Dagarna är räknade för taskiga Xbox-spelare

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Detta kommer bli som med allergier, genom ett övernitiskt städande så har barn mycket sämre motståndskraft mot allergener då kroppen aldrig lärt sig hantera det och så vips har man många fler allergiker istället. Var nivån ska ligga är relativt men klart är att livet måste få vara lite jobbigt ibland för att folk ska lära sig att hantera motgångar utan att få ett sammanbrott och livskris när det väl ändå händer vilket tyvärr verkar vara allt mer vanligt idag.

Ja, livet är ibland lite jobbigt och då behöver man definitivt inte höra massa skit från någon främling online.

Förstår inte riktigt er argumentation här. Är ni oroliga för att bli bannade själv och därför agerar lite i affekt för att försöka ducka det?

Varför ska man behöva utså att bli kallad massa skit för att någon på andra sidan skärmen har en dålig dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Hur gör de folk mot andra människor i verkligheten? Är det olagligt för folk att bråka och tjafsa i verkligheten?
Hur ska folk få utlopp för aggression om de inte kan göra det på något sätt? Hålla det inombords till de exploderar?

Varför kan inte folk få vara folk och tjafsa, bråka lite längre? Bara för att någon gör något betyder inte det att de gör det hela tiden. Kan vara en engångsförteelse för allt man vet.

Är ju en del av livet och kan man inte hantera det till och från så har man nog levt väldigt isolerat.

Så man ska få utlopp för sitt dåliga mående genom att ge sig på andra?
Att behöva stå ut med att människor beter sig som rövhål mot en är inte en del av livet och absolut inget man ska behöva acceptera öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Moralpolisen i farten igen.
Fusk, javisst, men svordomar och hat bör man tåla om man är gammal nog för att få spela spelet.

Hur fungerar det med svordomar i olika språk? "Fan" är ju ingen svordom på engelska, men "slut" är det.

Hur tänkte du nu?
Ska barn lära sig att tåla hat och svordomar för att den spelar ett spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Hur tänkte du nu?
Ska barn lära sig att tåla hat och svordomar för att den spelar ett spel?

Jag är inte emot åldersgräns på spel, bryter man mot åldersgränsen och far illa av det, så får man skylla sig själv.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Fast nu är mycket av tankarna av vad t.ex. alfa-hanar och honor är hyfsad fel. Om en s.k. alfa beter sig dåligt så riskerar den även i djurlivet att bli mördad, så det gäller faktiskt hålla en nivå som är mer lagom. Evolutionsmässigt så visar det också sig att honor gillar mer altruistiska hanar eftersom de är bättre på att ta hand om sina avkommor. Vem vill ha en högt upp i hierarkin som bryr sig mest om sig själv?

https://www.ted.com/talks/frans_de_waal_the_surprising_scienc...

Gjordes ju ett experiment med möss för några årtionden sedan. Där de gjorde ett utopi för mössen. Allt eftersom male-mössen blev med passiva och mindre alpha mindre intresserade blev female-mössen till slut så ville ingen para sig längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Hur tänkte du nu?
Ska barn lära sig att tåla hat och svordomar för att den spelar ett spel?

Har inget med spel att göra, ta bort allt som är "negativt" och "farligt" i uppväxt eller i livet så klarar du inte av verkligenheten sen.. Om du inte tål att bli kallad tönt hur fan blir det när du inte kommer in på utbildningen du sökt ? Eller inte får presenten du vill ha eller blir uppsagd från jobbet ? Det handlar inte om att man borde få bete sig som skit mot andra i sig, de handlar att det tillsammans med annan censur och skydd skapar indivder som typ "Robin" i game of thrones som tror att allt är deras eller ska böja sig för deras vilja och man klarar inte av ett simpelt nej tillslut..

Sen är det ju åldersgränser av en anledning, om man hamnar en miljö man inte är redo för kanske man inte ska vara där.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Selmalagerlöf:

Snacka om att vara svagsinnad om man inte tål att bli kallad för lite skit... för helvete muta dom/bli mutad och fortsätt spela istället för att lipa som en liten bortskämd emotionellt retarderad skitunge. Bli bannad för att säga en svordom eller "hat" (definiera hat.. oh w8.. du kan inte för att det är subjektivt) borde anses som en rejäl inskränkning på yttrandefriheten och sättas stopp för.

Dock är ju underhållning som man betalar till för alla som är villiga att betala, inte uteslutande för dig.
Man kan ju inte begära att alla ska tåla allt som du tåler utan självklart så ska man belöna gott uppförande och inte belöna dåligt uppförande.

Om man inte kan dela den digitala spelvärlden med andra utan att uppföra sig som en rövhatt så ser jag ingen anledning till att man ska få vara där 🤷‍♂️

Samma regler gäller ju i princip överallt i samhället, så även här

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Gjordes ju ett experiment med möss för några årtionden sedan. Där de gjorde ett utopi för mössen. Allt eftersom male-mössen blev med passiva och mindre alpha mindre intresserade blev female-mössen till slut så ville ingen para sig längre.

Fast nu har du missförstått forskningen. Forskningen var baserad på överpopulation som skapade anormala beteenden hos hela populationen. Det hade inget med "alfa" att göra.

Och varför du drar upp det när det kommer till näthat och -mobbing förstår jag inte. Jag vet inget barn som mådde bra av trakasserier, varken online eller offline.

Så ge upp det där alfa-snacket.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Så du tror att bara för att någon är otrevlig i en spelsession, säg en runda overwatch, så är det otrevliga i varje spelsession? Och därmed gör samma sak mot andra människor i verkligheten? Finns säkert en minoritet som gör det. Men majoriteten gör garanterat inte det. Folk är dessutom sällan otrevliga oprovocerat. Det är alltid något eller någon som triggar folk till att vara otrevlig.

Jämförelsen är inte alls konstig.

Att banna folk för att de kallar någon för idiot i ett spel är inte rätt. Att banna någon som hurlar slurs är däremot rätt.

Det är faktiskt _extremt vanligt_ att folk är otrevliga oprovocerat. Denna forumstråden påvisar även detta. I min erfarenhet är det en övervägande andel av fallen så att någon helt oprovocerat blir påhoppad för att denne gör ett misstag el. liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

"Folk inte utvecklas emotionellt snarare"
Istället ska de agera som robotar som inte har andra känslor än: glad forcerat maskerad positivitet oavsett vad de gör

För har du känslor annat än frustration eller ilska så är du inte utvecklad?

Jösses. Att vara emotionellt kompetent handlar inte om att ha känslor, utan om att läras sig hanter kännslorna på ett konstruktivt sätt. Att besinningslöst ta ut sin frustration på andra människor är ett praktexempel på hur man inte är emotionellt kompetent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Häftigt att se hur många som på olika sätt förminskar de som inte tycker att det här är en bra sak och tycker att vissa saker ska man tåla och så vidare.

Kanske kommer den rationaliseringen av ett beteende istället mynna ut i en förståelse i att de som är ''toxic'' kanske inte besitter samma förmåga, har samma förutsättningar (Vokabulär, forum kontra onlinespel etc) som personen själv har trots att båda trots allt beter sig dåligt men den ena lindar in sin åsikt i någon slags illusion av godhet.

Varför det är så vet jag inte, den ena kanske tycker sig själv besitta någon slags intellektuell övermakt och motpartens styrka kanske då är att den är bra på tv-spel, så den ena suger på tv-spel men kan uttrycka sig fint och vice versa och båda agerar lika därefter för få utspel för sin frustration till motparten.

Min erfarenhet är att när man kommer upp lite i rank, och spelar med lite duktigare spelare så minskar toxiciteten väldigt mycket. Men det kanske varierar från spel till spel. 🤷‍♀️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motpol:

Ja, livet är ibland lite jobbigt och då behöver man definitivt inte höra massa skit från någon främling online.

Förstår inte riktigt er argumentation här. Är ni oroliga för att bli bannade själv och därför agerar lite i affekt för att försöka ducka det?

Varför ska man behöva utså att bli kallad massa skit för att någon på andra sidan skärmen har en dålig dag?

Oförmågan/ovanan att hantera motgångar och de känslor det medför innebär även att konsekvenerna blir större när det ändå väl händer och då ökar även risken att man behöver projecera det på någon annan för att klara av vardagen, t.ex. genom att bete sig illa online. Tyvärr verkar allt fler kombinera ett stort behov av att ständigt känna efter med en oförmåga att hantera konsekvenserna av det och då blir de som det blir.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarato:

Fast nu har du missförstått forskningen. Forskningen var baserad på överpopulation som skapade anormala beteenden hos hela populationen. Det hade inget med "alfa" att göra.

Och varför du drar upp det när det kommer till näthat och -mobbing förstår jag inte. Jag vet inget barn som mådde bra av trakasserier, varken online eller offline.

Så ge upp det där alfa-snacket.

"Varför drar du upp det där"
Om du har svårt att följa konversationen så kan jag länka dig inlägget jag besvarade.
#20151367

Sweclockers i ett nötskal. Alla besvarar men har ej kontext och därmed kommer med kommentarer om "varför gör du si och så".

Regel borde vara: Läs namnet på personen du besvarar, så att du inte blandar ihop de med en annan användare. Läs även all kontext innan du besvarar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nozomi:

Gjordes ju ett experiment med möss för några årtionden sedan. Där de gjorde ett utopi för mössen. Allt eftersom male-mössen blev med passiva och mindre alpha mindre intresserade blev female-mössen till slut så ville ingen para sig längre.

Djur som är än mer instinktiva kan förstås triggas av viss beteende som förväntas för artens överlevnad.
Katastrofer kan ju få även människor bli lite mer kåta, för vem vet när allt tar slut. Att gå på dejt och åka karuseller som triggar djupt inrotade grottmänniskobeteenden som kan göra den andra mer attraktiv, t.ex. så ger det en möjlighet att visa att man är beskyddande (och reagerar likadant på simulerad rädsla = en form av spegling av beteenden som människor gör omedvetet med de som de gillar. Jag är som du, vi har möjliga gemensamma intressen..), av samma anledning som man på dejter kan mata den andra eller som i USA där man förväntas betala för dejtens mat..jag tar hand om dig osv.
____
Men. Ingen bör hävda att mycket av online eller ansikte-mot-ansikte beteendet är önskvärd

Mobbning i skolan har fördubblats på tio år
Publicerad: 15 aug 2023, kl 14:06

Allt fler barn och unga larmar om psykiska besvär.
Kopplingen till mobbning är ”glasklar”, slår Friends nya rapport fast.
Nu kräver barnrättsorganisationen bland annat fler skolkuratorer.
https://www.expressen.se/mama/barn-baby/mobbning-i-skolan-har...

Maja, 19, mobbades i skolan: ”Jag var orolig redan på sommarlovet”
https://sverigesradio.se/artikel/maja-19-mobbades-i-skolan-ja...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Djur som är än mer instinktiva kan förstås triggas av viss beteende som förväntas för artens överlevnad.
Katastrofer kan ju få även människor bli lite mer kåta, för vem vet när allt tar slut. Att gå på dejt och åka karuseller som triggar djupt inrotade grottmänniskobeteenden som kan göra den andra mer attraktiv, t.ex. så ger det en möjlighet att visa att man är beskyddande (och reagerar likadant på simulerad rädsla = en form av spegling av beteenden som människor gör omedvetet med de som de gillar. Jag är som du, vi har möjliga gemensamma intressen..), av samma anledning som man på dejter kan mata den andra eller som i USA där man förväntas betala för dejtens mat..jag tar hand om dig osv.
____
Men. Ingen bör hävda att mycket av online eller ansikte-mot-ansikte beteendet är önskvärd

Mobbning i skolan har fördubblats på tio år
Publicerad: 15 aug 2023, kl 14:06

Allt fler barn och unga larmar om psykiska besvär.
Kopplingen till mobbning är ”glasklar”, slår Friends nya rapport fast.
Nu kräver barnrättsorganisationen bland annat fler skolkuratorer.
https://www.expressen.se/mama/barn-baby/mobbning-i-skolan-har...

Maja, 19, mobbades i skolan: ”Jag var orolig redan på sommarlovet”
https://sverigesradio.se/artikel/maja-19-mobbades-i-skolan-ja...

Vad kan anledningen till detta bero på? Att folk allt mer tar till sig? För jag tror inte det är allt fler som är aggro i skolan än på säg 90 talet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nozomi:

Vad kan anledningen till detta bero på? Att folk allt mer tar till sig? För jag tror inte det är allt fler som är aggro i skolan än på säg 90 talet.

Jo det kan det vara. När jag gick på gymnasiet så var den aldrig (eller nära nog inte alls) i nyheterna för våld, skadegörelse men det är hyfsat vanligt nu (Västerhöjd gymnasiet Skövde).
Inte för att göra det till en politisk tråd, men när samhället producerar mer fattigdom så är det många som mår mentalt allt sämre, jag tror som sagt att många tar en del av problemen hemifrån till skolan, online, vardagen osv

Mycket av de här kopplingen med att det kommer hemifrån upplevde jag själv redan i grundskolan, en mobbare höll på att jäklas med typ hela klassen tills jag hamnade i slagsmål som han förlorade. Killen grät minst en kvart trots att han inte någon fysiskt smärtsam skada, utan det här var rent på emotionell nivå. Väldigt stressat ungdom där det krävdes stora prestationer genom idrotten, speciellt fotboll. Tuffare farsa och storbrorsa.

En annan klasskompis som var av mobbartyp utvecklade under gymnasietiden alkoholmissbruksproblem, som tur så tog han sig ut det här till slut, men det tog kanske 10 år. Det jag observerade långt senare var att även han hade det tufft hemma både från sin far och sin storebror..

Ingen av dessa unga killar borde ha genomgått sådan ungdom, utan förbättringen borde ha kommit redan i familjelivet, och då speciellt från "alfa" hannarna som betedde sig som skit.
Ett exempel som jag såg var att ett hockeyspel av typen Stiga Hockey slogs i huvudet på min klasskompis när vi satt och spelade konsol. Händelser som det här gjorde inte min klasskompis till en som tål allt, han tog stor emotionell skada långt in i vuxenlivet.

När ekonomin tog stor skada i USA p.g.a. pandemin och fattigdomen så ökade även antalet skjutningar i områden som drabbades värst. Det här sambandet går att påvisa med forskning.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Hysteriskt underhållande att se tangentbordskrigarna prata om alfa-beteende i en diskussion om att bestraffa olämpligt beteende i online-spel.

Att sitta och skrika på andra i ilska över ett spel är ett infaltilt beteende som tyder på emotionell omognad. Att dessutom göra det i skydd av anonymitet och via distans över internet gör dig inte mer "alfa", snarare tvärt om. Risken är att du hade fått uppleva kraftiga reaktioner på ditt beteende om du gjort samma sak mot en person ansikte mot ansikte.

Människan har spenderat tusentals år på att komma jävligt bra överens i grupper, eftersom gruppens acceptans har varit avgörande för vår överlevnad. Personer som betett sig som svin mot gruppen har vi samtidigt varit duktiga på att slå ihjäl eller exkludera ur gruppen.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Folk är så glyttiga. Sen kan det klart gå överstyr när chatten är BARA 12-åringar (kronologiskt eller mentalt) som skriker n***er konstant.

Kan tom uppskatta lite banter.

Iaf, system där användare rapporterar varandra missbrukas alltid. Då nästan allt är kränkande idag kan en ärlig dialog falla under ramen för godtycklighet för en ban.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Kör en anmälan när folk inte kan föra sig i forumet. Ett knasigt sidospår mellan tre användare har raderats. Kom ihåg, mata inte trollen.
/D, - Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Det här var bara en enkel förklaring. Jag är säker på att hatiskt språk många gånger kan klassas som mobbning från fall till fall. Vill du helt undvika prickar så skriver du inte alls, alt att du älskar personen istället för att hatar. Folk växer med kärlek och förminskas med hat <3

Baserat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag är inte emot åldersgräns på spel, bryter man mot åldersgränsen och far illa av det, så får man skylla sig själv.

Barn får skylla sig själva?
Ditt svar är totalt empatilöst.
Finns även de som har rätt ålder som inte vill behöva lyssna på någon som sitter och brölar svordomar eller hot över voicechat.
Har man ett behov av att detta kanske man inte ska spela onlinespel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Barn får skylla sig själva?
Ditt svar är totalt empatilöst.
Finns även de som har rätt ålder som inte vill behöva lyssna på någon som sitter och brölar svordomar eller hot över voicechat.
Har man ett behov av att detta kanske man inte ska spela onlinespel.

10 små barn satt i en röstchatt,
ett fick höra ett hårt ord och tog illa upp.
Mamma ringer doktorn och doktorn svara:
-Barn ska inte sitta i röstchatt med främlingar!

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fenrisulvfan:

10 små barn satt i en röstchatt,
ett fick höra ett hårt ord och tog illa upp.
Mamma ringer doktorn och doktorn svara:
-Barn ska inte sitta i röstchatt med främlingar!

En 35-åring skriker återkommande hora till barn i en röstchatt. En granne gör en orosanmälan då de tror han skriker åt sin mamma som han bor hos. Polisen kommer, mannen förklarar att det bara var okända barn han skrek åt. Alla skrattar, barnen borde veta bättre än att tro att en vuxen jävla människa kan bete sig normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

10 små barn satt i en röstchatt,
ett fick höra ett hårt ord och tog illa upp.
Mamma ringer doktorn och doktorn svara:
-Barn ska inte sitta i röstchatt med främlingar!

10.000-tals vuxna sitter i olika spels röstchatt.
Dom för höra massa barnsliga påhopp, rasistiska "skämt", hur tjejer ska stå vid spisen, ord som hora, bög etc etc etc av folk som själva är vuxna.
Dessa 10.000-tals vuxna blir trötta. Säger dom ifrån så får dom själva dessa påhopp på sig.
Microsoft tar och börjar banna dom som inte förstår hur man beter sig.
Dom som blir stötta är dom som säger massa barnsliga påhopp, rasistiska "skämt", hur tjejer ska stå vid spisen, ord som hora, bög etc etc etc????

Snälla Fenrisulvfan, väx upp och mogna till. Är så tröttsamt när folk försvar dåligt beteende.
Att kunna skämta och "gruffa" i en röstchatt är okey, det är ingen som tar illa vid sig för man skämtar när någon dör i ett spel.
Men du är väl så kapabel att du förstår att det inte är DETTA det handlar om?
Det som det handlar om är dom som är jobbigt tykna och nedvärderande.

Det är som vanligt, det är dom som gapar högst som syns.
Det är inte så att majoriteten som spelar faktiskt uppskattar dessa barnsliga jargongen. Att en del tom tar upp "allfahannar" och att detta beteende på något sätt är en del av det normala gör saken är så tröttsamt.

Det Microsoft gör är underbart, dessa barnsliga kräk ska bort från spelvärlden så vi kan få en mer mogen och kul plats att spela på.

EDIT:

Skrivet av Fenrisulvfan:

Tål man inte hat, så förtjänar man inte kärlek. Det är ett dubbeleggat svärd.

Här inser jag att det är helt omöjligt för dig att förstå.
Din mening här ovanför är nog bland det dummaste jag någonsin har läst!!!
Antingen är du ett nättroll eller så har du en kraftig skadad förståelse om moral, etik och framförallt empati.

Men försök förklara hur du inte förtjänar kärlek om du inte mår bra av att någon/några utsätter dig för mobbning, psykisk misshandel eller utfrysning... För det är ytterst få människor som mår bra av att bli utsatt av hat.

Så berätta, ser fram emot din förklaring!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

En 35-åring skriker återkommande hora till barn i en röstchatt. En granne gör en orosanmälan då de tror han skriker åt sin mamma som han bor hos. Polisen kommer, mannen förklarar att det bara var okända barn han skrek åt. Alla skrattar, barnen borde veta bättre än att tro att en vuxen jävla människa kan bete sig normalt.

Så du tycker att det är 35 åringens ansvar vem som lyssnar på om han sitter vid sin egen dator och svär över hur det går i ett spel?
Ingen yttrandefrihet i sitt eget hem alltså.

Skrivet av Knashatt:

10.000-tals vuxna sitter i olika spels röstchatt.
Dom för höra massa barnsliga påhopp, rasistiska "skämt", hur tjejer ska stå vid spisen, ord som hora, bög etc etc etc av folk som själva är vuxna.
Dessa 10.000-tals vuxna blir trötta. Säger dom ifrån så får dom själva dessa påhopp på sig.
Microsoft tar och börjar banna dom som inte förstår hur man beter sig.
Dom som blir stötta är dom som säger massa barnsliga påhopp, rasistiska "skämt", hur tjejer ska stå vid spisen, ord som hora, bög etc etc etc????

Snälla Fenrisulvfan, väx upp och mogna till. Är så tröttsamt när folk försvar dåligt beteende.
Att kunna skämta och "gruffa" i en röstchatt är okey, det är ingen som tar illa vid sig för man skämtar när någon dör i ett spel.
Men du är väl så kapabel att du förstår att det inte är DETTA det handlar om?
Det som det handlar om är dom som är jobbigt tykna och nedvärderande.

Det är som vanligt, det är dom som gapar högst som syns.
Det är inte så att majoriteten som spelar faktiskt uppskattar dessa barnsliga jargongen. Att en del tom tar upp "allfahannar" och att detta beteende på något sätt är en del av det normala gör saken är så tröttsamt.

Det Microsoft gör är underbart, dessa barnsliga kräk ska bort från spelvärlden så vi kan få en mer mogen och kul plats att spela på.

Dessa 10.000 vuxna har alltså levt i så vadderade rum att de inte kan förmå sig själva att trycka på "mute".
Kanske vore det dags att gå tillbaks och vila sig lite i dom vadderade rummen?

Folk har olika åsikter, somliga har väldigt olika åsikter. (Jag förstår att vi har olika och jag kan nog inte övertyga dig)
Jag får läsa och höra:
"barnsliga påhopp, rasistiska "skämt", hur tjejer ska stå vid spisen, ord som hora, bög etc etc etc av folk som själva är vuxna. "
dagligen.
Jag står ut med detta av den enda anledningen att jag kan säga vad jag vill också. Det kallas yttrandefrihet, alla vill inte ha yttrandefrihet, men i Sverige och Microsofts hemland USA, så har vi det i lag.

Vem är mest barnslig, den som säger dumma saker eller den som inte tål att höra dom?
Jag har inget emot att barnsliga kräk eller kanske till och med barn som inte tål ORD, inte få ta del av spelvärlden.
Jag vill dock välkomna dom in i spelvärlden den dagen dom är mogna nog att tåla ORD.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fenrisulvfan:

Så du tycker att det är 35 åringens ansvar vem som lyssnar på om han sitter vid sin egen dator och svär över hur det går i ett spel?
Ingen yttrandefrihet i sitt eget hem alltså.

Jag tycker att 35-åringen är en bortskämd skitunge som inte kan bete sig och borde söka hjälp för sina problem.

Permalänk
Medlem

Borde inte mata nättrollen, men men.
Du valde medvetet att ignorera den här biten...

Skrivet av Fenrisulvfan:

Tål man inte hat, så förtjänar man inte kärlek. Det är ett dubbeleggat svärd.

Här inser jag att det är helt omöjligt för dig att förstå.
Din mening här ovanför är nog bland det dummaste jag någonsin har läst!!!
Antingen är du ett nättroll eller så har du en kraftig skadad förståelse om moral, etik och framförallt empati.

Men försök förklara hur du inte förtjänar kärlek om du inte mår bra av att någon/några utsätter dig för mobbning, psykisk misshandel eller utfrysning... För det är ytterst få människor som mår bra av att bli utsatt av hat.

Så berätta, ser fram emot din förklaring!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Borde inte mata nättrollen, men men.
Du valde medvetet att ignorera den här biten...

Här inser jag att det är helt omöjligt för dig att förstå.
Din mening här ovanför är nog bland det dummaste jag någonsin har läst!!!
Antingen är du ett nättroll eller så har du en kraftig skadad förståelse om moral, etik och framförallt empati.

Men försök förklara hur du inte förtjänar kärlek om du inte mår bra av att någon/några utsätter dig för mobbning, psykisk misshandel eller utfrysning... För det är ytterst få människor som mår bra av att bli utsatt av hat.

Så berätta, ser fram emot din förklaring!

Se upp för solljuset.

Man måste ha det tråkigt ibland för att kunna ha det kul, den som bara har kul uppskattar inte det, utan tar det för givet.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Så du tycker att det är 35 åringens ansvar vem som lyssnar på om han sitter vid sin egen dator och svär över hur det går i ett spel?
Ingen yttrandefrihet i sitt eget hem alltså.

Dessa 10.000 vuxna har alltså levt i så vadderade rum att de inte kan förmå sig själva att trycka på "mute".
Kanske vore det dags att gå tillbaks och vila sig lite i dom vadderade rummen?

Folk har olika åsikter, somliga har väldigt olika åsikter. (Jag förstår att vi har olika och jag kan nog inte övertyga dig)
Jag får läsa och höra:
"barnsliga påhopp, rasistiska "skämt", hur tjejer ska stå vid spisen, ord som hora, bög etc etc etc av folk som själva är vuxna. "
dagligen.
Jag står ut med detta av den enda anledningen att jag kan säga vad jag vill också. Det kallas yttrandefrihet, alla vill inte ha yttrandefrihet, men i Sverige och Microsofts hemland USA, så har vi det i lag.

Vem är mest barnslig, den som säger dumma saker eller den som inte tål att höra dom?
Jag har inget emot att barnsliga kräk eller kanske till och med barn som inte tål ORD, inte få ta del av spelvärlden.
Jag vill dock välkomna dom in i spelvärlden den dagen dom är mogna nog att tåla ORD.

Sedan när är hat och hot yttrandefrihet?
Det har aldrig funnits en frihet att precis säga vad man vill i Sverige, du kan säga mycket men inte sprida hat, hot och såra andra människor.

Att du hänvisar till yttrandefrihet i en diskussion som behandlar en community visar ju bara att du inte förstått vad du gått med på när du gick med i den.

Det är beklagligt om du är en av dem som sårar andra med ord.

Permalänk
Medlem

Ytterligare en anledning till att aldrig skaffa en crapbox.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE