Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

ALLA borde verkligen ta till sig ordspråket "Less is More"

Permalänk
Moderator
Moderator

Trådens syfte är alltså fortsatt att diskutera de tips som dyker upp i Dagens fynd-tråden.

Inte fyra sidor om "nu har jag också beställt", två sidor med "men vilket erbjudande pratar ni om" följt av fem sidor "nu har min grej kommit/inte kommit/vafaaaaaen jag får ingen grej" och sedan tre sidor allmänt pladder om det världsekonomiska läget varav åtta identiska frågor om vad Benify egentligen är och hur man skaffar det.

Det är jätteskojigt att småprata, men det blir snabbt löjligt i just den här tråden eftersom så många uppenbarligen är intresserade av fynd. Om alla då hjälps åt att hålla fingrarna borta från "Svara"-knappen blir tråden mer koncis och de som inte läst de fem sidor med ganska ovidkommande inlägg som tillkommit på några timmar kan förstå sammanhanget utan att själva upprepa samma fråga som ställdes för en timme sedan.

Puss!

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Trådens syfte är alltså fortsatt att diskutera de tips som dyker upp i Dagens fynd-tråden.

Inte fyra sidor om "nu har jag också beställt", två sidor med "men vilket erbjudande pratar ni om" följt av fem sidor "nu har min grej kommit/inte kommit/vafaaaaaen jag får ingen grej" och sedan tre sidor allmänt pladder om det världsekonomiska läget varav åtta identiska frågor om vad Benify egentligen är och hur man skaffar det.

Det är jätteskojigt att småprata, men det blir snabbt löjligt i just den här tråden eftersom så många uppenbarligen är intresserade av fynd. Om alla då hjälps åt att hålla fingrarna borta från "Svara"-knappen blir tråden mer koncis och de som inte läst de fem sidor med ganska ovidkommande inlägg som tillkommit på några timmar kan förstå sammanhanget utan att själva upprepa samma fråga som ställdes för en timme sedan.

Puss!

Ja, vi borde göra en Dagens Fynd - Diskusisonstråden-diskussionstråd så vi slipper diskussionen som inte hör hemma i Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av twit:

Trådens syfte är alltså fortsatt att diskutera de tips som dyker upp i Dagens fynd-tråden.

Inte fyra sidor om "nu har jag också beställt", två sidor med "men vilket erbjudande pratar ni om" följt av fem sidor "nu har min grej kommit/inte kommit/vafaaaaaen jag får ingen grej" och sedan tre sidor allmänt pladder om det världsekonomiska läget varav åtta identiska frågor om vad Benify egentligen är och hur man skaffar det.

Det är jätteskojigt att småprata, men det blir snabbt löjligt i just den här tråden eftersom så många uppenbarligen är intresserade av fynd. Om alla då hjälps åt att hålla fingrarna borta från "Svara"-knappen blir tråden mer koncis och de som inte läst de fem sidor med ganska ovidkommande inlägg som tillkommit på några timmar kan förstå sammanhanget utan att själva upprepa samma fråga som ställdes för en timme sedan.

Puss!

Ska vi öppna upp en tredje tråd "Officiella diskussionstråden för: Dagens fynd - diskussionstråden" ? 😂
Du behöver inte läsa. Har du en fråga kan du förvänta dig en notis från citeringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Känns som företagen börjar allt tidigare för varje år...Man saknar tiden där alla erbjudanden gick upp prick kl 00.00 på Fredagen...Hemsidorna kraschade, man fick bokstavligen slåss för att få det man ville.

Näe fyfan var inte alls kul om man faktiskt ville ha något av de dealsen.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av knekt:

Jag köpte paketet med en ps5 ink 2 handkontroller och fick det priset. (Även om jag passade på att lägga till en tredje kontroll också, som landade på 649:-)

Skrivet av thepoodles:

Du kanske köpte en med skivläsare? idk.
Jag fick 1400 i rabatt, med extra rabattkod om man beställde via appen.

Aha, ja, jag köpte disk versionen. Anledningen är för att då kan ungarna sälja spel de inte längre vill ha och köpa nya, de digitala spelen är man fast med oavsett om man köpt dem för fullpris eller inte. Men digitala versioner är dock klart bekvämare, att slippa sätta i diskar är grymt nice!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ja, vi borde göra en Dagens Fynd - Diskusisonstråden-diskussionstråd så vi slipper diskussionen som inte hör hemma i Diskussionstråden

Dagens Fynd - Beställningar och leveranser

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Trådens syfte är alltså fortsatt att diskutera de tips som dyker upp i Dagens fynd-tråden.

Inte fyra sidor om "nu har jag också beställt", två sidor med "men vilket erbjudande pratar ni om" följt av fem sidor "nu har min grej kommit/inte kommit/vafaaaaaen jag får ingen grej" och sedan tre sidor allmänt pladder om det världsekonomiska läget varav åtta identiska frågor om vad Benify egentligen är och hur man skaffar det.

Det är jätteskojigt att småprata, men det blir snabbt löjligt i just den här tråden eftersom så många uppenbarligen är intresserade av fynd. Om alla då hjälps åt att hålla fingrarna borta från "Svara"-knappen blir tråden mer koncis och de som inte läst de fem sidor med ganska ovidkommande inlägg som tillkommit på några timmar kan förstå sammanhanget utan att själva upprepa samma fråga som ställdes för en timme sedan.

Puss!

Går att välja att bara läsa fyndtråden också och skippa läsa diskussionen runt om. Kanske lättare att de som ogillar pladder gör så än att folk som vill diskutera ska balansera pladdret till precis rätt nivå?
Bara en tanke

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

6950xt för 6999kr, tror ni de kommer något bättre erbjudande på liknande kort eller det är bara att slå till?

Permalänk
Medlem

Hittar någon en Dualsene edge till bra pris så tänk på mig Har lagt in bevakningar men de riktigt vassa priserna måste man vara snabb för 💪

Permalänk

Fortfarande ute efter en 5800x3d. Hojta till om ni ser att det dyker upp med bra pris.

Mvh

Permalänk
Medlem

BF är väl först nästa fredag, finns det någon återförsäljare överhuvudtaget kvar som kommer vänta tills dess?

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

BF är väl först nästa fredag, finns det någon återförsäljare överhuvudtaget kvar som kommer vänta tills dess?

Ja, Inet brukar vara duktiga på att hålla sig till rätt dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Ja, Inet brukar vara duktiga på att hålla sig till rätt dag.

Samma med Inet dom smygstartar imorgon.
https://www.inet.se/kampanj/4123/black-friday

Permalänk
Skrivet av mattemaz:

Samma med Inet dom smygstartar imorgon.
https://www.inet.se/kampanj/4123/black-friday

Frågan är om de inte smygstartar dagen innan Black Friday?

Permalänk
Skrivet av Estanjoni:

Frågan är om de inte smygstartar dagen innan Black Friday?

Precis, streamen är ju schemalagd till dagen innan BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Precis, streamen är ju schemalagd till dagen innan BF.

Jaha miss av mig 😁
Jag är väl bara otålig och önskar att det va imorgon😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Trådens syfte är alltså fortsatt att diskutera de tips som dyker upp i Dagens fynd-tråden.

Inte fyra sidor om "nu har jag också beställt", två sidor med "men vilket erbjudande pratar ni om" följt av fem sidor "nu har min grej kommit/inte kommit/vafaaaaaen jag får ingen grej" och sedan tre sidor allmänt pladder om det världsekonomiska läget varav åtta identiska frågor om vad Benify egentligen är och hur man skaffar det.

Det är jätteskojigt att småprata, men det blir snabbt löjligt i just den här tråden eftersom så många uppenbarligen är intresserade av fynd. Om alla då hjälps åt att hålla fingrarna borta från "Svara"-knappen blir tråden mer koncis och de som inte läst de fem sidor med ganska ovidkommande inlägg som tillkommit på några timmar kan förstå sammanhanget utan att själva upprepa samma fråga som ställdes för en timme sedan.

Puss!

@twit
Eller ha en tråd för alla som gnäller i denna tråd, tycker jag är bättre.

Jag med flera vill gärna se hur det går med dessa affärer.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/campaign/7866-Black-Friday-2023?...

Nu kan man se webhallens tv-rea också. Känns som alla kör copy paste. Tråkigt då jag var ute efter modeller nivån över LG C-serien som LG G3, Samsung s95c eller Sony A90L.

Lite tråkigt att man inte försöker konkurrera med priserna utan att alla kör samma. Om det inte händer mer sen då.

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5919310

Jag fick 200 kr rabatt på Amazon på klockan med den koden som enbart skulle gälla upp till 100 kr. Trodde de hade ändrat den för någon dag sedan? Köpte klockan nyss.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

@Wiczor

Angående Arctis 7/P/X - Du verkar ha koll.

Vad är skillnaden? Verkar som att P är Playstation branding och X är Xbox branding - jag har en PS5 och PC där 95% av spelande sker på PC. Ska jag välja 7 eller P då? Vad är vettigast?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5919310

Jag fick 200 kr rabatt på Amazon på klockan med den koden som enbart skulle gälla upp till 100 kr. Trodde de hade ändrat den för någon dag sedan? Köpte klockan nyss.

Är nog Amazon egna 100:- rabatt + köp över 500, få 100:- rabatt.
=
200 totalt i rabatt

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5919310

Jag fick 200 kr rabatt på Amazon på klockan med den koden som enbart skulle gälla upp till 100 kr. Trodde de hade ändrat den för någon dag sedan? Köpte klockan nyss.

Vilken kod?

Permalänk
Medlem

Ok, kollar på ny skärm och Webhallen har mer eller mindre exakt samma rabatter som alla andra, vad roligt....

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Webhallen hade ingen vidare BF att bjuda på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Ok, kollar på ny skärm och Webhallen har mer eller mindre exakt samma rabatter som alla andra, vad roligt....

Det beror nog mest på att det är leverantörerna som ger rabatterna och inte återförsäljarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banka:

Webhallen hade ingen vidare BF att bjuda på.

Men men, dom hade ju flera Refurb PSU. Superdeals ju!

Permalänk

Som väntat, alla premiummodeller som är kraftigt överprisade här jämfört med USAs prissättning över standardmodellerna får nu normalt pris. Ännu en genomrutten grafikkortshöst, tack för inget Webhallen.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Som väntat, alla premiummodeller som är kraftigt överprisade här jämfört med USAs prissättning över standardmodellerna får nu normalt pris. Ännu en genomrutten grafikkortshöst, tack för inget Webhallen.

Har du några exempel?
Kollade några 4080 och 4090 och det verkar vara ungefär samma priser i USA och i Sverige, diffar kanske någon hundring.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk

Hoppas på att Webbhallens pris på PS5 på fredag blir bra..

"Letar du efter en PS5-konsol? Titta in på denna sida Fredag 17/11 för vårt Black Friday-erbjudande på PlayStation 5!"