YouTube tar bort Premium Lite?

Permalänk
Medlem

Men ... hur fan har jag TOTALT lyckas missa att YouTube Premium Lite ens har existerat? 😤

Enda anledningen till att jag alltid betalat för vanliga Premium är just för att slippa allt vad reklamhelvete heter, resten av funktionaliteten har jag ingen användning för (spela video i bakgrunden på telefonen exempelvis, en totalt meningslös funktion).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Klassiskt bluffknep, ger man dom lillfingret tar dom hela handen.

Det är därför jag tänker efter en extra gång varje gång innan jag betalar med märkta pengar.

Tyvärr behöver man nog ha ett digitalt tillfälligt kreditkort för att betala för sånt här och då blir det helt plötsligt enklare att använda reklamblockerare.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Kört spotify sedan det släpptes och aldrig testat något annat. Någon som bytt till Youtube music som kan säga om det är någon större skillnad bortsett från kvalitén som jag inte bryr mig om (mina öron är redan körda (tinnitus) så skulle inte märka något).

Undrar även om det finns något sett att kopiera spellistor från Spotify? Alla tjänster jag hittar vill ha massa pengar månadsvis. Kommer kopiera en gång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Kört spotify sedan det släpptes och aldrig testat något annat. Någon som bytt till Youtube music som kan säga om det är någon större skillnad bortsett från kvalitén som jag inte bryr mig om (mina öron är redan körda (tinnitus) så skulle inte märka något).

Undrar även om det finns något sett att kopiera spellistor från Spotify? Alla tjänster jag hittar vill ha massa pengar månadsvis. Kommer kopiera en gång.

Verkar finnas lite gratisalternativ som funkar bra om man inte har så många spellistor. Youtube verkar ha en gräns på att föra över 10 om dagen. https://www.makeuseof.com/tag/transfer-playlists-spotify-yout...

Jag och min sambo gick över till youtube music när premium kom, märker ingen större skillnad. Gillade spotifys UI lite bättre men inget som inte går att vänja sig vid.

Permalänk
Skrivet av jhN322:

Folk betalar för att blockera youtube reklam när de finns så många lösningar?

Vad skulle man i så fall använda till en Amazon Firestick?

Permalänk
Medlem

Någom som har tips på en VPN, ja ni vet varför Helst gratis-vpn då bara behövs några få timmar ^^

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Trist , tycker 70 pengar i månaden var ganska värt , 120 är lite väl dyrt då YT music inte intresserar, sen såg jag idag att Google podcast skrotas också nästa år , med hänvisning till yt music , så dubbelsegt verkligen , gillar deras podcast app då den är smidig och utan reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

firefox till android med ublock origin funkar prima

Och betydligt bättre videospelare i mobil webbläsare är NewPipe eller forken av densamme med sponsor block.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Trist , tycker 70 pengar i månaden var ganska värt , 120 är lite väl dyrt då YT music inte intresserar, sen såg jag idag att Google podcast skrotas också nästa år , med hänvisning till yt music , så dubbelsegt verkligen , gillar deras podcast app då den är smidig och utan reklam

What, jag använder Google Podcasts dagligen. Mycket finns på Spotify men gillar att separera musik och podcasts. Vad ledsen man blir på Google. Får väl leta nån ny app som klarar offline-nedladdningar, Android Auto utan ads. Edit: AntennaPod verkar helt ok och öppen.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pye:

Till er och andra som fått nog och kör android så fungerar Revanced mycket bra, och det är gratis. Förutom att ta bort reklam och tillåta släckt skärm vid uppspelning, så finns mängder av funktionalitet som automatisk skip av intros, selfpromotion, invävd reklam osv. Riktigt nöjd, men det kan va lite stökigt att veta hur man går tillväga. Efter påtryckningar från Google så va Vanced tvungen att läggas ner. Det kontrades dock med Revanced som egentligen är en patch till den officiella youtube apkn. Därför är stegen något fler än att bara installera, men följer man den enkla guiden på reddit, Revanced for Dummies, är det svårt att misslyckas. https://www.reddit.com/r/revancedapp/comments/xlcny9/revanced.... Njut av att vara fri medan de går 😉

Finns även direkt apk att ladda ner, det gjorde jag

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Kopplar man upp sig på Indien med VPN och går till YouTube Premium kassan på webben via datorn får man betala med rupees och får ett helt år för 150kr 🙂.

Permalänk
Skrivet av CartelZ:

Kopplar man upp sig på Indien med VPN och går till YouTube Premium kassan på webben via datorn får man betala med rupees och får ett helt år för 150kr 🙂.

Och man kan alltså skaffa en VPN-uppkoppling och köra vidare på det viset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CartelZ:

Kopplar man upp sig på Indien med VPN och går till YouTube Premium kassan på webben via datorn får man betala med rupees och får ett helt år för 150kr 🙂.

Man ska ju vara medveten om att det bryter mot användaravtalet och du är väl egentligen skyldig att betala svensk moms på det.
Så man ska nog inte göra det på sitt primära google-konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CartelZ:

Kopplar man upp sig på Indien med VPN och går till YouTube Premium kassan på webben via datorn får man betala med rupees och får ett helt år för 150kr 🙂.

Bra tips! Kan man fortsätta använda sitt premium även om man åker hem till Sverige efter semestern i Goa ? (Frågar åt en kompis)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Så dumt. Jag har NOLL behov av de andra grejerna i full-premium. En dubblering av priset för att få saker jag inte behöver eller vill ha.

Då får jag kanske försöka få nån reklamblockerare att funka i mobilen trots allt.

Finns rykten om folk som fått alla konton bannade och borttagna hos Google för sådana tilltag. Kan ju vara något att tänka på.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Man ska ju vara medveten om att det bryter mot användaravtalet och du är väl egentligen skyldig att betala svensk moms på det.
Så man ska nog inte göra det på sitt primära google-konto.

Skrivet av Errek:

Finns rykten om folk som fått alla konton bannade och borttagna hos Google för sådana tilltag. Kan ju vara något att tänka på.

Ni som har kört med VPN etc har ni fått någon varning eller likande? Troligen kommer dem ju varna innan dem tex bannar ens konto.

Varför skulle man få sitt konto bannad för det? Känner många som kör med ad-blocker av olika leverantörer och inte haft några problem alls. Då menar jag folk med sina egna konton, med flera år användning av ad-blockers.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Betalar 179 kronor i månaden för Premium familj, så att syrran kan se YouTube reklamfritt också. Och laddar ner videor ibland.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Kan man betala med svenskt kort, eller blir det någon långsökt historia med proxy kort för att göra betalningarna?

Skaffa Curve (ingen månadsavg) card och lägg in, funkar klanderfritt.

Permalänk
Medlem

Gjorde slag i saken och kör nu på ett ukrainskt premiumkonto med vpn. 30kr/mån är mer lagom.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av Mono:

Gjorde slag i saken och kör nu på ett ukrainskt premiumkonto med vpn. 30kr/mån är mer lagom.

Kostar inte VPN:n något då? Och vilken VPN-lösning kör du?

Permalänk
Skrivet av Sunray:

What, jag använder Google Podcasts dagligen. Mycket finns på Spotify men gillar att separera musik och podcasts. Vad ledsen man blir på Google. Får väl leta nån ny app som klarar offline-nedladdningar, Android Auto utan ads. Edit: AntennaPod verkar helt ok och öppen.

Jag gillar Podcast Addict, har använt många år utan problem. Har för mig att det var en liten engångskostnad för att ta bort reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakank222:

Kostar inte VPN:n något då? Och vilken VPN-lösning kör du?

Har NordVPN sedan tidigare så då kan man ju passa på när man ändå har den tjänsten.
För att vara tydlig så behövs bara VPN aktiverat under tiden man skapar det nya youtubekontot.
Efter det så dras månadskostnaden precis som vanligt från ditt bankkort, fast till det billigare priset.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Google förlängde mitt Premium Lite idag och drog 69 SEK för det. Förhoppningsvis låter de en köra klart hela den förlängda månaden även om slutdatum i mitt fall hamnar efter nedläggningsdatumet.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Google förlängde mitt Premium Lite idag och drog 69 SEK för det. Förhoppningsvis låter de en köra klart hela den förlängda månaden även om slutdatum i mitt fall hamnar efter nedläggningsdatumet.

Samma här

Visa signatur
Permalänk

Får se vad som händer här: "Nästa faktureringsdatum: 30 okt. 2023". Jag har alltså betalat tills 30 oktober. Samtidigt har de inte ändrat i avsnittet "Köp och medlemskap". Ser det likadant ut för ni övriga, dvs de har nästa faktureringsdatum efter 25 oktober?

Permalänk
Medlem

Har fortfarande Premium Light.
På mig står det , nästa faktura 13 Nov...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Jag har också fortfarande kvar för 69kr/mån med nästa betalning i november.

Permalänk
Medlem

Kan ju hoppas på att det var ett "tomt" hot och försöka glida på 69kr så långt det går

Permalänk
Medlem

Samma här, har också nästa faktura i november.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Försökte bygga systemet också med förlänga. Men det funkade inte.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2