Idag tar Power över första butiken från Mediamarkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jag har köpt en del från deras hemsida med och inte haft problem. Men aldrig behövt reklamera eller lämna tillbaka något heller så vet inte hur smidigt det är.

Tyvärr är det nog många som jobbar med att göra processen krånglig. Vet en som jobbade på Siba en gång i tiden som sa att han fick bonus för varje kund han lyckades övertala att garantin inte gällde när folk skulle reklamera även om den egentligen gällde.

Ja, det är ett gissel. I mitt fall skulle jag bara lämna tillbaka enligt ångerrätt. Jag hade nog kunnat ge upp om det gällt mindre pengar och det inte var så att jag redan beställt en ersättningsprodukt.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk

Ger det max 5 år innan de börjar 'klia' i fingrarna

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Power's kundservice är kanon, handlade moderkort, processor & RAM av dom, moderkortet hade inte BIOS för processorn (trots att det stod "supports 2000-series" på lådan), så jag skickade tillbaks och kunde byta till annan processor och moderkort.

GB B350 + 2200G blev Asus B350 + 1300X, kostade några kronor mer, men Power bjussade på mellanskillnaden.

MediaMarkt är betydligt sämre, tog 2 månader att få en nyköpt mikro lagad, istället för att få en ny.
Dom var bra i början med kopparkabel på löpmeter och snorbilliga CD-R, men det har gått stadigt neråt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Nighthog:

Går det inte bara gå in manuellt och manipulera Calman ändringarna om man inte är nöjd med vad den gjorde?

Det förutsätter ju att man kan kalibrera manuellt till att börja med och förutsätter att man förstår bildkvalitet. Om allt man lärt sig är att trycka på "start" och skriva ut en pdf står man hos kunden rätt så handfallen ifall bilden inte är riktigt rätt.

Plus att i vissa lösningar likt med LG:s apparater bygger Calman Auto-cal på att programmet manipulerar interna LUT:ar i TV:n. Detta låser ut andra inställningar. Du kan inte alltid kliva in och finputsa, demonstrera eller jämföra ändringar.

Permalänk
Medlem

får väl hoppas dom lyckas styra om skutan på mediamarkt, skitkedja med sämsta kundtjänsten genom alla tider.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd

"Vi kommer introducera flera egna varumärken inom bl.a. gaming. Det är riktigt bra produkter till vassa priser – det ser vi fram emot!"

Ja, Svensken kommer garanterat sukta efter Power-stämplade OEM produkter motsvarande Andersson, SVIVE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Har inte Power-butiker funnits tidigare i Sverige, eller lider jag av nån mandela-effekt?

Power-namnet kommer ju från "Coop Power" som City Stormarknad döptes till i samband med att Coop lanserades (Coop Forum, Coop Konsum och Coop Power). Jag minns det som igår när detta skedde.

Sedan tog Expert över Coop Power som blev Expert Stormarknad innan kedjan drog sig ur helt. Dagens "orange Power" härstammar från Expert, d.v.s det är inte "blå Power" (Coop Power) som kör igång nu utan snarare är det just "Expert Stormarknad" som är tillbaka.

Permalänk
Medlem

Hoppas de snyggar upp butiken i kungens kurva när de tar över den senare - det har chargerats ganska mycket bara de sista åren med allt med slitna butiksmattor med början av uppkomna hål etc. och allt mer liknar en skräpigare lager... det syns att de har inte lagt en krona på att det skall kännas fräscht och välkomnande i snart 10 år. Den gången jag behövt garanti/reklamation så har det skötts snyggt och utan krångel.

Permalänk
Medlem

Slutade handla på Mediamarkt för länge sen om det inte är nån slitage produkt jag behöver, jag skulle inte tippa på att det kommer bli bättre med nya ägaren. En sminkad gris är fortfarande.. En gris.
Tacka gudarna för Netonnet och Inet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Awsmkiid:

Slutade handla på Mediamarkt för länge sen om det inte är nån slitage produkt jag behöver, jag skulle inte tippa på att det kommer bli bättre med nya ägaren. En sminkad gris är fortfarande.. En gris.
Tacka gudarna för Netonnet och Inet.

Vad är det för konstig fanboyinställning? Det finns inget inneboende "grisaktigt" i den verksamhet Power har valt att köpa, och inget inneboende bra i Netonnet och Inet. Företag kan bli både bättre och sämre med tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

"Vi kommer introducera flera egna varumärken inom bl.a. gaming. Det är riktigt bra produkter till vassa priser – det ser vi fram emot!"

Ja, Svensken kommer garanterat sukta efter Power-stämplade OEM produkter motsvarande Andersson, SVIVE.

Vafan, första gången jag läste meningen i nyheten missade jag att det stod "egna" och blev taggad. Men de var ju tyvärr fel. Vem fan vill ha random OEM som seriös gamer?

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av krEJZi:

Vafan, första gången jag läste meningen i nyheten missade jag att det stod "egna" och blev taggad. Men de var ju tyvärr fel. Vem fan vill ha random OEM som seriös gamer?

Man behöver inte vara seriös för att vara gamer. Det är dataspel. Tagga ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vad är det för konstig fanboyinställning? Det finns inget inneboende "grisaktigt" i den verksamhet Power har valt att köpa, och inget inneboende bra i Netonnet och Inet. Företag kan bli både bättre och sämre med tiden.

Inget konstigt alls, utbudet och servicen i min lokala MM butik är rent skräp, har hört en hel del skräckhistorier ifrån dom(Nu vet jag inte hur ni andra har det) Men jag tycker synd om folk som köper dyrare produkter ifrån dem. Jag betalar hellre mer för samma produkt hos en annan återförsäljare då man vet vad man får för service där.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Awsmkiid:

Inget konstigt alls, utbudet och servicen i min lokala MM butik är rent skräp, har hört en hel del skräckhistorier ifrån dom(Nu vet jag inte hur ni andra har det) Men jag tycker synd om folk som köper dyrare produkter ifrån dem. Jag betalar hellre mer för samma produkt hos en annan återförsäljare då man vet vad man får för service där.

Ja men då är det väl bra att någon annan tagit över verksamheten, det lär ju inte vara så att Power driver det vidare på exakt samma sätt som Mediamarkt gör. Det är ju ett garanterat recept för att misslyckas, så det vore ju vansinne att inte ändra på saker.

Vi får väl se hur det blir istället för att ha någon förutsattad mening med att det garanterat kommer bli skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Man behöver inte vara seriös för att vara gamer. Det är dataspel. Tagga ner.

Skrev inte att man måste vara seriös för att vara gamer, skrev att man SOM en seriös gamer inte vill ha skit.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Man behöver inte vara seriös för att vara gamer. Det är dataspel. Tagga ner.

Jo men alla vill inte ha motsvarigheter till märket Trust eller Andersson.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nozomi:

Jo men alla vill inte ha motsvarigheter till märket Trust eller Andersson.

Vad bra att de som vill ha annat kan köpa det. Och att en förälder som ska ha ett headset till sin tolvåring som spelar Minecraft och hänger med sina kompisar på Discord inte behöver köpa något onödigt dyrt, om de ändå har sönder det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Vad bra att de som vill ha annat kan köpa det. Och att en förälder som ska ha ett headset till sin tolvåring som spelar Minecraft och hänger med sina kompisar på Discord inte behöver köpa något onödigt dyrt, om de ändå har sönder det.

Om man nu är gammal nog att sitta på discord så har man nog inte sönder sina prylar. Och det finns bra prylar till billigare priser från ordentliga märken också. Men det kanske du inte visste om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Jo men alla vill inte ha motsvarigheter till märket Trust eller Andersson.

Vad får dig att tro att det blir det?

Andersson och Trust är ju lågpris så det skriker om det, lägger man sig med lite mer kvalitet för 10-15% högre pris tror jag man kan plocka gott om andelar...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Vad får dig att tro att det blir det?

Andersson och Trust är ju lågpris så det skriker om det, lägger man sig med lite mer kvalitet för 10-15% högre pris tror jag man kan plocka gott om andelar...

Som Svive menar du? Jag tror inte det går så bra för dem heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Fanns väl under 'Expert' varumärket en gång i tiden, kostade skjortan så dom försvann fort..

Fort och fort... De startade i Sverige 1950-talet.. problem uppkom när de helt plötsligt skulle börja expandera och därför köpte lös över 30 av Onoffs butiker 2011. Problemet var att man då kom i stark konkurrens med Elgiganten och där förlorade man väldigt snabbt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Handlar nog hellre från Power än El-giganten. Endast testat Power gällande några spel/programvaror men inget större än så.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Som Svive menar du? Jag tror inte det går så bra för dem heller.

Är Svive något att ha ens? Har aldrig testat men känns som att det är samma som andra butikers egna märken. Känns oftast vettigast att lägga lite extra för ett ordentligt märke. Håller egna märkena i nivå med Deltaco typ.

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Ja men då är det väl bra att någon annan tagit över verksamheten, det lär ju inte vara så att Power driver det vidare på exakt samma sätt som Mediamarkt gör. Det är ju ett garanterat recept för att misslyckas, så det vore ju vansinne att inte ändra på saker.

Vi får väl se hur det blir istället för att ha någon förutsattad mening med att det garanterat kommer bli skit.

Kundservice bygger ju ofta på personalen på plats.

Om de förra anställda som fick att det fungera skit nu fortfarande är kvar och mycket troligt kör sitt gamla race om igen så blir det mycket som kommer förfölja de nya butikerna.
Det blir mycket till att få den gamla personalen att ändra på sina gamla beteenden som dom mycket troligt inte villigt gör det med sig.

Kommer vara oroligt om det blir repressalier för gamla anställda om de kör samla skit som förr och får allt att skita sig.
Det blir ingen rolig atmosfär i butikerna om cheferna ska bitcha runt på de anställda för de kör sitt butiks dödande service.

Permalänk
Sötast

Detta kommer bli REVOLUTIONERANDE!

Istället för en återförsäljare som säljer dammsugare får vi nu en återförsäljare som säljer dammsugare!
Istället för tv får vi tv!
Istället för appleprodukter får vi..... *trumvirvel* apple produkter!

Wow, sån skillnad det kan bli när det blir ägarbyte hos återförsäljare, det hörs på namnet, de säljer en vara som någon annan sålt till dem så att de kan säljas till kund. Amazing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolerfreak:

Ger det max 5 år innan de börjar 'klia' i fingrarna

Jag förstår det inte heller. E-handeln bara växer och det är så gott som inga marginaler på elektronik. Gissar att de kommer kränga meningslöss produktförsäkringar för att gå runt? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag förstår det inte heller. E-handeln bara växer och det är så gott som inga marginaler på elektronik. Gissar att de kommer kränga meningslöss produktförsäkringar för att gå runt? 🤔

Förstår heller inte hur dom lyckas. Det kan inte vara billigt att husera lokal på ett attraktivt ställe istället för en lagerlokal utanför stan.

Hur som helst jag har gått över till den onda sidan och handlar tametusan allt på amazon numera. Smidigt och snabbt, mer eller mindre bäst priser. Reklamationer och returer funkare strålande.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Undviker köpa ifrån medimark och elgiganten.. Köpte en tvättmaskin ifrån netonet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nighthog:

Kundservice bygger ju ofta på personalen på plats.

Om de förra anställda som fick att det fungera skit nu fortfarande är kvar och mycket troligt kör sitt gamla race om igen så blir det mycket som kommer förfölja de nya butikerna.
Det blir mycket till att få den gamla personalen att ändra på sina gamla beteenden som dom mycket troligt inte villigt gör det med sig.

Kommer vara oroligt om det blir repressalier för gamla anställda om de kör samla skit som förr och får allt att skita sig.
Det blir ingen rolig atmosfär i butikerna om cheferna ska bitcha runt på de anställda för de kör sitt butiks dödande service.

Ja det är klart det kan krävas en del kulturförändring, men att kundtjänst fungerar dåligt är sällan de enskilda anställdas fel, det är systemfel.

Permalänk
Medlem

Power butikerna i Finland är rätt bra, i regel dyker en anställd upp för att hjälpa till och sälja så fort man går in, går alltid snabbt att vad man vill ha på det viset.