Permalänk
Medlem

Mac mini vs nvidia shield?

Nån som kör/kört mac mini 2012 och framåt som streamer?

Funkar all passthrou? Googlar ihjäl mig och verkar inte ha stöd för passthrou på HD ljud spår eller atmos? Men hittar inte något defenetift svar om det.

Permalänk
Medlem

Jag har kört både mac mini och nvidia shield tv pro som mediacenter och Shielden vinner alla dagar.
Minin klarar inte Atmos pga ljudchippet så om du ska köra Atmos så är det shield som gäller.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Kika på AppleTV 4K istället för Mac Mini säger jag då. Atmos stödet:
https://support.apple.com/sv-se/HT204069

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Om du redan har en mac-mini kan man inte bara köpa ett litet USB-ljudkort och koppla med dolby atmos om du önskar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Jag har kört både mac mini och nvidia shield tv pro som mediacenter och Shielden vinner alla dagar.
Minin klarar inte Atmos pga ljudchippet så om du ska köra Atmos så är det shield som gäller.

Är väl det jag kommit fram till med, så himla dåligt ;p

Dock sparar jag ju ett par tusen på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Kika på AppleTV 4K istället för Mac Mini säger jag då. Atmos stödet:
https://support.apple.com/sv-se/HT204069

Det är inget alternativ tyvärr. Men tack för inputen ✌️

Permalänk
Skrivet av griml0ck:

Nån som kör/kört mac mini 2012 och framåt som streamer?

Funkar all passthrou? Googlar ihjäl mig och verkar inte ha stöd för passthrou på HD ljud spår eller atmos? Men hittar inte något defenetift svar om det.

Du kommer nog aldrig hitta ett definitivt svar då de har olika chip i olika år och man kan teoretiskt programmera det själv.

Permalänk
Skrivet av Kelo:

Om du redan har en mac-mini kan man inte bara köpa ett litet USB-ljudkort och koppla med dolby atmos om du önskar det?

Jag körde Mac Mini med externt ljudkort och det fungerade inte så jättebra. MacOS visade ibland felmeddelanden, ofta valde MacOS att ta bort det externa som standard etc. Dock hade jag kanske otur med just det ljudkortet, så YMMV..