Youtube blockerar annonsblockerare

Permalänk
Medlem

Jaha är det därför jag inte kunnat ladda ner en fungerande Adblocker på min mobil för att slippa reklamen. Så typiskt, jag har så sällan använt YouTube i min lur men nu när jag har tänkt använda YT lite mer frekvent ja då har de lyckats blocka annonsblockare Finns det någon chans att det kommer en blockare som klarar att blockera YT:s blockerare, eller har YT lyckats bli vattentäta i deras annonsförsäljning?

Permalänk
Medlem

Premium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellmo:

Har sedan några år gått över till att använda Brave på alla mina enheter och är mer än nöjd. Noll reklam.

Stämmer ju ej. Jag installerade men reklamen på YT var kvar likafullt och inte blev telefonen varken snabbare eller batterisnålare. Avinstallerade efter någon dag. En besvikelse efter allt uppsnack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

119 kr kostar det tydligen per mån. Har använt YT så sparsamt så det bli alldeles för dyrt även om jag ökar tittandet med flera hundra procent. Kan man få betala per view också, eller bättre efter hur lång tid man ser per månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

119 kr kostar det tydligen per mån. Har använt YT så sparsamt så det bli alldeles för dyrt även om jag ökar tittandet med flera hundra procent. Kan man få betala per view också, eller bättre efter hur lång tid man ser per månad?

Hur menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

119 kr kostar det tydligen per mån. Har använt YT så sparsamt så det bli alldeles för dyrt även om jag ökar tittandet med flera hundra procent. Kan man få betala per view också, eller bättre efter hur lång tid man ser per månad?

Återigen, som det skrivit om tidigare i tråden, så finns det YouTube Lite för 69:-/mån

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Hur menar du?

Att man betalar för hur mycket man ser på YT. Alltså om jag ser 1 timme i månaden så betalar jag låt säga 10kr och om jag ser 6 timmar så betalar jag 60 kr osv. Jag kommer absolut inte upp i en timme ens i månaden och då tycker man kanske att jag ska stå ut med reklamen men den är ändå jobbig de få gånger jag ska in där på min mobil. Det är den absolut jobbigaste reklamsidan på hela internet. Därför skulle det vara bra iaf för mig med en sådan betaltjänst men jag antar den inte finns. Får väl skriva till dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Återigen, som det skrivit om tidigare i tråden, så finns det YouTube Lite för 69:-/mån

Vad är det för väsentlig skillnad på Lite och Premium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Att man betalar för hur mycket man ser på YT. Alltså om jag ser 1 timme i månaden så betalar jag låt säga 10kr och om jag ser 6 timmar så betalar jag 60 kr osv. Jag kommer absolut inte upp i en timme ens i månaden och då tycker man kanske att jag ska stå ut med reklamen men den är ändå jobbig de få gånger jag ska in där på min mobil. Det är den absolut jobbigaste reklamsidan på hela internet. Därför skulle det vara bra iaf för mig med en sådan betaltjänst men jag antar den inte finns. Får väl skriva till dem

Jaha, nej så fungerar det inte tyvärr, du får betala för hela tårtan även om du bara äter en liten bit utav det. Det finns annars en annan tjänst som heter lite för 69 kr som inprincip tar bort reklamen.

Skrivet av nobbens:

Vad är det för väsentlig skillnad på Lite och Premium?

Skillnaden är nog att du inte får bakgrunds lyssning(vilket är awesome om du frågar mig), lite tar bara bort reklamen om man säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Jaha är det därför jag inte kunnat ladda ner en fungerande Adblocker på min mobil för att slippa reklamen. Så typiskt, jag har så sällan använt YouTube i min lur men nu när jag har tänkt använda YT lite mer frekvent ja då har de lyckats blocka annonsblockare Finns det någon chans att det kommer en blockare som klarar att blockera YT:s blockerare, eller har YT lyckats bli vattentäta i deras annonsförsäljning?

Va, jag har ingen reklam på datorn eller mobil. Har Firefox med adblock eller ublock origin på mobilen. Det är värt det lilla extra krånglet för att slippa reklamen.

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

På mobilen funkar ReVanced fortfarande och på Shielden kör jag SmartTubeNext som fick en ny stable version typ inatt, funkar kanon.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Finns YouTube Lite för 69:-

Utpressningspengar ja.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Nu fick jag denna varning på deras webbsida.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Nu fick jag denna varning på deras webbsida.

Oj då. Vad för webbläsare kör du med?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Fick upp det nyss på Firefox

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Fick upp det nyss på Firefox
<Uppladdad bildlänk>

Vilken annonsblockerare använder du? Gick precis in för att dubbelkolla men mitt youtube verkar fungera som vanligt (med annonsblockerare på)

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Vilken annonsblockerare använder du? Gick precis in för att dubbelkolla men mitt youtube verkar fungera som vanligt (med annonsblockerare på)

Adblock Plus. Idag är första dagen jag fått upp det. Och bara på ena datorn. Skulle tippa på att det är en stegvis utrullning, som med allt annat hos Google. Det var en annan ovanför mig som hade fått det för någon dag sedan också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Adblock Plus. Idag är första dagen jag fått upp det. Och bara på ena datorn. Skulle tippa på att det är en stegvis utrullning, som med allt annat hos Google. Det var en annan ovanför mig som hade fått det för någon dag sedan också

Ublock origin är väl standard nu för tiden? Testa den

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ublock origin är väl standard nu för tiden? Testa den

Jag har testat ublock tidigare och jag gillar inte den. Gillar Adblock plus mycket mer. Hade problem med ublock där den blockerade alldeles för mycket. Sedan så tittade jag på Reddit och det verkar inte vara någon skillnad med Ublock. Folk där som får upp detta med ublock också. Jag tror som sagt på gradvis utrullning snarare än att det är Adblock Plus som är problemet. Möjligtvis att de kan fixa det framåt. Som sagt, jag har bara fått på ena datorn, medans andra datorn med Adblock Plus också inte fått det än

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Den dag det inte går att titta på Youtube utan att tillåta reklam så tittar jag inte på Youtube...

Undrar hur de ska lösa så att alla inbäddade filmklipp som länkas på forum och sånt fungerar som tänkt om de ska spärra adblockers även för oss som aldrig loggar in.

För er med problem, testa utan att logga in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonaz_81a:

För er med problem, testa utan att logga in.

Problemet då blir att YouTube blir helt värdelös för mig i princip. Den visar absolut inget jag vill se på startskärmen då som exempel.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ublock origin är väl standard nu för tiden? Testa den

Har börjat dyka upp for mig nu och jag använder Ublock origin!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Stämmer ju ej. Jag installerade men reklamen på YT var kvar likafullt och inte blev telefonen varken snabbare eller batterisnålare. Avinstallerade efter någon dag. En besvikelse efter allt uppsnack!

Jag använder också Brave och ser ingen reklam. Konstigt att du gör det.

Skrivet av jnsson:

Fick upp det nyss på Firefox
<Uppladdad bildlänk>

Prova Brave.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aik0:

Jag använder också Brave och ser ingen reklam. Konstigt att du gör det.

Prova Brave.

Jag tycker tvärtom, konstigt att du år nöjd med Brave. Nu har jag köpt ny telefon och även platta så kanske jag ska testa då men jag har mycket svaga förhoppningar om någon förbättring. Menar du att din telefon är HELT reklamfri när du surfar på nätet med Brave?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Problemet då blir att YouTube blir helt värdelös för mig i princip. Den visar absolut inget jag vill se på startskärmen då som exempel.

Uppenbarligen värdelöst för dig vilket fall som helt då du inte vill betala något för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Jag tycker tvärtom, konstigt att du år nöjd med Brave. Nu har jag köpt ny telefon och även platta så kanske jag ska testa då men jag har mycket svaga förhoppningar om någon förbättring. Menar du att din telefon är HELT reklamfri när du surfar på nätet med Brave?

Kör också yt helt genom brave och har 0 reklam. Du har inte råkat klicka på det lilla lejonet längst uppe i adressraden?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Alla ni som föreslår andra webbläsare eller annonsblockerare, ni måste förstå att Youtube inte släpper en sån här funktion till alla användare samtidigt. Man ger det till ett mindre antal i olika regioner, för att se hur de reagerar. Om t ex 95 % slutar kolla, eller nästan slutar kolla, i stället för att börja betala, så lär de inte köra på till alla. Men om 30-40 procent börjar betala, och de flesta andra börjar kolla med reklam, ja, då kommer det att användas för alla inom kort.

Detta kommer. Vi som inte sett det ännu har bara inte råkat väljas ut slumpmässigt av deras algoritmer.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Jag tycker tvärtom, konstigt att du år nöjd med Brave. Nu har jag köpt ny telefon och även platta så kanske jag ska testa då men jag har mycket svaga förhoppningar om någon förbättring. Menar du att din telefon är HELT reklamfri när du surfar på nätet med Brave?

Du måste ha gjort något fel för jag har använt Brave i flera år och ser ingen reklam alls på nätet, vare sig på datorn, surfplattan eller telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Kör också yt helt genom brave och har 0 reklam. Du har inte råkat klicka på det lilla lejonet längst uppe i adressraden?

Vad skulle det ha att betyda? Måste man klicka eller ska man låta bli?

Skrivet av Aik0:

Du måste ha gjort något fel för jag har använt Brave i flera år och ser ingen reklam alls på nätet, vare sig på datorn, surfplattan eller telefonen.

Jag installerade nyss Brave på min android 11 surfplatta och gjorde den direkt till min standardwebbläsare. Testade gå in på Aftonbladet och då fick jag en massa störande meddelande hur effektivt Brave varit och plockat bort och spärrat en massa. När jag klickat väck dessa pop-ups så hade jag endast en totalblank sida kvar av aftonbladet.

Då testade jag YT och genast såg jag en massa olika reklamerbjudanden men visst där fanns också albumet jag ville höra så jag klickade i för det och satte upp en fullskärm och det startade utan någon prereklam men det tog inte lång stund innan jag fick ett reklamavbrott mitt i första låten på albumet och då avinstallerade jag Brave och kör åter Chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Vad skulle det ha att betyda? Måste man klicka eller ska man låta bli?
Jag installerade nyss Brave på min android 11 surfplatta och gjorde den direkt till min standardwebbläsare. Testade gå in på Aftonbladet och då fick jag en massa störande meddelande hur effektivt Brave varit och plockat bort och spärrat en massa. När jag klickat väck dessa pop-ups så hade jag endast en totalblank sida kvar av aftonbladet.

Då testade jag YT och genast såg jag en massa olika reklamerbjudanden men visst där fanns också albumet jag ville höra så jag klickade i för det och satte upp en fullskärm och det startade utan någon prereklam men det tog inte lång stund innan jag fick ett reklamavbrott mitt i första låten på albumet och då avinstallerade jag Brave och kör åter Chrome.

Märkligt. Jag installerade Brave och använder den bara till YouTube. Inte sett någon reklam på YouTube alls. Inte heller någon reklam på Aftonbladet för mig när jag gick in där lite snabb

Jag gillar dock inte Chromes utseendet, brave är byggt på, så kommer bara använda Brave till YouTube och använda Firefox till allt annat som vanligt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig