Snabbkoll: Prenumererar du på Youtube Premium?

Permalänk
Medlem

Har premium som betalas med Argentinsk valuta. Skaffade det mest för Youtube Music för att se om det kunde ersätta Spotify.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Premium Lite, men jag får se hur jag gör nu när den försvinner.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Nej, skulle aldrig betala för en tjänst som arbetar hårt för censur.

Ublock gör jobbet!

Då är det väl bättre att avstå tjänsten helt om problemet är av ideologisk art?

Permalänk
Medlem

Jag kollar 40+ timmar youtube i veckan, så ja, den är given. Har faktiskt 75 timmar den här veckan Dock har jag musik på när jag sover så många timmar är för det, men även där är premium given då jag kör med släckt skärm på paddan. Kör även youtube music på jobbet o.s.v.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Kollar mycket på youtube efter jag köpte tv och stod inte ut me all reklam så jag gav upp. Värt det 😁

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Keeper of Traditions

Använder i princip aldrig Youtube, bara Twitch nu för tiden, så betalar självklart inte

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Enda prenumerationstjänsten som det skulle göra ont att säga upp. Spenderar så pass många timmar i veckan på YT att det skulle vara vedervärdigt utan Premium.

Dessutom tjänar kreatörerna i regel mer på Premium-views än de gör på ad supported views så indirekt hjälper jag de kreatörer jag följer.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Nej, skulle aldrig betala för en tjänst som arbetar hårt för censur.

Ublock gör jobbet!

Men du har inga problem att ändå använda den och ge den trafik?
Det är ju kreatören som får lida i slutändan eller betalar du kreatörerna på alternativ plattform?

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Har ett ok pris via studenterbjudande men annars skulle det vara alldeles för dyrt.

Permalänk

Billigt som paket

119 kr och jag slipper Googles annonser på youtube och har all världens musik på youtube music. Jag förstår inte varför inte alla väljer detta paketet.

Stavfel
Permalänk
Medlem

Nej. Jag funderade på Lite, men efter att de tog bort det så blir det inget.

Permalänk
Medlem

adblock i firefox. vad får jag inte med det som youtube plus/gold erbjuder? De flesta videos är ju inte i 4k och då gör det väl ingen skillnad?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse-mobil:

119 kr och jag slipper Googles annonser på youtube och har all världens musik på youtube music. Jag förstår inte varför inte alla väljer detta paketet.

För att jag inte lyssnar på musik från de senaste två århundradena och adblock är gratis för firefox användare. Så jag har inga annonser ändå.
Rekomenderar starkt att köpa digitala downloads DRM fritt i flac format på de låtar du gillar. Själv lyssnar jag ofta på Vivaldi's verk, bethoven är även nice. Modern musik är allt för monotont och enformigt i mitt tycke.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Ublock på datorn. TizenTube på TV:n med adblock och in-video-ad-skipping.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ndr:

Yes, jag kör i stort sett alla mina subscriptions oavsett tjänst via Turkiet om det är billigare.

  • Netflix Premium = 130,99 TL / mån

  • Spotify Premium Family = 64,99 TL / mån

  • YouTube Premium Family = 59,99 TL / mån

  • Disney+ = 699 TL / år

Så jag betalar ungefär 314 TL / mån för alla tjänsterna.

Varför inte köpa tjänsterna billigare via Pakistan eller Bangladesh?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ndr:

Yes, jag kör i stort sett alla mina subscriptions oavsett tjänst via Turkiet om det är billigare.

  • Netflix Premium = 130,99 TL / mån

  • Spotify Premium Family = 64,99 TL / mån

  • YouTube Premium Family = 59,99 TL / mån

  • Disney+ = 699 TL / år

Så jag betalar ungefär 314 TL / mån för alla tjänsterna.

Gissar att det är kört om man redan betalar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Varför inte köpa tjänsterna billigare via Pakistan eller Bangladesh?

På grund av att jag har möjlighet att betala med ett turkiskt kreditkort blir det lite lättare att bara köra vidare på det.
Har tidigare kört från Argentina och Indien men nu är Turkiet ganska billigt så jag är nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ndr:

På grund av att jag har möjlighet att betala med ett turkiskt kreditkort blir det lite lättare att bara köra vidare på det.
Har tidigare kört från Argentina och Indien men nu är Turkiet ganska billigt så jag är nöjd

jo det är logiskt, men det är nog inte det lättaste att få ett turkiskt kreditkort i sverige. De är ju inte i EU så man måste väl vara fysiskt där för att skaffa ett?
Och TL finns väl inte längre? TRY är väl vad det heter nu?

Jag hade 14 miljoner TL och det var värt ca 11 kronor. New Liras är TRY och var värt åtta spänn när de kom ut, nu är TRY värt 39 öre trots massiv inflation i sverige av vår valuta.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Tog klivet för 1-2 månader sedan.

Körde på ett familjeabbonemang. Kostar 179kr/månad. Var på väg att köra det på ipaden, via apple store, men där kostar det 229kr/mån, om jag inte minns fel... Så det är ett tips.

Jag sa upp spotify, så där sparade jag 129kr/mån. Barnen hade snik-spotify innan så nu har jag och mina två barn reklamfritt på youtube och youtube music premium istället för spotify. Nöjd hittils iaf.

Röjde runt lite bland prenumerationerna den månaden.

Sa upp: spotify, storytel, hbo max och game pass. Skaffade youtube premium.

Just nu är det netflix som hänger lite löst. Har haft det väldigt väldigt länge men just nu finns där inte så mkt jag vill se. Kan kanske vara dags att prova apple tv plus (fast de har inte android app, så blir förmodligen inte av) eller amazon prime ett tag.

Permalänk
Medlem

Använder YouTube överlägset mest, mycket pga att det jag kollar på och följer inte finns tillgängligt någon annanstans.

Premium så klart som svar på frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

jo det är logiskt, men det är nog inte det lättaste att få ett turkiskt kreditkort i sverige. De är ju inte i EU så man måste väl vara fysiskt där för att skaffa ett?
Och TL finns väl inte längre? TRY är väl vad det heter nu?

Jag hade 14 miljoner TL och det var värt ca 11 kronor. New Liras är TRY och var värt åtta spänn när de kom ut, nu är TRY värt 39 öre trots massiv inflation i sverige av vår valuta.

Ja precis, turkiskt kort får man inte hur som helst, däremot behövs det inte för YT även om det blivit lite svårare nu än för några månader sen.
YT krävde bara en VPN och sen visades priserna i TRY, köp med vilket kort du vill en gång och sen klart.
Nu verkar det som att man behöver göra det via YT appen i android för att kunna betala med valfritt kort, försöker du göra samma sak via sajten så nekas köpet.

Går ju även försöka få tag på pre-paid kort för Netflix/Spotify och köpa den vägen men har varit svårt att hitta en bra källa som inte försöker blåsa en.

Permalänk
Medlem

Japp, Premium Family. Ett måste om man ska kolla via TVn eller casta.

Blev galen när gratisperioden försvann.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Läs youtubes community guidelines så förstår du.

Med tanke på de groteska saker som visas så kan jag inte mer än undra vad du tycker saknas?

Permalänk
Medlem

Premium family, helt ovärderlig om man har unge/ungar.

Sen rullar antingen Youtube Music eller reklamfri video från YT större delen av dagen när man sitter och jobbar.

Permalänk
Medlem

Lyssnar väldigt mycket musik-sets och tittar på youtube så det var en självklart när det släpptes en premiumtjänst.

8000 timmar reklamfritt sen juni 2018
Snart är jag expert på youtube-tittande

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Youtube Revanced på mobilen, ad blocker på datorn och S-Tube till TVn som är sjukt enkelt att "side loada". Tar inte många minuter att fä allt att flyta på utan reklam och ord från sponsorer osv är hur lätt som helst att hoppa över. Tror aldrig jag kommer betala en spänn för youtube eller någon annan nätjätte. Det är illa nog att de domimerar vad gäller attentionism.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Då Youtube rullar ett par timmar om dagen på fyra familjemedlemmars respektive enheter så är det en no-brainer i vårt hushåll

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk

Nope, kör oftast youtube via datorn. Adblock gör jobbet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Använder YouTube överlägset mest, mycket pga att det jag kollar på och följer inte finns tillgängligt någon annanstans.

Premium så klart som svar på frågan.

Helt klart sett till mängd innehåll, unboxing, tutorials, tester bara för att nämna ett par saker.
Sen gött att slippa reklamen när man kollar på tvn.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyluck:

Tycker inte Youtube Premium borde få marknadsföras som ad-free, hälften av videor jag kollar på har sponsorreklam inbäddad i själva videon.

https://sponsor.ajay.app
Går även att sätta upp en server som skippar sponsorsegment när man castar. Helt underbart.