Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Blev en OLED Switch med Zelda for 3690 innan rabatt försvann. Aja man har ju alltid fri retur om man ångrar sig.

Permalänk
Medlem

Nu är koden borta och nya fynd kan därför inte göras.
Själv sitter jag med två beställningar, får se vad Amazon gör.

Men som @delta76 var inne på för någon sida sedan, kanske vi bör flytta framtida diskussion till en separat tråd, eller fortsätta i denna: Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’ ?

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Skrivet av wtpzero:

Blev ett 4080 PNY tripple fan för 11700. Lär väl inte dyka upp bättre under BF eller? Tack för tipsen här.

Fick iväg en beställning på ett Msi 4080 ventus oc för 12800
Vi får väll se om våra ordrar blir borttagna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Nu är koden borta och nya fynd kan därför inte göras.
Själv sitter jag med två beställningar, får se vad Amazon gör.

Men som @delta76 var inne på för någon sida sedan, kanske vi bör flytta framtida diskussion till en separat tråd, eller fortsätta i denna: Samlingstråd - Avbrutna ordrar vid ’prisfel’ ?

Flytta gärna diskussionen till den tråden framöver! Tror väldigt få är intresserade av att följa detta fortsatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Värt att notera är att den funkar fortfarande med en dator som har PCI 3.0, men du får bara ut hälften av hastigheten.

Också värt att notera att det skall till speciella situationer för att man skall märka någon skillnad på 4 banor 4.0 och 4 banor 3.0. Två banor 3.0 (det minsta jag sett på en M.2) är nästan 3 gånger så stor bandbredd som SATA nånsin kom upp i, så 4 banor 4.0 är snabbt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Fegade och beställde bara ett headset, 1700 istället för 2100kr. Men det är skickat från Amazon och jag har fått kolliID, det är ju alltid något

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

pratade med chatten, och killen sade detta angående ett moderkort som ger 800kr i rabatt:

Det kan vara just att det är något tekniskt strul med rabatten. Men är det så att du får 800 kr rabatt efter att du beställt artikeln så kommer vi inte debitera dig på 700 kr.

Golare

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Alltid är det någon som ska förstöra för andra

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Skrivet av marow:

"!#¤"!#¤%&"!#¤&!#¤&#¤&% var sekunder från att beställa när det tog borts

Det är nästan så att man kan säga "Rätt åt dig" 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av donfalcon:

Produkt: Asus 4070 TUF Gaming OC 12GB grafikkort
Länk: https://www.amazon.se/GeForce-spelgrafikkort-RTX4070-DisplayP...
Pris: 4990 kr (40% rabatt) - endast 1 kvar. OBS, denna levereras inte från Amazon själva utan från en kinesisk återförsäljare (dock fri frakt). Man ska dock ha Amazons "A-Z garanti" ifall det skulle strula.

New seller, no review, selling one item, significantly cheaper than other sellers.

Sure you might want to try your luck but I don't see why I want to get my 5000kr locked in Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av donfalcon:

Produkt: Asus 4070 TUF Gaming OC 12GB grafikkort
Länk: https://www.amazon.se/GeForce-spelgrafikkort-RTX4070-DisplayP...
Pris: 4990 kr (40% rabatt) - endast 1 kvar. OBS, denna levereras inte från Amazon själva utan från en kinesisk återförsäljare (dock fri frakt). Man ska dock ha Amazons "A-Z garanti" ifall det skulle strula.

Har denna i varukorgen men vågar inte slå till. För bra för att vara sant? Och butiken står som ”just launched” utan feedback och inga reviews. En enda produkt på sin store och det är denna, i ett exemplar! Amazon brukar ju lösa problem men får vänta 3-4 veckor innan den kommer - då missar jag ju mer seriösa sidors bf-erbjudanden.

Edit: och där ökade priset till 8400kr!

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Ska bli spännande att se om beställningarna på 7800xt för 5.6k går igenom!

Beställde ett 7800XT för 5630kr som nu har skickats!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:
Skrivet av underwatch:

Alltid är det någon som ska förstöra för andra

Skrivet av zokasthlm:

Det är nästan så att man kan säga "Rätt åt dig" 😬

Om ni tror det var mitt fel att amazon rättade ett upenbart fel så varsågod gnäll på jag tar det. För övrigt tycks jag fått iväg beställningen jag trode jag missade , så det kan ni ju också vara sura över, (att jag fick ut nå bra när jag förstört för alla andra dvs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Om ni tror det var mitt fel att amazon rättade ett upenbart fel så varsågod gnäll på jag tar det. För övrigt tycks jag fått iväg beställningen jag trode jag missade , så det kan ni ju också vara sura över, (att jag fick ut nå bra när jag förstört för alla andra dvs)

Lugn, det är med glimten i ögat grattis till köpet

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12600K | ASUS B660-I STRIX | EVGA Nvidia Geforce 2080 Ti XC | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Lugn, det är med glimten i ögat grattis till köpet

I sådana fall ,tackar

Permalänk
Medlem

Mitt 4080 har skickats, se när de drar extra pengar då.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Blev en OLED Switch med Zelda for 3690 innan rabatt försvann. Aja man har ju alltid fri retur om man ångrar sig.

Var på väg att köpa den jag med innan jag läste någonstans att spelet inte ingår. Snygg konsol men eftersom jag ändå inte har någon relation till Zelda så valde jag den vanliga vita för ett par hundra kronor mindre istället.

Nu är förövrigt kampanjen igång igen (i alla fall på en del produkter) men de har fixat så det blir max 100 kr rabatt som tänkt från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Mitt 4080 har skickats, se när de drar extra pengar då.

Vad fick du det för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Vad fick du det för?

@leeggee
#20259216

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Amazon har återaktiverat rabatten, men nu får man endast 100kr rabatt oavsett summa.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Amazon har återaktiverat rabatten, men nu får man endast 100kr rabatt oavsett summa.

Så drygt skiter i de då! Letade efter en xbox series x såg nu man fick med Diablo 4 med men nu funkar de inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Var på väg att köpa den jag med innan jag läste någonstans att spelet inte ingår. Snygg konsol men eftersom jag ändå inte har någon relation till Zelda så valde jag den vanliga vita för ett par hundra kronor mindre istället.

Nu är förövrigt kampanjen igång igen (i alla fall på en del produkter) men de har fixat så det blir max 100 kr rabatt som tänkt från början.

Jaha, trodde spelet ingick. Men jag har det redan på cartridge så det är inte hela världen. Jag har tänkt köpa en OLED länge då jag bara har launch enheten sedan tidigare. Tyckte också denna var snygg så det blir kanske en keeper efter lite velande ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Om ni tror det var mitt fel att amazon rättade ett upenbart fel så varsågod gnäll på jag tar det. För övrigt tycks jag fått iväg beställningen jag trode jag missade , så det kan ni ju också vara sura över, (att jag fick ut nå bra när jag förstört för alla andra dvs)

Just want to say you did nothing wrong (i know you don't feel bad about it but I feel like I should have your back)

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Just want to say you did nothing wrong (i know you don't feel bad about it but I feel like I should have your back)

thank you

Permalänk
Medlem

Bra deal på Comviq. Köp en Samsung Galaxy Flip z5 för 449 kr/månad i 36 mån och få en 55" Samsung Qled på köpet.

Gäller också Fold där man betalar 669 kr/månad.

Gäller alltså lägsta paketet med 10gb surf men som student får man 20gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Ska bli spännande att se om beställningarna på 7800xt för 5.6k går igenom!

"Your Amazon.se order (#xxxxxxxxxxxxxxx) has been dispatched!"

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Va nog årets rea igår på Amazon innan de kom på att att rabatten va fel inlagd. 🙂

Grymt att de skickar grejerna ändå.
Mitt 4080 är som sagt skickat med, 3100kr rabatt.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk

Grattis till de som köpte på Amazon igår!
En fråga, hur appliceras rabbaten på -100kr på Amazon?
Via app, rabbatkod eller har jag missat något?

Som på den senast länkade Steelseries musen?

Edit: Trodde jag hade klickat mig vidare till kundvagnen..
Ser nu korrekt pris!

kom på vad jag gjorde för fel
Permalänk
Medlem
Skrivet av TiredMike:

Grattis till de som köpte på Amazon igår!
En fråga, hur appliceras rabbaten på -100kr på Amazon?
Via app, rabbatkod eller har jag missat något?

Som på den senast länkade Steelseries musen?

@TiredMike

Du ser rabatten i kassan, den läggs till automatiskt.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Skrivet av Pantburk:

@TiredMike

Du ser rabatten i kassan, den läggs till automatiskt.

Tack! Tryckte precis på att uppdatera mitt inlägg så ser jag svaret ditt haha