Helgsnack: Vilka nedlagda eller övergivna produkter saknar du?

Permalänk
Medlem

Palmolja, eller rättare sagt hur många produkter smakade innan man bytte ut just palmoljan.

Permalänk
Skrivet av Trendy:

Logitech högtalarna Z-5500 hade jag gärna köpt på nytt då det är de bästa datorhögtalarna jag haft. Köptes i början av 2000-talet. Har provat deras plastiga ersättningsprodukt men de är inte i närheten av att vara lika bra…

Håller med till 100% ett helt underbart ljudsystem. Har ett står hemma som en kanal är trasigt på annars fungerar det kanon . Har inte hjärta att kasta för det går troligt vis att fixa.

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Jag saknar något liknande ABIT BP6. Billigt och enkelt att få dubbla CPU:er.
https://en.wikipedia.org/wiki/ABIT_BP6
<Uppladdad bildlänk>

Saknar Abit mest av alla märken på moderkortssidan men även Epox som någon annan skrev.

Tar fram mitt BP6 med 2x Celeron 366@550 ibland och funderar om jag ska göra något roligt med det men brukar inte blir mer än så. Kanske blir en retrodator av det.

Permalänk

Logitech Mx510 och Mx518 möss

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

3DS, eller bärbar spelenhet med nya spel. 3DS passade lagom i fickan utan att man behövde ha någon sorts väska med sig. Switch & Deck är för stora.

Gamla Fanta receptet.

VW Bubbla.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skäggig legend

Jag saknar när överklockning var kul. Men placera datorn vid öppna fönstret en vinterkväll och kämpa med de sista MHz.. fan vad man höll på med det 2005. För att inte tala om E6600 😍

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av DIZZYFUDD:

Logitech Mx510 och Mx518 möss

De släptte en uppdaterad version vid namn "Logitech G MX518 Legendary" tror jag den hette.
precis lika form men med annan sensor osv.

dock saknar jag första versionen av
Steelseries Rival musen

Permalänk
Medlem

BF 2142

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Riktig Cuba-Cola från Krönleins, inte billig kopian från spendrups.

Saknar också den gamla Big Tasty från Mcdonalds.

Saknar BF 1943 från PS3, skulle ha kommit till PC men det hände aldrig och konsolversionerna börjar bli lite slitna och servrarna ryktas stängas ner väldigt snart.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Saknar mitt G510 från Logitech. Den generationen av gaming tangentbord hade en del intressanta funktioner. Skärmen hade mängder av tillägg som folk programmerade små scripts till så man hade stöd för mycket mjukvaror som kunde poppa upp information i tangentbordets skärm.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

Epox, Abit och DFI

Kanske inte alltid de bästa moderkorten, men de hade sin charm

Saknar även tiden med Asus beigebruna moderkort... eller gröna med för den delen.

Allt var bättre före millenieskiftet helt enkelt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av XHI:

Jag saknar när överklockning var kul. Men placera datorn vid öppna fönstret en vinterkväll och kämpa med de sista MHz.. fan vad man höll på med det 2005. För att inte tala om E6600 😍

Öppna fönstret?

Jag grävde fram utemöblerna ur snön och satt ute en kall januarikväll för att jaga de sista poängen i 3dmark en gång. Grannarna började fundera på vad höll på med.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag saknar Burn energy drickan, twister glassen och CRT skärmarna.

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Medlem

Är det någon som saknar den tidigare statliga hamburgerkedjan Clock?

Oh wait de är ju för tusan tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Medien:

Jag saknar Burn energy drickan, twister glassen och CRT skärmarna.

CRT-skärmarna saknar jag inte så mycket. Diskbråcksgeneratorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Är det någon som saknar den tidigare statliga hamburgerkedjan Clock?

Oh wait de är ju för tusan tillbaka!

Frigolitlådorna saknar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

CRT-skärmarna saknar jag inte så mycket. Diskbråcksgeneratorer.

Ergonomi är A och o.

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Är det någon som saknar den tidigare statliga hamburgerkedjan Clock?

Oh wait de är ju för tusan tillbaka!

Det är bara namnet, har inget med det gamla att göra.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Det är bara namnet, har inget med det gamla att göra.

☹️

Permalänk
Medlem

Glass: Lakritspuck och Banana Joe.

Bilmärke: Saab

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Medien:

Jag saknar Burn energy drickan, twister glassen och CRT skärmarna.

Burn! Jag drack den av och till när jag jobbade skift. Hade helt glömt att den ens fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Medien:

Jag saknar Burn energy drickan, twister glassen och CRT skärmarna.

Twister är tillbaka nu! Vet inte om de ändrat receptet eller vad som behövdes för att undvika Ryssland med den smakar precis lika

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Saknar 90-talets barnprogram på bl.a TV3 så att mina barn slipper se på skräpet som visas nu för tiden och för uppleva guldåldern som jag fick göra.

Vet inte vad du tänker på men mina barn var små vid den tiden och visst saknar man:

Piff och Puff och räddningspatrullen.
Darkwing Duck
I.R. Baboon och I am Weasel... och förstås Den röde.
Ed, Edd och Eddy

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

på Youtube.
Samt

Permalänk
Medlem

Blackberry, Ericsson Mobilen, Nokia

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Windows Phone och gamla Nokia.

Lite smått att faktiskt hyra film, speciellt som barn och nu när jag själv har barn så är det väldigt tråkigt att de får allt serverat genom streamingtjänsterna istället för att besöka macken/uthyrningsstället och välja ut någon film bland de som fanns, köpa lite godis/chips och dricka för att sedan åka hem och hoppas på att det var en bra film man fick se. Var den skit så tittade man ändå för att man hade ändå hyrt den.

Arkadmaskiner och arkadhallar, finns ännu kvar men inte lika lättillgängliga. (Så många gånger det hade räddat en medan sambon är och shoppar...)

Kassettspel och pappersboxar, d.v.s. som t.e.x. NES, SNES och Mega Drive. Även om Switch idag är mer som en kassett så känns de som minneskort. Gillar den där känslan att att trycka in en större kassett i en konsol istället för skivor och plastfodral.
Pappersboxar för att de är mycket trevligare att samla på av någon konstig orsak.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Gamla Hockenheimring formel ett bana. Som tog hela vägen i skogen och ut igen. Sådan fart!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Palmolja, eller rättare sagt hur många produkter smakade innan man bytte ut just palmoljan.

Allt för mycket i snacksväg har ju det där feta smetiga eländet i sig.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Squeezebox-hårdvaran saknas stort! Gör vad jag kan för att få mina enheter att hålla ihop

3dFX Voodoo graphics! Fast mest för känslan av att spela 3d-accelererat första gången

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Google Music saknar jag lite ibland, hade precis kommit igång med det och fått mig ett litet bibliotek, sedan helt plötsligt lägger de ner det!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750