Snabbkoll: Får man dricka julmust i oktober?

Permalänk
Medlem

Dricker inte läsk överhuvudtaget men tycker att alla får dricka precis vad de vill, närhelst de vill. Förresten har jag hört att julmust och påskmust är samma sak, det är bara etiketten som skiljer.
Och äta vad man vill närhelst man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Dricker inte läsk överhuvudtaget men tycker att alla får dricka precis vad de vill, närhelst de vill. Förresten har jag hört att julmust och påskmust är samma sak, det är bara etiketten som skiljer.
Och äta vad man vill närhelst man vill.

Jo men så är det,exakt sanma recept/blandning
Apotekarnes iaf.
Dricker typ aldrig läsk heller,är mer vatten/öl människa 😝
Tog en klunk nytappad must i augusti, bara för att… inte druckit läsk sen dess, nästa gång blir väl på julafton

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Elakekocken:

@CrispVanDahl
Julmustsorbet som är så gott!

Man kan inte älska allt, så är det ju 😊

Släpper du en vid snart på hur testriggen ser ut?

Det låter som en hemsk skapelse

Så fort jag hunnit få den att inte se ut som Doc Browns laboratorium från Back To The Future.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Finns inte eftersom alla dricker det.

Fel, vi är många som aldrig dricker julmust/påskmust/<vad-det-än-är-för>-must så "dricker inte julmust" borde funnits som alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Fel, vi är många som aldrig dricker julmust/påskmust/<vad-det-än-är-för>-must så "dricker inte julmust" borde funnits som alternativ.

Ironi...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Måste alltid åtföljas av en ironi-emoji, t.ex. vid så allvarliga ämnens avhandlande annars kan man bli missförstådd , gärna mer än en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Måste alltid åtföljas av en ironi-emoji, t.ex. vid så allvarliga ämnens avhandlande annars kan man bli missförstådd , gärna mer än en.

Nja där håller jag inte med. Det är upp till betraktaren att förstå, det får inte bli övertydligt. Om du nu inte var ironisk...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har druckit Påskmust sen Stora Coop här i "byn" reade ut dom veckorna efter påsken. Hoppas kunna fylla lagret med Julmust efter jul.

Det där är ju mitt knep!
Köper massvis med julöl efter nyåret då det reas ut
Bäst före är ju bara en rekommendation

Permalänk
Medlem

Det får man självklart göra

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Det där är ju mitt knep!
Köper massvis med julöl efter nyåret då det reas ut
Bäst före är ju bara en rekommendation

Musten jag köpte var Nygårda i små flaskor, 12-packen kostade 10kr (+pant) i slutet. Bäst före är 2:a oktober i år, dvs nästan 2 veckor sen, och det är väldigt lite kolsyra kvar i musten. På de oöppnade alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Musten jag köpte var Nygårda i små flaskor, 12-packen kostade 10kr (+pant) i slutet. Bäst före är 2:a oktober i år, dvs nästan 2 veckor sen, och det är väldigt lite kolsyra kvar i musten. På de oöppnade alltså

Måste vara riktigt dåliga kapsyler på dem då. Jag har kvar Zeunerts från både i julas och påskas och ingen märkbar minskning på kolsyran hos dem.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Måste vara riktigt dåliga kapsyler på dem då. Jag har kvar Zeunerts från både i julas och påskas och ingen märkbar minskning på kolsyran hos dem.

Plastflaskor

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Plastflaskor

Ah. Nä, plastflaskor är värdelösa för lagring. Glas ska det vara.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Plastflaskor

Måste vara glasflaskor för att få längre hållbarhet

Även Nygårda har väl glasflaskor.

Permalänk
Skrivet av Viceroy:

Tacka vet jag påskmust! Det är grejer det. 🐣

Psst, de har bara bytt etiketten

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

Psst, de har bara bytt etiketten

Ettiketten gör mycket för smaken

Permalänk
Medlem

Dricker bara sen ett par år tillbaka en sorts must sen en kompis tipsade mig om Zenuerts. Svårt att gå tillbaka till egentligen vilken annan sort som helst efter att ha provat den.
Blev dock sugen på Apotekarnes apelsin julmust, får ta mig en liten smakbit på den.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Givetvis får man inte det, det är alldeles för tidigt.
Här krävs det statlig reglering och rejäla straff!

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W