Twitter byter namn till X

Permalänk
Avstängd

Twitter är grymt och kommer alltid vara nummer 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Twitter är grymt och kommer alltid vara nummer 1.

Nej det kommer vara nummer 10.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dinoman:

The plattform formerly known as Twitter.

f.d. Snorjaers f.d. Dinoman

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Iof låter "X Corp" ungefär lika onskefult som Weyland-Yutani Corporation...

Ser du inte skogen för alla träden?

Permalänk
Medlem

Den största förändringen jag har lagt märke till är den enorma mängd sponsrade inlägg som dyker upp med jämna mellanrum, blockfingret går varmt då.

For You-fliken hamnade jag på någon gång av misstag, fy fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Fattar ej vad denne man håller på med

Egot tålde inte att folk snackade skit om honom på Twitter så han köte hela bygget och kör omkull det.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Vem använder Twitter egentligen. Känns som så värdelöst forum för att förmedla "riktiga nyheter" (de har ju länge blockat en att läsa dess mer om man inte är inloggad), mer ett politikers och mediapersoners universum där de kan ge varandra brasklappar och ryggdunkar. Medans alla andra inte ens vet att de skrivit/existerar.

Ungefär som nyheterna på intranätet på mitt jobb, ett halvstort företag i världen. Men kommentarsfältet på nyheter/nya positioner i intranätet är mest som ett twitter för inbördes beundran. De som kan något ids inte kommentera på ett dagisforum.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Lol, han måste ju ha köpt upp det för att rasera det. Leka lite. Påverkar ju inte hans liv eller framtid.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Vem har sagt att tjänsten skall byta namn? Det är endast loggan som skall uppdateras.

Har varit totalt ointresserad av Twitter ärligt talat i över 10 års tid. Det är först nu det blivit intressant på allvar sedan det blivit mer fritt. Sammanfattar typ alla världens happenings på ett par minuter utan MSM:s våta filter, tack för det Musk!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | 32Gb DDR4 3200 | NVIDIA GTX 3060 Ti | Phanteks Enthoo Evolv X Glass | Asus MG279Q 27" 1440p 144hz & BenQ 27" 1440p pivot | Samsung 970 EVO Plus M.2 1 Tb | Kubuntu 22.04 + Win-10 Pro (endast för PUBG i väntan på BattleEYE-stöd i Proton) :: QNAP NAS 8 Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av yurini:

Vem har sagt att tjänsten skall byta namn?

"Den blå fågeln och det väletablerade Twitter-namnet försvinner inom kort, avslöjar ägaren Elon Musk."

Elon Musk? han borde veta

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidtheDoom:

WTF? 😂

Vem tycker detta var en smart idé?
Iof låter "X Corp" ungefär lika onskefult som Weyland-Yutani Corporation, DataDyne, eller varför inte E.Corp?

Eller varför.inte LexCorp? Gissar att Elon rakat huvudet och byter namn till X Luthor snart.

Permalänk
Medlem

Verkar ju rätt korkat att slänga bort en massa pengar på detta när det verkar som att twitter inte precis har överflöd av dem, att byta namn och logga är inte gratis precis.

Permalänk
Medlem

Nästa steg i Musks master plan: varumärkesskydda "X" och sedan dra alla som använder det i kommersiellt syfte till rätten.

Permalänk
Medlem

Vad ska det nu heta när man ska skriva en tweet?

Scissoring (X = Sax)
Crossing (X = Kors)
Tenure (X = 10)
Diming (10 Cent = 1Dime)

Finns inget bra namn för att skriva ett X, tweeta låter mycket bättre.

Men otroligt spännande med X Corp. Kommer vara en social media plattform med State of the art AI tech för globalt free speach i alla former. Inte styrt av agendor från eliter, regeringar, myndigheter, aktivister, mainstream media, blackrock, wef och allt annat skit. En trygg fristad från all typ av cancellation culture, journalister och folket får uttrycka sig fritt.

Hoppas att X blir en plattform för allt i fortsättningen och grunden för web 3 på blockkedjeteknik. Man använder X som youtube, spaces, musik, spotify, facebook, webläsare osv samlat under ett och samma tryggt tak. Content creators äger sitt egna material på blockkejda istället för att all data, musik, filmer, klipp, inlägg, bilder osv ligger på en server hos facebook eller youtube dom säljer vidare.

Kan verkligen se en storartat framtid framför mig med X och utvecklingen av AI i bakgrunden.

Känns som att alla experter drar sig mot twitter mer och mer nu. Nästan slutat helt med tradionell/mainstream media. Får alla nyheter före dom kommer till tidningarna och får dom i ett icke manipulerat format för att passa agendan. Älskar att hoppa in i spaces och lyssna, ibland ställa frågor eller diskuttera med analytiker och journalister. Man får verkligen komma nära dom och vara en del av spänningen till skillnad mot tradionell media.

Sweclocker är en av få vanliga medier som jag fortfarande faktiskt gillar utanför twitter. Mycket datadriven site och inget svamel.

Permalänk
Medlem

Så kul och läsa folk åsikter som anser att han är dum trots hans meriter

Permalänk

X är ju för övrigt slang för ecstasy på engelska, det blir bara bättre och bättre det här haha

Permalänk
Medlem

X Marks the Spot

Permalänk
Musikälskare

För helvete... ursäkta min franska men Musk har inget kvar att försöka lol, RIP, lämna Twitter, jag menar X
Hemsk människa

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av KAD:

Nästan-swaztika. Passande.

Som "Z" i ett helt orelaterat annat ärende.

haha

Permalänk
Skrivet av Mirialia:

Lol, han måste ju ha köpt upp det för att rasera det. Leka lite. Påverkar ju inte hans liv eller framtid.

Precis. Förlora 500 miljarder kronor på skoj verkar ju sunt.

Ibland är folk bara korkade och till och med "smarta" människor gör dumheter ibland.

Permalänk
Medlem

Nice, alltid förknippat Twitter med enorm censur och så är inte fallet längre. Good guy Elon!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

@KplSteiner

Skrivet av KplSteiner:

Både finska flygvapnet samt nazisterna "fick" svastikan av svensken greve Eric von Rosen.

@KplSteiner

Det är är inte helt rätt

Eric von Rosen skänkte ett plan 1918 och då fanns inte nasisterna.

Det va året efter 1919 hitler ritade upp det som han ville ha det.

Fakta: Finska flygvapnets hakkors
Svenske Eric von Rosen skänkte ett flygplan till Finland under inbördeskriget 1918. Det var märkt med ett blått hakkors, von Rosens personliga bomärke, och blev det självständiga Finlands första militärflygplan. Flygvapnet anammade därefter symbolen, som också användes på andra sätt i det självständiga Finland. Det tyska nazistpartiet började använda hakkorset först två år senare.

Flygvapnet övergav hakkorset under Lapplandskriget mot tyskarna 1945 på anmodan av de allierade, då symbolen blivit allt för förknippad med nazismen.

https://popularhistoria.se/krig/andra-varldskriget/sveriges-h...

@KplSteiner vänligen kolla upp fakta innan du sprider osanning.
Tycker detta är väldigt lågt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@KAD

Kom ihåg att finska flygvapnet hade svastikan först, Sen snodde några andra iden.

Jaså?

Ursprungligen var svastikan en positiv symbol för lycka, välgång och välfärd i många asiatiska och indiska kulturer. Den användes ofta som en lyckobringande symbol och fanns på allt från smycken till byggnader och har funnits i tusentals år.

Tror inte finnarna var först.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

F hade varit ett mer passande namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Vad ska det nu heta när man ska skriva en tweet?

Scissoring (X = Sax)
Crossing (X = Kors)
Tenure (X = 10)
Diming (10 Cent = 1Dime)

Finns inget bra namn för att skriva ett X, tweeta låter mycket bättre.

Men otroligt spännande med X Corp. Kommer vara en social media plattform med State of the art AI tech för globalt free speach i alla former. Inte styrt av agendor från eliter, regeringar, myndigheter, aktivister, mainstream media, blackrock, wef och allt annat skit. En trygg fristad från all typ av cancellation culture, journalister och folket får uttrycka sig fritt.

Hoppas att X blir en plattform för allt i fortsättningen och grunden för web 3 på blockkedjeteknik. Man använder X som youtube, spaces, musik, spotify, facebook, webläsare osv samlat under ett och samma tryggt tak. Content creators äger sitt egna material på blockkejda istället för att all data, musik, filmer, klipp, inlägg, bilder osv ligger på en server hos facebook eller youtube dom säljer vidare.

Kan verkligen se en storartat framtid framför mig med X och utvecklingen av AI i bakgrunden.

Känns som att alla experter drar sig mot twitter mer och mer nu. Nästan slutat helt med tradionell/mainstream media. Får alla nyheter före dom kommer till tidningarna och får dom i ett icke manipulerat format för att passa agendan. Älskar att hoppa in i spaces och lyssna, ibland ställa frågor eller diskuttera med analytiker och journalister. Man får verkligen komma nära dom och vara en del av spänningen till skillnad mot tradionell media.

Sweclocker är en av få vanliga medier som jag fortfarande faktiskt gillar utanför twitter. Mycket datadriven site och inget svamel.

Först trodde jag att du hade skrivit ett rolig sarkastisk inlägg då den var så proppfull av floskler, hype, okunskap och konspirationsteorier. Sen läste jag ett annat inlägg du hade gjort och det känns nu lite läskigt att det finns folk som hoppas på att det du skriver blir verklighet. Truth social kanske skulle vara något för dig. *smh*

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Nice, alltid förknippat Twitter med enorm censur och så är inte fallet längre. Good guy Elon!

Censuren har inte blivit bättre dock.

Permalänk
Medlem

Dags för att kalla sidan för "kryss" då.

Permalänk
Medlem

He's not pinin'! He's passed on! This parrot is no more! He has ceased to be! He's expired and gone to meet his maker! He's a stiff! Bereft of life, he rests in peace! If you hadn't nailed him to the perch he'd be pushing up the daisies! His metabolic processes are now history! He's off the twig! He's kicked the bucket, He's shuffled off his mortal coil, run down the curtain and joined the bleedin' choir invisible!! THIS IS AN X-PARROT!!

Permalänk
Avstängd

"Jag bryr mig föga"

Saknades som alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvingitGolf:

Ändå har han lite mer pengar 😉

Att ha kapital är inte lika med att vara en klok eller bra människa.
Se bara på miljardären som flyttade till Titanic som exempel.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.