Helgsnack: Vilka nedlagda eller övergivna produkter saknar du?

Permalänk
Medlem

IT världens designspråk ifrån ca 2007-2010. Hemsidor, Windows, program... Det var helt enkelt mindre plottrigt på ett speciellt vis på den tiden.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Saknar Aureals A3D. Fantastiskt i Half-life (och således även CS).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dew87:

Logitech UltraX Premium Keyboard 😀

Bäst känsla hade väl dock originalet (som bara hette UltraX)?

Senare modeller kändes lite mindre krispiga.

Permalänk
Medlem

EPoX <3 Mitt första egna bygge typ 2004 med EPoX MB och en Athlon 3200+, hoh nostalgi.

Allt satt i ett chassi från 2003-ish Vill mig minnas Zalman eller Thermaltake. Chassit hade radiator inbyggt i chassit från butik i toppen. Temp och lite mer på en liten LED-display på fronten. Vägde som ett godståg och var alltid ett mega-projekt att flytta mellan lanen när man var 15 år och stark som spöket Casper.

Minns när jag skulle sätta ihop vattenkylningen första gången, smaska ihop allt easy, när jag trycker på ON och pumpen börjar flytta vatten kan jag se hur det börjar droppa från CPU blocket ner på GPU'n. Det var felborrade gängor från frabrik i blocket. Skräcken som spred sig i kroppen av att bevittna detta när det var CS 1.3 Pracc om 20 minuter.

Det var verkligen roligare att skruva dator förr

Permalänk

Logitech G19 finns inga vettiga alternativ..
Och lär knappast komma..

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Skrivet av Kesse2:

Logitech Ultra-X.

Skönaste tangentbordet jag någonsin använt. Kvalitén var sådär så man brände igenom dom ganska snabbt, men de var som tur var billiga.

Skulle de släppa den på nytt med samma switchar (och om man fick drömma, trådlöst) så skulle jag direkt köpa 10 i ren rädsla att de skulle sluta tillverkas igen.

En favorit här också. Jag fick prova en kollegas Keykeon K5 Pro vilket var precis det du letar efter. https://www.keychron.com/products/keychron-k5-pro-qmk-via-wir...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

Mp3 spelare. Små o smidiga när man bara vill ut på promenad/jogga o lyssna på musik, slippa släpa på mobilen mm som ligger o slänger med sin vikt i fickan osv.

Jag har kvar min Zune som jag köpte på en resa till USA

Permalänk

Nu köper jag inte läsk längre men jag glömmer aldrig hur besviken jag blev när Schweppes gjorde om bitter lemon med mindre socker.

Permalänk
Medlem

Amiga!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag saknar Duke Nukem som skulle komma men försvann i dimman.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk

Burn Energidryck.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 | Processor: AMD Ryzen 5 5600 |
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | Grafikkort: Radeon™ RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | Chassi: Montech X3 Mesh | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Hdd: 1TB WD Blue SN550 NVMe| Speldisk: Kingston NV2 2TB| Monitor: Gigabyte G32QC 32"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Yes!! Det där bordet älskade jag verkligen.. Tyvärr höll de inte så länge, jag avverkade 3st totalt innan jag bytte till något annat.
Seriöst sköna att skriva på, hur som helst.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Sega konsoler. Det var min go to konsol innan det blev PlayStation. Lite synd att dom slutade med hårdvara för på den tiden hade dom ett väldigt bra och brett utbud av spel som tilltalade mig betydligt mer än vad Nintendo hade att erbjuda.

Amiga. Riktigt tråkigt att dom gick i graven. Det hade varit riktigt kul och intressant att se vad som hade hänt om dom som tog över hade satsat ordentligt på plattformen. Men tyvärr så var det bara halvdana satsningar efter Commodore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

GB hade en glass som hette svala för typ 25-30 år sen.

This! Folk har anklagat mig för att vara galen och att det aldrig funnits en sådan glass, och jag har aldrig lyckats hitta den på gamla GB-affischer. Någon form av hallon eller jordgubbsöverdrag, vaniljsglass och gul (persika?) isglass i mitten, om jag nu minns rätt.
Känns illa att ens skriva men kan nog ha varit mer än 30 år sedan…

För att tillföra något till tråden, laxmajonäs! (Som dock fortfarande finns i vissa finska butiker)

Edit: 1992 var det.
https://www.gb.se/content/dam/unilever/heart/sweden/general_i...

Permalänk
Medlem

Arla hade en jättegod.blåbärskvarg som de totalt förstörde genom att byta ut blåbären till någon syntetisk smak som mer påminner om att äta parfym.

Permalänk
Medlem

KeyTronic Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Plantronics Voyager Edge/3200 😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mennoo:

Plantronics Voyager Edge/3200 😭

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

This! Folk har anklagat mig för att vara galen och att det aldrig funnits en sådan glass, och jag har aldrig lyckats hitta den på gamla GB-affischer. Någon form av hallon eller jordgubbsöverdrag, vaniljsglass och gul (persika?) isglass i mitten, om jag nu minns rätt.
Känns illa att ens skriva men kan nog ha varit mer än 30 år sedan

Edit: 1992 var det.
https://www.gb.se/content/dam/unilever/heart/sweden/general_i...

Ja jag känner typ en annan snubbe som har ett minne av den. Minns den som en väldigt god kombi av både smaker och konsistenser.

Permalänk
Medlem

När spel var inte så utbrett i popularitet, idag känns det som att varannan person är en gamer.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

Logitech högtalarna Z-5500 hade jag gärna köpt på nytt då det är de bästa datorhögtalarna jag haft. Köptes i början av 2000-talet. Har provat deras plastiga ersättningsprodukt men de är inte i närheten av att vara lika bra…

Har kvar mina. Duger gott de få ggr jag använder dem.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Amiga, Chromecast Audio, Antec P180, kylare som kan fungera bra passivt typ Schyte Ninja är det första jag kommer på.

Sedan finns det en massa annat också som inte är direkta datorkomponenter tex Behringer 2092 basmodulen som jag själv har i datorljudsystemet var extremt prisvärd och inget har ersatt dess prisvärdhet utan man behöver betala åtminstone 3-4 ggr mer för nått motsvarande idag.

Fattar inte varför Chromecast Audio försvann, jag har en som funkar prima till en gammal spa20.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag saknar när TVserier fick ett slut som inte berodde på tittarsiffror.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av blue eyed devil:

Fattar inte varför Chromecast Audio försvann, jag har en som funkar prima till en gammal spa20.

Sålde väl dåligt för att många inte hann få reda på att det var en trådlös digitlautgång och inte nått man ansluter analogt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Chokladcigaretter, starbar och Pringles Smoky bacon.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Skrivet av Pantburk:

Jag saknar Olws lövtunna peppar chips.

Olw jordnötsringar !

Permalänk

Saknar Kyro II som var en uppstickare i början på milleniumet.
https://www.anandtech.com/show/735/10

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Jag gillade verkligen Steam-kontrollern! Som tur är äger jag en som fortfarande fungerar. Supporten har dock begränsats iom nyaste versionen av Steam big picture. Bluetooth-uppdateringen är exv svår att få till. Hade gärna sett en vidareutveckling av kontrollern!

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

Bilar gjorda för grottmänniskor och som höll därefter.
Svär det är bara skräp byggt sedan 2007.