Vad betalar ni för ert mobilabonnemang?

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Tror det var sista veckan i augusti.

Hur fick du reda på kampanjen? Säker på att de inte körde denna rabatt under tre månader sedan resterande vanligt pris?

Permalänk
Medlem

Telia obegränsat med 5G+ och fri surf
469:- I månaden

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Var inte så misstroende!
<Uppladdad bildlänk> <Uppladdad bildlänk>

Det finns t.o.m ännu mer "magiska" abonnemang om man varit med sedan starten (det som då kallades VIP-kund hos Vimla)

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Privat
Tele2 Special
10 GB surf
89 kr / Månaden

Jobb
Telia
50 GB surf
Vet ej pris

Har mobil med dualsim, så utnyttjar min surf via jobbet först.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Telia
3GB
229kr

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av TobiasStockholm:

Det finns t.o.m ännu mer "magiska" abonnemang om man varit med sedan starten (det som då kallades VIP-kund hos Vimla)

<Uppladdad bildlänk>

Wow! 😁

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

475kr

Comviq 30gb
Samsung s22ultra

Tycker det är dålig mottagning lite överallt. Sällan 4g eller full bar.

Permalänk
Skrivet av DenSomKnackarPå:

Jag har också rekryterat lika många som dig och det stämmer, jag betalar också bara 40kr i månaden för 3GB. Ökar om jag behöver mer men det är inte ofta det händer.

Tänk på att Vimla ändrat reglerna för ett tag sen, så att om man nedgradera sitt abonnemang så förlorar man sin pott. Uppgraderar man abonnemanget så behåller man surfpotten om jag förstått det rätt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

20GB hallon
99kr månaden, dom försöker gång på gång få mig att uppgradera (och tredubbla mitt pris) men jag är nöjd

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Tre
20gb surf
449kr med en iphone 13 i 24 månader
Haft sen november 2022

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Fello
16gb
165:-
Nappade på något erbjudande i våras så jag fick dubbel surf så länge som jag behåller abonnemanget.
Hade Halebop innan och det var nästan dubbelt så dyrt med typ samma surfmängd.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur fick du reda på kampanjen? Säker på att de inte körde denna rabatt under tre månader sedan resterande vanligt pris?

På deras hemsida och swedroid forum körde de kampanj på alla abonnemang under augusti, utom de billigaste som de även erbjöd sista veckan.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

20GB hallon
99kr månaden, dom försöker gång på gång få mig att uppgradera (och tredubbla mitt pris) men jag är nöjd

Berätta mer om vad det är för abonnemang?

Permalänk
Medlem

Vimla
3 GB
0:- mån

Permalänk
Medlem

Fello
21 gb
145/mån

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Hur kan alla ha så billigt? Fello 16gb 215 kr/mån. Tycker det är billigt iofs men folk här har ju ännu bättre 😐

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Telenor Obegränsat
299 kr/månad via företaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Berätta mer om vad det är för abonnemang?

De flesta som har riktigt bra deals har haft dessa abonnemangen i ett antal år nu och är förmodligen inte något du kan få tag på längre bortsett från specialerbjudanden som för det mesta bara är begränsade till ett år som bäst.

Är man sugen på en deal är det bara att tålmodigt vänta och hålla koll bland de billigare så som vimla, hallon, fello osv.

Om du inte orkar vänta på detta så får du bara försöka förhandla sig fram till ett bättre abonnemang, vilket kan vara lättare sagt än gjort.

Skrivet av tompatomp:

Hur kan alla ha så billigt? Fello 16gb 215 kr/mån. Tycker det är billigt iofs men folk här har ju ännu bättre 😐

Delvis tur med bra deals och sen kan ett enkelt samtal till supporten göra en hel del för dig om du säger att du vill säga upp för att byta till annat. I många fall så kan de sänka din kostnad utan något större tjafs, alternativt ge dig mer surf. Det värsta du kan få är ett nej. Är bra att ha kollat upp alternativ från andra operatörer som är mer prisvärda så du har lite att stå på för varför du bör få billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hur fick du det erbjudandet? Studentabonnemang?

Ja det är Studentabonnemang. Fello körde Dubbel Surf på alla abonnemang i Augusti. Hade Ordinarie 6GB 105kr/mån som jag skaffade i maj då när dom körde dubbel surf och så bytte jag till Student eftersom att jag började plugga.

Visa signatur

Gigabyte B550 Gaming X V2 - AMD Ryzen 5 5600X - Corsair Hydro H100x - Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600 Mhz - Samsung 980 PRO 2TB - Kingston KC2500 2TB - Corsair RM750 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC 2.0 - Windows 11

Permalänk
Medlem

Många har visst Fello. Aldrig hört talas om. Är de bra? Bra support? Vilket nät hyr de in sig på?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Kolsvart Katt:

Wifog ("Small")
1GB (sparas), 50min, 50sms (sparas)
40kr

Det enda klagomålet jag har är att täckningen är ca Comviq. Ingen täckning i halva Malingsbo-Kloten ex och en pinne längst ut i ett hörn av fjällstugefastigheten. Sen resettar bilnavi ibland när jag kör igenom en vit fläck. Men för 97% av tiden är abo:t fullt tillräckligt.

Ska se om Vimla verkar har annorlunda täckning.
Hmm ja, annat nät men vad kostar under 110sek? #20192604

Vad menar du med "50min, 50sms (sparas)"? Jag kör också Wifog Small men ej förbrukade sms eller minuter sparas inte i nån pott för min del, det är bara datamängden som gör det. Sms och minuter återställs varje månad till det som ingår i abonnemanget.

Grammatik
Permalänk
Medlem

Telenor Obegränsat, 469 kr/månad
+ Surfkort, 89 kr/månad
+ 3 Extra användare, 149 kr/månad (styck)

Totalkostnad: 1005 kr/månad

Permalänk
Medlem

Comviq
10 gb
220kr.
Det tvingade på mig detta från 8gb för 175kr som de tog bort.
Ska byta till 5 gb för 145kr.
Surfar upp runt 1 gb månad

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspaze:

Vad menar du med "50min, 50sms (sparas)"? Jag kör också Wifog Small men ej förbrukade sms eller minuter sparas inte i nån pott för min del, det är bara datamängden som gör det. Sms och minuter återställs varje månad till det som ingår i abonnemanget.

Du har helt rätt, jag läste deras produktutbudsida alldeles för snabbt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Berätta mer om vad det är för abonnemang?

abonnemanget köpets på en black friday med en telefon på avbetalning.

När jag hade betalt mobilen så har jag bara fortsatt att köra på det, Hallon verkar dok förstå att det är lite väl bra och försöker gång på gång "uppgradera" mig till ett markant dyrare alternativ genom telefonförsäljare.

Kommer köra vidare på det tills dom tvingar mig att byta.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Angående mobildataförbrukning så hade jag ganska länge 1-2GB, sedan började hemsidorna jag slösurfade på rasterna att bli större, så då kändes 5GB mer lämpligt, och sedan började jag internet-dela till barnens plattor när jag körde till skolan&dagis, etc, med mera, så kring 20GB/månad snittar jag nog, med toppar på över 100GB under sommarmånaderna när vi är bortresta minst en månad och inget annat internet finns än mobilen. Det kan gå väldigt mycket data när man kör ca 50 mil i bil, 3 plattor/telefoner strömmar nån video, barnen byter ofta det de ser på (=buffra nytt), med mera.

Dvs, mitt 100GB Comviq är lite overkill 10-11 månader per år, men med rabatten under bindningstiden hittade jag ingen billigare kombo ändå. Nu när bindningen går ut, och det sannolikt inte finns någon lika bra deal som den jag har (S21+abb för 345kr/mån i 24 mån) blir det nog Fello eller liknande för kring 150 och sedan toppar jag upp på sommaren om det behövs. Nu har barnen Fello 95kr/mån med 6GB på sina mobiler så jag behöver inte dela lika mycket längre.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Många har visst Fello. Aldrig hört talas om. Är de bra? Bra support? Vilket nät hyr de in sig på?

De hyr inte in sig hos något nät, de ägs av Telia. Det är deras lågprisalternativ sedan deras förra lågprisalternativ (Halebop) blev för dyr. Låg pris = Inte mycket support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

De hyr inte in sig hos något nät, de ägs av Telia. Det är deras lågprisalternativ sedan deras förra lågprisalternativ (Halebop) blev för dyr. Låg pris = Inte mycket support.

Fello har varit lite långsammare med VoLTE (vilket de har nu) och 5G också, och åtminstone VoLTE var ju något som jag själv hade som typ krav innan vi flyttade 3st abb dit. (det påverkar ju samtalstäckningen mycket mer än 5G gör ännu)

Min erfarenhet när jag själv sedan flyttade från Fello (pga att Comviq hade bra deal på S21) var att de inte bemödade sig att sockra mitt abb; när jag däremot något år innan lämnade Halebop ville de dubbla surfen, sänka priset, etc, men _binda_ mig, så det var ju ingen deal där heller. Ska man binda sig ska det vara riktigt bra.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Comviq kontantkort
0gb
0kr

Använder bara telefonen via wifi och det finns tillgängligt överallt där jag brukar vara.
Jag fyller på kontantkortet om jag ska åka där det inte finns wifi med 45kr per år och för att det inte ska inaktiveras.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

abonnemanget köpets på en black friday med en telefon på avbetalning.

När jag hade betalt mobilen så har jag bara fortsatt att köra på det, Hallon verkar dok förstå att det är lite väl bra och försöker gång på gång "uppgradera" mig till ett markant dyrare alternativ genom telefonförsäljare.

Kommer köra vidare på det tills dom tvingar mig att byta.

Ja, det är riktigt bra. Håll hårt i det