Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinwa:

Jag köpte en TV av LG med rabattkoder enligt tipset ovan och när jag fått min TV (efter någon veckas väntan) ansökte jag om cashback. Idag fick jag svar att "Cashback-kampanjen kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter". Sedan hänvisar dom till villkoren: https://lg-he-oled-cashback.sales-promotions.com/sv/terms-and...

Dessa är uppdaterade efter jag inhandlade min TV (villkoren är uppdaterade den 18-sep-2023) och man har lagt till en fetmarkerad: "7. Cashback-kampanjen kan inte kombinera med Mecenat eller Benify kampanjer eller rabatter."

När jag köpte min TV fanns inte denna text utan det stod som Palmen16 citerade (jag dubbelkollade avtalet). Jag har hör av mig till LG om detta och väntar på svar. För mig är det otroligt att man kan ändra ett villkor och sedan neka cashback, det borde vara så att det avtal som gällde när jag köpte varan ska vara det som gäller.

Samma läge för mig isf. Har dock inte hunnit ansöka om cashback ännu. Även jag dubbelkollade avtalet innan jag klickade på köp och då stod det att erbjudandet gick att kombinera med andra kampanjer.

Visa signatur

GigaByte B550M DS3H | AMD Ryzen 5 5600 | PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD | G.Skill Aegis DDR4 32GB | Corsair RM750x 750W | Zalman i3 Neo | Samsung Odyssey G3 32 tum

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande LGs "ursprungliga"(uppdaterat 11/8) Cash-back avtal uppe på en flik i webläsaren.

Har ni bra tips, hur jag sparar det (dvs helst hela websidan) i ett bättre format, för spridning!

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Skriv ut den som en PDF.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Jag har fortfarande LGs "ursprungliga"(uppdaterat 11/8) Cash-back avtal uppe på en flik i webläsaren.

Har ni bra tips, hur jag sparar det (dvs helst hela websidan) i ett bättre format, för spridning!

Tog ett snapshot på hela websidan och sparade som PDF.

@martinwa om du vill ha min PDF enligt ovan, som stöd i kontakten med LG, pm:a mig din mailadress.

Tack för hjälpen om web.archive vem du nu var, ditt inlägg försvann...

https://web.archive.org/web/20230925172427/https://lg-he-oled...

Fotnot:
Dessa villkor låg uppe den 11/9, då jag dubbelkollade dem i samband med mitt leveransbesked från LG.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Rad 14 kan ju ställa till det.

Arrangören förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor och att när som helst ändra eller dra tillbaka kampanjen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik Vikström:

Rad 14 kan ju ställa till det.

Arrangören förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor och att när som helst ändra eller dra tillbaka kampanjen

Fast inte efter man har ingått avtalet så kan man inte ändra vilkor.
Ändringarna kommer endast gälla dom som ska köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinwa:

Jag köpte en TV av LG med rabattkoder enligt tipset ovan och när jag fått min TV (efter någon veckas väntan) ansökte jag om cashback. Idag fick jag svar att "Cashback-kampanjen kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter". Sedan hänvisar dom till villkoren: https://lg-he-oled-cashback.sales-promotions.com/sv/terms-and...

Dessa är uppdaterade efter jag inhandlade min TV (villkoren är uppdaterade den 18-sep-2023) och man har lagt till en fetmarkerad: "7. Cashback-kampanjen kan inte kombinera med Mecenat eller Benify kampanjer eller rabatter."

När jag köpte min TV fanns inte denna text utan det stod som Palmen16 citerade (jag dubbelkollade avtalet). Jag har hör av mig till LG om detta och väntar på svar. För mig är det otroligt att man kan ändra ett villkor och sedan neka cashback, det borde vara så att det avtal som gällde när jag köpte varan ska vara det som gäller.

Vill minnas att de hade likvärdig Benify kampanj samtidigt som en cashback kampanj förra året runt maj/juni på alla C2 modellerna. Det var samma karusell då, att det stod inte direkt tydligt att de inte gick att kombinera, och LG nekade cashback för folk efteråt. Man kan tycka att de borde lärt sig i från den gången...

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinwa:

Jag köpte en TV av LG med rabattkoder enligt tipset ovan och när jag fått min TV (efter någon veckas väntan) ansökte jag om cashback. Idag fick jag svar att "Cashback-kampanjen kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter". Sedan hänvisar dom till villkoren: https://lg-he-oled-cashback.sales-promotions.com/sv/terms-and...

Dessa är uppdaterade efter jag inhandlade min TV (villkoren är uppdaterade den 18-sep-2023) och man har lagt till en fetmarkerad: "7. Cashback-kampanjen kan inte kombinera med Mecenat eller Benify kampanjer eller rabatter."

När jag köpte min TV fanns inte denna text utan det stod som Palmen16 citerade (jag dubbelkollade avtalet). Jag har hör av mig till LG om detta och väntar på svar. För mig är det otroligt att man kan ändra ett villkor och sedan neka cashback, det borde vara så att det avtal som gällde när jag köpte varan ska vara det som gäller.

Det där är inget litet övertramp. Klart att det inte kommer hända, men borde utgå några dussintal miljoner i böter samt obligatorisk varning för bedrägeri på alla deras sidor i några år.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar alla som inte får cashback att anmäla till ARN. Ni kommer vinna lätt. Sen om de betalar efter det är en annan fråga.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Nicklidstrom:

Produkt: Samsung 75" Q77B 4K QLED (120hz)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...
Kategori: TV
Pris: 11990kr

Vi har en sketen gammal 42" LED-tv hemma, idag sitter vi typ 3 meter från den och jag måste nu förtiden ha glasögonen på för att se något. Vi tittar alltid på film/serier (oftast inte 4k men kanske ändras) på kvällarna, spelar aldrig. Vet att typ allt är en uppgradering, men vi har också funderat på en LG OLED (65" ish) men väntar på bra pris.

Skulle vi verkligen bli missnöjda med denna istället t ex.? Vi har inget direkt ljusinsläpp mot TVn då fönstret mot TVn är till uterummet och kollar oftast bara kvällstid ändå.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Vi har en sketen gammal 42" LED-tv hemma, idag sitter vi typ 3 meter från den och jag måste nu förtiden ha glasögonen på för att se något. Vi tittar alltid på film/serier (oftast inte 4k men kanske ändras) på kvällarna, spelar aldrig. Vet att typ allt är en uppgradering, men vi har också funderat på en LG OLED (65" ish) men väntar på bra pris.

Skulle vi verkligen bli missnöjda med denna istället t ex.? Vi har inget direkt ljusinsläpp mot TVn då fönstret mot TVn är till uterummet och kollar oftast bara kvällstid ändå.

Ni skulle 100% INTE bli missnöjda. Däremot så är LG OLED bättre. Men det handlar alltid om priset i slutändan. 75" är 40% större än 65" och det gör väldigt mycket. Bildkvaliteten kommer vara otroligt mycket bättre än det ni har idag oavsett vilken modell ni väljer. Men vill ni ha det allra bästa så är det LG OLED som gäller. Köp inte mindre än 65" idag dock om ni har 3 meter till TVn.

Jag har 2 meter till min 75" och det är perfekt för oss. Biokänsla hemma med surroundljudet (atmos-limpa).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Vi har en sketen gammal 42" LED-tv hemma, idag sitter vi typ 3 meter från den och jag måste nu förtiden ha glasögonen på för att se något. Vi tittar alltid på film/serier (oftast inte 4k men kanske ändras) på kvällarna, spelar aldrig. Vet att typ allt är en uppgradering, men vi har också funderat på en LG OLED (65" ish) men väntar på bra pris.

Skulle vi verkligen bli missnöjda med denna istället t ex.? Vi har inget direkt ljusinsläpp mot TVn då fönstret mot TVn är till uterummet och kollar oftast bara kvällstid ändå.

Angående storlek hade jag tagit 77" OLED om du har budget för det. Sitter nog runt 3,5m från vår 65" och det är verkligen inte en dålig upplevelse men ibland önskar man att en 77" kunde fått plats då det "behövs" på distanser som är 3m+.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag rekommenderar alla som inte får cashback att anmäla till ARN. Ni kommer vinna lätt. Sen om de betalar efter det är en annan fråga.

Bör vara lätt att vinna i domstol med - men mer krångel såklart. Men vinner man där får man ju sina pengar i varje fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinwa:

Jag köpte en TV av LG med rabattkoder enligt tipset ovan och när jag fått min TV (efter någon veckas väntan) ansökte jag om cashback. Idag fick jag svar att "Cashback-kampanjen kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter". Sedan hänvisar dom till villkoren: https://lg-he-oled-cashback.sales-promotions.com/sv/terms-and...

Dessa är uppdaterade efter jag inhandlade min TV (villkoren är uppdaterade den 18-sep-2023) och man har lagt till en fetmarkerad: "7. Cashback-kampanjen kan inte kombinera med Mecenat eller Benify kampanjer eller rabatter."

När jag köpte min TV fanns inte denna text utan det stod som Palmen16 citerade (jag dubbelkollade avtalet). Jag har hör av mig till LG om detta och väntar på svar. För mig är det otroligt att man kan ändra ett villkor och sedan neka cashback, det borde vara så att det avtal som gällde när jag köpte varan ska vara det som gäller.

Fast på benify-sidan stod det ju att rabattkoden från LG inte gick att kombinera med andra kampanjer eller erbjudanden.
Då har du ju något som säger emot det som stod på cashback-sidan. Se alltid till att läsa igenom villkoren på båda sidorna.

Det man gör då är att man kontaktar LG och ber dem bekräfta vad som gäller. Det gjorde jag. Och då bekräftade de att det går inte att kombinera benify med cashback-kampanjen. Så jag avstod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Vi har en sketen gammal 42" LED-tv hemma, idag sitter vi typ 3 meter från den och jag måste nu förtiden ha glasögonen på för att se något. Vi tittar alltid på film/serier (oftast inte 4k men kanske ändras) på kvällarna, spelar aldrig. Vet att typ allt är en uppgradering, men vi har också funderat på en LG OLED (65" ish) men väntar på bra pris.

Skulle vi verkligen bli missnöjda med denna istället t ex.? Vi har inget direkt ljusinsläpp mot TVn då fönstret mot TVn är till uterummet och kollar oftast bara kvällstid ändå.

Jag hade valt en Oled alla dagar i veckan. Det är stor skillnad i bildkvalité. Du får större TV för pengarna av en anledning.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Vi har en sketen gammal 42" LED-tv hemma, idag sitter vi typ 3 meter från den och jag måste nu förtiden ha glasögonen på för att se något. Vi tittar alltid på film/serier (oftast inte 4k men kanske ändras) på kvällarna, spelar aldrig. Vet att typ allt är en uppgradering, men vi har också funderat på en LG OLED (65" ish) men väntar på bra pris.

Skulle vi verkligen bli missnöjda med denna istället t ex.? Vi har inget direkt ljusinsläpp mot TVn då fönstret mot TVn är till uterummet och kollar oftast bara kvällstid ändå.

Passar en så stor TV i rummet så kör på. Har 65" och kan tycka den är lite stor när den inte används. Bara en tanke!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strumpa:

Passar en så stor TV i rummet så kör på. Har 65" och kan tycka den är lite stor när den inte används. Bara en tanke!

Jag sitter ca 2.8m ifrån min 77" och jag skulle kunna gå upp till 85" innan det blir för stort tror jag 😅

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Vi försöker hålla diskussionerna till fynde i fyndtråden.
För generella köpråd är det bättre att skapa en egen tråd i lämplig forumdel

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Backbone (handkontroller till mobiltelefoner)
https://www.inet.se/hitta?q=Backbone för 999:- istället för 1490 som dom brukar kosta

Jag ser priset 1490.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

Jag ser priset 1490.

Du måste vara medlem och logga in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

Jag ser priset 1490.

Logga in

Permalänk
Medlem

Logga in!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Du måste vara medlem och logga in.

Misstänkte det. Vill inte hålla på att skaffa konton överallt, vore skönt om det angavs om medlemskap krävs för erbjudanden så att man kan ignorera dem.

Permalänk
Medlem

Varför kostar 5600x plötsligt 1990 hos alla? Bara på några dagar har det gått upp som fan. Har länge legat runt 1600-1700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birge:

Varför kostar 5600x plötsligt 1990 hos alla? Bara på några dagar har det gått upp som fan. Har länge legat runt 1600-1700

Enligt Prisjakt har den inte legat så lågt?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5588360#statistics

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birge:

Varför kostar 5600x plötsligt 1990 hos alla? Bara på några dagar har det gått upp som fan. Har länge legat runt 1600-1700

Förväxlat 5600X med 5600G?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Du har rätt, var 5600 jag tänkte på. 5600x har snarare gått ner i pris..

Permalänk
Medlem

Jubileumshelg i Lagershop Slagsta 29/9-1/10

Mellan 29/9 och 1/10 har NetOnNet i Slagsta Jubileumshelg.

Priserna gäller endast i Lagershop Slagsta.

Se alla jubileumserbjudanden

Permalänk
Medlem

AMD AM4 Ryzen 7 5800X3D CPU
KOD: BONANZA om ni är snabba

2999kr

Komplett drop

https://www.komplett.se/product/1212166/datorutrustning/dator...
https://www.komplett.se/kampanj/161357/komplett-swec-bonanza

Tänkte jag lägger den här i stället för fyndtråden för den försvinner sannolikt ganska snabbt.

EDIT:

Denna deal är slut nu grattis till dom som fick en på streamen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgtjohnson:

Produkt: Linocell Magnetisk powerbank 5000 mAh
Länk: https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/iphone-tillbehor/ma...
Kategori: Powerbank
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7449926
Pris: 200

200 pix för en 5 Ah noname powerbank är inget fynd.
NoN har en för 69:- https://www.netonnet.se/art/hem-fritid/el-batterier/powerbank...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"