Enkelt kommando kringgår Windows 11:s systemkrav

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Handlar väll mest om säkerhet och dessutom funkar det på sämre datorer utan problem om man går förbi kraven.

För mig fungerar det inte sämre, snarare bättre än Windows 11

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Inte hos mig. Har fungerat utmärkt och är snabbare än Windows 10 på mina datorer. Man ska nog också komma ihåg att de som har problem hörs mycket mer än de som inte har problem

Ja det kanske är så, men sen att dom satt Windowsknappen i mitten av startmenyn? Total fail med det mest grundläggande saken av hela Windows. Bara där är ribban satt för vad det är för idioter som designat 11an.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Ja det kanske är så, men sen att dom satt Windowsknappen i mitten av startmenyn? Total fail med det mest grundläggande saken av hela Windows. Bara där är ribban satt för vad det är för idioter som designat 11an.

Och den går att ändra om man inte vill ha den i mitten, finns en inställning och har funnits sedan dag 1....

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

För mig fungerar det inte sämre, snarare bättre än Windows 11

Fungerar det bättre på windows 11 om man inte har rätt krav för dig?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Finns det något att vinna på att uppgradera från 10 till 11?
Prestanda?
Uppdateringar till hårdvara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Finns det något att vinna på att uppgradera från 10 till 11?
Prestanda?
Uppdateringar till hårdvara?

För mig prestandan, blev snabbare med Windows 11.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Ja det kanske är så, men sen att dom satt Windowsknappen i mitten av startmenyn? Total fail med det mest grundläggande saken av hela Windows. Bara där är ribban satt för vad det är för idioter som designat 11an.

Det är så att nya versioner inte ska vara likadana som föregående version.
Funktionerna är i stort sett samma men användargränssnittet ändras. Det ska inte bara att ha en ny version, det ska vara svårt att hitta alla gamla funktioner också på nya platser och ibland med nya namn.
Sen är det vanligt att inställningar ändras och att vissa program/funktioner spärras.

Permalänk
Medlem

Vet någon om detta fortfarande fungerar?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

det funkar, men man blir kvar på den version som man installerar, har du installerat 22H2 kan du tex inte automagiskt uppgradera till 23H2 ....

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe-2k:

det funkar, men man blir kvar på den version som man installerar, har du installerat 22H2 kan du tex inte automagiskt uppgradera till 23H2 ....

Jag har, iallafall på en dator kunnat uppgradera utan problem. Kör med insider preview beta kanalen på den datorn

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Ja det kanske är så, men sen att dom satt Windowsknappen i mitten av startmenyn? Total fail med det mest grundläggande saken av hela Windows. Bara där är ribban satt för vad det är för idioter som designat 11an.

Start > Inställningar > Anpassning > Beteenden för aktivitetsfältet > Justering av aktivitetsfältet: Till vänster

Det var det första jag ändrade.... bara för att ganska omgående byta tillbaka till centrerat

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har, iallafall på en dator kunnat uppgradera utan problem. Kör med insider preview beta kanalen på den datorn

nice, det ska jag prova

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"