Disney Plus tar upp kampen mot lösenordsdelare i november

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

De flesta stora företag skatteplanerar är det ok med snatteri på ICA då? Så länge som produktens tillverkare skatteplanerar självklart. För saken är faktiskt precis den samma. Skillnaden ligger i det fysiska. Är det ok att med bluffmetoder få tex Skanska att asfaltera åt dig och smita ifrån fakturan? De skatteplanerar nämligen och deras anställda får ju lön ifrån andra jobb.

Om ICA skatteplanerar så ser jag faktiskt inget moraliskt fel i att stjäla från dem. Jag hade dock inte gjort det men bara för att något är olagligt att göra behöver det inte vara moraliskt fel att göra det.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

DU får använda din tjänst där du är. Men då kollar du ju inte hemma samtidgt eller hur? Det är dela ditt konto med andra utan att du är där som är problemet.

Nu är det väl för tidigt att säga hur Disneys lösning kommer fungera. Men ser man till hur netflix löst det så kommer man inte ha möjlighet att använda sin tjänst vart man vill. Oavsett om någon kollar hemma samtidigt eller inte.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Well är väll en bra sak i slutändan, avtalsbrott är ett avtalsbrott hur man än vrider och vänder på det =p

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Nu är det väl för tidigt att säga hur Disneys lösning kommer fungera. Men ser man till hur netflix löst det så kommer man inte ha möjlighet att använda sin tjänst vart man vill. Oavsett om någon kollar hemma samtidigt eller inte.

Under vilka förutsättningar fungerar inte Netflix?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Nu är det väl för tidigt att säga hur Disneys lösning kommer fungera. Men ser man till hur netflix löst det så kommer man inte ha möjlighet att använda sin tjänst vart man vill. Oavsett om någon kollar hemma samtidigt eller inte.

Är Netflix lösning implemterad? Bor rätt mycket på hotell och det fungerar för mig.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Om ICA skatteplanerar så ser jag faktiskt inget moraliskt fel i att stjäla från dem. Jag hade dock inte gjort det men bara för att något är olagligt att göra behöver det inte vara moraliskt fel att göra det.

Ok. Kan i stort sätt lova dig att alla större bolag skatteplanerar. Så varför stjäl du inte ifrån ICA då? Tar du en Marabou choklad så tar du ju ifrån dubbelt skatteplanerande företag?

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Du tycker det är rimligt att man som konsument bara accepterar att en tjänst man tidigare prenumererat på blir sämre och sämre? Det är väl detta som är problemet, hade man inte kunnat dela (eller det inte uppmanats till att dela) tidigare så tror jag betydligt färre hade klagat.

Om man vänder på det, ponera att ni i familjen hade betalat 100 kronor vardera för en tjänst som ni sedan kan dela på till samma kostnad? (Vilken jädra pangdeal och seger, eller hur?) -Varför skulle då inte det motsatta gälla?

För mig är det enkelt. När man tycker att en tjänst är för dyr eller håller låg kvalitet så säger man bara upp den.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Tur att det finns alternativ där krångliga inloggningar och lösenord inte krävs.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

På den tiden det var Torrents och DC och Kazaa och allt vad det hette, då fans det en högjudd massa folk som menade att man inte ska hålla på så för att företagen förlorar pengar på det. Man ska inte "pirata" alltså för det är "fel". De försökte få in en moralisk vinkel för folk har ju vett nog själva att fatta att lagar och moral inte alltid går hand i hand. De förlorade ju knappast pengar utan lever och frodas och är stenrikare än någonsin så det är knappast synd om dem, men ni fattar vad jag menar.

Nuförtiden så delar folk lösenord till sina tjänste, köper Windows Pro-licenser för en tia på gråimport, och köper sitt youtube Premium för argentinska priser, och då undrar man ju lite.... Var är moralisterna med sina pekpinnar nu?

Det är ju lik sant idag som det var då att det går bra för bolagen och några konkurser för att folk har delat lösenord har jag aldrig hört om. Men principen att "Om företaget tänkt sig att du ska betala för det här innehållet så förlorar de pengar om du inte gör det" borde ju vara samma idag?

Eller är det helt enkelt så att alla som högjutt ondgjorde sig över hur "pirater" är ett ont fenomen tröttnat på att dansa efter brachen pipa när det upptäckte att de aldig kommer få betalt för att sprida deras propaganda?

När jag tänker på hur vänner och arbetskamrater etc pratar runt fikabordet så är det mer prat om att köpa Windowsnycklar via någon CD-Key-site... Det är ju liksom "lagligt", och har funnits reklam för på youtube till och med, någon som sponsrades därifrån t. ex

Och här på Sweclockers så tycker folk att det är "legit" med Argentinska priser på Youtube-premium. Har de reflekterat över om Google får mer eller mindre pengar när de gör så. Var det så Google hade tänkt sug att ta betalt?

Missförstå mig inte. Jag tycker inte piratkopiering är fel som fenomen, och köper inte alls att de förlorar pengar på att man tittar på något man ändå inte tänkt köpa etc, så är det.

Men jag tycker det är intressant att det verkar finnas en stark dragning att speöla Allan och göra "rätt" på "ytan" fast att konsekvenserna enligt de lärde som minsann vet att piratkopiering är en styggelse blir ungefär samma.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

De hittade alltså en front till att föra krig mot, imponerande

Permalänk
Medlem

Men jag har ju precis betalt för 1 helt år. Om dom som ska ändra spelreglerna under den tiden får dom väl ändå betala tillbaka?

Visa signatur

Maskin: i7, 32GB ram, Nvidia GTX 1080, Samsung SSD, XFX 850W, 2 x Acer 22" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Field-Mouse88:

Men jag har ju precis betalt för 1 helt år. Om dom som ska ändra spelreglerna under den tiden får dom väl ändå betala tillbaka?

I händelse att någon faktisk undrar så tror jag att konsumentreglerna tillåter ensidig uppsägning från konsumentens sida. Lite oklart hur man hanterar förbetald årsabonnemang dock.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Field-Mouse88:

Men jag har ju precis betalt för 1 helt år. Om dom som ska ändra spelreglerna under den tiden får dom väl ändå betala tillbaka?

Men var det tillåtet att dela konton på flera hushåll tidigare?

Permalänk
Medlem

När streaming slog genom så sluta jag pirata filmer och serier. Men kostnaderna drog iväg när man skulle ha flera tjänster, så började dela tjänster för att få en rimlig kostnad. Sen kommer allt det här mot kontodelning. Vad tror dom folk kommer göra?

1. Slanta upp
2. Börja piratkopiera

Kan ju säga att de flesta IPtv leverantörer har alla serier och filmer från alla streamingtjänster, så blir det för krångligt och för stor kostnad kommer nog de flesta välja 2.

Permalänk
Medlem

Mkt bra, kläm åt banditerna / snåljåparna 👍

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Men var det tillåtet att dela konton på flera hushåll tidigare?

Det är inte förbjudet iaf, det enda som står är typ att man ska hålla sitt lösenord säkert. Dom uppmuntrar ju dessutom till det genom att ha många möjliga profiler och flera samtidiga strömmar. Finns inget i villkoren som förbjuder det, i alla fall inte sist jag kollade.

Visa signatur

Maskin: i7, 32GB ram, Nvidia GTX 1080, Samsung SSD, XFX 850W, 2 x Acer 22" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag vill slå ett slag för Ahsoka också!

Du stavade "Andor" fel. ^^

Ahsoka är helt OK men inget som jag tycker att man ska betala för att se.
Andor är helt klart den bästa serien om Star Wars (som inte är animerad) och dessutom otroligt underskattad av den stora massan som har missat att den existerar.
Andor > Mandalorian > Ahsoka > ... > Book of Boba Fett > Obi-Wan

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Missförstå mig inte. Jag tycker inte piratkopiering är fel som fenomen, och köper inte alls att de förlorar pengar på att man tittar på något man ändå inte tänkt köpa etc, så är det.

Vad ger dig rätt att konsumera en produkt men inte betala för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Field-Mouse88:

Det är inte förbjudet iaf, det enda som står är typ att man ska hålla sitt lösenord säkert. Dom uppmuntrar ju dessutom till det genom att ha många möjliga profiler och flera samtidiga strömmar. Finns inget i villkoren som förbjuder det, i alla fall inte sist jag kollade.

De svenska villkoren uppdaterades för ett par dagar sedan, den 22a.

Citat:

c. Delning av konto. Förutsatt att din Abonnemangsform inte tillåter kontodelning, får du inte dela ditt abonnemang utanför ditt hushåll. Med “Hushåll” avses de enheter som associeras med ditt primära permanenta boende (din folkbokföringsadress). Övriga villkor kan gälla för vissa abonnemangsformer. För mer information om våra villkor för kontodelning, vänligen besök vårt Hjälpcenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Missförstå mig inte. Jag tycker inte piratkopiering är fel som fenomen, och köper inte alls att de förlorar pengar på att man tittar på något man ändå inte tänkt köpa etc, så är det.

Generellt har jag inga problem med piratkopiering av produkter när det gäller produkter från företag som ändå gör miljardvinster. Hade man aldrig köpt produkten ändå så är det ingen förlorad intäkt för företaget.

När det kommer till streaming så har de ju dock en faktiskt kostnad för aktiva strömmar: datatrafiken, datacenter etc så där har jag mer förståelse för att de vill strypa ner det.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Vad ger dig rätt att konsumera en produkt men inte betala för det?

Jag har inte sagt att jag har gjort det.

Men så som jag ser det så är det så att om man ändå inte hade betalat för den om valet var begränsat till att betala och konsumera eller inte betala och inte konsumera så blir det ingen skillnad.

Sen är jag väl medveten om att inom ekonomi så räknas det då som en förlust men det är inte mitt fel att det ekonomiska system vi har bygger på fantasier och låtsaspengar.

Men återigen då... Folk har ju tydligen inget problem med att smita undan "riktiga" priser genom att använda VPN, köpa snorbilliga OEM-nycklar från någon CD-keysida och så vidare. Det må vara lagligt. Men sådana som tycker att det handlar om "rätt och fel" kan väl ändå inte tycka att det är särskilt bra?

Själv bryr jag mig inte, som sagt. Vad som ger mig "rätten" är väl främst att ingen någonsin lyckats bevisa att någon tar skada av det. Och nu menar jag riktig skada, typ "Jag har inte råd med mat"-skada. Inte "Jag kan inte bygga en till pool på tomten"-skada.

Sen är det säkert så att det finns folk som har som princip att oavsett om det påverkar folk eller inte så ska man inte, ens i teorin, handla på ett sätt som gör att om man räknar på ekonomers fantasivis, så har man genom sitt handlande orsakat en förlust". Men om man då på börjar fråga om konkreta konsekvenser som liksom går att "ta på". Då blir det tyst.

Som detta med lösenordsdelning... Om jag delar lösenord med min kompis, så "förlorar" ju streamingtjänsten pengar fö att han utnyttjar en tjänst som ekonomihittepået säger att han definitivt skulle betalat för annars.

Men om han kommer till mitt hem, och vi tittar på samma innehåll på mitt konto, så har upplevelsen för min kompis blivit samma, de egentliga konsekvenserna för ekonomerna blivit samma, men ändå räknas det inte som om de förlorat pengar på det.

Så du ser snabbt hur jävla invecklat och fånigt det blir om man börjar försöka hitta moraliska anledningar till varför kontodelning är fel. När verkligheten ser ut så att inga verkliga pengar hade bytt händer oavsett. Så det spelar ingen som helst roll.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Generellt har jag inga problem med piratkopiering av produkter när det gäller produkter från företag som ändå gör miljardvinster. Hade man aldrig köpt produkten ändå så är det ingen förlorad intäkt för företaget.

När det kommer till streaming så har de ju dock en faktiskt kostnad för aktiva strömmar: datatrafiken, datacenter etc så där har jag mer förståelse för att de vill strypa ner det.

Om det var sådan skillnad att det faktiskt gjorde avtryck så borde ju t. ex Youtube gått under för länge sedan. Det är väldigt många som inte pröjsar för premium men på olika sätt kringgår annonser och reklam.

Och med det resonemanget bprde det vara aja baja att köra VPN och köpa premium från Argentina, eftersom De får mindre pengar till sin bandbreddskostnad och serverdrift än om folk köpt till Svenska överpriser som det är "meningen" att man ska göra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om det var sådan skillnad att det faktiskt gjorde avtryck så borde ju t. ex Youtube gått under för länge sedan. Det är väldigt många som inte pröjsar för premium men på olika sätt kringgår annonser och reklam.

Och med det resonemanget bprde det vara aja baja att köra VPN och köpa premium från Argentina, eftersom De får mindre pengar till sin bandbreddskostnad och serverdrift än om folk köpt till Svenska överpriser som det är "meningen" att man ska göra.

Det är för mig ett under att youtube tillåter folk att gå runt deras reklam men det säger kasnke mer om hur mycket din data är värd än deras faktiska kostnader för tjänsten?

Jag hävdar inte att kostanden är stor för streamingföretagen men skillnaden mot "vanlig" piratkopiering är att de nu faktiskt har en kostnad.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Generellt har jag inga problem med piratkopiering av produkter när det gäller produkter från företag som ändå gör miljardvinster. Hade man aldrig köpt produkten ändå så är det ingen förlorad intäkt för företaget.

När det kommer till streaming så har de ju dock en faktiskt kostnad för aktiva strömmar: datatrafiken, datacenter etc så där har jag mer förståelse för att de vill strypa ner det.

Fast, piratströmmar är ju inte en kostnad för dem; den som rippat har ju mest troligen ett eget abonnemang, och den som sedan hämtat gör ju det helt fritt från Tjänsten.

Det som jag tror att många reagerar över (åtminstonne i Netflix fall) är att de tvingar på dig ett abonnemang med möjlighet till flera samtidiga streams för att få bäst bildkvalitet, oavsett om det utnyttjas eller inte.
Att de då inte tillåter att det delas utanför hushållet kan jag absolut hålla med om är något att kritisera; det är ingen skillnad för Netflix om de fyra strömmarna sker inom eller utanför hushållet (annat än att de med de nya reglerna tvingar in fler användare).

Jag tror att vägen fram som hade genererat minst friktion med användare hade varit att försöka samlas om en eller 2-3 olika tjänster som har allt utbud, samt en prismodell som är baserad på två kriterier; antal samtidiga strömmar, samt upplösning.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

...
Och här på Sweclockers så tycker folk att det är "legit" med Argentinska priser på Youtube-premium. Har de reflekterat över om Google får mer eller mindre pengar när de gör så. Var det så Google hade tänkt sug att ta betalt?
...

Där kan jag ju tycka att det mest intressanta är hur stor skillnad det är i pris runt om i värden, även inom Europa på denna typ av tjänster. Absolut att där kan vara reella saker som gör att en ström till Sverige är dyrare än en till Indien, men 10x (eller vad det nu är för YT Premium)?
Innebär det att alla de "billiga" länderna får subventionerade prenumerationer, eller är det groteska vinstmarginaler på västvärldens priser?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så du ser snabbt hur jävla invecklat och fånigt det blir om man börjar försöka hitta moraliska anledningar till varför kontodelning är vfel. När verkligheten ser ut så att inga verkliga pengar hade bytt händer oavsett. Så det spelar ingen som helst roll.

Varför behöver man leta moraliska anledningar? Vill du utnyttja en tjänst så är det normala att man betalar för sig. Att hävda att man ändå inte skulle betala, ingen fattig som drabbas etc är i mitt tycke bara ursäkter för att rättfärdiga sitt egna handlande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Under vilka förutsättningar fungerar inte Netflix?

Nu är väl detta egentligen fel tråd, men hemma och på jobbet. Kollade först hemma och fick en prompt om att välja hemnätverk. Sedan samma prompt igen när jag var på jobbet, och nästa gång jag kom hem hade jag alternativen att uppgradera mitt abonnemang eller logga ut. Så jag sa upp skiten och har gått över till andra lösningar istället

Min grundfilosofi är dock att streamföretagen fullständigt ska skita i vart jag nyttjar min tjänst, om dom hade valt den fullt rimliga lösningen att istället begränsa antalet samtida streams hade jag förmodligen fortfarande varit en nöjd kund.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Fast, piratströmmar är ju inte en kostnad för dem; den som rippat har ju mest troligen ett eget abonnemang, och den som sedan hämtat gör ju det helt fritt från Tjänsten.

Jag tror att vägen fram som hade genererat minst friktion med användare hade varit att försöka samlas om en eller 2-3 olika tjänster som har allt utbud, samt en prismodell som är baserad på två kriterier; antal samtidiga strömmar, samt upplösning.

Jo, fast i det här fallet så handlar det ju om att dela lösenord så rimligen inte piratström - det är iaf det jag menar.

Håller HELT med om att det hade varit bäst med ett fåtal streamingtjänster sedan en prismatris beroende på användarnas behov. Tror dock företagen ser stoa möjligheter att tjäna pengar och så länge inte folk röstar med sina plånböcker så lär företagen ju fortsätta så (med all rätt från deras perspektiv)

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Varför behöver man leta moraliska anledningar? Vill du utnyttja en tjänst så är det normala att man betalar för sig. Att hävda att man ändå inte skulle betala, ingen fattig som drabbas etc är i mitt tycke bara ursäkter för att rättfärdiga sitt egna handlande.

För att man är en tänkande människa? Man borde snarare förklara varför staten har hjälpt till att göra mediebolagens narrativ och agenda till en "sanning".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Där kan jag ju tycka att det mest intressanta är hur stor skillnad det är i pris runt om i värden, även inom Europa på denna typ av tjänster. Absolut att där kan vara reella saker som gör att en ström till Sverige är dyrare än en till Indien, men 10x (eller vad det nu är för YT Premium)?
Innebär det att alla de "billiga" länderna får subventionerade prenumerationer, eller är det groteska vinstmarginaler på västvärldens priser?

De är väl stillade hårt nog att "betala för sig" oavsett pris, och som företag så vill man ju hellre ha mer betalt än mindre.

Gränsen för när folk tycker att det är för dyrt, rent objektivt är lägre i de länderna med lägre pris
Men här har ju staten ivrigt matat oss med mediebolagens narrativ hur länge som helst, så här betalde man och ifrågasätter inte, oavsett pris.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.