Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Var börjar man denna?

Första gången blev jag kidnappad för att starta detta uppdrag men andra gången så kunde jag flyga dit (blev ranger innan detta uppdrag) så det är nog lite olika hur uppdragen startar för en

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Första gången blev jag kidnappad för att starta detta uppdrag men andra gången så kunde jag flyga dit (blev ranger innan detta uppdrag) så det är nog lite olika hur uppdragen startar för en

Jag gick till deras kontor och anmälde mig eller snackar vi om något annat än vanguards crimson fleet infiltration?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Har gjort uppdrag åt crimson fleet åt deras vägnar.

Fel questline. Du skall tala med Tuala i lobbyn i Jemison.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Fel questline. Du skall tala med Tuala i lobbyn i Jemison.

Ja det var hon jag pratade med. Jag gör uppdrag åt delgado sen rapporterar jag till uc

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja det var hon jag pratade med. Jag gör uppdrag åt delgado sen rapporterar jag till uc

Tuala är en man så fel questline. Du skall göra denna, https://www.eurogamer.net/starfield-uc-vanguard-questline-rew...

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt coolt med olika planeters komposition.
Vissa planeter är svinvarma och har högt tryck och således högre chans för mineraler.
Men inget levande. Och viceversa. Sen springer man olika fort och länge på de olika planeterna med, likaså hur långt man kan komma med sin boostpack.
En planet jag var på nyss hade runt 0,1G, det var rätt roligt att ta sig runt på 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Tuala är en man så fel questline. Du skall göra denna, https://www.eurogamer.net/starfield-uc-vanguard-questline-rew...

Killen med skägget? Jag blev just uc citizen så måste va samma

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jäkligt störande att skeppets power-fördelning ändras efter varje hopp. Jag har en grundkonfiguration som aldrig behöver ändras, men lik förbannat har spelet plockat bort hälften från ett vapensystem helt i onödan efter varje hopp. Verkar inte finnas nån lösning på det, men förr eller senare lär det väl komma en modd som fixar det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

efter runt 120 timmars spelande nu så åkte jag på min första krasch, jag skulle landa på en planet och när den animerade delen där man ser skeppet landa skulle börja, så kraschade det.

det är väl troligtvis bara jag som vanligt, men efter patchen så har spelet flytit på sämre, typ varje gång då jag ska starta scannern så fryser bilden i typ 1 sekund, samma sak när jag stoppar undan den och samma sak när jag tar fram ett vapen, i vissa situationer där man ska skjuta ihjäl en fiende så fryser det till lite snabbt mellan skotten vilket resulterar i att det inte går att sikta riktigt och det fryser även till på en hel del andra ställen och situationer.
funkade helt felfritt innan patchen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

efter runt 120 timmars spelande nu så åkte jag på min första krasch, jag skulle landa på en planet och när den animerade delen där man ser skeppet landa skulle börja, så kraschade det.

det är väl troligtvis bara jag som vanligt, men efter patchen så har spelet flytit på sämre, typ varje gång då jag ska starta scannern så fryser bilden i typ 1 sekund, samma sak när jag stoppar undan den och samma sak när jag tar fram ett vapen, i vissa situationer där man ska skjuta ihjäl en fiende så fryser det till lite snabbt mellan skotten vilket resulterar i att det inte går att sikta riktigt och det fryser även till på en hel del andra ställen och situationer.
funkade helt felfritt innan patchen.

Detta har vi på Series X haft sen dag ett, så vi är väl vana vi det här laget.
Men krascherna är riktigt dryga, speciellt när en save är långt bort.
Hänt mig total 12-13 gånger nu typ, på 160 timmar.

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Detta har vi på Series X haft sen dag ett, så vi är väl vana vi det här laget.
Men krascherna är riktigt dryga, speciellt när en save är långt bort.
Hänt mig total 12-13 gånger nu typ, på 160 timmar.

som tur var så var min senaste save typ 2 quests bort, så det var väl ingen alvarlig skada, skadan är väl mer psykologisk, för nu vet man om att det även händer mig så nu går man ju och stressar sig igenom fighterna och sneakandet i tron om att om jag inte skyndar mig igenom detta så hinner jag inte spara innan nästa krasch.
hatar det, samma var det i assassins creed valhalla som när som helst kunde krascha för mig och AC är ett spel man absolut inte vill känna stress i.

konstigt att de inte har fixat till det för er på series x om ni har haft det sen dag 1, jag menar klagomålen måste ju ha regnat in hos dem, måste ju ha blivit uppmärksammat och fixat vid det här laget

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

som tur var så var min senaste save typ 2 quests bort, så det var väl ingen alvarlig skada, skadan är väl mer psykologisk, för nu vet man om att det även händer mig så nu går man ju och stressar sig igenom fighterna och sneakandet i tron om att om jag inte skyndar mig igenom detta så hinner jag inte spara innan nästa krasch.
hatar det, samma var det i assassins creed valhalla som när som helst kunde krascha för mig och AC är ett spel man absolut inte vill känna stress i.

konstigt att de inte har fixat till det för er på series x om ni har haft det sen dag 1, jag menar klagomålen måste ju ha regnat in hos dem, måste ju ha blivit uppmärksammat och fixat vid det här laget

Ja jag förstår definitivt den känslan, saveade som en galning även i AC: Valhalla 😄
Så man har väl vanan innan nu.
Samt att det går att ställa in hur ofta det ska autosaveas.

Men det har säkert drällt in feedback till Bethesda. Men samtidigt är nog många mentalt förbereda, då Bethesda spel brukar vara så här i början.
Sen slipas det till och blir ett 9/10 spel.

Permalänk
Medlem

Jag har 550 sparfiler hittills, fördelat på kanske 60 speltimmar (jag tar spelpauser ibland för att käka, kolla på nåt på YT, gå på toa utan att stänga av spelet, så det är fler timmar (just nu 82 totalt) reggade i Steam än jag faktiskt spelat. Det innebär runt 6-7 min mellan varje sparfil. I strid kör jag quicksave frekvent också, men det är ju aldrig mer än en, så det påverkar inte totalen. Annars hade det säkert varit 200-300 sparfiler ytterligare.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

https://steamdb.info/charts/

Fjärde plats på Steam just nu ännu en gång. Verkar pendla mellan plats 7 och 4 under dagens lopp.

Och tänk då på att det är ytterligare fler som spelar på Game Pass på PC/konsol.

Kul!

Permalänk
Skrivet av m3lk0r:

https://steamdb.info/charts/

Fjärde plats på Steam just nu ännu en gång. Verkar pendla mellan plats 7 och 4 under dagens lopp.

Och tänk då på att det är ytterligare fler som spelar på Game Pass på PC/konsol.

Kul!

och det är, så vitt jag vet, betydligt mer än allt det där som lirar

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

och det är, så vitt jag vet, betydligt mer än allt det där som lirar

Ja, det finns ju ett till alternativ förstås...

Permalänk
Medlem

Ibland är det vackert

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

kan någon hjälpa mig med det här för mina google sökningar hänvisar bara till nått som jag redan har och har gjort.

jag försöker få tag i PBO-300 Auto Alpha Turret till mitt skepp, enligt google så kan jag köpa dem hos en technician(står inte om det är nån specifik utan det ska tydligen gå bra med vem som helst) efter att jag har skaffat starship design i skill trädet, vilket jag har.

jag bläddrar sen igenom allt som finns i weapon delen när jag ska modda mitt skepp men jag hittar dem inte. jag har försökt med olika technicians men samma sak, de finns inte där.

hur får jag tag i dessa?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kan någon hjälpa mig med det här för mina google sökningar hänvisar bara till nått som jag redan har och har gjort.

jag försöker få tag i PBO-300 Auto Alpha Turret till mitt skepp, enligt google så kan jag köpa dem hos en technician(står inte om det är nån specifik utan det ska tydligen gå bra med vem som helst) efter att jag har skaffat starship design i skill trädet, vilket jag har.

jag bläddrar sen igenom allt som finns i weapon delen när jag ska modda mitt skepp men jag hittar dem inte. jag har försökt med olika technicians men samma sak, de finns inte där.

hur får jag tag i dessa?

Skeppsdelar låses gradvis upp när du ökar i level, upp till 60, som verkar vara den level när allt är upplåst.

Men Disruptor 3320 Neutron Turret är ungefär likvärdigt, om du kan komma åt det. Lite färre skott per sekund (4 mot 5) men högre skada (29/29 mot 22/22). Så 116 DPS mot 110 DPS. Och 500 m längre räckvidd (3500 mot 3000 m).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Skeppsdelar låses gradvis upp när du ökar i level, upp till 60, som verkar vara den level när allt är upplåst.

Men Disruptor 3320 Neutron Turret är ungefär likvärdigt, om du kan komma åt det. Lite färre skott per sekund (4 mot 5) men högre skada (29/29 mot 22/22). Så 116 DPS mot 110 DPS. Och 500 m längre räckvidd (3500 mot 3000 m).

så det är level baserat, det ante mig.
hittar ingen info om vid vilken level de låses upp dock

disruptor turrets som du nämde hittar jag och jag tror att de är en utav alla turrets som jag redan har på skeppet, de gör bra skada, men jag har hört så mycket om dessa PBO så jag är nyfiken på att testa dem

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

så det är level baserat, det ante mig.
hittar ingen info om vid vilken level de låses upp dock

disruptor turrets som du nämde hittar jag och jag tror att de är en utav alla turrets som jag redan har på skeppet, de gör bra skada, men jag har hört så mycket om dessa PBO så jag är nyfiken på att testa dem

Med tanke på att de är i princip likvärdiga skulle jag inte tro att du märker nån skillnad.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Klarade precis ut main-storyn, önskar jag hade gjort det tidigare! Kul med nya questlines 🙂

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Bra dag idag. Uc citizen som sagt. Nått framgång i gåtan med terrormorphs. Inte för att den var vettig. Jag var lite taskig mot Mathias så han fick kicken från Crimson fleet nu dök han upp med kumpaner för sin hett efterlängtade hämnd. Disablade hans skepp men kunde sen inte hitta honom efter att ha tagit hand om hans följeslagare. Fick något meddelande om att han fått igång gravdrive igen så han återkommer måhända.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Klarade precis ut main-storyn, önskar jag hade gjort det tidigare! Kul med nya questlines 🙂

Tycker själva idén är väldigt intressant.
Hade dock önskat bättre story från början till slut

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Har kollat igenom alla mina keybinds men hittar ingen sådan…? Är det bara att du bindar en knapp ytterligare på Jump?

Ja

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Nåt särskilt budskap för alla oss som inte bara klickar på en video?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Nåt särskilt budskap för alla oss som inte bara klickar på en video?

Sammanfatta en kortare video. Spelet försöker för mycket, tappar fokus och blir ganska tråkigt.
Så är också min uppfattning efter 7h

För att lägga till så är det rätt stort miss av Bethesda att inte ge oss fordon. Är nu på någon random hyfsad tom måne med mindre uppdrag och jag måste springa till dem allihopa, alla vilka är rätt långt borta.
För att göra det värre så ska jag samla på saker för att kunna uppgradera osv och då blir man lätt overencumbered.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Sammanfatta en kortare video. Spelet försöker för mycket, tappar fokus och blir ganska tråkigt.
Så är också min uppfattning efter 7h

För att lägga till så är det rätt stort miss av Bethesda att inte ge oss fordon. Är nu på någon random hyfsad tom måne med mindre uppdrag och jag måste springa till dem allihopa, alla vilka är rätt långt borta.
För att göra det värre så ska jag samla på saker för att kunna uppgradera osv och då blir man lätt overencumbered.

Jag har faktiskt inte upplevt det som ett problem. Om vill kolla in allt för att göra en hel survey och något är för långt bort kan man prova någon annanstans på planeten. Jag lägger sällan någon energi på sånt som ligger mer än någon kilometer bort. Det finns ju inget egenvärde i att hålla på och springa till alla autogenererade encounters.

Utforskningen är långsam och ödslig, det tycker jag är helt i sin ordning och passande för spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Sammanfatta en kortare video. Spelet försöker för mycket, tappar fokus och blir ganska tråkigt.
Så är också min uppfattning efter 7h

För att lägga till så är det rätt stort miss av Bethesda att inte ge oss fordon. Är nu på någon random hyfsad tom måne med mindre uppdrag och jag måste springa till dem allihopa, alla vilka är rätt långt borta.
För att göra det värre så ska jag samla på saker för att kunna uppgradera osv och då blir man lätt overencumbered.

Jag förvånades också över detta och trodde att jag hade missat något (spelet förklarar ju nästan ingenting) när man skulle springa runt på Mars, det var ju ett ordentligt avstånd plus att det inte står hur långt man ska (om jag inte återigen missat något)? I början var jag i rymden, skulle till någon rymdstation och började flyga manuellt. Det kändes inte som att man rörde på sig alls och efter en kvart insåg jag att man var tvungen att köra fast travel.

Jag stör mig mer och mer på alla menyer man hela tiden måste in i för att komma någon vart plus den slowdown som sker när man går ur menyer. Känns som att allt går väldigt långsamt hela tiden.

Ligger också på 7h men tänker ge det en chans tills CP2077 Phantom Liberty släpps.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9