Veckans fråga: Nytt chassi – med eller utan RGB-belysning?

Permalänk
Medlem

Så lite tivoli (ljud och ljus) som möjligt!!! Noll rgb och mycket ljuddämpning, slutet och låga fläkttal. Då kan man ju för bövelen lika gärna pimpa en micro eller symaskin.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Skrivet av Caernoga:

Inget RGB och inget glas!

Ett chassi ska vara ljuddämpat, lättventilerat och dammfritt.

+100

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Ha haft samma bruna sexiga noctua fläktar i 2 byggen nu. Så nej. Betala hellre för bättre prestanda än " snyggt" ljus.

Yep, låter bra.
Kall o tyst om man är över 12år gammal.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Men... Man vill ju inte ha GLAS HELLER!

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Valde "Annat".

Jag vill ha RGB men det är inte huruvida det ingår som avgör om jag väljer ett chassi.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Om chassit mitt har en fönstersida så använder jag en solid passande färg på låg ljusstyrka,det för att kunna njuta av mina surt förvärvade delar där i🙂

Permalänk

Jag gillar R:et i RGB. Ett fast, rött sken är mysigt tycker jag.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Lägger till +100 till. Sedan Fractal Design lanserade Define-serien har alla mina datorer (de jag tidigare byggt och de jag nu har hemma) byggts i Fractal Design-lådor med solid sida och ljuddämpning. Vardagsdatorn hörs inte, värmer inte, syns inte. Ledorden är tyst, svalt och diskret.

Permalänk
Medlem

Vore onekligen intressant o se vad glaspanelen på sidan gör för ljudnivån till skillnad från ventilationsgaller? Är ju ganska tveksam till att glas eller inte gör någon märkbar skillnad. Tror väl att fläktar och dess hastighet har betydlig större påverkan?

Med det sagt så vill jag helst ha glassida och RGB på mitt chassi.

Har datorn stående på skrivbordet vid sidan av skärmen och i nuläget ingen övrig belysning just där.

Permalänk
Skrivet av serafim:

Lägger till +100 till. Sedan Fractal Design lanserade Define-serien har alla mina datorer (de jag tidigare byggt och de jag nu har hemma) byggts i Fractal Design-lådor med solid sida och ljuddämpning. Vardagsdatorn hörs inte, värmer inte, syns inte. Ledorden är tyst, svalt och diskret.

Jag gillar stora lådor. VI har ett CM Storm Sniper black, i min förra, som dottern har nu.. Med blå led belysning av fläktarna, som föredömligt stängs av med en knapp på chssifronten.

Min/frugans nuvarande har ett Phanteks P600S, utan glas, och RGB.

Tycker valet av chassi nästan är det svåraste, när man ska bygga nytt! Sitter och läser recensioner sen ett år, och det kommer nog att dröja ytterligare ett år innan det är dags för ny igen. Uppdaterade nuvarande med RTX 40 kort i våras, dottern fick det gamla RTX 20 kortet i sin.

Visa signatur

9900k på vatten