Permalänk
Medlem

Matta under datorstolen

För ett tag sedan köpte jag en rund och helt svart "gaming"-matta för att ha under kontorsstolen i kontoret men jag har blivit så trött på den då exakt varenda lilla minsta dammpartikel nästan lyser på den. Behöver dammsuga den flera gånger om dagen och jag har bestämt att det är dags för en ny.

Letar därför efter en ny matta att ha under kontorsstolen och hittar verkligen inget. Den ska inte vara för tjock och den ska inte ha massa gaminggrejer på sig, vill ha en vanlig enfärgad matta eller med lite fina mönster med antislip material undertill så den inte rör på sig för mycket.

Så till min fråga: Vad har ni för mattor och vart har ni köpt de?

Mvh

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Amd Athlon Xp:

Har sett den, men skulle vilja ha en faktisk matta som inte är så tjock.

Permalänk
Medlem

Har också en svart rund gamingmatta under stolen. Det enda tips jag kan ge är att ignorera dammpartiklarna eller köpa en ljusare variant. Lite som att fönster och luft upplevs dammig när solen lyser in men rent vid mulet väder.

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på att i stället byta hjul på stolen? https://www.inet.se/produkt/6100488/l33t-gaming-hjul-universa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Har sett den, men skulle vilja ha en faktisk matta som inte är så tjock.

Vill säga +1 på den.
Använder den från IKEA och den är inte specieltl tjock, 3-4mm skulle jag säga.
Den är i hårdplats och åt det transparenta hållet.
Grått damm syns inte.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan där transparent matta. Fungerar fint men den är väldigt svår att flytta på, om man behöver det. Den suger fast i golvet.

Permalänk
Medlem

Jag har en enkel tunn matta från Rusta på ett parkettgolv. Funkar kanon för mig i alla fall. Undersidan är i gummi som gör att mattan knappt flyttar på sig alls. Den rör sig lite absolut, man får lägga rätt den nån gång här och där, men verkligen inget jag stör mig på. Tycker det är mycket mer mysigt med än en sån där hård matta för kontorsstolar

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Slog själv till på en sån här matta från Hornbach då jag ville ha en som var större än Ikeas, https://www.hornbach.se/p/plastskydd-golv-kontorsstol-120x150..., smälter in bra med golvet och rör sig inte det minsta.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wcx:

Har också en svart rund gamingmatta under stolen. Det enda tips jag kan ge är att ignorera dammpartiklarna eller köpa en ljusare variant. Lite som att fönster och luft upplevs dammig när solen lyser in men rent vid mulet väder.

Precis det jag är ute efter, en matta i en annan färg. Sen vill jag helle inte ha en rund då den flyttar sig lite för mycket. Vill ha en fyrkantig matta som jag kan "sätta fast" under bordsbenen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wcx:

Har också en svart rund gamingmatta under stolen. Det enda tips jag kan ge är att ignorera dammpartiklarna eller köpa en ljusare variant. Lite som att fönster och luft upplevs dammig när solen lyser in men rent vid mulet väder.

Har kollat lite på det men det är egentligen inte själva hjulen som är problemet, utan jag vill faktiskt ha en matta i kontoret också

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Precis det jag är ute efter, en matta i en annan färg. Sen vill jag helle inte ha en rund då den flyttar sig lite för mycket. Vill ha en fyrkantig matta som jag kan "sätta fast" under bordsbenen.

Amazon har hyfsat utbud av icke cirkulära mattor i olika färger https://www.google.com/search?q=golvskyddsmatta+amazon&oq=gol...

Permalänk
Medlem

https://florpad.com/

Har en hyperbeast, om jag minns rätt köpte jag från maxgaming, black friday var det iaf

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."