AMD RX 5700 xt i mängder, 48st, FYNDA

Permalänk
Medlem

AMD RX 5700 xt i mängder, 48st, FYNDA

Säljer av en hel drös med AMD RX 5700 xt.

Säljer helst i set om 8st och då skickas korten komplett i en Mooseminer 5, se bilder. Fler bilder finns i länken nedan (pCloud).

https://e.pcloud.link/publink/show?code=kZQ3rsZ72LOD5L0D2JbNm...

Kan även sälja kort enskilt. Notera att inga kort har fläktar. Gettomodda dit egna så har du mycket gaming för pengarna. Eller varför inte testa mining?

Jag har 6st maskiner med 8 kort i varje. Alltså totalt 48st kort.

Det är troligt att de flesta korten har miningbios* och jag har inte sparat originalbios.

Riktpris jag tänkt för 8 kort inkl rig är 10.000kr. Frakt är nog ca 250kr/st, om frakt överstiger det bjuder jag på överskjutande belopp. Du kan alltså få 5700xt för bara runt 1250kr/st.

Jag är inte omöjlig, men ser gärna att all budgivning och förslag sker öppet i tråden.

Mooseminer 5 har 3st 4-pins 120mm-fläktar av modell "Carola - Fångad av en stormvind" och 1800w psu. Fläktarna kan nog kapa fingrar och ge vädervarning på TV4-vädret.

Allt finns i Boden och avhämtning är möjlig.

*Miningbios har tajtare timings, det bör inte påverka gaming, men du kan alltid flasha tillbaka till original via ett flashtool som finns för Windows.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att testa att flasha på ett vanligt bios på ett av korten? Jag är intresserad men vill ogärna göra samma misstag som med RX 580-korten där det inte gick att flasha på vanliga bios på korten som också kom från dessa Moose-miners om jag inte missminner mig?

Mvh
Johan

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Har du möjlighet att testa att flasha på ett vanligt bios på ett av korten? Jag är intresserad men vill ogärna göra samma misstag som med RX 580-korten där det inte gick att flasha på vanliga bios på korten som också kom från dessa Moose-miners om jag inte missminner mig?

Mvh
Johan

Absolut, jag gör det.

De 580 du köpte levererades moddade och var mining edition, dessa kom med vanligt bios och såldes som vanliga 5700xt. Men jag fixar originalbios på några och ser så de funkar som vanliga kort. Är väldigt intresserad av att ha nöjda köpare

Permalänk
Medlem

Vad är det för märke/modell på korten?
Provade själv att spela med ett 5700xt kort med tajta strapps och det var inte helt problemfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerners:

Vad är det för märke/modell på korten?
Provade själv att spela med ett 5700xt kort med tajta strapps och det var inte helt problemfritt

Det vet jag inte. Imorgon när jag är i hallen för att starta en maskin och fixa originalbios kan jag se om det går att ta reda på märke och modell. Bör kunna få reda på det utifrån vilket bios som ligger på korten, så jag gör mitt bästa för det imorgon :).

Permalänk
Medlem

Ska bara flika in ett Morax är en supergrym säljare!

Verkligen supertrevlig och väldigt mån om att allt ska bli rätt

Kanske skulle vara intresserad av att köpa på mig ett eller två kort men vill gärna veta om dom dels verkligen går att flasha men även vilka temps dom ligger på utan fläktar under last (även om fläktar kommer moddas på så är det en bra riktlinje att utgå ifrån tänker jag).

Permalänk
Medlem

Och jag som nyss köpt RX 5700 och tyckte jag fick en bra deal...får nöja mig med att jag kom iväg med ett Gaming X-kort från MSI i bra skicka, hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Ska bara flika in ett Morax är en supergrym säljare!

Verkligen supertrevlig och väldigt mån om att allt ska bli rätt

Kanske skulle vara intresserad av att köpa på mig ett eller två kort men vill gärna veta om dom dels verkligen går att flasha men även vilka temps dom ligger på utan fläktar under last (även om fläktar kommer moddas på så är det en bra riktlinje att utgå ifrån tänker jag).

Jag fixar skärmdump på en maskin som snurrar imorgon, då syns både core och memtemp samt watt i last. Chassifläktarna kommer vara igång under testet, 5700xt kan inte köra passivt många minuter annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

Jag fixar skärmdump på en maskin som snurrar imorgon, då syns både core och memtemp samt watt i last. Chassifläktarna kommer vara igång under testet, 5700xt kan inte köra passivt många minuter annars

Okidoki! Ser fram emot lite bilder

Helt rimligt att chassifläktarna snurrar under test och fläktar att ghettomodda med har jag kvar ett antal i en låda sedan senaste äventyret

Permalänk

Jag tar gärna ett 5700 xt + frakt, börjar med ett bud på 1000 kr.
Behöver inte stock-bios eller så, bara ett som funkar!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Intressant! Hmm

Permalänk

Vad menas med att ghettomodda fläktar (för en okunnig)?
Vad vill du ha för ett kort? Kan hämta.

Permalänk
Skrivet av ReMemberMe:

Vad menas med att ghettomodda fläktar (för en okunnig)?
Vad vill du ha för ett kort? Kan hämta.

En fråga till - vilka är nackdelarna med miningbios om det ska användas vid gaming?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Vad menas med att ghettomodda fläktar (för en okunnig)?
Vad vill du ha för ett kort? Kan hämta.

Vanligaste exemplet är nog att sätta dit chassifläktar med buntband, men det finns lite olika metoder av varierande ghetto-ighet.

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

En fråga till - vilka är nackdelarna med miningbios om det ska användas vid gaming?

Bios har ändrats lite så det ger högre hastighet i mining. Det kan innebära att kortet är känsligare för att överklockas i gaming.

Insåg i natt innan jag somnade att korten kanske har en biosswitch, då innehåller i så fall alla korten även originalbios om man switchar. Något jag ska kolla idag.

Permalänk
Medlem

Jag budar också 1000:- +frakt för ett välfungerande kort.

Permalänk
Skrivet av Morax:

Bios har ändrats lite så det ger högre hastighet i mining. Det kan innebära att kortet är känsligare för att överklockas i gaming.

Insåg i natt innan jag somnade att korten kanske har en biosswitch, då innehåller i så fall alla korten även originalbios om man switchar. Något jag ska kolla idag.

Tack för info. Om originalbios finns, och om du kan tänka dig att sälja endast ett kort för 1000 kr, så är jag intresserad. Kan hämta i så fall.

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig att sälja ett kort så bjuder jag 1000 kr + frakt!

Permalänk

Om korten flashas om till "normalbios" före lev. så är jag intresserad av 2st kort för 2000:- + frakt

Permalänk
Medlem

Även jag intresserad av att testa något kort för runt tusenlappen! Förutsatt att det går bra att flasha om de till originalbios innan frakt och lite benchmarks/stresstest går igenom som de ska

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Medlem

Kan också tänka mig ett kort för runt en tusing + frakt, Helst med orginal bios.

Permalänk
Medlem

Kan ta ett, eventuellt två, för 800 + frakt

Permalänk
Medlem

Tar gärna ett 500kr +frakt

Permalänk
Medlem

Lägger in ett bud på ett kort för 1000+f för ett med återställt bios

Permalänk
Medlem

Intresserad av ett kort också.
1000+frakt

Permalänk
Medlem

Samma här: 1000 SEK + f med återställt BIOS.

Permalänk
Medlem

Intresseanmäler mig på 2st 1800+frakt.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

Tar också gärna ett kort i gott skick för 1000kr.

Permalänk
Medlem

Köper ett kort alternativt två beroende på om dessa har biosswitch och är i välfungerande skick. 1000kr/st

Permalänk
Medlem

Bjuder 900kr+frakt för ett välfungerande kort!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.