Twitter byter namn till X

Permalänk
Medlem

Seriöst, vad håller han på med? Allt han gör leder bara till försämringar för Twitter (vad det verkar som). Han köpte det för han hatade det så mycket?

Permalänk
Medlem

Alla som tidigare blivit omtwittrade blir nu X'ed.
You've been X'ed, punk!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Man kan säga mycket om Musk och hans resor, men underhållande är det i alla fall! Som ett hus som brinner till grunden, fascinerande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@KAD

Kom ihåg att finska flygvapnet hade svastikan först, Sen snodde några andra iden.

Swastikan har väl ändå funnits inom hinduismen i tusentals år? Symboliserar solen och lycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

"Jag bryr mig föga"

Saknades som alternativ.

"Avstå röst"

Permalänk
Medlem

uhh fake news?

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

uhh fake news?
<Uppladdad bildlänk>

När jag gick in på x.com så dirigerades jag till Twitter i alla fall.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

uhh fake news?
<Uppladdad bildlänk>

Ehh, nej, domänen leder till twitter.com. Om och när han sedan gör verklighet av att helt byta namn återstår att se, men själva bolaget heter redan sedan tidigare X Corp.

Permalänk
Medlem

Är han alltså fortfarande sur över att han tillslut blev tvungen att köpa Twitter av domstolen så att han nu känner behovet av att köra ner det i backen?

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Nice, alltid förknippat Twitter med enorm censur och så är inte fallet längre. Good guy Elon!

För det första så förstår du inte hur ”censur” och privata företag fungerar. För det andra så har han bara bytt en slags ”censur” mot en annan med sina egna privata regler om vad som får sägas och inte. Det handlar inte om att släppa talet fritt, det är bättre om ni bara är ärliga och erkänner att det handlar om att få vara hur jävlig ni vill mot de (oftast utsatta och sårbara) grupper ni ogillar utan konsekvenser, medan de inte ska få vara jävliga tillbaka mot er. Det får ni nu under Elon Musk. Känd hatförmedlare mot sårbara grupper och allmänt vedervärdig människa.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jaså?

Ursprungligen var svastikan en positiv symbol för lycka, välgång och välfärd i många asiatiska och indiska kulturer. Den användes ofta som en lyckobringande symbol och fanns på allt från smycken till byggnader och har funnits i tusentals år.

Tror inte finnarna var först.

Inte bara fanns, utan den finns fortfarande på många byggnader etc i Indien. Såg tillomed flera "german bakeries" med svastikor på husväggen när jag var där för några år sen, lite smått ironiskt sådär för en västerlänning, men fullt normalt för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

uhh fake news?
<Uppladdad bildlänk>

Skumt, vad jag vet äger han domänen som var hans första?

Permalänk
Medlem

Vi har sett snabb förbättring av Twitter sedan Elon tog över rodret. Jag installerade faktiskt den officiella appen för några veckor sedan, något som tidigare var otänkbart för mig. Jag tycker att Elons vision låter spännande och med företag som Tesla, SpaceX, xAI, Neuralink och X så har han otroliga verktyg till hands.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag röstar på alternativet "Gör ingen skillnad". Tror att samma gapiga och självcentrerade dårar som förut kommer att fortsätta hålla låda. (Ursäkta alla mer eller mindre normala människor som använder Twitter. Men jag drar er över samma kam. No offense. Or just some offense.)

Men jag tycker om det nya krysset. Krysset representerar att stänga ned något. Och jag tenderar att stänga ner Twitter väldigt fort om jag gör misstaget att besöka skiten

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

För det första så förstår du inte hur ”censur” och privata företag fungerar. För det andra så har han bara bytt en slags ”censur” mot en annan med sina egna privata regler om vad som får sägas och inte. Det handlar inte om att släppa talet fritt, det är bättre om ni bara är ärliga och erkänner att det handlar om att få vara hur jävlig ni vill mot de (oftast utsatta och sårbara) grupper ni ogillar utan konsekvenser, medan de inte ska få vara jävliga tillbaka mot er. Det får ni nu under Elon Musk. Känd hatförmedlare mot sårbara grupper och allmänt vedervärdig människa.

Allt du säger är ju bara baserat på vad du hört på nyheterna. Din syn på saker låter tämligen radikal och det får en att undra om ditt liv i verkligheten faktiskt är så extremt som på Internet.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag är hajpad! Ser fram emot framtiden för X.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Givet hur hårt han simpar för Xi Jinping i Kina så är det väl inte konstigt att det nya, censyreradd Twitter döps efter Musks förebild. Xi network, eller i kortform X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Möjligt för att du är inloggad med konto.
Utan är det omöjligt.

Men skämtar du? Hur kan du klaga på att du inte längre kan lurka runt längre utan inloggat konto? Skaffa ett konto och sätt dig ner igen.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

När jag gick in på x.com så dirigerades jag till Twitter i alla fall.

Skumt, kommer fortfarande till godaddy. Jag köper gärna domänen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Inte bara fanns, utan den finns fortfarande på många byggnader etc i Indien. Såg tillomed flera "german bakeries" med svastikor på husväggen när jag var där för några år sen lite smått ironiskt sådär för en västerlänning, men fullt normalt för dom.

Sedär ja

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

Fattar ej vad denne man håller på med

Kanske nybliven polare med Allan Svensson.

Är magen glad, så är människan glad.

Permalänk
Medlem

Sådär spontant känns det inte som en enda bokstav är en bra idé om det ens är riktigt enligt alla konstens regel att döpa program enligt detta.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

2K/Firaxis borde gå till hård attack mot X.com... Väldigt likt varumärket Xcom. Att de inte ägde domänen är ett stolpskott.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nasder:

2K/Firaxis borde gå till hård attack mot X.com... Väldigt likt varumärket Xcom. Att de inte ägde domänen är ett stolpskott.

x.com registrerades 1993, innan X-COM (som det skrevs då) släpptes 1994. Och det var nog inte direkt standard att registrera domäner för datorspel på den tiden, för att inte tala om att en .com-domän på en bokstav lär ha varit ganska dyr redan då

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Det hela känns lite som när man var liten och gjorde en karaktär i ett rollspel och gav den namn som "X" eller "___" för att det var så jäkla coolt.

Permalänk
Medlem

Intressant artikel om hur Twitter -> X liknar Musks tidigare resa med Paypal och hans generella affärsetik: https://www.disconnect.blog/p/elon-musk-wants-to-relive-his-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

x.com registrerades 1993, innan X-COM (som det skrevs då) släpptes 1994. Och det var nog inte direkt standard att registrera domäner för datorspel på den tiden, för att inte tala om att en .com-domän på en bokstav lär ha varit ganska dyr redan då

Jag skulle säga tvärt om, 1993 är lite i gränslandet, men kan ha varit innan man började ta betalt öht....

Efter lite sökande så verkar det vara 1995 som man började ta betalt för com-domäner, då $50/år.
Så jag förmodar ca två år gratis och sedan till en början $50/år vilket sedan, som bekant, sjunkit över tid.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

En sak jag inte fattar, ska det fortfarande vara twitter.com?...
Jag menar ingen kommer ju kalla det för X så länge den kör samma adress som förut..

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av evil penguin:

Jag skulle säga tvärt om, 1993 är lite i gränslandet, men kan ha varit innan man började ta betalt öht....

Efter lite sökande så verkar det vara 1995 som man började ta betalt för com-domäner, då $50/år.
Så jag förmodar ca två år gratis och sedan till en början $50/år vilket sedan, som bekant, sjunkit över tid.

Fast jag menade inte registreringskostnad, utan tänkte mer på namn som redan registrerats och många vill köpa, så att priset går upp.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Han har ju dille på X men varför blåser han huvudnumret på just Twitter. Skulle han inte ha X som huvudbolag till allt han sysslar med?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO