Logitech avtäcker G Pro X Superlight 2 – längre batteritid och lägre vikt

Permalänk
Melding Plague

Logitech avtäcker G Pro X Superlight 2 – längre batteritid och lägre vikt

Logitechs lättviktare bantas till 60 gram, får 25 timmar längre batteritid, USB Type-C och sällskap av ett färskt trådlöst tangentbord.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som fortfarande vill ha tyngd i mössen? Förstår inte grejen med att de ska vara lätta och väga som en leksak från McDonalds.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Fint! Att den tidigare G Pro X hade hade Micro USB var en sak som gjorde att jag tvekade inför den.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Köper hellre mus med sladd än med inbyggda batterier. Uppladdningsbara AA eller AAA är det enda som duger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Fint! Att den tidigare G Pro X hade hade Micro USB var en sak som gjorde att jag tvekade inför den.

Haha det är helt sjukt, höll på att tappa hakan när jag packade upp min för några månader sedan när jag köpte den, betala 1200 och få en produkt med Micro USB...

Jaja, musen är grym och har nog behövt ladda den två gånger sedan jag köpte den.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

2000:- för möss nuförtiden är ganska sjukt.
Jag är ett sånt psycho som aldrig är nöjd och byter fram och tillbaka med några månaders mellanrum också så det börjar bli dyrt..

Intressant tangentbord, säkert bra. Hoppas att en update på G915 är på gång också.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av star-affinity:

Fint! Att den tidigare G Pro X hade hade Micro USB var en sak som gjorde att jag tvekade inför den.

Skrivet av isbjoern:

Haha det är helt sjukt, höll på att tappa hakan när jag packade upp min för några månader sedan när jag köpte den, betala 1200 och få en produkt med Micro USB...

Jaja, musen är grym och har nog behövt ladda den två gånger sedan jag köpte den.

Haha, jag hade helt glömt, eller kanske snarare förträngt, att det BARA är Micro för föregångaren! Slänger in ett förtydligande i nyheten

Permalänk
Medlem

Varit sugen att gå över till Logitech ett bra tag och kommer köpa dessa om de går ned i pris under Black Friday. Annars hoppar jag. 1999kr för en datormus är i överkant för min smak.

Permalänk
Medlem

Världens enligt mig bästa datormus har blivit ännu bättre! Dock 2000kr känns inte rimligt för att uppgradera. Kanske när/om min nuvarande Superlight går sönder.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk

Gillar verkligen inte deras scrollhjul är jag den enda som tycker den känns väldigt onaturlig på något sätt? Syftar inte på kvalitén då.

Permalänk
Medlem

Hade önskat Superlight hade deras "infinite scroll", svårt att leva utan det när man vant sig 😑

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är det bara jag som fortfarande vill ha tyngd i mössen? Förstår inte grejen med att de ska vara lätta och väga som en leksak från McDonalds.

Du är nog inte ensam, men det är nog vanligare med lätta möss för "gamers"

Skrivet av star-affinity:

Fint! Att den tidigare G Pro X hade hade Micro USB var en sak som gjorde att jag tvekade inför den.

Ja tänkte inte ens det när jag handlade den och blev väldigt överraskad...
Skitkontakt men de fungerar ju och jag laddar den typ aldrig.

Skrivet av Tina Gerson:

Köper hellre mus med sladd än med inbyggda batterier. Uppladdningsbara AA eller AAA är det enda som duger.

Jag har nog laddat min 3-4 gånger på ett år, då använder jag den dagligen tom på arbetstid.
Hatar utbytbara batterier som bara strular, är rätt överraskad va bra batteriet är i musen.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är det bara jag som fortfarande vill ha tyngd i mössen? Förstår inte grejen med att de ska vara lätta och väga som en leksak från McDonalds.

+1 på den, finns det vikter att sätta i så åker de i direkt med...

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av maniac:

Hade önskat Superlight hade deras "infinite scroll", svårt att leva utan det när man vant sig 😑

Instämmer. Jag har det på musen på jobbet, men inte hemma, och det är en återkommande källa till frustration.

Permalänk
Medlem

Två tusen kronor för en mus… njae inte för mig

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Gillar båda enheterna väldigt mycket. Musen känns dock lite som en 0.5-uppgradering och skiljer sig inte allt för mycket från föregångaren. Tangentbordet är dock riktigt härligt och det gör mig väldigt glad att de bytt från funktionsknappar av gummi till hårdplast. Det är verkligen på tiden. Sen är det ju kul med 2000 hz polling rate, men det är lite tråkigt att man inte kan köra 2000 hz och köra både mus och tangentbord till samma mottagare.

Permalänk
Medlem

Jag har använt den äldre varianten av G915 TKL i flera år och är otroligt nöjd. Funderar på att köpa ytterligare ett så att jag har exakt samma tangentbord på båda datorerna jag använder. Undra vad skillnaden är med det nya, förutom laddning via USB-C?

En lite rättelse till artikeltexten, anslutning sker antingen trådat via USB Type-C eller trådlöst med Logitechs Lightspeed-dongel eller med Bluetooth.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Vilka priser ...

Enligt Logitech's websida så ska tangentbordet även stödja Bluetooth.
Intressant att den har LED monterad högt, så bakgrundsbelysningen kanske inte blöder lika mycket under tangenterna som på många andra tangentbord.

Jag föredrar också lättare möss. 60g är imponerande lite för en trådlös. Det finns trådade möss med dumma hål i höljet som väger mer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Vad som skulle behöva ändras med musen är sidoknapparna som sitter lite för långt fram och är inte lite osköna o trycka på. De satt perfekt på t.ex 3.0 intellimouse.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKaKIG:

2000:- för möss nuförtiden är ganska sjukt.
Jag är ett sånt psycho som aldrig är nöjd och byter fram och tillbaka med några månaders mellanrum också så det börjar bli dyrt..

Intressant tangentbord, säkert bra. Hoppas att en update på G915 är på gång också.

Dom första mössen från Microsoft kostade 1400: 1992

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Stackars föräldrar..

Man klarar sig fortfarande väldigt bra med Ps2 tb, typ ett keytronic (ett av mina favoriter) och Ps2 mus..

Ska de blir proffs så behöver man inte så onödigt dyra saker..

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är väl om sidoknapparna håller.

Jag har ätit mig igenom 3 av den äldre modellen och bakåtknappen lägger av till sist. Först som dubbelklick och sen som trippel innan man helt tappar förståndet och köper en ny.

1000 kr för en bra mus som håller ca 18-24 mån kan jag dock leva med. Detta är dock lite saftigare om samma dåliga knappar sitter där.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Är det bara jag som fortfarande vill ha tyngd i mössen? Förstår inte grejen med att de ska vara lätta och väga som en leksak från McDonalds.

Man få mer kontroll med en lättare mus. Använder själv en Finalmouse Starlight, den är under 50g

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Den stora frågan är väl om sidoknapparna håller.

Jag har ätit mig igenom 3 av den äldre modellen och bakåtknappen lägger av till sist. Först som dubbelklick och sen som trippel innan man helt tappar förståndet och köper en ny.

1000 kr för en bra mus som håller ca 18-24 mån kan jag dock leva med. Detta är dock lite saftigare om samma dåliga knappar sitter där.

Logitech har sämst kvalitet, det är uppenbart att de ser till så att de ska gå sönder efter ett tag. Kommer aldrig köpa Logitech igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av requiro:

Stackars föräldrar..

Man klarar sig fortfarande väldigt bra med Ps2 tb, typ ett keytronic (ett av mina favoriter) och Ps2 mus..

Ska de blir proffs så behöver man inte så onödigt dyra saker..

Finns det några PS/2 kontakter kvar på dagens datorer?

Permalänk
Medlem

Jaha och när kommer MX518 Legendary 2?
MX518 är bästa musen dom någonsin gjort och det är ett helsike att få tag i dom nu, beställde en från Amazon US precis för att ha som reserv.
Hade ju dock hellre sett att dom gör en ny upplaga av denna (trådad eller trådlös), eftersom det inte går att lära denna gamla hunden att sitta har jag inte kunnat vänja mig vid dom nya eftersom jag vill ha macro knappar både ovan och under scrollhjulet samtt att dom nya är alldeles för lätta.

Permalänk

25 timmars skillnad för Logitech G305 hade utgjort kanske 1 % skillnad

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzan:

Logitech har sämst kvalitet, det är uppenbart att de ser till så att de ska gå sönder efter ett tag. Kommer aldrig köpa Logitech igen.

Ja uppenbart att det är satt i system också för att man ska köpa ny mus av dem. Kritiken har funnits där i över 5 år.

Lite synd att jag inte hittat några alternativ som känns som bra ersättare. Men man blir snabbt van/kräsen efter en modell som liknar det man vant sig vid.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Köpte mig en superlight "1" för några månader sedan. Riktigt nöjd. Bara micro USB som är dåligt på den.

Permalänk
99:e percentilen

Precis som tidigare är musen trådlös, men den här gången sker laddning via USB Type-C och tidigare Micro USB-kontakt skrotas helt.

Kul att ni redan hoppar på USB-C, Logitech! Ni är verkligen snabba på bollen och visar att ni ligger i framkant! Ska bli intressant att se om USB-C dyker upp på fler prylar framöver. Hörde att det ska komma på telefoner om bara någon vecka, men Logitech var lite snabbare alltså!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers