Desperata användare jagar reklamblockerare för Youtube

Permalänk
Medlem

Ser nästan uteslutande på Gamer's Nexus förutom ett fåtal andra videor i månaden från andra kanaler men, stöttar istället på andra sätt (shops, Patreon) som ger dom *betydligt* mer pengar än om jag bara skulle använda premium.

Undrar hur många "desperata användare" som har vitlistat SweClockers och FZ men nu överväger det?

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk

kikade på en guide på youtube, ett tricks som får youtube att tro att ens AB är avslagen trotts att den inte är det, så jag ser numera på youtube utan annonser och har gjort det i flera dagar nu utan problem eller varningar från youtube.

bara att söka på youtube så hittar ni guiden

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av psobject:

Jag vet inte hur jag ska förklara det här för dig. Om du inte betalar så har du fortfarande tillgång till allting men behöver i värsta fall se reklam.

Personligen har jag koll på mina osynliga utgifter men förstår om det är svårt att hålla koll på ekonomin när det enda du ser är rött 🎤💧

Så jag antar att du direkt kan redogöra för dessa...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Har inte märkt några adds alls, jag kör ublock + pihole dns, antar att det är pihole som tar han om det nu? Vilket fall som helst underkommer jag inte adds på twitch så det är nog bara en tidsfråga innan mitt youtube börjar suga också, vet att det är "unwatchable" när man kör via telefonen på 4g nätet utan min pihole.

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Proxy och beställ YT premium via Indien med hjälp av Curve card. Familykonto kostar inte många kronor och kan delas på fler... Men det blockas väl såklart också snart.

kan man använda sitt vanliga bankkort?

Permalänk
Medlem

Desperat är rätta ordet, skriver jag under på, funderar allvarligt på att teckna premium, vilket vore ett gigantiskt övertramp i min värld som aldrig har betalat för något strömmat media, någonsin. Drar mig till ovh med för att köpa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kikade på en guide på youtube, ett tricks som får youtube att tro att ens AB är avslagen trotts att den inte är det, så jag ser numera på youtube utan annonser och har gjort det i flera dagar nu utan problem eller varningar från youtube.

bara att söka på youtube så hittar ni guiden

länka!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

kan man använda sitt vanliga bankkort?

Tillsammans med curve/revolut japp. Har mitt kopplat mot Ica-mastercard.

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Tillsammans med curve/revolut japp. Har mitt kopplat mot Ica-mastercard.

Vf måste man använda curve/revolut?

Permalänk
Skrivet av hasseb64:

https://www.youtube.com/watch?v=Bhy66w5nVK0

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Har inte sett nåt gnäll från YouTube om reklam på mitt konto där jag har laddat upp videos, men så fort jag går in på mitt andra konto som jag inte har videos på så gnäller YouTube om reklam på alla sidor. Firefox och Malwarebytes Browser Guard som reklamblockerare.. Misstänker lite smått att YouTube lägger reklam på ens egna videos för att täcka upp förlusten av intäkter? Ser inte själv några annonser men jag har AdSense aktiverat så man vet ju inte vad YT hittar på.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Blir som kabeltv tillslut att det är så mycket reklam att kunderna slutar använda tjänsten. Förr gick det att driva tjänster utan reklam var tionde minut, men nu måste företagen tydligen ha enorma mängder reklam för att gå runt ekonomiskt.

Permalänk

Detta blir lite av OT tråd för mig, först vill jag säga, har inte stött på några som helst problem med det där adblock grejjen ännu på tuben.

Kör FF ihop med AdBlocker Ultimate,uBlock Origin och scriptblock.

Nu till mitt störande problem, har ett reggat YT konto sedan väldigt många år tillbaka, med rätt namn,tel,ålder.
Ändå stöter jag på vissa klipp där jag måste verifiera min ålder med antingen leg eller mitt betalkort med fullständiga siffror ink cvc koden, vilket jag vägrar.

Nu finns det sätt att kringgå detta, vet inte om jag bryter om regler på Swec så det håller jag för mig själv, men på det sättet försvinner hela vitsen att klicka på en länk och kolla.

Tips på att få slippa denna störande saken? Och nej, jag tänker inte betala för YT eller andra liknande sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Fast att reklamen på YouTube inte gynnar kreatörerna stämmer ju bara inte. Att det sker är inget snack om saken, YouTube är långt ifrån ett perfekt system, är ju bara att kika på copyright problematiken som funnits i åratal, men det finns kreatörer som absolut får sin inkomst genom ad-sense.

Fördel med YouTube Premium, förutom att YouTube såklart får en "lättare" inkomstkälla, är att större del går till kreatörerna, upp till en 50/50 split, även om det inte är det vanligaste.

När du direkt använder en Ad-Blocker så påverkar du YouTube absolut, men du skadar de enskilda kreatörerna ännu mer.

Jag sa inget om att reklamen inte skulle gynna kreatörerna. Jag sa att för youtube's del så handlar detta inte om det.
Att bomba användare med reklam och allehanda metoder för att få folk att skaffa premium handlar om att Youtube vill bli en prenumerationstjänst.
(gogglade lite snabbt, mindre än 10% av channels är partners. så över 90% av channels får inget alls för deras videos. Värre än vad jag trodde faktiskt. nått att fundera på)

Om jag ska spekulera så handlar det nog i botten om att Youtube har tappat kontrollen över deras platform till annonsbyråerna, att det fortfarande svider efter "adpocalypse" och att som prenumerationstjänst så kan dom ta tillbaka kontrollen. Men det är bara min amatörmässiga gissning, så ta det för vad det är. Men med tanke på hur många andra youtube påhitt som inte lett nånstans, och hur envisa dom är med premium så skulle det inte förvåna mig om det faktiskt är där skon klämmer.

nåja,, tur att Raid shadow legends och nordvpn finns, eh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Nånstans får man dra en gräns, jag skulle enkelt hamna över 1000:- per månad om jag betalade för "premium" etc för allt jag råkar nyttja på en kant varje månad. 12 lax om året är inte fikapengar.

Jag har inga problem med reklamen i början av en video på Youtube, men det dryga är att det börjar bli reklam mitt i klippen, och om man som jag kollar på nån guide/howto och behöver spola fram och tillbaka så blir det fort jävligt drygt att reklamen smäller in hela tiden.

Då får man väl prioritera vilka tjänster man tycker är värda ens pengar eller ens tid för att se reklam.

Här hemma kör vi endast med youtube premium som tjänst, sagt upp alla andra (hade 3 till som användes väldig sällan). Billigt och bra. 😀

Skrivet av Grumbledock:

Om man nu vill stödja en kanal eller influencer så är det minst sagt dumt att betala en mellanhand som behåller majoriteten av pengarna.
Att skicka 10kr direkt till den du nu gillar ger mer valuta för pengarna än månader av tittande på deras kanal/reklam/betalande för Youtube...

Dumt argument.
Varför stödja ICA när man kan ge en tia direkt till bonden?
Varför stödja SONY när man kan ge en tia direkt till Tom Holland?
Varför stödja Holmgrens bil när man kan ge en tia direkt till gruvarbetaren som utvinner metallen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Desperata? Ublock origin har hållt reklan borta väldigt länge från youtube. Några enstaka gånger har jag fått popup-rutan, men sedan har den försvunnit och hållt sig bort.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Fast att reklamen på YouTube inte gynnar kreatörerna stämmer ju bara inte. Att det sker är inget snack om saken, YouTube är långt ifrån ett perfekt system, är ju bara att kika på copyright problematiken som funnits i åratal, men det finns kreatörer som absolut får sin inkomst genom ad-sense.

Fördel med YouTube Premium, förutom att YouTube såklart får en "lättare" inkomstkälla, är att större del går till kreatörerna, upp till en 50/50 split, även om det inte är det vanligaste.

När du direkt använder en Ad-Blocker så påverkar du YouTube absolut, men du skadar de enskilda kreatörerna ännu mer.

Så länge YouTube påverkas negativ så kan jag betrakta enskilda kreatörerna som colletaral damage. Det är bra om YouTube går under, det är bra om andra tech-jättar går under. De har skaffat monopol i varsitt hörn av internet och stänger av folk&kreatörer som de vill. Sånt makt ska ingen privatföretag ha.

Så positivt om folk hindrar de från att tjäna pengar och vi får fler mindre alternativ i framtiden.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Ingen desperation här. När meddelandet om att jag förverkat min rätt att se på videor rensar jag webbdata i webbläsaren och loggar in igen på mitt google konto och fortsätter att kolla reklamfritt. (Edge, uBlock Origin, win11)

Jag mår inte ett dugg dåligt över det här. Jag betalar tillräckligt till google genom att jag låter dem samla in data om mig via mitt användande av deras tjänster i mina olika enheter.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Jag kör Brave. Har inte märkt något alls.

Ni som kör Brave och upplever problem, ta en titt i inställningar > innehållsfilter

Permalänk

Idag så blockerades YT igen, tredje gången tror jag, men var bara att gå in o "Rensa alla cachar" och uppdatera filterlistorna, i ublock origin, så fungerade YT igen.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem
Skrivet av GannTrader:

Idag så blockerades YT igen, tredje gången tror jag, men var bara att gå in o "Rensa alla cachar" och uppdatera filterlistorna, i ublock origin, så fungerade YT igen.

Funkade inte för mig. Måste uppdatera sidan varje gång jag går till en ny video

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Funkade inte för mig. Måste uppdatera sidan varje gång jag går till en ny video

Kör bara med ublock origin?
Har du återställt till standardinställningar?
Har du avmarkerat "Min filter"?

Jag har FF om det nu har någon betydelse.

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem
Skrivet av GannTrader:

Kör bara med ublock origin?
Har du återställt till standardinställningar?
Har du avmarkerat "Min filter"?

Jag har FF om det nu har någon betydelse.

Ja och ja. Har inget i mina filter. Har också FF

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

senaste chrome + ublock origin fungerar helt reklamfritt på youtube
senaste firefox + ublock origin fungerar helt reklamfritt på youtube

på ny clean installation av windows 11 pro

Permalänk

Jag använde YT mkt förrut, just för ”howto” och tutorials osv. Började följa en del fotografer också….Sedan ett par år tillbaka har jag väl i princip slutat använda det helt och hållet. I nödfall sätter jag mig och försöker hitta lösningar på youtube, men det slutar allt som oftast med att jag hittar dom i textformat istället då det liksom inte funkar att hoppa fram/tillbaka längre….30sek(ish) reklam konstant.

Trist tycker jag, gillade youtube, tutorials och problemlösning i videoformat, men det är vad det är. Man hittar andra lösningar….

För min del är det mängden reklam som har blivit besvärlig, inte ”reklam eller ej”.

Nån gång kommer väl kanske en värdig ersättare som inte går överstyr med mängden reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet946:

Vf måste man använda curve/revolut?

Tillåts inte att betala med svenskt betalkort med utländsk adress.

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Tillåts inte att betala med svenskt betalkort med utländsk adress.

Ok tack

Hur mkt kostar youtube paketet om man reggar sig i typ Bangladesh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Alphabet gick alltså plus med över 20 000 000 000 dollar förra kvartalet. Men de e nog lite för dåligt, mer pengar åt dom rikaste o mindre åt medelsvensson är alltid trevligt.

Och det är ju inte som att åtta män äger mer än de 3,6 miljarder människor som utgör den fattigaste hälften av jordens befolkning

Berätta gärna hur medelsvenssons eller fattiga får mer pengar om Adblock fungerar.

Du som medelsvensson kan ju skapa ett företag och marknadsföra dig på plattformen så att du kan tjäna pengar på ditt företag. Om det inte syns reklam kommer ingen tjäna pengar och tjänsten stängas ner.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Det kommer sluta med att YT inte kommer skicka mer videodata tills tiden som skulle ha gått åt att spela reklamen är nådd. Sure, du kommer inte se någon reklam men du kommer få sitta och vänta.

Buffring kommer att hantera det.

Permalänk
Medlem

Har inte sett något alls och jag kör Firefox+uBlock både på dator och mobil.