Permalänk
Medlem

Militären kanske har några trovärdiga fake UFOn som de visar upp och påstår är äkta för vissa personer. Allt som ett test för att se om de kan hålla tyst om hemlig information. De som kan hålla tyst får nå toppen i sin karriär.
Går säkert att göra rätt trovärdiga stora hovrande grejer som man har i något hangar. En slags counter intelligence op eller vad det kan kallas, psy op kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlxMedia:

Jag beslutade mig igår för att göra om quotes-sidan jag länkade tidigare. Har precis gjort klart förändringarna idag. Förhoppningsvis lättare att läsa/browsa nu (om den ser konstig ut, force-refresha sidan med CTRL+F5).

Ni som tror att allt som har med UAP/UFOs är dumheter, ta er en titt citaten där. Tror ni alla där bara är vilseledda - eller hur går tankegången?

Läs Bibeln och svara sen på din egen fråga. Tror du det är en samling citat från människor som har sett Guds son gå på vatten, göra vatten till vin, och sen till slut återuppstå från dom döda?

Mitt svar? Jag tror att världen är full av vilsna människor, som väldigt lätt också blir vilseledda människor.

Vilket också är anledningen till att jag själv, som full blown ateist, har nyanserat min syn på religion, till att, lite i linje med JBP, tro att vi behöver gemensamma historier att tro på.
Men jag tror att det som var så oerhört framgångsrikt från -45 till - 75 (så en mikrosekund i ett större perspektiv) var att vi trodde på oss själva.

En nyanserad diskussion om dom här människorna som ni lägger sådan oerhörd tilltro till:

https://youtube.com/watch?v=RfA5nf9XPM8&feature=share

På det här temat, så måste jag verkligen rekomendera "Steven Spielbergs" (han är "bara" producent) Taken, den är svår att få tag på men är tveklöst bland det bästa som har producerats i genren, men den är så aktuell.
Nu är det ju en science fiction serie, men ta bort den aspekten, om man tror på UFO, försök se den och dom mänskliga relationerna den visar utifrån aspekten att UFO inte finns, och vad lögner och misstro gör med familjer, och samma sak fast tvärtom om man inte tror på UFO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Läs Bibeln och svara sen på din egen fråga. Tror du det är en samling citat från människor som har sett Guds son gå på vatten, göra vatten till vin, och sen till slut återuppstå från dom döda?

Mitt svar? Jag tror att världen är full av vilsna människor, som väldigt lätt också blir vilseledda människor.

Vilket också är anledningen till att jag själv, som full blown ateist, har nyanserat min syn på religion, till att, lite i linje med JBP, tro att vi behöver gemensamma historier att tro på.
Men jag tror att det som var så oerhört framgångsrikt från -45 till - 75 (så en mikrosekund i ett större perspektiv) var att vi trodde på oss själva.

En nyanserad diskussion om dom här människorna som ni lägger sådan oerhörd tilltro till:

https://youtube.com/watch?v=RfA5nf9XPM8&feature=share

På det här temat, så måste jag verkligen rekomendera "Steven Spielbergs" (han är "bara" producent) Taken, den är svår att få tag på men är tveklöst bland det bästa som har producerats i genren, men den är så aktuell.
Nu är det ju en science fiction serie, men ta bort den aspekten, om man tror på UFO, försök se den och dom mänskliga relationerna den visar utifrån aspekten att UFO inte finns, och vad lögner och misstro gör med familjer, och samma sak fast tvärtom om man inte tror på UFO

Ufo betyder oidentifierat flygande objekt så det är inte frågan om tro.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Och vad ,är poängen? Man försöker såklart misskreditera honom.

Poängen är tydligen att din hjälte förefaller ljuga och försöker misskreditera en person som rapporterat om hans mentala problem.

Citat:

Ross som intervjuade David Grusch säger att han har pratat med många som backar upp hans påståenden.

Jag kan inte föreställa mig något värdelösare än en person som utan bevis backar upp en annan person utan bevis.

Återigen: extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis. Bevishögen består av ingenting. Snackhögen når dock över karmanlinjen...

Skrivet av AlxMedia:

Ni som tror att allt som har med UAP/UFOs är dumheter, ta er en titt citaten där. Tror ni alla där bara är vilseledda - eller hur går tankegången?

"X antal flugor älskar äta skit"-argument är inte giltiga. Särskilt när man inte har några ufon eller små gröna män att visa upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Om människan malplacerar kredibiliteten för varje människa som upplevt en mentalt tung period i livet, så kan vi avskeda i princip varje polis, läkare, domare i tingsrätten, hovrätten och högsta domstolen. Samt förskollärare, lärare eller gymnasielärare. Professorer, nyhetsankare och psykologer.

Det är ett naivt och slött argument.

Jag håller med dig här till 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Ufo betyder oidentifierat flygande objekt så det är inte frågan om tro.

Känns oärligt att hänga upp sig på en sådan detalj och avfärda hela inlägget pga. det när det är rätt uppenbart vad som menas.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Vad händer härnäst då?
Känns som att saker och ting har dött av lite efter att Grusch mm vittnade.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Vad händer härnäst då?
Känns som att saker och ting har dött av lite efter att Grusch mm vittnade.

Han lovade väl att säga var ufona fanns och namnge de inblandade till kongressledamöterna så vid det här laget borde de ha all info.

Varför de inte går ut och säger vad de fått veta är ju högst oklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Militären kanske har några trovärdiga fake UFOn som de visar upp och påstår är äkta för vissa personer. Allt som ett test för att se om de kan hålla tyst om hemlig information. De som kan hålla tyst får nå toppen i sin karriär.
Går säkert att göra rätt trovärdiga stora hovrande grejer som man har i något hangar. En slags counter intelligence op eller vad det kan kallas, psy op kanske.

Förmodligen det som Bob Lazar utsattes för.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Sammanfattning av David Grusch vittnesmål.

Permalänk
Medlem

Intressant samtal om Robert Bigelow

"Billionaire Robert Bigelow Extraterrestrial UFO Disclosure"

Permalänk
Inaktiv

Är man automatiskt mer trovärdig om man är miljardär?

Nej. Det är man ju inte, såklart.

Han McAffee vadhannuhette var rik iallafall en gång i tiden - definitivt välkänd, och på sitt vis influentiell. Han dog helt skogstokig i ett fängelse efter att ha sagt en massa stolliga saker.

Finns älgar bland oss - peka ut dem. Vem som helst kan påstå vad som helst utan bevis.

Permalänk
Medlem

Jag har inte följt tråden på ett tag, nån som har tagit en skarp bild än eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tina Gerson:

Jag har inte följt tråden på ett tag, nån som har tagit en skarp bild än eller?

Nä, men USA har massor av farkoster undangömda.

Trust me, bro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Nä, men USA har massor av farkoster undangömda.

Trust me, bro.

(...) med laser som startar bränder på Maui. /s

Källa: ”Laserstrålar slår ner på Maui”: Konspirationsteorier om bränderna sprids i sociala medier – SVT Nyheter
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/laserstralar-maui-hawaii-b...

Permalänk
Medlem

Enligt Cristopher Mellon så blir det troligen inga mer ”hearings” om UAP’s.

Sadly, it appears that there is little prospect at this time of further hearings on the UAP issue by the House Oversight Committee. However, the Intelligence and Armed Services committees remain engaged and there is far-reaching legislation in the DoD Bill that establishes a process for declassifying unprecedented amounts of UAP data. https://thehill.com/homenews/house/4157124-bipartisan-house-g...

https://twitter.com/ChrisKMellon/status/1692921146159550565?s...

Chuck Schumer försöker dock driva igenom en lagändring i NDAA så att mer videoklipp mm kan släppas till allmänheten.

Members of Congress proposed an amendment to the National Defense Authorization Act (NDAA) which would create a reporting framework and regulate the release of materials to the public through a declassification board.

NDAA måste godkännas och röstas igenom varje år då det innehåller budgeten för arméns nästkommande år men vilka lagändringar mm som finns kvar sen återstår att se.
NDAA röstningen förväntas bli klar i december.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Ryan Graves, skriver att sedan han vittnade så har flera andra piloter kontaktat honom om UAPs och Ryan delar med sig av information han har fått. Videoklipp filmat från cockpit + bilder.

https://twitter.com/uncertainvector/status/169258613016247520...

Mycket troligt satelliter/starlink.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Räknas detta som ett ufo

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatesunday:

Nej, det står ju på marken så det är ett UGO

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Nej, det står ju på marken så det är ett UGO

Okey tack ☺️

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Ryan Graves, skriver att sedan han vittnade så har flera andra piloter kontaktat honom om UAPs och Ryan delar med sig av information han har fått. Videoklipp filmat från cockpit + bilder.

https://twitter.com/uncertainvector/status/169258613016247520...

Mycket troligt satelliter/starlink.

Får mig att tänka på:
https://www.youtube.com/watch?v=R9B30AHhqE8
https://www.youtube.com/watch?v=fy0EJbJhe1Q

Helt klart intressant...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyphoon:

Bra länkat till en bra kanal.
Chris Lehto som har kanalen tycker jag om, han är en före detta F-16 pilot.

Permalänk
Medlem

Mick West debunkade det som Ryan Graves lade up - det är Starlink piloterna såg.

https://twitter.com/MickWest/status/1693339336467767560?s=20

EDIT: Mick gjorde ett Youtube klipp också.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Mick West debunkade det som Ryan Graves lade up - det är Starlink piloterna såg.

https://twitter.com/MickWest/status/1693339336467767560?s=20

Ja, men jag tycket det är något pinsamt att en så kallad pilot lägger upp sådant här material. För med ett knapphändigt försök på google så kan hen få en rimlig förklaring på fenomenet.

Å andra sidan påvisas ett mänskligt faktum, att strids- eller vardagspiloter är vanliga människor med ett begränsat förstånd som klyver på ett faktum, känd som okänt. Detta är okej, men häll inte grus i maskineriet med subjektiva värderingar som stärker tesen.

"I have the brand new Samsung S23 phone which has the best camera on the market for a cell phone and I started recording this object in video." - Pilot

Ett inledande och absurt bullshit-argument, som enbart verkar manipulerande för att stärka hens vinkel* med film- och bildmaterialets tyngd.

Edit: *

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ja, men jag tycket det är något pinsamt att en så kallad pilot lägger upp sådant här material. För med ett knapphändigt försök på google så kan hen få en rimlig förklaring på fenomenet.

Å andra sidan påvisas ett mänskligt faktum, att strids- eller vardagspiloter är vanliga människor med ett begränsat förstånd som klyver på ett faktum, känd som okänt. Detta är okej, men häll inte grus i maskineriet med subjektiva värderingar som stärker tesen.

"I have the brand new Samsung S23 phone which has the best camera on the market for a cell phone and I started recording this object in video." - Pilot

Ett inledande och absurt bullshit-argument, som enbart verkar manipulerande för att stärka hens vinkel* med film- och bildmaterialets tyngd.

Edit: *

Skulle nog inte säga pinsamt utan det är bara ett fenomen som de inte riktigt förstår sig på där det finns en rimlig förklaring så det är bra att sånt här material kommer ut.

Att några piloter såg något de inte förstod sig på och filmade det är inget jämfört med bullshitten som finns i UFO communityt, tex det Ross Coulthart hävdar.
Han säger att en farkost lämnade efter sig metalliska bollar som rör sig av sig själva.
En familj hade en sådan som ett husdjur och sen kom USAs arme och hämtade den och gav tillbaka sen och därefter rörde den sig inte något mer. En ska ha blivit filmad och finns nu hos en snubbe som gör research på den. Det går inte att skära bollarna i två och de ska skydda planeten för icke vänliga aliens.…
Om ni orkar några minuter av klippet nedan från 43min till 47min.…

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Skulle nog inte säga pinsamt utan det är bara ett fenomen som de inte riktigt förstår sig på där det finns en rimlig förklaring så det är bra att sånt här material kommer ut.

Att några piloter såg något de inte förstod sig på och filmade det är inget jämfört med bullshitten som finns i UFO communityt, tex det Ross Coulthart hävdar.
Han säger att en farkost lämnade efter sig metalliska bollar som rör sig av sig själva.
En familj hade en sådan som ett husdjur och sen kom USAs arme och hämtade den och gav tillbaka sen och därefter rörde den sig inte något mer. En ska ha blivit filmad och finns nu hos en snubbe som gör research på den. Det går inte att skära bollarna i två och de ska skydda planeten för icke vänliga aliens.…
Om ni orkar några minuter av klippet nedan från 43min till 47min.…
https://youtu.be/XGPzm2U3V1Q?t=2564

Jag fattar ingenting på det du just skrev.

Googla på "starlink at night" så får fenomenet med bollarna en förklaring. Och detta har diskuterats öppet mångt och mycket, men antingen göder någon trollen eller så är vissa piloter sämre på att studera.

Ett exempel på hur Starlink-satelliter kan skådas på natthimlen.

Permalänk
Medlem

Jag är övertygad om att vi har besök av utomjordingar och eventuellt varelser från andra dimensioner. Dom har förmodligen besökt jorden sedan urminnes tider.

Följande citat hittade jag under en video med Mick West, citatet summerar riktigt bra vad jag tycker om honom:

"Mick West is a caricature of a skeptic at this point. He's like a cartoon character. They could put him in front of an alien body and he'd say "it could just be the lighting."

Om jag trodde att det hela är ett enda stort missförstånd och bluff då hade jag inte ägnat en sekund i denna tråden. Hur orkar man lägga ner energi på något som man absolut inte tror på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Hur orkar man lägga ner energi på något som man absolut inte tror på?

I hans fall så är jag rätt övertygad om att det går att tjäna pengar på sysslan.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

I hans fall så är jag rätt övertygad om att det går att tjäna pengar på sysslan.

Jag menar förstås inte Mick West jag menar folk i denna tråden som inte alls tror på det hela, vad får man då ut av att vara här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag menar förstås inte Mick West jag menar folk i denna tråden som inte alls tror på det hela, vad får man då ut av att vara här?

För att dels vara en motvikt till all galenskap som UFO-foliehattarna spyr ut, dels förklara eller länka till förklaringar till fenomen och observationer som beskrivs, för att så långt som möjligt skydda okunniga stackare som ramlar in i tråden från att dras in i galenskaperna de också.

Det är intressant att observera hur folk är så besatta av att tro att de inte ens försöker tänka kritiskt, rationellt eller logiskt och se vad det finns för rimliga förklaringar. Ser man en ljusprick på natthimlen ska man tänka planet, stjärna, flygfarkost eller satellit. Om man inte kan hitta nån planet, stjärna, flygfarkost eller satellit som kan förklara det, då först är det nåt man kan fundera över. Hittills finns det inga såna fenomen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S