Permalänk

Automatiserad musik

Jag letar efter något verktyg som kan spela ett visst antal låtar, mp3 eller liknande, under en viss tidsperiod varje dag.
Säg att musiken ska börja kl 18.00 varje dag och sedan stänga av kl 21.00 för att sedan göra samma sak dagen därpå. Vet inte hur jag ska söka på detta men det måste ju finnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucasmarts:

Jag letar efter något verktyg som kan spela ett visst antal låtar, mp3 eller liknande, under en viss tidsperiod varje dag.
Säg att musiken ska börja kl 18.00 varje dag och sedan stänga av kl 21.00 för att sedan göra samma sak dagen därpå. Vet inte hur jag ska söka på detta men det måste ju finnas.

Du kan använda Windows Task Scheduler för att starta ett program eller script en viss tid. Kanske kan göra en spellista med låtar som öppnas i en default musik spelare och loopar musik. Kör ett till script sen som stänger ner programmet??

Edit: en enkel video för Task Scheduler https://www.youtube.com/watch?v=HAOP0HZeDJg

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

If this than that har möjlighet at starta en spotify playlist vid specifika klockslag om det är ett alternativ.

Permalänk
Rekordmedlem

Nån mjukvara för att köra en webbradiostation ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av beejac:

If this than that har möjlighet at starta en spotify playlist vid specifika klockslag om det är ett alternativ.

Problemet kan nog vara att det inte finns något nät. Därav borde den styras genom något dataprogram eller app till telefonen tror jag.

Permalänk

Inget nät = inget internet, eller inte ens wifi?
Kom ju ett bra förslag med schemaläggning på en dator.

Sonos kan annars göra det du vill - du kan spela mp3/flac-filer men du behöver minst en NAS för lagring, så någon form av nätverk kommer du inte undan..

Annars finns mediaspelare med minneskortsläsare som startar direkt vid påslag. En sån och en enkel timer för på/av kanske kan vara något?

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

en billig radio köpes med en timer till vägguttag.
https://www.clasohlson.com/se/Digital-timer-inomhus,-modell-B...

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB