Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av leeggee:

699kr, app100 funka inte

Använd appen så bör det fungera.

Permalänk
Medlem

Sugen på en av 77" Oled TV som kommer nu på BF. Var helt inställd på LG C3 men börjat titta även på Samsung S90c då den hamnar rätt lika prismässigt. Någon som har kunnigare input än vad jag kan ge själv? Hur stor nackdel att samsung inte stöder Dolby vision tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikForsberg:

Använd appen så bör det fungera.

Gör det, men tyvärr funkar det ej

https://ibb.co/44Vh3FQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av carus:

Sugen på en av 77" Oled TV som kommer nu på BF. Var helt inställd på LG C3 men börjat titta även på Samsung S90c då den hamnar rätt lika prismässigt. Någon som har kunnigare input än vad jag kan ge själv? Hur stor nackdel att samsung inte stöder Dolby vision tex?

tänker liknande. HDR10+ ska vara bra på samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av herc:

Jag är sugen på att köpa en Dreame L10s Ultra. Ser att både NetOnNet och Elgiganten säljer den för strax under 8k nu. Dock känner jag att ingen av dessa ÅF är speciellt bra att ha med att göra om något skulle gå sönder (reklamation). Jag hade önskat att inet hade sålt den till ungefär samma pris då jag känner mig mycket mer trygg med deras kundservice.

Vilket ställe hade ni valt att köpa den på utifrån hur kundservicen funkar vid problem? NetOnNet eller Elgiganten?

Av dessa 3 så är Netonnet nummer ett med hästlängder när det kommer till service och support. Bäst i branschen.

Inet är nog nära botten tillsammans med Elgiganten när det kommer till att behandla kunder dåligt. Bara haft dåliga erfarenheter av dom så handlar aldrig där mer.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag vill inte höra något mer om ÅF's usla marginaler. Det får vara slut med det nu! De har väldigt stora marginaler i sverige det märks!

En riktigt tråkig utveckling!

Synd att man inte längre kan se butikernas historiska prisutveckling på Prisjakt längre på Prisjakt classic gick det. Jag börjar undra om inte alla återförsäljare som listas på Prisjakt betalat bakom disken för att Prisjakt skulle lägga ned den funktionen.

Köpt G305 vid tre tillfällen, 199:- och två gånger för 299:- va lite sugen på att köpa igen men 399 kr på rea lockar inte.

Permalänk
Skrivet av mrE1:

Köpt G305 vid tre tillfällen, 199:- och två gånger för 299:- va lite sugen på att köpa igen men 399 kr på rea lockar inte.

Då kan man vara säker på att inköpspriset ligger ligger under 199 kr. Snacka om marginaler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Då kan man vara säker på att inköpspriset ligger ligger under 199 kr. Snacka om marginaler!

Mnjae, man kan sälja för lägre priser än inköpspriset också, ät fet i samband med vissa kampanjer får man det tillbaks från bolaget på nått sätt.
(Jag jobbar inte inom försäljning/inköp, har aldrig gjort, gissar friskt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av carus:

Sugen på en av 77" Oled TV som kommer nu på BF. Var helt inställd på LG C3 men börjat titta även på Samsung S90c då den hamnar rätt lika prismässigt. Någon som har kunnigare input än vad jag kan ge själv? Hur stor nackdel att samsung inte stöder Dolby vision tex?

Jag hade en 77" C3 men kör nu 77" S90C sedan augusti, som jag gjort om bildmässigt till en S95C via service menyn, trevligt med en mer ljusstark TV och de förbättringar QD-OLED har, men visst hade det varit trevligt om Samsung slutade vara så hjärndöda och erbjudit Dolby Vision, men inget som jag tänker på när jag glor på media tbh.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Då kan man vara säker på att inköpspriset ligger ligger under 199 kr. Snacka om marginaler!

Skrivet av mrSvamp:

Mnjae, man kan sälja för lägre priser än inköpspriset också, ät fet i samband med vissa kampanjer får man det tillbaks från bolaget på nått sätt.
(Jag jobbar inte inom försäljning/inköp, har aldrig gjort, gissar friskt)

Det kan vara så att kostnaden för att producera G305 har ökat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av leeggee:

699kr, app100 funka inte

K skumt igår funkade det iaf... Som någon sa kanske du måste använda appen...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

K skumt igår funkade det iaf... Som någon sa kanske du måste använda appen...

gjorde det. fungerade inte

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa Surface Pro 9 i5 16GB 256GB för 12990kr hos Elgiganten men verkar som de tog bort erbjudandet när jag hade det i varukorgen.

Finns massvis i lager enligt deras hemsida och bilden om lägre pris för medlemmar ligger kvar men prissänkningen är borttagen.
Jäkligt snopet för mig som skulle slutföra beställningen.

Permalänk
Skrivet av leeggee:

gjorde det. fungerade inte

K var någon bugg i amazon igår, vissa tjänade massor med pengar som köpte dyra saker. Kanske var den. Men iaf 699 kr är bättre än 799 som det kostar hos svenska ÅF.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Oliver94:

Letar efter en färdigbyggd prisvärd dator från exempelvis inet/webhallen/elgiganten
20-30.000kr. Blir gärna upplyst om någon hittar något bra erbjudande

Nästan bättre att sätta ihop en själv och sedan bygger inet gratis på black friday, brukar vara så iaf.

https://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-kopra... här kan du få tips

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

K var någon bugg i amazon igår, vissa tjänade massor med pengar som köpte dyra saker. Kanske var den. Men iaf 699 kr är bättre än 799 som det kostar hos svenska ÅF.

Här är information om APP100 och reglerna kring den rabattkoden. Observera att sista datum för koden är 15 september november.
https://www.amazon.se/b?ie=UTF8&node=86535706031

Jag lever i en helt annan tideräkning tydligen
Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@twit
Eller ha en tråd för alla som gnäller i denna tråd, tycker jag är bättre.

Jag med flera vill gärna se hur det går med dessa affärer.

Jag håller med. Att bara gå på tumme upp är inget jag gör om. Köpte billig biljett till DH summer förra sommaren via nån som tipsade här. Tipset fick 10-12 tumme upp och jag fick känslan att biljett var legit. När jag väl skulle använda biljetten i kassan så funkade den inte. Nu släppte personen igenom mig ändå, men jag har lärt mig läxan att det enda man kan gå på i denna fyndkarusell enbart är att läsa om folk faktiskt fått sina varor från sagt ställe. Tex nu vet jag att amazon är en sida jag vågar beställa ifrån, även om priserna verkar lite för bra. Det hade jag inte lärt mig om folk inte skrivit att de fick hem sina varor.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av carus:

Sugen på en av 77" Oled TV som kommer nu på BF. Var helt inställd på LG C3 men börjat titta även på Samsung S90c då den hamnar rätt lika prismässigt. Någon som har kunnigare input än vad jag kan ge själv? Hur stor nackdel att samsung inte stöder Dolby vision tex?

Har en S90C 77" jag köpte på förra rean, är supernöjd, vet inte om jag saknar DV, har inte stöt på DV exclusiv media
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/s90c-oled

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Jag hade en 77" C3 men kör nu 77" S90C sedan augusti, som jag gjort om bildmässigt till en S95C via service menyn, trevligt med en mer ljusstark TV och de förbättringar QD-OLED har, men visst hade det varit trevligt om Samsung slutade vara så hjärndöda och erbjudit Dolby Vision, men inget som jag tänker på när jag glor på media tbh.

Har också en S90C 77", kan du dela vilka settings du använder?

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Har också en S90C 77", kan du dela vilka settings du använder?

https://www.gearrice.com/update/if-you-have-this-samsung-smar...

minskar ABL och höjer max HDR ljusstyrkan.

samt dessa SDR/HDR inställningar är en bra början, funkar bra även om du inte vill ändra i service menyn till S95C standard värden.

https://www.avsforum.com/threads/2023-samsung-4k-s95c-s90c-ow...

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Har en S90C 77" jag köpte på förra rean, är supernöjd, vet inte om jag saknar DV, har inte stöt på DV exclusiv media
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/s90c-oled

DV är ju helt bakåtkompatibel med vanlig HDR, det är bara att hela omfånget inte kan ändras över tid

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LinusTrulsson:

Här är information om APP100 och reglerna kring den rabattkoden. Observera att sista datum för koden är 15 september.
https://www.amazon.se/b?ie=UTF8&node=86535706031

November.

Fick koden att fungera i kassan här hur som helst, trots att det inte är mitt första köp i appen.
Min G403 Prodigy rullar dock på så kan nog inte motivera ett köp.

Får se om det finns något annat skoj, är väl inte helt lätt att hitta saker som säljs av Amazon.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

November.

Fick koden att fungera i kassan här hur som helst, trots att det inte är mitt första köp i appen.
Min G403 Prodigy rullar dock på så kan nog inte motivera ett köp.

Får se om det finns något annat skoj, är väl inte helt lätt att hitta saker som säljs av Amazon.

Fick upp detta:

Tyvärr kan du inte ta del av erbjudandet nedan då du redan har gjort ett köp i Amazon-appen.

Permalänk
Medlem

Hur får man 100kr rabatt på amazon? Dvs inte app100 utan den som alla får?

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk

Någon som sett nå bra priser på d-qled skärmar eller 360 hz 1080 p skärmar?

Varför finns det inte en black friday tråd på flashback än?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Daemon:

November.

Fick koden att fungera i kassan här hur som helst, trots att det inte är mitt första köp i appen.
Min G403 Prodigy rullar dock på så kan nog inte motivera ett köp.

Får se om det finns något annat skoj, är väl inte helt lätt att hitta saker som säljs av Amazon.

Samma här, köpt flera gånger innan med appen, bara tacka och ta emot.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av herc:

Jag är sugen på att köpa en Dreame L10s Ultra. Ser att både NetOnNet och Elgiganten säljer den för strax under 8k nu. Dock känner jag att ingen av dessa ÅF är speciellt bra att ha med att göra om något skulle gå sönder (reklamation). Jag hade önskat att inet hade sålt den till ungefär samma pris då jag känner mig mycket mer trygg med deras kundservice.

Vilket ställe hade ni valt att köpa den på utifrån hur kundservicen funkar vid problem? NetOnNet eller Elgiganten?

Beror nog mest på om det är någon specifik butik eller om du tänker köra det online för eventuell support.

När det kommer till Elgiganten så vet jag att det kan skilja sig rejält från butik till butik. När jag jobbade där var det inte helt ovanligt att höra från flertalet kunder som åkte långt för att åka till just den butiken istället för en som var närmare dom, för att de fått bättre support och kundmottagande där.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk

Kan rekommendera https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datortillbeh... Razer DeathAdder V3 för 579 kr, i princip den bästa gaming musen atm, speciellt trådade. Man märker knappat av kabeln. Den är lättare och har högre polling rate en den som är trådlös.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

fick hem Kingston 2TB disken från Amazon, kopplade in till extern nvme usb men kickar inte igång..hmm.

<Uppladdad bildlänk>

Jag fick min igår också och skulle installera om på den idag, IO-fel och vägrar installera vare sig Windows eller Linux...

Verkar onekligen vara io-fel på min också.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Nu är Hifi-klubbens Black Friday igång.
Bl.a. Samsungs bästa ljudlimpa Q995c är bra pris på.