Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Okej då är det bättre att du och jag slutar kommentera varandra. Ha en fortsatt fin dag.

Men du gör ju inte ens ett uns försök till en seriös diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Och det här är en seriös diskussion, menar du?

"Bevisbördan ligger på den som påstår något" gäller väl för dig med, eller?

Så vad är det för skillnad på mitt påstående, jämfört med vad som presenteras i alla postade videolänkar?

Jag säger ju som det är, men pga säkerhetsskäl kan jag inte presentera mina bevis.

Det är ju precis samma nivå som resten…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Så vad är det för skillnad på mitt påstående, jämfört med vad som presenteras i alla postade videolänkar?

Jag säger ju som det är, men pga säkerhetsskäl kan jag inte presentera mina bevis.

Det är ju precis samma nivå som resten…

Väldigt barnsligt och omoget uttalande.

"Så du får helt enkelt lita på mitt trovärdiga ord, jag har ändå ett par förtroendeuppdrag i olika föreningar så jag skulle aldrig dra en vals för att få lite mediatid 😊

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Väldigt barnsligt och omoget uttalande.

Då passar det ju in i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Då passar det ju in i denna tråd.

Ja, när det gäller dig och likasinnade stämmer det väldigt bra in, tyvärr.
Ni kanske kan skapa en egen tråd för era omogna, oseriösa och barnsliga inlägg

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Hedersmedlem

@Otori @sp1k3n @landahl Detta börjar bli tröttsamt, höj nivån eller lämna tråden.

Edit: "AaH, mEn Du Då?", meningslösa oneliners o.l. undanbedes. Har ni synpunkter går det bra att pm:a mig. Tillbaka till topic.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Bra konversation mellan Mick West och New York Post's Steven Greenstreet om UAP utfrågningen.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Från ovan postade DN-länk:
”I en intervju som Grusch gjorde i juni sa han att USA hade en rymdfarkost ungefär lika stor som en fotbollsplan. I en annan intervju sa han att en farkost liknade en klocka och att den först hade upptäckts i norra Italien 1933. USA har, enligt Grusch, minst tolv sådana farkoster.”

Hur gömmer man och håller hemligt en utomjordisk farkost stor som en fotbollsplan?

Och sannolikheten att USA skulle ha i beslag 12st farkoster, utan att någon under alla år lyckats ta ett bra foto att läcka ut? Skulle lätt ha blivit världens mest uppmärksammade och välbetalda.

”Garrett Graff, en journalist som tidigare skrivit böcker om jakten på utomjordingar, säger till brittiska The Guardian att han är skeptisk till vittnesmålet.

– Det handlar inte om att regeringen hållit något hemligt i veckor eller månader, utan i decennier. Om man tittar tillbaka på regeringens förmåga att hålla viktig information hemlig så finns det en anledning att betvivla uppgifterna, säger han till tidningen.”

Kan från mobilen inte se filmklippet från DN så här kommer ett klipp från tv4 istället med Clas Svahn:
https://www.tv4.se/artikel/6VR9n2BRG9LcZ3gfyJAjUL/ufo-ordfoer...

”Det här är världens största nyhet om det är sant, säger UFO-Sveriges ordförande Clas Svahn.”

”Han har själv inte sett några utomjordingar eller farkoster. Han har bara talat med personer som sagt att de sett detta och jobbat med de olika projekten säger Clas Svahn.”

Kan ju inte påstå att jag tycker att Clas Svahn låter speciellt övertygad om sanningshalten i Grusch påstådda vittnen, vilka inte vill vittna i något öppet förhör.

Edit: Videon som @mistahh klistrade in säger även ganska mycket om den påstådda sanningshalten.

Att detta får sådan medial uppmärksamhet är helt otroligt.
Men så lyckades även filmen Barbie locka fler tittare i USA än Oppenheimer…

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Typ:
- "De pratade med mig via telepati."
(...)
- "Vad ville de då?"
- "Jag vet inte."

Hen har med stor sannolikhet sett en bolid och därefter drömt omkring eventet. För hen kan inte detaljerat beskriva mötet med dem.

Permalänk
Medlem

"Russian military fired at UAPs"

Här är lite om Rysslands interaktion med ufon.

"Nick Pope, investigative journalist and a former member of the British Government's Ministry of Defence, joins "NewsNation Prime" to discuss the claims about UAP interactions following the House Oversight Committee hearing. "

Permalänk
Medlem

Att hon läst senaste sensationsnyheterna om UAP/UFO och vill få sin del av rampljuset?

Eller så kommer lite efterdyningar från det blommiga 70-talet 🚬

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mistahh:

Vad säger man om detta då?

Minst två gånger i mitt liv har jag drömt en dröm som jag vaknat ifrån och trott att jag varit vaken, fast jag fortfarande sovit. Sedan har jag vaknat en gång till. (Drömception!) Finns även tillstånd då kroppen fortfarande är förlamad som vid sömn, fast man är delvis medvetande och kan uppleva saker som inte är verkliga, har varit med om sådant också.

Och såklart även diverse psykostillstånd, osv...

Utgår ifrån att det varit något sådant, eller rent hittepå, som en annan här nämnde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Kan från mobilen inte se filmklippet från DN så här kommer ett klipp från tv4 istället med Clas Svahn:
https://www.tv4.se/artikel/6VR9n2BRG9LcZ3gfyJAjUL/ufo-ordfoer...

"Även om uppgifterna mötts av stort tvivel menar UFO-Sveriges ordförande att det finns saker som talar för David Grusch. Flera tunga namn har trätt fram och styrkt hans uppgifter.

Bland annat har Marco Rubio, senator i Florida, sagt att han fått egna uppgifter om att det kan stämma.

– Även Christopher Mellon som var underrättelseansvarig inom den amerikanske administrationen under 20 år säger att han har egna källor, säger Clas Svahn"

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

"Även om uppgifterna mötts av stort tvivel menar UFO-Sveriges ordförande att det finns saker som talar för David Grusch. Flera tunga namn har trätt fram och styrkt hans uppgifter.

Bland annat har Marco Rubio, senator i Florida, sagt att han fått egna uppgifter om att det kan stämma.

– Även Christopher Mellon som var underrättelseansvarig inom den amerikanske administrationen under 20 år säger att han har egna källor, säger Clas Svahn"

kan stämma” innebär inte att det stämmer.

Sedan har fortfarande inga ögonvittnen trätt fram utan det är, precis som Clas Svahn säger i intervjun, fortfarande enbart sägner och aldrig förstahandsuppgifter.

Vi får väl se om det kommer fram några fakta.

Permalänk
Medlem

Här är en intressant intervju med Philip James Corso som var med vid UFO kraschen i Roswell 1947. Corso var en amerikansk arméofficer. Han tjänstgjorde i Förenta staternas armé från 23 februari 1942 till 1 mars 1963 och fick rang som överstelöjtnant.

Han säger samma saker som David Grusch, ufot lämnades över till privata företag, det fanns kroppar i ufot men det var biologiska robotar som han uttryckte det.

Permalänk
Inaktiv

Återigen: BARA SNACK!

Om ett ufo överlämnades, VAR FAN ÄR UFOT???? Om kroppar överlämnades, VAR ÄR KROPPARNA??????

Bara en jävla massa snack hela hela hela tiden, och blåögda personer som faller för det. Vem som helst kan säga vad som helst, utan riktiga bevis spelar det ingen som helst roll vem som säger vad!

Särskilt ska man akta sig för vad amoraliska opportunistiska ultrahöger-politiker i USA som Matt Gaetz och Marco Rubio osv säger - de har noll samvete, sannolikt luktar de bara pengar de kan lura av ufo-troende människor genom att säga de rätta sakerna som de troende vill höra. Det är ju så de annars opererar vardagligdags.

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Återigen: BARA SNACK!

Om ett ufo överlämnades, VAR FAN ÄR UFOT???? Om kroppar överlämnades, VAR ÄR KROPPARNA??????

Bara en jävla massa snack hela hela hela tiden, och blåögda personer som faller för det. Vem som helst kan säga vad som helst, utan riktiga bevis spelar det ingen som helst roll vem som säger vad!

Särskilt ska man akta sig för vad amoraliska opportunistiska ultrahöger-politiker i USA som Matt Gaetz och Marco Rubio osv säger - de har noll samvete, sannolikt luktar de bara pengar de kan lura av ufo-troende människor genom att säga de rätta sakerna som de troende vill höra. Det är ju så de annars opererar vardagligdags.

Ett perspektiv av hela det pågående UFO-spektaktlet jag tagit del av är att en anledning till det hela är egentligen bara att försöka "påvisa" så kallade "deep state" för att bekräfta vissa följares världsbilder, då alla inblandade i förhöret egentligen vet att det är samma skitsnack om och om igen. Det är ej tillåtet diskussionsämne så lämnar det där!

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Återigen: BARA SNACK!

Om ett ufo överlämnades, VAR FAN ÄR UFOT???? Om kroppar överlämnades, VAR ÄR KROPPARNA??????

Bara en jävla massa snack hela hela hela tiden, och blåögda personer som faller för det. Vem som helst kan säga vad som helst, utan riktiga bevis spelar det ingen som helst roll vem som säger vad!

Särskilt ska man akta sig för vad amoraliska opportunistiska ultrahöger-politiker i USA som Matt Gaetz och Marco Rubio osv säger - de har noll samvete, sannolikt luktar de bara pengar de kan lura av ufo-troende människor genom att säga de rätta sakerna som de troende vill höra. Det är ju så de annars opererar vardagligdags.

Ta det lugnt

Det är väl bara att sitta lugnt i båten och se hur detta utvecklar sig? Blir det en public hearing av det så har de ju andra verktyg att plocka fram bevis och tvinga fram vittnesmål osv.

Vi får se

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

UFO Hearing Live | Former USA Officials Claim Government Holds UFOs | US Congress UFO Disclosure
Live sändning just nu

Witness made several startling allegations about the US government and UFOs, but doubts lingered over key testimony.

In scenes that felt reminiscent of a science-fiction movie, the US Congress held a public hearing on claims the government is covering up its knowledge of UFOs.

Unsurprisingly, the hearing generated huge interest in the US and around the world as it heard from three key witnesses, including David Grusch, a whistleblower former intelligence official who in June claimed the US has possession of “intact and partially intact” alien vehicles.

UFOs have become a high-profile news story in recent years. The US military says it is actively trying to investigate the small number of sightings for which there is no obvious explanation.

As the hearing unfolded there were no new revelations about aliens, but there were startling allegations from witnesses, and a general sense that a cover-up exists somewhere in the US government – as well as skepticism that that has anything to do with “little green men”.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Dessa nyhetsankare är övertygade om att militären har utomjordiska farkoster samt kroppar.

Permalänk
Medlem

En random grej som jag tänkte på.
Om nu dessa farkoster kraschar här och där och Tefat/UFOn/UAPs swishar runt överallt hela tiden, varför hjälper de inte varann vid en krasch situation? Ser de bara på när USAs UFO Recovery Teams kommer och hämtar farkosten/kropparna? Haha

"Fan, där flög Zorgl och kompani rakt i backen... Aja, vi fortsätter o flyger runt de här militärskeppen och drar åt helskotta om de skickar sina plan mot oss..."

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

En random grej som jag tänkte på.
Om nu dessa farkoster kraschar här och där och Tefat/UFOn/UAPs swishar runt överallt hela tiden, varför hjälper de inte varann vid en krasch situation? Ser de bara på när USAs UFO Recovery Teams kommer och hämtar farkosten/kropparna? Haha

"Fan, där flög Zorgl och kompani rakt i backen... Aja, vi fortsätter o flyger runt de här militärskeppen och drar åt helskotta om de skickar sina plan mot oss..."

De kanske är kloner (som i SG-1) så bara att fixa nya som ersätter dem vid behov

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

De kanske är kloner (som i SG-1) så bara att fixa nya som ersätter dem vid behov

Det var precis det Philip James Corso sa i filmen jag postade längre upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

De kanske är kloner (som i SG-1) så bara att fixa nya som ersätter dem vid behov

Skrivet av landahl:

Det var precis det Philip James Corso sa i filmen jag postade längre upp.

Inte de smartasta klonerna då mänskligheten får gratis teknologi, dvs om inte det är planen då. 🤷‍♂️😁

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

"Report: UFO Sightings Coincide with Popular Sci-Fi Films, TV" - Med andra ord ökar sannolikheten att du plötsligt hör och/eller ser något UFO-aktigt i takt med att du ser/hör/läser UFO-relaterat material(1). Vissa kan nästan hallucinera det för att de anammar den kända frasen från Arkiv X: "I want to believe"(3).

Ögonvittnesmål är oerhört känsliga för psykologiska påverkningar för minnet är inte som att spela upp inspelade filmer utan snarare som att AI-generera händelseförloppet utifrån en prompt, alltså vad du sägs minnas. Varje gång du försöker minnas det igen för att återberätta det så kan det bli som att du AI-genererar det tidigare du AI-genererat och därmed hela tiden får en liten förvrängd ny version av det(2).

Ja, detta betyder att vissa barnminnen som du hela tiden tänkt tillbaka på till och från under livets gång kan till slut ha blivit så förvrängda att de inte ens liknar deras faktiska ursprungsmaterial utan är mer eller mindre helt "påhittade/sönder-rekonstruerade". Denna neurologiska självödmjukhet kan vara mycket obehaglig när det först inses på riktigt.

Källor:
1. https://www.universetoday.com/37713/report-ufo-sightings-coin...
2. https://en.wikipedia.org/wiki/Eyewitness_testimony#Reliabilit...
3. https://en.wikipedia.org/wiki/The_X-Files:_I_Want_to_Believe#...

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

"Report: UFO Sightings Coincide with Popular Sci-Fi Films, TV" - Med andra ord ökar sannolikheten att du plötsligt hör och/eller ser något UFO-aktigt i takt med att du ser/hör/läser UFO-relaterat material(1). Vissa kan nästan hallucinera det för att de anammar den kända frasen från Arkiv X: "I want to believe"(3).

Ögonvittnesmål är oerhört känsliga för psykologiska påverkningar för minnet är inte som att spela upp inspelade filmer utan snarare som att AI-generera händelseförloppet utifrån en prompt, alltså vad du sägs minnas. Varje gång du försöker minnas det igen för att återberätta det så kan det bli som att du AI-genererar det tidigare du AI-genererat och därmed hela tiden får en liten förvrängd ny version av det(2).

Ja, detta betyder att vissa barnminnen som du hela tiden tänkt tillbaka på till och från under livets gång kan till slut ha blivit så förvrängda att de inte ens liknar deras faktiska ursprungsmaterial utan är mer eller mindre helt "påhittade/sönder-rekonstruerade". Denna neurologiska självödmjukhet kan vara mycket obehaglig när det först inses på riktigt.

Källor:
1. https://www.universetoday.com/37713/report-ufo-sightings-coin...
2. https://en.wikipedia.org/wiki/Eyewitness_testimony#Reliabilit...
3. https://en.wikipedia.org/wiki/The_X-Files:_I_Want_to_Believe#...

Mvh,
WKL.

Så måste det ju va, du har löst problemet och du borde presentera dina fakta för amerikanska kongressen , David Grusch, Ryan Graves och David Fravor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Inte de smartasta klonerna då mänskligheten får gratis teknologi, dvs om inte det är planen då. 🤷‍♂️😁

Nackdelen med att bli klonad

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"