Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWIB:

Testade med Edge, det funkar utan laddningstid, konstigt ...
Men jag vill inte använda Edge, jag vill använda Chrome och det laggar ingen annanstans.
Nått man kan göra med Chrome?

prova byta DNS server.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

prova byta DNS server.

Redan testat det utan framgång, men bytte igen och ingen skillnad ...

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWIB:

Testade med Edge, det funkar utan laddningstid, konstigt ...
Men jag vill inte använda Edge, jag vill använda Chrome och det laggar ingen annanstans.
Nått man kan göra med Chrome?

Får du problem om du kör Chrome i en "ren" miljö? Det vill säga att du loggar ut och återställer Chrome. Sen kan du logga in igen och få tillbaka allt som du hade innna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Får du problem om du kör Chrome i en "ren" miljö? Det vill säga att du loggar ut och återställer Chrome. Sen kan du logga in igen och få tillbaka allt som du hade innna.

Sorry för sen återkoppling, har varit borta från datorn länge.

Allt funkade bra när jag körde YT i inkognitofönster, så loggade ur YT och startade om datorn, nu verkar allt funka som det skall, så tack för tips 👍

Visa signatur

/O

Permalänk

Jag har extrema problem med just youtube idag. Ca 20sek för att öppna en video på både Chrome o Edge. Jag har fått en del varningar från youtube senaste dagarna om annonsblockerare och att de ville sälja ett premiumabbonemang till mig. Kan det vara ett försök att få mig att köpa en tjänst som gör att det blir segt??
Datorn omstartad, rensat cache och ändrat DNS utan framgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Jag har extrema problem med just youtube idag. Ca 20sek för att öppna en video på både Chrome o Edge. Jag har fått en del varningar från youtube senaste dagarna om annonsblockerare och att de ville sälja ett premiumabbonemang till mig. Kan det vara ett försök att få mig att köpa en tjänst som gör att det blir segt??
Datorn omstartad, rensat cache och ändrat DNS utan framgång.

Om du har adblock (eller liknande) så är det väl troligtvis det.
Youtube skall väl försöka tvinga alla till att avaktivera det, eller köpa premiumabonnemang.
Står om det här
https://www.forbes.com/sites/kateoflahertyuk/2023/10/18/youtu...

Visa signatur

/O

Permalänk

Är det bara jag som upplever att youtube buffrar så inåt bövelen? Har aldrig upplevt detta förut på det här sättet. Nästan varenda video buffrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är det bara jag som upplever att youtube buffrar så inåt bövelen? Har aldrig upplevt detta förut på det här sättet. Nästan varenda video buffrar.

Ja, samma för mig under eftermiddagen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är det bara jag som upplever att youtube buffrar så inåt bövelen? Har aldrig upplevt detta förut på det här sättet. Nästan varenda video buffrar.

Märker samma sak. Har dock klagat på Youtube sedan de ändrade steamingsystem för massa år sedan.

Innan ändringen brukade jag trycka PLAY på ett youtubeklip sedan pausa och någon/några minter senare hade man hela klippet nerladdat och kunde kolla utan buffring.

Efter ändringen stannar nerladdingen/steamingen helt om man pausar.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Märker samma sak. Har dock klagat på Youtube sedan de ändrade steamingsystem för massa år sedan.

Innan ändringen brukade jag trycka PLAY på ett youtubeklip sedan pausa och någon/några minter senare hade man hela klippet nerladdat och kunde kolla utan buffring.

Efter ändringen stannar nerladdingen/steamingen helt om man pausar.

Den stannar inte direkt, den buffrar ca 1-1.5 minut för mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Den stannar inte direkt, den buffrar ca 1-1.5 minut för mig

Får typ 30sek buffring max.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Har ni provat i ett inkognito fönster för att se om YouTube buffrar då också? För jag har inte det problemet idag...

Kanske något tillägg som ställer till det?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinkefing:

Är det bara jag som upplever att youtube buffrar så inåt bövelen? Har aldrig upplevt detta förut på det här sättet. Nästan varenda video buffrar.

Japp. Vissa videor. Youtube premium på Android. Ett ganska nytt fenomen för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Får typ 30sek buffring max.

I normala fall, inte igår

Skrivet av Joakim Ågren:

Har ni provat i ett inkognito fönster för att se om YouTube buffrar då också? För jag har inte det problemet idag...

Kanske något tillägg som ställer till det?

Var inte alla videor. För mig var det videor som var rätt långa, flera timmar som jag hade problemet med, inte testat idag än

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med långa videos igår. Det tog minuter för att buffra videor som var över 1 timme. Det blev 503 felmeddelande när jag provade att ladda hem med ett youtube download-program.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

I normala fall, inte igår

Måste förtydliga, när jag tittar på ett youtubeklipp har jag max 30sekunder extra buffrat, dvs jag har laddat ner/streamat in dit jag kommit i videon + 30 sekunder, önskar man kunde välja tid den ska förbuffra i en inställning.

Menade INTE att när youtubklippen stannar upp att det tar ca 30 sekunder att buffra upp vidon igen så man kan kolla.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Måste förtydliga, när jag tittar på ett youtubeklipp har jag max 30sekunder extra buffrat, dvs jag har laddat ner/streamat in dit jag kommit i videon + 30 sekunder, önskar man kunde välja tid den ska förbuffra i en inställning.

Menade INTE att när youtubklippen stannar upp att det tar ca 30 sekunder att buffra upp vidon igen så man kan kolla.

Ja, jag menade också 1-1.5 minut extra buffrat. Idag verkar det dock bara vara runt 30 sek, men när jag reste i somras var det 1-1.5 minut buffrat.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, jag menade också 1-1.5 minut extra buffrat. Idag verkar det dock bara vara runt 30 sek, men när jag reste i somras var det 1-1.5 minut buffrat.

Ok, då är vi på samma sida.

Som sagt blivit värre och värre på youtube. senaste dagarna har buffrandet varit så dåligt att videos stannar och buffrar hela tiden.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Här kan vara en anledning att Youtube är långsamt..... För Firefox-användare. Google/Youtube har lagt in en timer som ibland aktiveras för Firefox-användare. Googles krig mot adblockers och få användare till Chrome?

Permalänk
Medlem

Någon annan som märkt att YT är segt och drar mer CPU?
Är runda kanter på videos nytt? Minns inte att det var runda förr. Kanske det som drar kraft?

*Verkar funka bra nu, vet inte varför det blev så segt då.