Quiz: Minns du dessa ikoniska spelljud?

Permalänk
Medlem

Lättaste!

Permalänk
Medlem

Första 10/10 utan gissning tror jag. Gode nöjd även om det antagligen var ett rätt lätt quiz.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har inte spelat counter strike eller mass effekt, så hur skulle jag kunna svara rätt där? Sen en miss på "monsterkill"...

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Hm, väldigt mycket rena chansningar där och resultat långt över vad jag förtjänade.
Har väl egentligen knappast spelat mer än högst någon enstaka av alla titlar som nämns, så kanske inte konstigt då.
Egentligen bara en enda absolut säker och det var AoE som jag lirade en hel del när det begav sig.
AWP har jag skjutit med i sin verkliga fysiska form.

Permalänk

Är nöjd.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Ett slarvfel och en hade jag ingen aning om

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

En hel del nostalgi, och en hel del memes 😌

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Humm

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

"Att Bioware inte gav oss repliken "probing Uranus" är än idag ett av världens största besvikelser."

Lite ME-allmänbildning till @Enviro blir det också.

(Hoppa fram till 43 sekunder om den verkar för lång!)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Gissade på alla. Har inte spelat något av spelen förutom World of Warcraft för massa år sedan

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Ohhh the memories!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Mitt resultat: 5/10.

Gissade på alla. Har inte spelat något av spelen förutom World of Warcraft för massa år sedan

Va?
WoW var ju inte ens med ju!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

3/10 på 2 minuter 19 sekunder.
Spelat 3 av spelen, eller 4?
CS vapnet? är nog 15 år sedan, som jag spelat sist, så blev fel svar.
Mmmmonster kill, hade fel där. Unreal Tournament och Unreal Tournament 2004, har olika antal som krävs för det.
Senare nämnda spelet, och om ljudet varit Ludicrous Kill, då hade jag fått rätt på den frågan.

Visa signatur

-<[ Trust No One ]>--<[ Deny Everything]>--<[ The Truth Is Out There ]>-

Permalänk
Medlem

ez clap

Permalänk
Medlem

Blandade ihop med Overwatch och missade Monster Kill så det var ju lite pinsamt.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Första eller kanske andra gången jag fått 10 rätt. Bara att inse att jag kan gamla saker bättre än nya

Permalänk
Medlem

Alla spel jag spelat klarade jag ju galant.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Aldrig lirat Metal gear Solid :/

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Inte så illa pinkat med tanke på att bara ett av ljuden kom från något jag spelat.
Bland samtliga svarsalternativ över alla frågorna så är det bara Doom och Doom 2 som jag faktiskt spelat, och det var ett tag (typ 25 år) sedan senast...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Sveklockarn:

Mitt resultat: 10/10.

"Att Bioware inte gav oss repliken "probing Uranus" är än idag ett av världens största besvikelser."

Lite ME-allmänbildning till @Enviro blir det också.
https://www.youtube.com/watch?v=aASuqrrRm-E

(Hoppa fram till 43 sekunder om den verkar för lång!)

Yeah, där hade jag rätt mycket fel! Tar och ändrar.

Kan för övrigt rapportera att just den frågan är den klurigaste quizet har att erbjuda hittills. Trodde fler skulle plocka den!

Permalänk
Medlem

9/10
Missade på Unreal Tournament. Slutade spela 20 år sedan. Har inte rört CSGO. Lade av med CS innan det blev 1.6. Nöjesspelat gamla BRA spel ibland genom åren. Unreal Tournament, Doom, OpenTTD, Warcraft 1. Senast jag spelade var Settlers 2 10-års jubileumsversionen par år sedan.