Inbillade fiender lurar fuskare i Call of Duty

Permalänk
Melding Plague

Inbillade fiender lurar fuskare i Call of Duty

Den som har mage att fuska i Call of Duty riskerar avslöja sig själv när halmgubbarna åker fram.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Valve 👀

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag läste även originalinlägget och jag förstår ärligt talat inte. En misstänkt fuskare får se kopior av andra spelare, och genom att interagera med dessa kopior skall det på något sätt bekräftas att de faktiskt fuskar? Visar man då kopior för alla spelare vore precis alla spelare enligt samma resonemang fuskare.

Citat:

Hallucinations can be hidden and positioned anywhere relative to a suspicious player in the world. As shown in the example above, the team can place the Hallucination near a suspicious player, forcing them to self-identify as a cheater if they engage with the cloned character in any way. Like Hallucinations as a Mitigation, the character model displays legitimate data when viewed in cheats and will also trigger things like aimbots.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Förmodar att någon kollar rörelsemönstret på spelarens siktet för att se om spelaren följer fejkfiendens rörelsebana.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
99:e percentilen

”Om systemet redan vet vem som fuskar, vad är då poängen med att lägga ut beten?”

Ja, det var min tanke också. Så jag läste den länkade källan, och det verkar finnas två syften med så kallade hallucinationer:

  • Verifiera en misstänkt, men ännu inte bekräftad, fuskare.

  • Samla in data om hur fusken fungerar för att kunna upptäcka dem bättre.

Och man vill åstadkomma ovanstående utan att legitima spelare ska få sin upplevelse förstörd.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag läste även originalinlägget och jag förstår ärligt talat inte. En misstänkt fuskare får se kopior av andra spelare, och genom att interagera med dessa kopior skall det på något sätt bekräftas att de faktiskt fuskar? Visar man då kopior för alla spelare vore precis alla spelare enligt samma resonemang fuskare.

Tror tanken är att det är en "osynlig" spelare utan hitbox men som i övrigt har normal player data. Så fusket kommer "se" låtsatsspelaren men ingen riktig spelare kan det.

Permalänk
Medlem

Så om man kör mycket pre-fire runt hörn är man körd eller vadå😏

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag läste även originalinlägget och jag förstår ärligt talat inte. En misstänkt fuskare får se kopior av andra spelare, och genom att interagera med dessa kopior skall det på något sätt bekräftas att de faktiskt fuskar? Visar man då kopior för alla spelare vore precis alla spelare enligt samma resonemang fuskare.

Jag läser nyheten såhär: Fejkspelarna finns ju för alla, men är osynliga såvida man inte har fuskprogram som letar efter sådan data som både riktiga fiender och fejkfiender har gemensamt. De spawnas nära misstänkta fuskare för att se om de kan se och därför skjuter mot/siktar på den egentligen osynliga fejkfienden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Om man nu känner till hur ett fusk används, varför proppar man inte bara igen det hålet i koden?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av twit:

Jag läste även originalinlägget och jag förstår ärligt talat inte. En misstänkt fuskare får se kopior av andra spelare, och genom att interagera med dessa kopior skall det på något sätt bekräftas att de faktiskt fuskar? Visar man då kopior för alla spelare vore precis alla spelare enligt samma resonemang fuskare.

Baserat på den till citatet hörande bilden i originalinlägget förstår jag det som att hallucinationen placeras ut bakom en vägg eller dylikt, så att en legitim spelare inte kan se den, men en fuskare med till exempel wallhack kan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Laffe:

Tror tanken är att det är en "osynlig" spelare utan hitbox men som i övrigt har normal player data. Så fusket kommer "se" låtsatsspelaren men ingen riktig spelare kan det.

Så förstår inte jag det.

Hallucinations look, move, and interact with the world like a real player. These are not AI but a clone of an active user in the match, mimicking their movement to trick a cheater into believing the character they see is a real-life player. In the image above there is one real player and a Hallucination, and in-game it’s impossible for cheaters to know at first glance which is real.

Tror istället att servern inte skickar någon information alls om hallucinationerna till icke-flaggade spelare.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Så förstår inte jag det.

Hallucinations look, move, and interact with the world like a real player. These are not AI but a clone of an active user in the match, mimicking their movement to trick a cheater into believing the character they see is a real-life player. In the image above there is one real player and a Hallucination, and in-game it’s impossible for cheaters to know at first glance which is real.

Tror istället att servern inte skickar någon information alls om hallucinationerna till icke-flaggade spelare.

vore dumt om dom inte gör det, fusk idag kommunicerar redan med varandras klienter i samma game, det är inte svårt att extrapolera vilka som är riktiga spelare och fejk om det är mer än 1 fuskare i samma game. dom borde göra det för ett random antal i samma game för att minska risken att bli upptäkta av fusken.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

Gött...... låt fuskare skjuta i de blinda..... haha... brilliant..

Ärliga spelare vinner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag läste även originalinlägget och jag förstår ärligt talat inte. En misstänkt fuskare får se kopior av andra spelare, och genom att interagera med dessa kopior skall det på något sätt bekräftas att de faktiskt fuskar? Visar man då kopior för alla spelare vore precis alla spelare enligt samma resonemang fuskare.

Förlåt om någon redan svarat men jag tror helt enkelt att det ska vara "osynliga" kopior av spelare.
Men som ändå registreras som enemies i spelet, om jag förstått det rätt.*
Så om man har aimbot så kommer man skjuta "i luften" bara och då ser anti cheat-motorn att personen fuskar.

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Förlåt om någon redan svarat men jag tror helt enkelt att det ska vara "osynliga" kopior av spelare.
Men som ändå registreras som enemies i spelet, om jag förstått det rätt.*
Så om man har aimbot så kommer man skjuta "i luften" bara och då ser anti cheat-motorn att personen fuskar.

Jodå jag förstår det konceptet, men originalartikeln är skriven som att det hela tiden är den misstänkta spelaren som reagerar, interagerar och ser dessa "hallucinationer". Är det fuskverktygen som gör det och flaggar för spelaren att "här är en fiende" som exempelvis bakom en vägg, på andra sidan en låda etc. låter det mer rimligt, men det är inte så artikeln lyder

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

.. Så de försöker införa teknologier för att få fuskare att avslöja sig.

Mycket bra i så fall.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så har man först ett system som detekterar fuskmjukvara ex injected code och liknande, här ingår även möjligheten att rapportera in-game. I de fall som automatiken kan verifiera fusk flaggas kontot, om inte så kommer anställd att titta på materialet(videoklipp och annan data) och fälla ett avgörande. När en spelare är flaggad som fuskare så utsätter man spelaren för olika moduler för att dels göra livet surt men framförallt för att samla in data om fusket. Insamlad data kan leda till bättre automatik i första steget. När man samlat in all data man behöver så permanent bannas spelaren i samtliga av deras system.

Det är typ så jag förstod det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Vore inte någon typ av shadowban rätt bra för sånt här? Låt dem fuska och tro att de kommer undan. Då slösar de resurser på ingenting.

Permalänk
Medlem

Ai ska ta över världen men man kan inte ens hitta en stackars fuskpelle eller köra en bil autonomt på ett vettigt sätt ännu.
Har BF-serien som favorit men det är meningslöst att spela, fusk är mera regel än undantag känns det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Om man nu känner till hur ett fusk används, varför proppar man inte bara igen det hålet i koden?

Ja om det vore så enkelt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Vore inte någon typ av shadowban rätt bra för sånt här? Låt dem fuska och tro att de kommer undan. Då slösar de resurser på ingenting.

Det förslaget gör ju så att andra spelare fortsatt drabbas av de här vidriga fuskarna, vad hjälper det? Om fusk misstänks, sätt in de här "bottarna" och samla in data på både hur fusket fungerar och som bevis för att fusk aktivt använts. Och sen livstidsbanna personen från alla spel man har möjlighet till. Om man kräver pesonnummer för att få skapa konto så banna deras personnummer också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Vore inte någon typ av shadowban rätt bra för sånt här? Låt dem fuska och tro att de kommer undan. Då slösar de resurser på ingenting.

Genialiskt. De hamnar i sin egen arena enbart med andra fuskare.

Permalänk
Medlem

Schizofreniursäkterna lär snart välla fram som en lavin.

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Det förslaget gör ju så att andra spelare fortsatt drabbas av de här vidriga fuskarna, vad hjälper det? Om fusk misstänks, sätt in de här "bottarna" och samla in data på både hur fusket fungerar och som bevis för att fusk aktivt använts. Och sen livstidsbanna personen från alla spel man har möjlighet till. Om man kräver pesonnummer för att få skapa konto så banna deras personnummer också.

Menade att man sätter de i karantän typ, men låter de tro att de spelar mot människor.

Permalänk
Skrivet av pre-dator:

Genialiskt. De hamnar i sin egen arena enbart med andra fuskare.

Tackar tackar!

Borde patentera det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaegen:

Så om man kör mycket pre-fire runt hörn är man körd eller vadå😏

Min tanke också, vad händer om man råkar skjuta genom en osynlig gubbe för att det står någon bakom? Har man då "interagerat" med hallucinationen?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jodå jag förstår det konceptet, men originalartikeln är skriven som att det hela tiden är den misstänkta spelaren som reagerar, interagerar och ser dessa "hallucinationer". Är det fuskverktygen som gör det och flaggar för spelaren att "här är en fiende" som exempelvis bakom en vägg, på andra sidan en låda etc. låter det mer rimligt, men det är inte så artikeln lyder

Jag fattar!
Det skulle iofs inte förvåna mig om detta bara blir pannkaka heller så vem vet, kanske till och med är så dom menar.
Jag har noll förtroende för Activision så

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Skrivet av Whitepilledoomer:

Vore inte någon typ av shadowban rätt bra för sånt här? Låt dem fuska och tro att de kommer undan. Då slösar de resurser på ingenting.

Det är exakt det det är.

De får "straff" när de är verifierade fuskare: Spawnar fiender som inte är riktiga, de droppar sina vapen, de kan inte skjuta, sänkt movement speed (togs dock bort).

Kallas Mitigations i CoDs originalinlägg.

Permalänk
Skrivet av Alling:

[li]Verifiera en misstänkt, men ännu inte bekräftad, fuskare.[/li]

Ungefär lika logiskt som vattenprovet som man använde sig av förr i tiden för att verifiera misstänkta häxor. D.v.s. att man kastade ner den misstänkta i vattnet, om hon flöt var hon en häxa. Om hon sjönk, och således drunknade, var hon oskyldig.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

Lite insikt från någon med programmeringskunskaper:
De flesta "fusk" utnyttjar att spelet lagrar data i minnet, som sedan kan kommas åt av tredjepartsprogramvaran för att till exempel rita upp rutor runt fienderna (wallhack) eller skicka musrörelser för att sikta på dem (aimbot). Tanken bakom detta är troligtvis att lägga in falska spelare i minnet, men helt enkelt inte rita upp dem på skärmen. Programvara som då söker av minnet för fienden kommer att rita upp eller sikta på dessa falska fienden.

Problemet som jag ser är att spelmotorn på något sätt måste veta vilka fienden den ska rita upp eller inte, alltså vilka som är riktiga och vilka som är falska. Denna informationen måste också lagras i minnet. Lär bara vara en tidsfråga innan fuskutvecklarna hittar var informationen som skiljer de riktiga spelarna från de falska ligger, och då är det ju lätt nog att uppdatera sina fusk till att inte rita upp de falska spelarna.