min fru imorse... det var innan den där texten lades till.
Hur kommer dom enforca detta? Det blir ju hjärnblödning om dom fimpar abbonemanget i efterhand och man även missar Telenors deal. Nu kanske man får köra en ånger på Telia och satsa på Telenor ändå.

100% att Telia sitter och läser denna tråden, det är ju här dom får alla tips! Hej hej TELIA!

Permalänk
Medlem

It became Telia 250/250 for me, now that they dropped the startavgift.
Do I need to wait for the first faktura to change to e-faktura?
Following the instructions on their site I end up at an empty page on my account.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NsGR:

It became Telia 250/250 for me, now that they dropped the startavgift.
Do I need to wait for the first faktura to change to e-faktura?
Following the instructions on their site I end up at an empty page on my account.

It seems like it might take a while until the "my account" pages start working. Everything was empty or presented an error message when my wife logged in right after order.
You should be able to order E-Faktura thru your bank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NsGR:

It became Telia 250/250 for me, now that they dropped the startavgift.
Do I need to wait for the first faktura to change to e-faktura?
Following the instructions on their site I end up at an empty page on my account.

You call in and ask for them to change to e-faktura. I did it today without any problem. No need to do anything with your bank.
Don't ask me why you can't choose e-faktura immediately when you signup though

Permalänk

Fick Bahnhofs BF-pris som befintlig kund i ip-only/Globalconnect nät
1 Gbit/1 Gbit bindningstid 12 månader
Månad 1-6: 275kr/mån
Månad 7-12: 549kr/mån

Ger snittpriset 419kr/månad där jag tidigare betalade 449kr/mån för 250/250
Ingen superdeal men bättre hastighet för lägre pris ivf.

Permalänk
Medlem

Telia har fortfarande startavgift om man väljer ett tv paket. Kanske bara blir bredband trots allt.

Permalänk
Medlem

Samtidigt är det ju bara en liten del av Telias samt Telenors fiber kunder som ligger på BF priser längre tider. 90% betalar säkert alldeles för mycket varje år i deras fiber kundbas.

Så i stället för att hålla på att tjafsa så borde dom ge med sig till oss som tjafsar om detta varje år, bättre att ha en betalade kund än ingen kund alls.

Permalänk
Medlem

Jag har Telia öppen fiber idag och har haft det i omgångar. Senast i ett år sedan jag bytt från tele2 villafiber.
Gick in på tele2 och kollade och om jag byter tillbaka till deras nät igen så kan jag teckna 1000/1000 för 399/månad med 24 månader bindningstid. Ingen startavgift eller andra extrakostnader. Tror de vill ha 349 för 600/600.

Om det finns någon nackdel så är det att de inte lovar full hastighet utan ett intervall på halva hastigheten. Till exempel 500-1000 eller 300-600. Jag är dock rätt säker på att jag fick maxhastighet förra gången.

Tror jag väljer det istället för Telenor i år.

Permalänk
Medlem

Gick inte att säga upp Telia och sedan teckna dagen efter
Sambon fick istället beställa på samma adress och det gick utmärkt

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dykarn13:

Black week - Erbjudandet gäller dig som nytecknar bredband. Går ej att teckna erbjudandet på annan person i hushållet.

Denna text har de också lagt till.

De kanske har lagt till den raden, men det villkoret har gällt hela tiden. Och det har stått tydligt på bredbandssidan för Black Friday. Jag blev dock erbjuden det priset när jag ringde för att säga upp, så jag har nu tecknat 12 månader 250 för 299 kr trots att jag är befintlig kund sedan förra årets BF.

Permalänk
Medlem

Nån som har Telenors Router som skickas med. Tänkte om jag ska byta ut till den. Har en Asus 2900 dual band gigabyte. Telenors var rätt snygg

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Telia sa nej till fortsatt 299:-. telenor känns inte så lockande så det fick blir 250/100 hos Bahnhof istället (317kr/månad i 1 år, sen 339 ordinarie) Varit Bahnhof kund i 15 år tidigare så det var dags att komma hem efter lågprisutflykterna hos diverse operatörer. Nu lutar jag mig nog tillbaka och rullar på där, om de inte börja tokhöja sina priser dvs.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Nån som har Telenors Router som skickas med. Tänkte om jag ska byta ut till den. Har en Asus 2900 dual band gigabyte. Telenors var rätt snygg

Jag körde telenors router 1 år när jag hade telenor, jag hade noll problem med den och både wifi och trådbundet fungerade super.
Tecknade telenor nu igen med start från februari då mitt telia går ut, men routern har jag redan fått så kommer köra den igen från nu

Behöver man speciella router inställningar, custom vpn i routern osv så är det ju fel router dock.
Jag behöver inget sådant så för mig är den super.

Permalänk
Skrivet av pi:

Telia sa nej till fortsatt 299:-. telenor känns inte så lockande så det fick blir 250/100 hos Bahnhof istället (317kr/månad i 1 år, sen 339 ordinarie) Varit Bahnhof kund i 15 år tidigare så det var dags att komma hem efter lågprisutflykterna hos diverse operatörer. Nu lutar jag mig nog tillbaka och rullar på där, om de inte börja tokhöja sina priser dvs.

Verkar som att Bahnhof gillar er Örebroare lite mer än andra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Killen jag chattade med skulle skicka vidare ärendet till en annan avdelning och de skulle återkomma. Få se om de belönar lojala kunder som varit med dem i drygt 15 år (-2 år när vi inte kunde teckna hos Bahnhof tills vi installerade Öppen Fiber) eller om de ber mig byta till Telia istället.

/M

Helt ärligt, de skiter fullständigt i om du varit med i 100 år, de bryr sig enbart om hur länge kan denna människan stanna framöver.
Det är ju vad de kommer att tjäna som sätter bokslutet inte vad de tjänade förr.

Permalänk
Administrativ avgift

Telia körde 299:- för 250/250 för min del

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Nån som har Telenors Router som skickas med. Tänkte om jag ska byta ut till den. Har en Asus 2900 dual band gigabyte. Telenors var rätt snygg

Har den fast via Ownit, det är riktigt skräp om man är van vid Asus, dels är den ful som stryk och sen har den kass täckning, jämförde den sida vid sida mot en lastgammal Asus AC3200.
Gick man in i badrummet fick man typ 60mbit från Telenor/Ownits router, med Asus däremot 400mbit.
Men har bytt ut även Asus pga jag behövde utöka funktionerna.

Router från Telenor/Ownit var inkopplad i cirka 10min, sen dess har den stått längst in i ett av förråden, förmodligen får den inte se dagsljus förräns den åker iväg till tippen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Har den fast via Ownit, det är riktigt skräp om man är van vid Asus, dels är den ful som stryk och sen har den kass täckning, jämförde den sida vid sida mot en lastgammal Asus AC3200.
Gick man in i badrummet fick man typ 60mbit från Telenor/Ownits router, med Asus däremot 400mbit.
Men har bytt ut även Asus pga jag behövde utöka funktionerna.

Router från Telenor/Ownit var inkopplad i cirka 10min, sen dess har den stått längst in i ett av förråden, förmodligen får den inte se dagsljus förräns den åker iväg till tippen.

Det beror väl på hur man bor och vad man söker? Inte haft problem med den iaf. Fick ut mera än utlovat när jag hade den. 500/500 och räckvidd var bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Har den fast via Ownit, det är riktigt skräp om man är van vid Asus, dels är den ful som stryk och sen har den kass täckning, jämförde den sida vid sida mot en lastgammal Asus AC3200.
Gick man in i badrummet fick man typ 60mbit från Telenor/Ownits router, med Asus däremot 400mbit.
Men har bytt ut även Asus pga jag behövde utöka funktionerna.

Router från Telenor/Ownit var inkopplad i cirka 10min, sen dess har den stått längst in i ett av förråden, förmodligen får den inte se dagsljus förräns den åker iväg till tippen.

Märkligt.
Mossan kör den i hennes hus, får maxhastighet på ovanvåningen och nära det utomhus. Den är löjligt mycket bättre gällande wifi hastigheter och räckvid än hennes tidigare Asus RT-AC68U som var helt värdelös på täckning. Den pallade knappt med att nå ut till trädgården, och absolut inte på 5ghz nätet. (Vi körde tom 2 st AC68U för att förlänga räckvidden men ändå var det sämre än 1 telenor router).
Och om något är ju ex Asus routern gräsligt mycket fulare än en stilren vit router utan massa pinnar som sticker upp som tillför noll.

Och jag fick maxhastighet även i min lägenhet (men mindre yta än mossans hus såklart).
Så ja, måndagsexemplar eller annan modell antar jag du haft då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Nån som har Telenors Router som skickas med. Tänkte om jag ska byta ut till den. Har en Asus 2900 dual band gigabyte. Telenors var rätt snygg

Jag har den inte men hade den förra året. Den är, precis som Telias router, en kompetent router i grunden. Men den är totalt låst med en firmware som inte ger användaren några inställningar alls. Det är kanske ett par små saker som kan ställa in själv, men det är inte som hos en Asus. Eller någon annan router man köper själv. Om man tycker att den duger beror ju på vilka krav man har. Tyckte jag fick bra fart och hyfsat bra stabilitet från den. Men som sagt, inställningar, det gör den inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Helt ärligt, de skiter fullständigt i om du varit med i 100 år, de bryr sig enbart om hur länge kan denna människan stanna framöver.
Det är ju vad de kommer att tjäna som sätter bokslutet inte vad de tjänade förr.

Yes märkte det ganska snabbt, bytte till Telia efter att de höjt kostnaderna lite då och då ett par gånger, sen sänkte dom priserna om man kollade på deras hemsida, men de kunde inte automatiskt sänka mitt pris - utan jag var tvungen att kontakta dom och säga åt dom att priset på hemsidan säger annorlunda jämfört med vad jag betalade.

Enda positiva var väl att man fick en egen IP kostnadsfritt (när jag hade det då..) och gratis IntegrityVPN, men är det verkligen kostnadsfritt när man betalde drygt 150kr mer än alla andra bredbandsleverantörer? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Telia körde 299:- för 250/250 för min del

Men du va du inte befintlig kund hos Telia redan? Jag blev nekad det priset!
Sambon fick teckna, och fick då Telia 299 för 250/250 på min adress

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

En del har fått igenom att fortsätta på 299 men då till halverad hastighet.