Äntligen! Halebop fixar mörkt tema på SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Tack, då har jag koll på vad ni saknar. Då var det inget vi direkt kunde lägga till i undermenyn för att lösa det problemet. Personligen har jag aldrig använt den och inget som vi uppmärksammade i våra interna tester. Alla vi verka använda "Följlda trådar" och "Citat" för de funktionerna.

Vi får lov att klura på saken och återkomma.

På samma ämne, finns det någon chans att få forummenyn fäst i utflärpat läge när man hänger i forumet?

Har kört med detta fulhack som usercss länge om någon vill se mer konkret principen för vad jag frågar efter:

@-moz-document url-prefix("https://www.sweclockers.com/forum") { #content-columns { margin-top: 42px; } #nav-main > div > ul > li:nth-child(1) > ul { visibility: visible; overflow: hidden; display: block; position: absolute; margin-top: 42px; min-width: 800px; } #nav-main > div > ul > li:nth-child(1) > ul > li { float: left; } }

Dold text
Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Administrativ avgift

Skönt att det äntligen kommit men hade önskat mig att det var mer som Dark Reader än det nuvarande svarta, kanske är min skärm som inte visar svart som svart? Får testa på en OLED skärm.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Skönt att det äntligen kommit men hade önskat mig att det var mer som Dark Reader än det nuvarande svarta, kanske är min skärm som inte visar svart som svart? Får testa på en OLED skärm.

Håller med dig. Tyvärr är inte temat OLED-certifierat Har testat på min MacBook (Mini-LED) samt iPhone (OLED) här.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av evil penguin:

På samma ämne, finns det någon chans att få forummenyn fäst i utflärpat läge när man hänger i forumet?

Det är inget som kommit på tal om att förändra.

Skrivet av andra94:

Skönt att det äntligen kommit men hade önskat mig att det var mer som Dark Reader än det nuvarande svarta, kanske är min skärm som inte visar svart som svart? Får testa på en OLED skärm.

Vi har inte haft några direkta tankar på att göra 100% mörker. Utan det är mellan de som gillar pure black och de som vill ha det lite ljusare, en mellanmjölk.

Permalänk
Medlem

Äntligen!!

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem

äntligen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klorixx:

Tänk bara om det fanns något annat sätt att få det att inte var så ljust på ens enheter som typ ljusstyrka eller något sånt

Ja, det vore inte så dumt!

Skulle på riktigt vilja ha lägre. Även dagtid är det lite överdrivet ljust, kvällstid är Night Light/liknande ett krav.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Eller så drar man ner ljusstyrkan på skärmen till en nivå där vit färg inte är ansträngande för ögonen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad blir nästa kampanj? Skapa nya inlägg i samarbete med Vimla? AI-sök i forumet med Microsoft? Citeringar kommer till er tack vare Asus?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Sjukt kul marknadsföring av Halebop, jag gillart

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Dimestam:

Korrekt svar – snyggt jobbat! Riktigt klurigt och vi var osäkra på om någon skulle gissa rätt.

Som belöning för denna fantastiska bravad har du fått en egen titel! Grattis expertgissaren @Edvin-89!

Men va f*n!?! haha så galet 😅
Man tackar för titeln och för ett officiellt mörkt tema
Ser att ni bland annat också flyttat "hänglåset/lås fast menyn" till en meny när man trycker på sin profilbild (mobilsidan). Skönt, för det har man stört sig på att man hela tiden råkade trycka på hänglåset när man klickade på "följda trådar" ikonen

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

ÅÅÅÅÅÅH, nästan så Halebop förtjänar en ny kund..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Skönt att det äntligen kommit men hade önskat mig att det var mer som Dark Reader än det nuvarande svarta, kanske är min skärm som inte visar svart som svart? Får testa på en OLED skärm.

bakgrunden är #101010, alltså inte helt svar (#000000)

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en något mörkare/gråa ton på de större rubrikerna. Texten i foruminläggen ser ut att vara några snäpp ner i jämförelse. Besökta nyhetslänkar har en mer lagom nyans.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Imponerande! Personen hos Halebop som var ansvarig för den här kampanjen har verkligen tänkt till här

Permalänk
Medlem

Snyggt, skönt att det inte är helsvart. Önskar mig dock lite ljusare ton av den mörka färgen, Typ nästan som hltv egna. Men detta är Briljant oavsett. Nä jag ångrar mig, detta var ta mig fasen bättre än hltv. Hoppas detta är permanent!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Ja, det vore inte så dumt!

<Uppladdad bildlänk>

Skulle på riktigt vilja ha lägre. Även dagtid är det lite överdrivet ljust, kvällstid är Night Light/liknande ett krav.

Tips. Installera Monitorian från Windows Store så du slipper krångla med skärmens OSD

Men jag håller med om att lägsta ljusstyrka ofta är för starkt på många skärmar.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

WELCOME TO THE DARK SIDE!!!!

Permalänk
Medlem

Så skönt!

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Thank god!

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tack Halebop

Permalänk
Medlem

Äntligen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Joppis:

Tips. Installera Monitorian från Windows Store så du slipper krångla med skärmens OSD

Den här skärmen klarar tyvärr inte av det! Den ignorerar sådana ändringar helt.
Fast jag kör ju på 0 dag och natt ändå nu.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Vad jag ska jag nu gnälla på @jreklund om i Discord (:

Nähmen sjukt nice, tekniken fanns!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag älskar bara er som kör dark mode
Jag älskar bara er som kör ljust läge

Permalänk
Medlem

Toppen, jag förstår dock inte hur detta kan ha varit så jobbigt att fixa?

Permalänk
Medlem

Det här var trevligt och riktigt snyggt! 👍🏽

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av jreklund:

Tack, då har jag koll på vad ni saknar. Då var det inget vi direkt kunde lägga till i undermenyn för att lösa det problemet. Personligen har jag aldrig använt den och inget som vi uppmärksammade i våra interna tester. Alla vi verka använda "Följlda trådar" och "Citat" för de funktionerna.

Vi får lov att klura på saken och återkomma.

Citera och Följda trådar ligger ju också i en rullgardin för mycket så ingen skillnad...

föredrar profilsidan iom att den är bägge funktionerna ihopsatt till en kompakt lista inga bilder no nothing extra onödigt

allt jag behöver är:
Har någon svarat i en tråd jag också svarat i.
Har jag blivit nämnd
har jag blivit citerad.
när det gjordes.

Följda trådar är väl det närmsta men fortfarande för bloatad med massa ikoner under länkar och stuff.

allt som skulle behövas är:
vad har hänt, var hände det, vilken tid. dvs exakt som profil loggen är.

Fan fick jag lust att köra Cluedo...

kanske separat profilknapp och sen en hamburgare brevid den med den nya rullgardinen? (som enligt mig lika gärna kunde legat i settings på profilsidan)
finns ju ändå typ 8cm tomt utrymme (även på telefon har den rätt mycket dödyta) på höger och vänster sida så platsbrist är det ju inte iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Rouge of Darkness:

Citera och Följda trådar ligger ju också i en rullgardin för mycket så ingen skillnad...

De har egna ikoner till vänster om ens profilbild. De finns även som du säger under rullgardinen i huvudmenyn.

Skrivet av Rouge of Darkness:

föredrar profilsidan iom att den är bägge funktionerna ihopsatt till en kompakt lista inga bilder no nothing extra onödigt

Tack för förtydligandet, då vet vi mer om behovet.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Ozzed:

Eller så drar man ner ljusstyrkan på skärmen till en nivå där vit färg inte är ansträngande för ögonen.

Kom inte här och påstå någonting helt rimligt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015