Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ska man vara petig så räknas nog G-serien som flaggskepp om vi håller oss till mainstream-utbudet. (Räknar ej M3 och Z3).
Dessa modeller får MLA-paneler i år (Upp till 77").

C3 är "basmodellen" för LG OLED, dvs du får allt som är förväntat i denna prisklass inkl. 4st HDMI-portar som klarar 4K@120Hz.

Mer info:
https://www.flatpanelshd.com/article.php?subaction=showfull&i...

Okej, de har gått upp till G nu. Sitter med en LG 55" UHD OLED Smart TV OLED55C9 köpt Nov 2019. Tänkte byta upp storleken nu när vi har alldeles för långt till tv efter flytt. Det ser ju ut som C3 klarar allt som den gamla klarar, så jag inte byter ner mig. har ju ett Xbox Series X kopplat till som jag vill kunna utnyttja till max.

19000 är sjukt mycket pengar, men är riktigt nöjd med min 55a jag haft nu.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Bara lite info:
Jag köpte C3 och S90C samtidigt på rea.
Jämförde dom bredvid varandra.
Returnerade C3 utan tvekan.

Samsung har bättre färger pga Quantum dot teknologi, och lite bättre ljusstyrka.
LG har dolby vision och bättre mjukvara.

Ps.
Bildkvalitet/färger är kanske smaksak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Tack för tipset. Fick reklammailet men läste inte på det så noga. Tog en 65 tum, va fler på väg stod det. Får hoppas det inte dröjer för länge. Skönt att slippa slåss på BF.

Det är flaggskeppet för 2023 väl?

Det finns (väl?) inte längre någon A/B-serie, så C3 är väl något av en basmodell idag, G-serien är ett ganska stort steg upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cido:

Bara lite info:
Jag köpte C3 och S90C samtidigt på rea.
Jämförde dom bredvid varandra.
Returnerade C3 utan tvekan.

Samsung har bättre färger pga Quantum dot teknologi, och lite bättre ljusstyrka.
LG har dolby vision och bättre mjukvara.

Ps.
Bildkvalitet/färger är kanske smaksak?

Jag tror verkligen du har rätt. LG kommer få problem i premium ganska snart om de inte får till färgerna. Spä ut med vitt för att lysa mer är ju rent fusk egentligen, har bara varit okej för att det inte fanns annat med bra mjukvara och svärta

Sen är det nog svårt att jämföra dem sida vid sida perfekt, Samsung kanske körde mer Vivid på färgerna så det poppade mer. Det kan ju också vara en smaksak det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det finns (väl?) inte längre någon A/B-serie, så C3 är väl något av en basmodell idag, G-serien är ett ganska stort steg upp

Enligt flatpanelshd så är den iaf "LG's mainstream high-end OLED TV for 2023" Vi får se när tv-guiden kommer (den kommer får vi hoppas? @Laxpudding ) så får man se om man gjort ett dumt köp, egentligen är ju alla stora köp dumma att göra nu när kronan är så låg.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Costco Arninge.

Osäker om det är ett bra fynd eller inte.

LG 55" Oled
6999 kr

OLED55A26LA

Gäller till 5e November.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Enligt flatpanelshd så är den iaf "LG's mainstream high-end OLED TV for 2023" Vi får se när tv-guiden kommer (den kommer får vi hoppas? @Laxpudding ) så får man se om man gjort ett dumt köp, egentligen är ju alla stora köp dumma att göra nu när kronan är så låg.

Dåligt köp är det nog garanterat inte

Men det kan finnas ännu bättre köp lite av och till

Permalänk
Medlem

Med BF så "nära" nu så kanske man blir lite mot köpen men iom att tidigare BF haft samma prisnivå på dessa OLED är jag inte orolig. Inte fy skam att äntligen få 77 tum att spela PS5 på och kolla filmer.
Sen huruvida Samsung vs LG är en grej, ja, kolla HDTVTest om du vill ha djupdykning i detaljer. Vincent ved vad han gör. Rtings är också en bra hemsida om man vill ha det uppspaltat.
Jag har själv föredragit LG dessa år då jag generellt inte bryr mig om Samsung kan få den lite ljusare eller starkare färger. Jag dras inte till "pop" utan genuinitet i återgivningen. Men men, smaken är som baken. Det ni föredrar kör ni på! Oavsett vad går man inte fel idag med en OLED egentligen. Det har alltid varit extremt bra underhållning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golvspaden:

Produkt: LG OLED C3 77" (alla storlekar rabatterade)
Länk: https://www.webhallen.com/se/campaign/10232-LG-C3-OLED-evo-Mo...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=10292612
Pris: 24990 kr

LG TV på Webhallen är för ungefär BF-priser just nu. Fick mail om det som "Exklusiva Weekend Deals"

Tack för tipset! Jag slog till på en C3 42" för 10990:- som jag tänkt använda som skärm. Jag vet inte om det var ett bra pris eller om de eventuellt kommer gå ner ytterliggare på BF.

Min plan var egentligen att vänta till BF och hoppas på en C2 42" för under 9000:-, men ju mer det närmar sig så blir jag mer och mer tveksam till att det kommer finnas några C2 42" att köpa ens.

Jaja, det är bara att vänta och se om man gjorde ett misstag eller inte 🙂

Permalänk
Medlem

Jag missade Powers erbjudande på Samsung HW-Q995C tidigare..

Tror ni det kommer något liknande erbjudande i o m BF?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Jag missade Powers erbjudande på Samsung HW-Q995C tidigare..

Tror ni det kommer något liknande erbjudande i o m BF?

Förmodligen.

Den bästa delen med detta erbjudande var att du får soundbaren på rea OCH du får en gratis produkt från Samsung.
Galen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Jag missade Powers erbjudande på Samsung HW-Q995C tidigare..

Tror ni det kommer något liknande erbjudande i o m BF?

Skrivet av Cido:

Förmodligen.

Den bästa delen med detta erbjudande var att du får soundbaren på rea OCH du får en gratis produkt från Samsung.
Galen!

Chansen finns ju något liknande dyker upp.
Men tror nog inte lika galet som denna dealen, en gratis produkt.

Annars många som säljer soundbar på blocket, vissa med 8888:- några lagt sig över 10K.

Kanske kan tom hitta någon som säljer under 8K.
Bonus produkten kad du ju glömma.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av herc:

Tack för tipset! Jag slog till på en C3 42" för 10990:- som jag tänkt använda som skärm. Jag vet inte om det var ett bra pris eller om de eventuellt kommer gå ner ytterliggare på BF.

Min plan var egentligen att vänta till BF och hoppas på en C2 42" för under 9000:-, men ju mer det närmar sig så blir jag mer och mer tveksam till att det kommer finnas några C2 42" att köpa ens.

Jaja, det är bara att vänta och se om man gjorde ett misstag eller inte 🙂

Inge fara! Slog själv till på 77-tummaren. De brukar bli som lägst 25k men vem vet, den kanske blir ännu billigare på BF? Gjort är gjort och man kommer iaf ha sin TV så att älta för mycket gynnar inte en. Vet hur det känns dock. Man vill såklart itne betala för mycket.

Ett alternativ är att sitta på den ouppackad och skulle den bli billigare så kan du returnera/köpa nytt eller få mellanskillnaden i bästa fall. Beror helt på hur du lägger upp det ;).

Detta står hos Webbis:
Öppet köp i butik och på internet
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp både online och i butik vilket gäller för privatkunder. Under öppet köp-tiden får du undersöka din produkt i den utsträckning som krävs för att kunna fastställa att den motsvarar produktbeskrivning och egenskaper.

BF är ju sista fredagen i November, så det är 29 dagar tills dess. Du lär få se erbjudanden lite före det också. Sitter du bara på varan utan att packa upp så är det helt ok att utnyttja ångerrätten under den perioden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Chansen finns ju något liknande dyker upp.
Men tror nog inte lika galet som denna dealen, en gratis produkt.

Annars många som säljer soundbar på blocket, vissa med 8888:- några lagt sig över 10K.

Kanske kan tom hitta någon som säljer under 8K.
Bonus produkten kad du ju glömma.

Ja, nä, gratisprodukten räknar jag iskallt bort. Tänkte mer på prissättningen för ljudpaketet som sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av herc:

Tack för tipset! Jag slog till på en C3 42" för 10990:- som jag tänkt använda som skärm. Jag vet inte om det var ett bra pris eller om de eventuellt kommer gå ner ytterliggare på BF.

Min plan var egentligen att vänta till BF och hoppas på en C2 42" för under 9000:-, men ju mer det närmar sig så blir jag mer och mer tveksam till att det kommer finnas några C2 42" att köpa ens.

Jaja, det är bara att vänta och se om man gjorde ett misstag eller inte 🙂

Tror inte det kommer gå ned mycket mer än så. Väntade också på en C2 42 för 9k men knappt någon återförsäljare som hade det i lager och tänkte då köpa C3, men hittade en C2 beg för 6k för några månader sen och tänkte att för det priset så är det värt risken för inbränningar.

Har satt det på en gasarm och är än så länge skit nöjd. Funkar bra med min 4070. Jag är inte så petig när det kommer till fps så kortet funkar fint till 4k gaming. Win + Alt + B om du ska toggla mellan HDR och SDR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Jag missade Powers erbjudande på Samsung HW-Q995C tidigare..

Tror ni det kommer något liknande erbjudande i o m BF?

Vem vet?
Om du inte redan har Benify är det kanske dags att skaffa det eftersom det gäller att vara snabb när deras erbjudanden dyker upp.
Själv köpte jag Samsungs QN900B (65-tummaren) för 18 000 istället för 59 000 kr i våras. Jag är inte det minsta missnöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Vem vet?
Om du inte redan har Benify är det kanske dags att skaffa det eftersom det gäller att vara snabb när deras erbjudanden dyker upp.
Själv köpte jag Samsungs QN900B (65-tummaren) för 18 000 istället för 59 000 kr i våras. Jag är inte det minsta missnöjd!

Ofta är det samma erbjudande med mecenat alumni... För egen del var det 24 år sedan jag pluggade och kunde regga mig som alumni och få erbjudanden från tex Samsung. (nu har jag benify också, men tänkte att det är ett bra tips åtminstone.)

Själv köpte jag 75qn95b för 10490 istället för 34900 i samma kampanj och är fortfarande sanslöst nöjd. 😄

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golvspaden:

Inge fara! Slog själv till på 77-tummaren. De brukar bli som lägst 25k men vem vet, den kanske blir ännu billigare på BF? Gjort är gjort och man kommer iaf ha sin TV så att älta för mycket gynnar inte en. Vet hur det känns dock. Man vill såklart itne betala för mycket.

Ett alternativ är att sitta på den ouppackad och skulle den bli billigare så kan du returnera/köpa nytt eller få mellanskillnaden i bästa fall. Beror helt på hur du lägger upp det ;).

Detta står hos Webbis:
Öppet köp i butik och på internet
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp både online och i butik vilket gäller för privatkunder. Under öppet köp-tiden får du undersöka din produkt i den utsträckning som krävs för att kunna fastställa att den motsvarar produktbeskrivning och egenskaper.

BF är ju sista fredagen i November, så det är 29 dagar tills dess. Du lär få se erbjudanden lite före det också. Sitter du bara på varan utan att packa upp så är det helt ok att utnyttja ångerrätten under den perioden.

Du har rätt i att det inte är någon idé att älta. Jag har också tänkt tanken med att tiden för öppet köp inte hinner gå ut innan BF. Kanske får göra som du säger att inte packa upp den, eventuellt packa upp och hantera den extremt varsamt så den kan lämnas åter i nyskick.

Skrivet av Hao:

Tror inte det kommer gå ned mycket mer än så. Väntade också på en C2 42 för 9k men knappt någon återförsäljare som hade det i lager och tänkte då köpa C3, men hittade en C2 beg för 6k för några månader sen och tänkte att för det priset så är det värt risken för inbränningar.

Har satt det på en gasarm och är än så länge skit nöjd. Funkar bra med min 4070. Jag är inte så petig när det kommer till fps så kortet funkar fint till 4k gaming. Win + Alt + B om du ska toggla mellan HDR och SDR.

Jag har börjat spana lite på gasarm också. Vilken kör du med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av herc:

Du har rätt i att det inte är någon idé att älta. Jag har också tänkt tanken med att tiden för öppet köp inte hinner gå ut innan BF. Kanske får göra som du säger att inte packa upp den, eventuellt packa upp och hantera den extremt varsamt så den kan lämnas åter i nyskick.

Jag har börjat spana lite på gasarm också. Vilken kör du med?

Artic X1-3D tillsammans med denna VESA-Adapter.

Den ska klara 10kg och TV:n väger 9kg. Däremot vid max utsträckning sidledes så märkte jag att foten lyftes upp från skrivbordet lite grann, men den klarade fortfarande av att hålla upp TV:n. Kanske syns på bilden om du zoomar in såvidare deninte har komprimeras rejält vid uppladdning.

Inte riktigt nöjd med min setup, men funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av herc:

Du har rätt i att det inte är någon idé att älta. Jag har också tänkt tanken med att tiden för öppet köp inte hinner gå ut innan BF. Kanske får göra som du säger att inte packa upp den, eventuellt packa upp och hantera den extremt varsamt så den kan lämnas åter i nyskick.

Jag kommern og packa upp min men "hantera varsamt" är ju en självklarhet. En TV helt enkelt. Bara att sätta upp och låta vara. Det är nog mer paketeringen du ska tänka på. Inte sprätta sönder kartongen, etc. Då kommer de inte klaga på det.

Eller som sagt, öppna och njut, var nöjd. Även om det är ngn tusenlapp om en månad så är det ju inte hela världen det. Då har du ändå haft den och kunnat använda den.

Skrivet av Hao:

Artic X1-3D tillsammans med denna VESA-Adapter.

Den ska klara 10kg och TV:n väger 9kg. Däremot vid max utsträckning sidledes så märkte jag att foten lyfte från borde lite grann, men att den fortfarande klarade av att hålla TV:n. Kanske syns på bilden om du zoomar in såvidare deninte har komprimeras rejält vid uppladdning.

<Uppladdad bildlänk>
Inte riktigt nöjd med min setup, men funkar

Det där är äckligt sexigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hao:

Artic X1-3D tillsammans med denna VESA-Adapter.

Den ska klara 10kg och TV:n väger 9kg. Däremot vid max utsträckning sidledes så märkte jag att foten lyftes upp från skrivbordet lite grann, men den klarade fortfarande av att hålla upp TV:n. Kanske syns på bilden om du zoomar in såvidare deninte har komprimeras rejält vid uppladdning.

<Uppladdad bildlänk>
Inte riktigt nöjd med min setup, men funkar

Det där var riktigt snyggt! Ska jag ha en gasarm gör jag nog något liknande. Jag funderar också på att hänga den på väggen för att kunna dra ut skrivbordet lite mer från väggen och kunna styra avståndet till skärmen.

Skrivet av Golvspaden:

Jag kommern og packa upp min men "hantera varsamt" är ju en självklarhet. En TV helt enkelt. Bara att sätta upp och låta vara. Det är nog mer paketeringen du ska tänka på. Inte sprätta sönder kartongen, etc. Då kommer de inte klaga på det.

Eller som sagt, öppna och njut, var nöjd. Även om det är ngn tusenlapp om en månad så är det ju inte hela världen det. Då har du ändå haft den och kunnat använda den.

Det där är äckligt sexigt.

Ja med "hantera extremt varsamt" menade jag att knappt ta av skyddsplasten 😂 Men bra att du påminde om att hantera kartongen så försiktigt som möjligt.

Ja du har en poäng där. Lika bra att njuta av den fullt ut direkt än att spara nån tusenlapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Produkt: PNY RTX 4080 16GB XLR8 Gaming VERTO
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7123395
Pris: 13779kr

Skrivet av Pantburk:

Produkt: PNY 4080 16GB XLR8 Gaming VERTO EPIC-X RGB
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7255546
Pris: 13999kr

Vad är skillnaden? Rgb vs ej rgb på fläktsidan?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vad är skillnaden? Rgb vs ej rgb på fläktsidan?

@draanexle

Jag har inte kollat upp detta så ingående vad som skiljer, någon annan kanske vet som är mer insatt.
Dock ser det ut som båda har rgb?

Jag beställde det första Pny kortet jag la in i tipstråden men det vart avbokad då Elgiganten skrev det va lagersaldo fel.
Har nu beställt det andra Pny kortet jag la in som är Epic-X rgb och det har inte blivit avbokat än.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Vad är skillnaden? Rgb vs ej rgb på fläktsidan?

OC vs stock.
Allt annat är samma.
Men det kommer inte gå att köpa.
Jag har "köpt" båda, och elgiganten har skrivit till mig att det är fel saldo i sistemet.
Ordern blir annullerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cido:

OC vs stock.
Allt annat är samma.
Men det kommer inte gå att köpa.
Jag har "köpt" båda, och elgiganten har skrivit till mig att det är fel saldo i sistemet.
Ordern blir annullerad.

@Cido

Ajdå, då får jag det nog med avbokat framöver.

Vi får leta vidare efter mer erbjudanden.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Cido

Ajdå, då får jag det nog med avbokat framöver.

Vi får leta vidare efter mer erbjudanden.

Mvh

@Pantburk

Jepp, tyvärr :/
Det finns hos komplett just nu, men inte lika bra som Elgigantens.

https://www.komplett.se/product/1220343/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cido:

@Pantburk

Jepp, tyvärr :/
Det finns hos komplett just nu, men inte lika bra som Elgigantens.

https://www.komplett.se/product/1220343/datorutrustning/dator...

@Cido

Tack för tipset Cido.
Det är ju rätt bra pris ändå, du får lägga upp det i tipstråden

Permalänk

Hej någon som hittar frifrakt koden över 1000kr på cyberphoto? Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cido:

@Pantburk

Jepp, tyvärr :/
Det finns hos komplett just nu, men inte lika bra som Elgigantens.

https://www.komplett.se/product/1220343/datorutrustning/dator...

Skrivet av Pantburk:

@Cido

Tack för tipset Cido.
Det är ju rätt bra pris ändå, du får lägga upp det i tipstråden

Skönt att se att #tipsFejden2023 är över!

Undrar om vi lärde oss något eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Hej någon som hittar frifrakt koden över 1000kr på cyberphoto? Mvh

FF09 koden finns inte längre, men klicka på det du vill köpa via Prisjakt och handla för mer än 1000:- så får du fri Postnord-frakt värd 99:-

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994