Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Murgatroyd:

FF09 koden finns inte längre, men klicka på det du vill köpa via Prisjakt och handla för mer än 1000:- så får du fri Postnord-frakt värd 99:-

Tackar det gick bra skönt att veta längre fram det blev en större beställning mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bea:

Jag beställde faktiskt en själv baserat på att Jays brukar vara ok, men kollade efter reviews osv nu och hittade ingenting, väldigt konstigt. Återkommer när den har kommit

Lust att lämna en kort recension på högtalaren?

Ser att den fortfarande är på kampanj och är väldigt nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Lust att lämna en kort recension på högtalaren?

Ser att den fortfarande är på kampanj och är väldigt nyfiken

Skräp.. Ordinarie pris på den högtalaren borde vara 199kr max. Har haft flera av Jays grejer sen innan och alltid varit nöjd men detta var pinsamt.

Köpte en av dessa och enda positiva med den är att den är snygg. Svårt att koppla in till mobilen, måste koppla om den varje gång man startar. För att inte prata om ljudet, det låter förfärlig. Jag var så missnöjd att jag slösade mer pengar och tid på att köra och lämna tillbaks skiten än om jag behållit den.

Hoppas detta hjälpte lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Lust att lämna en kort recension på högtalaren?

Ser att den fortfarande är på kampanj och är väldigt nyfiken

Sorry, missade återkoppling. Den är helt ok, skulle ha den som högtalare i badrummet och den hade ju viss IP-klassning. Man ansluter den till wif-fi via Google home appen och har stöd för Spotify connect (det vi använder). Hade jag köpt den för fullpris så hade jag skickat tillbaka den, nu är den helt ok för priset. Har inte hunnit använda den så mycket så vet inte hur batteritiden är i verkligheten. Vill du veta något mer specifikt, bara hör av dig

Permalänk
Viking
Skrivet av Entash:

Produkt: Intel Core i9-14900k - FYNDVARA
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...
Kategori: Processor
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12475625
Pris: 6690 kr

Redan länkat tre inlägg ovanför

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Redan länkat tre inlägg ovanför

Oj tack! Tog bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bea:

Sorry, missade återkoppling. Den är helt ok, skulle ha den som högtalare i badrummet och den hade ju viss IP-klassning. Man ansluter den till wif-fi via Google home appen och har stöd för Spotify connect (det vi använder). Hade jag köpt den för fullpris så hade jag skickat tillbaka den, nu är den helt ok för priset. Har inte hunnit använda den så mycket så vet inte hur batteritiden är i verkligheten. Vill du veta något mer specifikt, bara hör av dig

Betyder chromecast-stöd att man kan para ihop den i grupp med andra enheter t ex google nest mini?
Frågar för jag hade problem att få synk mellan nest mini och soundbar, men det kanske var för att soundbaren endast har spotify connect..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Betyder chromecast-stöd att man kan para ihop den i grupp med andra enheter t ex google nest mini?
Frågar för jag hade problem att få synk mellan nest mini och soundbar, men det kanske var för att soundbaren endast har spotify connect..

Ingen aning tyvärr. Inget jag gjort själv och ingen medföljande manual som säger något om det heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Betyder chromecast-stöd att man kan para ihop den i grupp med andra enheter t ex google nest mini?
Frågar för jag hade problem att få synk mellan nest mini och soundbar, men det kanske var för att soundbaren endast har spotify connect..

Jag testade att använda den med en Google Nest Hub och det fungerade att spela ljud på båda samtidigt men ljudet var inte synkat perfekt men det kanske finns inställningar för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Jag testade att använda den med en Google Nest Hub och det fungerade att spela ljud på båda samtidigt men ljudet var inte synkat perfekt men det kanske finns inställningar för det?

https://support.google.com/chromecast/answer/6318642

För Google chromecast och deras högtalare går det att lägga till fördröjning via Google home appen iaf.

Stavfel
Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Produkt: Sapphire Radeon RX 7800 XT 16GB OC Pure - Fyndvara
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11995696
Pris: 6490kr

Årets fynd. Synd att jag missade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Jag testade att använda den med en Google Nest Hub och det fungerade att spela ljud på båda samtidigt men ljudet var inte synkat perfekt men det kanske finns inställningar för det?

Skrivet av shugge:

https://support.google.com/chromecast/answer/6318642

För Google chromecast och deras högtalare går det att lägga till fördröjning via Google home appen iaf.

Som @Shugge skriver så kan man synka googles enheter lite manuellt, men tyvärr var det lite för långt mellan mina nest mini och samsung soundbar. Men kanske får kolla igen ifall de uppdaterat så man kan synka åt båda hållen och kanske lite längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Årets fynd. Synd att jag missade det.

Var det en fyndvara som i returnerad produkt och förmodligen använd? Förstår inte hur det är årets fynd i så fall? Då är det väl typ i linje med vad den borde kosta? Skiljer ju en tusenlapp typ mot ny produkt. Men jag kanske missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Årets fynd. Synd att jag missade det.

Det gäller att hålla ögonen öppna, dyker upp liknande deals ibland på fyndvaror. Köpte själv mitt 4070 för samma pris för en månad sen. Det som är synd är ju att det oftast bara är ett exemplar så om man inte sitter och kollar hela dagarna blir det svårt om man inte har tur.

Permalänk
Medlem

Har de övergivit black month?

Kör de istället på week och friday nu?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Har de övergivit black month?

Kör de istället på week och friday nu?

Tretti.se kör black month

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Har de övergivit black month?

Kör de istället på week och friday nu?

Benify kör black month, lär säkert rulla in deals snart.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Var det en fyndvara som i returnerad produkt och förmodligen använd? Förstår inte hur det är årets fynd i så fall? Då är det väl typ i linje med vad den borde kosta? Skiljer ju en tusenlapp typ mot ny produkt. Men jag kanske missat något?

Den enes död den andres bröd...
Säkerligen en retur. Men hos netonnet är jag inte rädd för att köpa vissa typer av hårdvara begagnat. Man sparar en slant och som du säger, den ligger i linje med vad den borde kosta. Du har alla rättigheter som om det vore ett nytt kort. Och hos netonnet har du 30 dagars öppet köp. Är det något som inte ser ut att stämma är det ju bara att nyttja sina rättigheter. Jag vet inte varför kortet finns på fyndhörnan. Det passade kanske inte i köparens chassi? Den vita färgen var inte samma nyans som han tänkt sig? Prestandan var kanske inte heller tillräcklig för han eller hon?

För min del så är 7800xt enda tänkbara uppgraderingen. Allt under motiverar inte i prestanda per spenderad krona. Och detsamma gäller allt ovanför. Det är långt över min budget. Kan jag då spara en tusenlapp?
Jag vill helst inte spendera 7500kr på ett grafikkort.
Jag vill inte heller tanka för 19.60kr litern.
Jag vill inte heller ha 5% i ränta på bollånet.
Men världen ser ut som den gör just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Benify kör black month, lär säkert rulla in deals snart.

Already started https://www.benify.com/fps/user/userApp/view?nav.id=88#/disco...

Prepare to be disappointed

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Ja nu i början är det ”meh”. Ge det en vecka eller två så dyker nog LG och Samsung upp med bra grejer.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Den enes död den andres bröd...
Säkerligen en retur. Men hos netonnet är jag inte rädd för att köpa vissa typer av hårdvara begagnat. Man sparar en slant och som du säger, den ligger i linje med vad den borde kosta. Du har alla rättigheter som om det vore ett nytt kort. Och hos netonnet har du 30 dagars öppet köp. Är det något som inte ser ut att stämma är det ju bara att nyttja sina rättigheter. Jag vet inte varför kortet finns på fyndhörnan. Det passade kanske inte i köparens chassi? Den vita färgen var inte samma nyans som han tänkt sig? Prestandan var kanske inte heller tillräcklig för han eller hon?

För min del så är 7800xt enda tänkbara uppgraderingen. Allt under motiverar inte i prestanda per spenderad krona. Och detsamma gäller allt ovanför. Det är långt över min budget. Kan jag då spara en tusenlapp?
Jag vill helst inte spendera 7500kr på ett grafikkort.
Jag vill inte heller tanka för 19.60kr litern.
Jag vill inte heller ha 5% i ränta på bollånet.
Men världen ser ut som den gör just nu.

@napahlm
Kan rekommendera att gå med i klubbhyllan, då har man 90 dagars öppet köp + diverse extra grejer och bättre priser på utvalda varor.
https://www.netonnet.se/content/klubbhyllan/recruit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@napahlm
Kan rekommendera att gå med i klubbhyllan, då har man 90 dagars öppet köp + diverse extra grejer och bättre priser på utvalda varor.
https://www.netonnet.se/content/klubbhyllan/recruit

Tack. Det stämmer, jag är till och med medlem. Men jag vågade inte svära på antalet dagar igårkväll när jag var trött och i princip sov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Samsung Galaxy Book3 (i7 1355U, 16GB, 512GB)
Länk: https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/feature.NP750X...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/27-3204871913/Laptops/Samsung-G...
Pris: 8770kr

Benifydeal.

Vafan, enda leveransalternativet är elgiganten barkarby.
Verkar inte ha hemleverans längre.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vafan, enda leveransalternativet är elgiganten barkarby.
Verkar inte ha hemleverans längre.

Från Samsung Support:

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Så har man då till slut efter mycket om och men fått leverans av Samsung S90C OLED TV. Då är det väl sedan dags att registrera den på hemsidan så att man får sin bonusprodukt. Nån som kan bekräfta att det funkar använda serienumret på kartongen bara genom att lägga till en nolla eller accepterar de bara serienumret som finns inne i TV'ns menyer?

Man märker förövrigt att återförsäljarna är desperata att gräva i folks plånböcker i år pga lågkonjukturen. Det är ju lite Blackweek erbjudanden hela tiden under oktober månad. Det förtar ju lite av poängen med Black Week som då inte längre sticker ut annat än att det blir mer intensivt då. För mig lyckades de ju gräva i alla fall då jag redan köpt en TV som annars i normalfallet bara skulle blivit av på Black Friday typ

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Så har man då till slut efter mycket om och men fått leverans av Samsung S90C OLED TV. Då är det väl sedan dags att registrera den på hemsidan så att man får sin bonusprodukt. Nån som kan bekräfta att det funkar använda serienumret på kartongen bara genom att lägga till en nolla eller accepterar de bara serienumret som finns inne i TV'ns menyer?

Man märker förövrigt att återförsäljarna är desperata att gräva i folks plånböcker i år pga lågkonjukturen. Det är ju lite Blackweek erbjudanden hela tiden under oktober månad. Det förtar ju lite av poängen med Black Week som då inte längre sticker ut annat än att det blir mer intensivt då. För mig lyckades de ju gräva i alla fall då jag redan köpt en TV som annars i normalfallet bara skulle blivit av på Black Friday typ

nej, måste vara serie nr som står på etiketten på baksidan av TV.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

nej, måste vara serie nr som står på etiketten på baksidan av TV.

Det fanns ju tidigare en i tråden som hävdade att enligt Samsung supporten så skulle det funka genom att lägga till en nolla om man använde serienumret på kartongen därav jag undrade om det verkligen funkar med denna metod?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det fanns ju tidigare en i tråden som hävdade att enligt Samsung supporten så skulle det funka genom att lägga till en nolla om man använde serienumret på kartongen därav jag undrade om det verkligen funkar med denna metod?

nja, inte testat men det är en annan slut siffra/bokstav på soundbaren/TV, men nån får gärna bekräfta att det är ok med en 0.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Ett asus 7900xtx tipsat av pantburk i tråden utan diskussion.

Sitter på ett 4080 som ska returneras, är det värt att testa ett 7900xtx eller ska man hitta ett annat 4080? Letar alternativt efter ett begagnat 4090 men lite svårt att få tag i

Allt gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av benjazvard:

Ett asus 7900xtx tipsat av pantburk i tråden utan diskussion.

Sitter på ett 4080 som ska returneras, är det värt att testa ett 7900xtx eller ska man hitta ett annat 4080? Letar alternativt efter ett begagnat 4090 men lite svårt att få tag i

Allt gott

Varför ska du returnera ditt 4080, om du ändå planerar köpa nytt direkt?

7900XTX är trevligt, snabbare i det mesta förutom ray tracing.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED