AMD RX 5700 xt i mängder, 48st, FYNDA

Permalänk
Medlem

Bjuder 1000 plus frakt om de går att flasha tillbaka från Mining

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam:

Även jag intresserad av att testa något kort för runt tusenlappen! Förutsatt att det går bra att flasha om de till originalbios innan frakt och lite benchmarks/stresstest går igenom som de ska

Jag kommer testa korten inom kort i mining, det finns ingen möjlighet för mig att testa såhär många i 3DMark i Windows, hoppas det är okej. Jag kommer posta skärmdumpar här på temperatur samt vilket bios korten har.

Skrivet av aml417:

Kan ta ett, eventuellt två, för 800 + frakt

Skrivet av Sudoman:

Tar gärna ett 500kr +frakt

Skrivet av Edin1984:

Bjuder 900kr+frakt för ett välfungerande kort!

Ovanstående är citerade för buden är under 1000kr. Jag måste tyvärr tacka nej till de buden just nu. Vid köp av många kort samtidigt kan en vidare diskussion ske kring pris per styck under 1000kr.

Alla inlägg i tråden är noterade och jag ska nu till hallen för att kontrollera alla kort som säljs. Alla som erbjuder 1000kr eller mer har ett kort, och om högre bud kommer prioriteras de först.

Permalänk
Medlem

Bios är:
113-D19902-XL. Vid en googling verkar det vara tillverkare XFX

GPU Device Id: 0x1002 0x731F
113-1701_XL_NAVI10_8GBD6_MS_190612_W8
NAVI10 A1/A2 D19902 XL 8GB 300e/875m

Korten heter i systemet "His RX 5700 XL 8GB".

Det verkar alltså vara XL och inte XT. Ber om ursäkt för fel i namnet.

Det är originalbios på korten och dom har fina temperaturer. Här kommer lite skärmdumpar på en maskin igång med 8st kort.

Ni ser tre temperaturer. Core i stort, sen memory, och den varmaste är hot spot (junction).
Jag har testat alla maskiner och alla har liknande temps.

https://e.pcloud.link/publink/show?code=XZqqcsZH1Qu1YCmDH0n0o...

https://e.pcloud.link/publink/show?code=XZtqcsZurey2fo1r3SqTP...

Det finns ett uttag för 4-pin pwm-fläkt på kortet, med en adapter (https://www.inet.se/produkt/5322454/phobya-vga-pwm-adapter) ska du kunna koppla in vanliga chassifläktar vid moddning.

Jag börjar kontakta er via PM. Det är många, men alla blir kontaktade i sinom tid. Det finns fortfarande många kort kvar

Samtliga kort kommer att kunna skickas på onsdag.

Permalänk
Medlem

Jag kan betala 1000kr +frakt

Permalänk

Också intresserad av ett kort 1000kr+frakt!

Permalänk

Tjosan!

Jag kan tänka mig köpa 2st för 1800kr, dvs 900kr/st. Upphämtning kan ordnas idag eller imorgon. Valfri BIOS går men helst vanlig.

<3

Permalänk
Medlem

Intresserad av ett kort för 1000

Kan tänka mig att köpa ett kort för 1000 kr + frakt

Permalänk
Medlem

Prestanda skillnad mellan xt och xl ?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Skrivet av moire:

Prestanda skillnad mellan xt och xl ?

Är samma Prestanda på båda..
Är exakt samma kort bara xl-xt som är ”skillnaden” själva texten

Permalänk
Medlem

jag kan ta två för 1800

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av LapplisaN:

Är samma Prestanda på båda..
Är exakt samma kort bara xl-xt som är ”skillnaden” själva texten

Googlade och verkar som att XL är 5700 utan XT, så alltså inte ett XT kort utifrån vad jag kunde läsa mig till. Det ska ju dock gå att flasha om icke XT med XT bios och då få samma prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerners:

Googlade och verkar som att XL är 5700 utan XT, så alltså inte ett XT kort utifrån vad jag kunde läsa mig till. Det ska ju dock gå att flasha om icke XT med XT bios och då få samma prestanda

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/n0o92n/flashing_rx5700_...

verkar inte helt problem fritt och risk för högre temp etc. utgå från att det är 5700 endast då.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Om det går att flasha om till vanligt bios så kan jag buda på ett XT för 1000:- + frakt.

Permalänk
Medlem

För er som är intressenter av gaming (och kanske för OP själv) som anledning så kan jag upplysa om att 5xxx-serien inte stödjer Mesh Shaders (används för modeller med högt polygonantal), något som krävs av Alan Wake 2 (förmodlingen spel framåt också, medan detsamma gäller för nvidias GTX 1xxx.

Kort över dessa modeller stödjer det. Är det inget problem för ditt ändamål så finns det inte mycket att tänka på, då 5700XT annars är ett ypperligt kort.

Försöker inte regna på någons parad här, utan snarare är det nog lättare med kunder som vet om denna viktiga detalj, då den bara nyligen började bli känd.

Permalänk
Medlem

@Morax vad är det för moderkort i Mooseminers? Är HiveOs installerat?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

@Morax vad är det för moderkort i Mooseminers? Är HiveOs installerat?

Jag kan skicka med USB med HiveOS förinstallerat om du vill.

Moderkort har onboard cpu och något sodimm ddr3, inget prestandamonster, men gör jobbet toppen i mining.

Här är ett skärmklipp på den hårdvaran som visas i Smos (SimpleMiningOS).

https://e.pcloud.link/publink/show?code=XZuQosZdQkxWP2fTTzKQm...

Permalänk

1800kr+f för två kort

Permalänk

Intresserad av ett kort med orginalbios för 1000kr om de finns kvar

Permalänk

Tar gärna också ett välfungerande kort för 1000kr + frakt

Permalänk
Medlem

Jag har hunnit få iväg första batchen kort nu. Alla som har betalat har fått korten inlämnade till posten nu.

Det finns många kvar.

Jag fortsätter att kontakta i PM de som erbjudit 1000kr/st. Tvekar fortfarande på de som erbjudit 1800kr för 2st, det är lite i underkant, återkommer senare när jag funderat lite mer på det

Permalänk
Medlem

Jag tar en för 1000kr

Permalänk
Medlem

Hej!
Är intresserad av ett kort med originalbios för 950 balubas plus frakt, köper jag teknik för mer så mördar frun mig trots att det är fars dag.
Tjoa till om det kan vara av intresse.

Permalänk
Medlem

Jag tar ett kort för 1000kr

Permalänk
Medlem

Får man vara med och buda på ett kort?

Visa signatur

snygg, snabb o kunglig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koolance:

Får man vara med och buda på ett kort?

Absolut kan du det. Har kort kvar.

Har bestämt att köra på 1000kr/st som lägsta pris för 1-2st, vid köp av flera kan vi ta en vidare diskussion i PM så kan vi nog komma överens om något

Permalänk
Medlem

Tar gärna ett för 1000+f. Hinner du få iväg så det kommer fram innan helgen tror du?

Visa signatur

5800x3d, 32 GB G.SKILL Trident Z RGB @ 3800 MHz CL16, X570i Strix, RX 6900 XT Waterforce, Samsung 990 2TB, CM V850w, EK Magnitude CPU block, 240+120 PE rad, 2x240 PE extern radiator, stadig ström av kaffe (till mig, inte datorn...)

Permalänk
Medlem

Hej! Jag bjuder 1000kr+frakt för ett kort 😊

Visa signatur

ASUS P6T DELUXE V2 X58 | XEON X5670 @ 4,03GHz | 24GB DDR3 | RX5700 | OCZ AGILITY 3 240GB | SAMSUNG 850 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

Kul att så många är intresserade.

Jag har många PM och jag måste nu dra i bromsen lite för att inventera så jag inte säljer fler kort än jag har.

Ni kan fortsätta skriva i tråden om ni vill köpa så kommer jag kontakta er efter jag inventerat i hallen, vilket förmodligen sker imorgon kväll.

Om bud kommer på mer än 1000kr/kort framöver kommer högre bud prioriteras före lägre bud.

En annons på psuer kommer komma inom kort när jag fått andas lite

Permalänk
Medlem

Psuerna jag tänkt sälja är inte oanvända, men det blir i en separat annons.

Permalänk
Medlem

Jag förstod det i tråden som att original-BIOS tom fanns kvar på korten? Jag köper gärna ett kort för 1000kr+frakt om du har kvar.