Permalänk
Medlem

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/pentagon-lanserar-ny-ufo-s...

Kanske lite mer bilder och grejer istället för alla som bara snackar

Länk till sidan:
https://www.aaro.mil/

Permalänk
Medlem

Kanske lite mer intressant information från Mexikos ”UAP hearings”.

De visar vad de säger är inte mänskliga kvarlevor som de grävde upp 2017 tror jag de var som är cirka 1000 år gamla. Cirka 3h10m in i klippet.

Nu kan kan ju säga att detta kanske är BS och det kanske de är, men fortfarande intressant.

https://www.youtube.com/live/-4xO8MW_thY?feature=shared

Permalänk
Medlem

Här är en tydligare film som visar dom 1000 år gamla kropparna.

Permalänk
Medlem

Redan debunkat varför det är fejk fins på reddit under /Aliens.

Men jävligt intressant endå haha, eller roligt eller vad man ska säga

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Redan debunkat varför det är fejk fins på reddit under /Aliens.

Men jävligt intressant endå haha, eller roligt eller vad man ska säga

Mja, den enda dubunken jag har sett där var ”I think it looks wierd”, sen inte tagit någon hänsyn till DNA:at.

Edit: Har sett de trådarna med där, men många verkar dubunka debunkern på vissa delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Mja, den enda dubunken jag har sett där var ”I think it looks wierd”, sen inte tagit någon hänsyn till DNA:at.

Edit: Har sett de trådarna med där, men många verkar dubunka debunkern på vissa delar

tycker det e rätt så kul att följa, men jag är jävligt skeptisk. Det käns som att man behöver väldigt mycket bevis nu för tiden för att verkligen tro på något, måste nästan se det med egna ögon käns det som haha.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Varför låter det alltid som att någon sitter och hittar på allting nere i mammas källare?

"Unique DNA not matching over a million existing sequences. 70% similar to known DNA, 30% unknown. For relevance, lists that humans are less than %5 different to primates and 15% to bacteria meaning the 30% or more the specimen contain is far outside terrestrial parameters"

Skicka till 10 olika välrennomerade labb och se vad de kommer fram till och publicera vad de hittar och vad de har att säga om det hela. Att göra en total sekvensering av DNA kostar inte mycket nu för tiden och det här skulle ha potential att förändra hela vår världsbild om det nu var på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tycker det e rätt så kul att följa, men jag är jävligt skeptisk. Det käns som att man behöver väldigt mycket bevis nu för tiden för att verkligen tro på något, måste nästan se det med egna ögon käns det som haha.

Ja, jag är med extremt skeptisk och det bör man vara.

Sen hoppas jag att det är sant och det känns lite trovärdigare än mycket annat, men visst, kan fortfarande vara en bluff och vill att andra tar en titt på kropparna och utvärderar allt, men det kommer nog komma eller så glömmer man bort detta snabbt igen som med så mycket annat.

En del i detta som jag tycker är intressant är att Lazar (har för mig att Grusch med sagt detta) är att en del av de ”ufon” de har lagt beslag på är från arkeologiska utgrävningar, precis som dessa kroppar.

Sen vet jag inte hur trovärdig Lazar är, men tycker mycket han har sagt innan börjar bli mer och mer trovärdigt med allt annat som kommer fram.

Permalänk
Medlem

1. Googla "Nazca mummies",
2. Kolla vilka som blev påkomna med att fejka de utomjordingarna.
3. Kolla vilka som presenterar "nya" utomjordingar.
4. Dra logisk slutsats
5. Profit?

Permalänk
Musikälskare

Såg en dokumentär om Bob Lazar nyligen, tror ni han talar sanning eller inte?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ttiinnoo:

1. Googla "Nazca mummies",
2. Kolla vilka som blev påkomna med att fejka de utomjordingarna.
3. Kolla vilka som presenterar "nya" utomjordingar.
4. Dra logisk slutsats
5. Profit?

Har inte orkat kolla upp så mycket gällandes detta, men googlade lite snabbt och hittade inget direkt som säger att det är falskt, mer att alla antog att det var falskt och sa att det var falskt, men sen orkade ingen ta sig dit för att faktiskt genomföra några tester utan de ifrågasatte enbart den som påstod att det inte var mänskliga kvarlevor.

Nu har de återigen gått ut med information på detta, denna gången med DNA där de även har sagt att institut som vill kan komma dit och testa.

Vad jag har läst har de inte enbart 2 kroppar utan 20, men det är vad jag har läst och vet inte hur sant detta är (min spanska är kass även med 200 dagar på Duolingo ).

Men jag är extremt skeptisk, säger dock inte blankt att det är falskt, vill dock ha mer bevis och DNA testning från andra, vilket lär komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Såg en dokumentär om Bob Lazar nyligen, tror ni han talar sanning eller inte?

Jag tror han talar sanning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Varför låter det alltid som att någon sitter och hittar på allting nere i mammas källare?

Kanske för att om man säger rent ut att man tror på aliens och har bevis, så blir man vanligtvis utpekad som psyksjuk, galen eller något...
Är ju bara att kolla i denna tråden, hur de som säger att de sett något blir påhoppade.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag tror han talar sanning.

Bob Lazars lögner och påhitt vederlades redan på 90-talet. Obegripligt att nån tar den tokfransen på allvar efter det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Utomjordingar flyger cirklar kring USA's stridsflyg, de kraschar lite då och då, de rövar bort människor, de mumifierar sina avlidna och placerar dem i grottor. Drogpåverkade eller fulla? De är i alla fall inte särskilt diskreta om man nu ska tro på alla utsagor.
Skulle endast en gnutta av detta vara sant så skulle det vara den största händelse i mänsklighetens historia.

Så länge det inte får genomslag i traditionella medier så är det definitivt bullshit.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Ryan Graves
@uncertainvector
After the U.S. Congressional UFO hearing, I accepted an invitation to testify before the Mexican Congress hoping to keep up the momentum of government interest in pilot experiences with UAP. Unfortunately, yesterday’s demonstration was a huge step backwards for this issue. My testimony centered on sharing my experience and the UAP reports I hear from commercial and military aircrew through ASA’s witness program. I will continue to raise awareness of UAP as an urgent matter of aerospace safety, national security, and science, but I am deeply disappointed by this unsubstantiated stunt.

https://x.com/uncertainvector/status/1702023350803959988?s=20

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Utomjordingar flyger cirklar kring USA's stridsflyg, de kraschar lite då och då, de rövar bort människor, de mumifierar sina avlidna och placerar dem i grottor. Drogpåverkade eller fulla? De är i alla fall inte särskilt diskreta om man nu ska tro på alla utsagor.
Skulle endast en gnutta av detta vara sant så skulle det vara den största händelse i mänsklighetens historia.

Så länge det inte får genomslag i traditionella medier så är det definitivt bullshit.

Så du litar på vad som står i traditionella medier?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Så du litar på vad som står i traditionella medier?

Jag sväljer inte allt med hull och hår som ufo följarna verkar göra. Jag är kritisk.

Det hade blivit ganska stora rubriker i de traditionella medierna om ufo historierna var sanna.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad innebär då detta enligt dig utifrån det du har fått tagit del av?

Är detta så konkreta bevis som det går att gällande utomjordingar eller är det ett ytterligare "suddigt foto"?

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem

Har det genomgått peer review av andra experter ännu?

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Har det genomgått peer review av andra experter ännu?

Vet ej

Permalänk
Medlem

Röntgenbilderna längst ner på sidan blir ju svåra att bortförklara, speciellt bilderna av Josefina samt 3D rekonstruktionerna!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Röntgenbilderna längst ner på sidan blir ju svåra att bortförklara, speciellt bilderna av Josefina samt 3D rekonstruktionerna!

Först trodde jag hela figurerna var fake och lera men visst det finns helt klart mänskliga skelett i dem.

Efter att ha tittat på "röntgenfilmerna" kan jag konstatera att skeletten är manipulerade på flera sätt efter döden och att man verkar ha utgått från barnskelett. De där ringarna över bröst och mage på ena mumien är ben från ett annat skelett man tryckt dit senare, långa skallen är ditsatt senare osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Först trodde jag hela figurerna var fake och lera men visst det finns helt klart mänskliga skelett i dem.

Efter att ha tittat på "röntgenfilmerna" kan jag konstatera att skeletten är manipulerade på flera sätt efter döden och att man verkar ha utgått från barnskelett. De där ringarna över bröst och mage på ena mumien är ben från ett annat skelett man tryckt dit senare, långa skallen är ditsatt senare osv.

Och du är experten i ämnet som har rätt kunskaper för att göra det utlåtandet?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Först trodde jag hela figurerna var fake och lera men visst det finns helt klart mänskliga skelett i dem.

Efter att ha tittat på "röntgenfilmerna" kan jag konstatera att skeletten är manipulerade på flera sätt efter döden och att man verkar ha utgått från barnskelett. De där ringarna över bröst och mage på ena mumien är ben från ett annat skelett man tryckt dit senare, långa skallen är ditsatt senare osv.

Det borde ju laboratorierna som analyserat kropparna bekräfta.

Permalänk

Nasa skall släppa nått idag va?

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Är ju bara att kolla i denna tråden, hur de som säger att de sett något blir påhoppade.

Har inte sett ett enda exempel på någon i tråden som blivit påhoppad för en sak de sett eller upplevt.

All kritik jag läser handlar om de få som sväljer allt med hull och hår och saknar kritiskt tänkande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Och du är experten i ämnet som har rätt kunskaper för att göra det utlåtandet?

Faktiskt. Jag tittar på den typen av bilder på heltid och då är det lätt att se. Något säger mig att en del av er i tråden tycker att det låter mindre trovärdigt än att det skulle vara aliens.