Snabbkoll: Får man dricka julmust i oktober?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

På tal om blasfemi, min lokala hemköp-butik saluför denna i skrivande stund:
<Uppladdad bildlänk>

Trodde verkligen inte detta om Apotekarnes som tills dags dato verkat rättrogna. (Så när som på sin 1,4-liters fulkrympningsvolym)

Kommer nog eventuellt provas för min del, men en mindre flaska. Men tanken dras ändå lite till reaktionen i Dum och dummare:

Någon som kan offra sig? Redaktionen?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Nej, det är alldeles för tidigt.

Och det finns bara en sort som är okej att dricka

Apotekarnes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

På tal om blasfemi, min lokala hemköp-butik saluför denna i skrivande stund:
<Uppladdad bildlänk>

Trodde verkligen inte detta om Apotekarnes som tills dags dato verkat rättrogna. (Så när som på sin 1,4-liters fulkrympningsvolym)

Fake news, AI-genererad bild, dikt och förbannad lögn - detta har aldrig hänt!

Permalänk
Musikälskare

Must have must, påskmusten är dock mustigare!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

32%??? Det är såhär systemkalopps ser ut

Permalänk

Jag drack min första julmust i september

Det var nog det tidigaste jag gjort det någonsin, den kändes helt fel och den känslan av skam sitter kvar än!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Gorgonzola:

Saknar alternativ: dricker inte julmust

Var på väg att skriva detsamma. Must är så mycket sämre än vanlig cola

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

I en värld av jultraditioner är julmusten själva hjärtat av heligheten, och kan man lagstifta mot att bränna heliga böcker borde man kunna lagstifta mot att dricka must utanför de heliga högtiderna.

Permalänk
Medlem

saknas bara en sommarmust ju...

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Ni saknar alternativet:
* Jag dricker inte julmust eller annan must.
(jag dricker dock julöl, påsköl och annan öl)

Permalänk
Medlem

Drick och ät vad du vill, när du vill. Jag kör hårt på risgrynsgröt + saftsås nu på morgonen fram till 31 december.

Permalänk
Medlem

Vad jag tänker for the luls: Det är bara okej att dricka julmust från 1:a Advent

Vad jag egentligen tänker: Bryr mig inte för fem öre

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Jag saknade alternativet att man inte dricker must överhuvudtaget, must är äckligt och blaskigt.

I vår lokala Ica Supermarket så har man sålt lussekatter sedan slutet av September, tyvärr så kommer must och allt annat skit alltför tidigt.

Permalänk
Medlem

Alldeles för sent.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Must have must, påskmusten är dock mustigare!

Hahaha, exakt samma dricka 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

saknas bara en sommarmust ju...

Har funnits ett år, men sålde inte tillräckligt bra så det blev inge mera

Permalänk
Medlem

Tog en slurk av årets första batch i augusti när den började tappas… mem bara en klunk,sen blir det ingen must förräns julafton för min del😝😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har funnits ett år, men sålde inte tillräckligt bra så det blev inge mera

att sälja något måste ju vara bättre än att inte sälja alls, under sommaren... eller?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Första advent till trettondagen. That's it.

Påskmust får man dricka all övrig tid dock!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

att sälja något måste ju vara bättre än att inte sälja alls, under sommaren... eller?

Betor ju på omkostnader att producera,lagra, kostnader av personal etc om det går ihop/lönar sig
Är ett jäkla tryck på annat håll på bryggerier på sommaren, folk super satan och ger sina barn läskeblask 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Första advent till trettondagen. That's it.

Påskmust får man dricka all övrig tid dock!

Bara byt etikett så är den saken biff 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Coop sålde ju lussekatter förra veckan :-/
Fn inte ok, helgerån!
Vad är nästa, semlor på alla helgons dag?

Eller vad nu detta är:

Permalänk
Medlem

Min f.d. sambo köpte "trocamust" för 2 veckor sedan. Hon flyttade ut igår

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Provade för övrigt Trocamust förra vintern. Must till jul och påsk och i princip enbart Trocadero resten av året, mina två läskfavoriter utan diskussion. Kombinationen var fan inte god dock.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Jag drack min första julmust i september

Det var nog det tidigaste jag gjort det någonsin, den kändes helt fel och den känslan av skam sitter kvar än!

Haha samma här, september kändes lite för tidigt, men av nån skev anledning sålde dom 1,4 liters Apotekarnes för 9:90. Kanske var fjolårets?

Permalänk
Medlem

Även om jag inte dricker must året om så kan man ibland sakna att de inte längre har must på sommaren som de hade (Apotekarnes har jag för mig?) under några år.

Permalänk
Medlem

Saknar alternativet jag dricker inte jul/påskmust

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Även om jag inte dricker must året om så kan man ibland sakna att de inte längre har must på sommaren som de hade (Apotekarnes har jag för mig?) under några år.

Ett år… såldes för lite för att fortsätta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ett år… såldes för lite för att fortsätta

Inbitna får köpa på glasflaska brukar jag säga, då kan man lagra

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Saknar alternativet jag dricker inte jul/påskmust

Du kan skapa en motsvarande poll fast för Coca Cola.