Snabbkoll: Har du hunnit testa Starfield?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Har du hunnit testa Starfield?

Bethesdas rymdäventyr lanseras officiellt den 6 september, men de som förbokat en lyxversion fick tillgång redan förra veckan. Är du en av dem?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är ca 20 timmar in och älskar det. Har läst en del (till viss del rättfärdigad) kritik, men skönt nog är det mesta subjektivt. Personligen vill jag bara spela mer och fortsätta utforska, det var längesen jag hade så roligt med ett nytt spel.

Permalänk
Medlem

Jag har inte klarat av BG3 ännu.. Det spelet skall spelas klart innan jag byter till Starfield hade jag bestämt. Dock inte fullt fokuserat på att spela klart BG3 senaste två veckorna men det spelas lite då o då.
Så kanske det hinner dyka upp nån patch eller så.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Testade gratis innan ett eventuellt köp då jag misstänkte att det inte är någonting för mig. Och tur var väl det då jag hade rätt, verkar finnas många som uppskattar spelet dock

När/om det kommer till VR lär det däremot generera många härliga timmar.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

Tänkte ge mig på det när jag är klar med Baldurs Gate, har precis efter ca 40 timmar lämnat act 1

Så med jobb och övertid kanske i November? Eller nästa år iaf.

Permalänk
Medlem

Tog semesterdag och spelade 30 timmar i helgen...

Jag riktigt trevligt. Länge sen jag satte av tid för en riktig "genomkörare".

Permalänk
Medlem

Kanske köper det om 2 år eller nått när det finns moddar som fixar allt som är dåligt.

Permalänk
Medlem

Nä, hyperaketen har lämnat jorden utan mig. Men det är kul att folk verkar ha roligt med det, man får gratulera Bethesda till ett lyckat släpp.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F | Ryzen 9 5900X | be quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus RTX 3070 Ti | 32GB Corsair Vengeance 3600MHz | Corsair RM650x | Corsair Carbide Air 540

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har inte klarat av BG3 ännu.. Det spelet skall spelas klart innan jag byter till Starfield hade jag bestämt. Dock inte fullt fokuserat på att spela klart BG3 senaste två veckorna men det spelas lite då o då.
Så kanske det hinner dyka upp nån patch eller så.

Jag är toksugen på BG3 alltså, men har inte slagit till ännu. Jag gillar rollspel och jag gillar DnD, så vad kan gå fel egentligen?

Vad gäller Starfield känns det ovärt att köpa när det ingår i Game Pass, där jag har en trial som räcker ett tag till. Perfekt att prova och skulle jag fastna för det kan man ju överväga att köpa efter det

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Tänkte ge mig på det när jag är klar med Baldurs Gate, har precis efter ca 40 timmar lämnat act 1

Så med jobb och övertid kanske i November? Eller nästa år iaf.

Du har om du spelar i samma takt minimum 60h kvar.

Skrivet av landmarks:

Jag är toksugen på BG3 alltså, men har inte slagit till ännu. Jag gillar rollspel och jag gillar DnD, så vad kan gå fel egentligen?

Vad gäller Starfield känns det ovärt att köpa när det ingår i Game Pass, där jag har en trial som räcker ett tag till. Perfekt att prova och skulle jag fastna för det kan man ju överväga att köpa efter det

Jag gissar fortfarande på 400-600k på Steam till helgen. Även om det smartaste är GamePass.

BG3 är otroligt värt det. Du kan ju även spela coop om du hellre spelar med andra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Starfield Premium Edition - 1149kr

Aktivera Gamepass för 10kr (första månaden) och vänta några dagar.

Hmm svårt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Starfield Premium Edition - 1149kr

Aktivera Gamepass för 10kr (första månaden) och vänta några dagar.

Hmm svårt val.

10 kr är inte kvar. Det är 99kr nu sedan förra veckan.
Samt att om du ändå vill vänta några dagar blir det 833kr (steam) och inte 1149.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nä ser inget med det som lockar. Ska jag ut i rymden o leka så drar jag istället igång Outer Wilds o flyger runt lite, det går ju att ta sig seamless mellan planeter med riktig gravitation o rymdskepp som beter sig precis som dom ska, o dessutom med ett gameplay o story i övrigt som inte liknar något annat (men som inte ska spoilas öht)

Permalänk
Avstängd

Såg just gameplay från 2160p Ultra på ett RTX 4090.

Grafiken ser ut att vara likadan som sist jag gameade på PC. Dvs drygt 10 år sedan. Varför har de kört fast fullständigt?

RDRD2 och Witcher 3 på mitt Xbox One X ser bättre ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Starfield Premium Edition - 1149kr

Aktivera Gamepass för 10kr (första månaden) och vänta några dagar.

Hmm svårt val.

Jag tog en "mellanväg". Köp gamepass, köp premium uppgraderingen för 300kr. Det var mest att det passade mig mycket bättre "schemamässigt" att spela denna helgen än nästa. Ville börja med en riktig "genomkörare".

Men nu är det ju bara två dagar kvar, så nu känns det upplägget rätt meningslöst.

Permalänk
Medlem

Kommer nog köpa det snart. Blev precis klar med (första) genomspelningen av BG3.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Jag håller på att installera det just nu.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Njae det känns väldigt "same old Bethesda" och är inte så taggad på rymdäventyr. Har inte några planer på att spela det, men en grå och regnig dag kanske man ändrar sig.

Permalänk
Medlem

27timmar spelat på det i helgen. Love it!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Jag tog en "mellanväg". Köp gamepass, köp premium uppgraderingen för 300kr. Det var mest att det passade mig mycket bättre "schemamässigt" att spela denna helgen än nästa. Ville börja med en riktig "genomkörare".

Men nu är det ju bara två dagar kvar, så nu känns det upplägget rätt meningslöst.

Premium uppgraderingen ger dig också första dlc "gratis" så helt bortkastat är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Premium uppgraderingen ger dig också första dlc "gratis" så helt bortkastat är det inte.

Japp, absolut. Hade med det när jag resonerade/motiverade med. Och att jag alltid kan köpa bas-spelet senare, på en rea, om jag vill kunna spela det (inklusive premium) utan game pass, i framtiden.

Men 300 spänn för 30 timmar/en hel helgs underhållning är inte mycket. Älskar spelet, så tycker det var värt varenda krona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

10 kr är inte kvar. Det är 99kr nu sedan förra veckan.
Samt att om du ändå vill vänta några dagar blir det 833kr (steam) och inte 1149.

Jag fick precis en gratismånad, min fjärde eller femte totalt. Min gamla paypal var autoifylld, och det gick igeonom. Det roliga är att jag raderade min paypal för några år sedan. Fick erbjudandet när jag installerade xbox appen på min jobblaptop.

Permalänk
Medlem

Jag såg fram emot att spela det den 6:e men efter att ha sett vilken usel prestanda spelet har är jag inte lika taggad längre.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

10 kr är inte kvar. Det är 99kr nu sedan förra veckan.
Samt att om du ändå vill vänta några dagar blir det 833kr (steam) och inte 1149.

Jag aktiverade gamepass i förrgår för 10kr. Har Microsoft gjort en miss??

Permalänk

Hade gärna köpt det om jag hade plats på SSDn men tyvärr tar ett spel upp majoriteten av disken (host host msfs2020), får väl bli när jag har köpt en ny sdd.

Visa signatur

6700 XT | R5 2600X | MSI B450 | 2x16 3200 | Seasonic GX 650

Permalänk
Medlem

Nej. Köper inga spel över 600kr.

Permalänk
Medlem

Jo då. Har inte hunnit få in så många timmar än men av de 4 timmarna jag har lagt så har det varit fantastiskt. Och det blir ju ännu bättre ju mer man spelar och låser upp saker, så ser framemot att få lägga ner rejält med timmar nu i helgen.

Permalänk
Medlem

Får se om jag ändrar mig, men mitt sug dog totalt när man sett lite recensioner. Trist, för jag hade ändå sett fram emot det. Nä, jag fortsätter nog hellre med Baldur's Gate, och fortsätter vänta tolv år till på nästa Elder Scrolls...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Väntar nog till nästa höst ungefär.
När det kommit ut någon expansion/dlc och moddarna fixat de värsta buggarna och fixat lite QOL-grejer.

Gjorde så med fallout 4. Det kändes bra.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jo då, blivit en del i helgen. Nästan 30 timmar, och jag älskar det. Grymt kul!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR