Komplett SweC-Bonanza 7 - Jul i Juli -edition - Diskussion

Permalänk
Medlem

Om man får önska till den senare bonanzan: en power bank som kan ladda min Asus rog Ally på semestern typ denna

https://www.komplett.se/product/1188092/mobil-klockor/mobilti...
Till ett förmånligt pris 🙏.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja ha rabatt på en enorm kaffemugg

Gärna som räcker till ca 4 timmars kaffedrickande!
Pluspoäng om den håller kaffet varmt också!

Permalänk
Skrivet av Toobbbbee:

Skulle gärna vilja ha rabatt på en enorm kaffemugg

Gärna som räcker till ca 4 timmars kaffedrickande!
Pluspoäng om den håller kaffet varmt också!

En termos kanske?

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se någon som har personligt behov av 4 st 7800X3D i ett inköp...

Permalänk
Medlem

Kom igen nu.. Switch spel 😀!!!
Kirby, Bayonetta, Yoshi, Mario Strikers eller varför inte Xenoblade med en fin 50% sommarrabatt ❤️

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Snusious:

Slog först till på 750W modellen men tog sedan även 850W nu precis (har inte alla komponenter för bygget färdiga så kanske kan behöva gå upp).
Vad säger @Komplett om något sådant t.ex. Där jag köpt båda men bara kommer behålla en. Då är det väl roligare att sen sälja den ena här på på SweC för bonanzapriset?

Om du är så pass osäker så tycker jag du ska gå på 850W direkt och spara 750W-arn till någon som vet att denne behöver just 750W

Skrivet av Toobbbbee:

Härligt!

Är Komplett kommunalt? Det var en lång kafferast

Kul ned Bonanza igen!

Nej, men vi passar på att ta en fikarast i varje tidszon, så vi är tillbaka med nya deals om ett dygn

Skrivet av FiftyFifty:

Finns det möjlighet till mer 4080? Gärna annan modell.

Vilken modell önskas?

Skrivet av Nimman:

Här kommer en ide komplett!

Ett paket
1st 27 skärmar (förslagsvis LG 850 eller liknande 1440p) + 1 monitor gasarm i ett paket.

Det vore en uppgradering för de flesta tror jag

Aja jag ska sluta tjaaaata nu

Bra idé. Vi ska se vad vi kan sparka ihop till senare

Skrivet av muSashi:

Fler SSD/NVME diskar?

Det kanske vi kan ordna. 2TB som alla andra?

Skrivet av Bobvid:

Spontandeals skriver ni här eller måste man refresha hemsidan?

Vi skriver här (strax)

Skrivet av PWx2:

Har ni möjligen någon elektrisk skruvmejsel i ert sortiment? T.ex. Hoto Precision Screwdriver Kit (Pro) eller någon Wowstick-modell?
Hade gärna sett ett liknande kit på bonanzan

Vi har tyvärr ingen av de märkena/modellerna i sortimentet men det är kanske något vi ska se över?

Skrivet av Hyglott:

Jag har svårt att se något som har personligt behov av 4 st 7800X3D i ett inköp...

Nej, det håller vi med om. Vi håller ett öga på beställningar som görs och där vi inte ser ett reellt behov av att man köper flera så tar vi en extra kik för att värdera om allt går enligt reglerna.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Happ... Missade dealsen. Har ett X670E-moderkort + ram och väntade på bra deal på 7800X3D. Nu kan jag lika gärna kränga skiten. Köper ju aldrig ett exemplar till ordinarie pris när jag vet jag alltid kommer prisjämföra med från och med nu. >.<

Om ni nu inte släpper fler till samma pris senare ikväll?! O:)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ett 4070ti TUF? Inte så enormt stor
Även ett nättagg som är sfx också!

Permalänk
Medlem

Önskedröm: grafikkort med vattenblock <6000kr som är värt att uppgradera från ett 2070

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av edson:

Önskar återigen bra pris på WD Ultrastar 18TB!

Skulle också uppskatta detta, perfekt att fylla NASen med så den klarar av alla semesterbilder som kommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det kanske vi kan ordna. 2TB som alla andra?

Jag önskar en Gen 4 SSD med 4TB, då slår jag till

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av siggelump:

Jävligt märkligt att man får köpa fyra stycken av varje produkt. En per deal är väl mer än tillräckligt. Vill farmor ha ny processor och airfryer får hon väl logga in själv. Så argumentet att det ska räcka till fler spricker ju direkt.

Som sagt, vi vill vara generösa och ge SweCare möjlighet att fylla på sin NAS med likadana diskar, ge en klocka till sig själv och sin partner eller kanske en airfryer till mamma som fyller år.

UPPDATERING AV MAXANTAL
Då vi tyvärr ser tydliga tecken på att våra erbjudanden missbrukas av andra återförsäljare som köper på sig större antal av flera produkter. Samt att maxantalet på max fyra av varje produkt väcker en del frågor och missnöje. Så beslutar vi att tighta till det ytterligare och går ner till max en per produkt.
Från och med nu, resten av dagen, och vid eventuella framtida Bonanzor så gäller maxantalet: en per produkt, kund och hushåll -om inget annat anges.
Du kan med andra ord köpa en av varje produkt på Bonanzan men max en/ett styck.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vilken modell önskas?

MSI eller Asus

Permalänk
Medlem

En deal på någon av RX 6700 eller RX 6800 modellerna hade varit intressant.

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Som sagt, vi vill vara generösa och ge SweCare möjlighet att fylla på sin NAS med likadana diskar, ge en klocka till sig själv och sin partner eller kanske en airfryer till mamma som fyller år.

UPPDATERING AV MAXANTAL
Då vi tyvärr ser tydliga tecken på att våra erbjudanden missbrukas av andra återförsäljare som köper på sig större antal av flera produkter. Samt att maxantalet på max fyra av varje produkt väcker en del frågor och missnöje. Så beslutar vi att tighta till det ytterligare och går ner till max en per produkt.
Från och med nu, resten av dagen, och vid eventuella framtida Bonanzor så gäller maxantalet: en per produkt, kund och hushåll -om inget annat anges.
Du kan med andra ord köpa en av varje produkt på Bonanzan men max en/ett styck.

//Erik

Gillar det! Ni lyssnar och vågar ändra på ett beslut. Grym förbättring, innebär bara att fler kunder kan delta

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Som sagt, vi vill vara generösa och ge SweCare möjlighet att fylla på sin NAS med likadana diskar, ge en klocka till sig själv och sin partner eller kanske en airfryer till mamma som fyller år.

UPPDATERING AV MAXANTAL
Då vi tyvärr ser tydliga tecken på att våra erbjudanden missbrukas av andra återförsäljare som köper på sig större antal av flera produkter. Samt att maxantalet på max fyra av varje produkt väcker en del frågor och missnöje. Så beslutar vi att tighta till det ytterligare och går ner till max en per produkt.
Från och med nu, resten av dagen, och vid eventuella framtida Bonanzor så gäller maxantalet: en per produkt, kund och hushåll -om inget annat anges.
Du kan med andra ord köpa en av varje produkt på Bonanzan men max en/ett styck.

//Erik

Skulle uppskattas ifall ni kunde ordna 1000w agg, 7900 xtx kort, chassin

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Komplett:

Som sagt, vi vill vara generösa och ge SweCare möjlighet att fylla på sin NAS med likadana diskar, ge en klocka till sig själv och sin partner eller kanske en airfryer till mamma som fyller år.

UPPDATERING AV MAXANTAL
Då vi tyvärr ser tydliga tecken på att våra erbjudanden missbrukas av andra återförsäljare som köper på sig större antal av flera produkter. Samt att maxantalet på max fyra av varje produkt väcker en del frågor och missnöje. Så beslutar vi att tighta till det ytterligare och går ner till max en per produkt.
Från och med nu, resten av dagen, och vid eventuella framtida Bonanzor så gäller maxantalet: en per produkt, kund och hushåll -om inget annat anges.
Du kan med andra ord köpa en av varje produkt på Bonanzan men max en/ett styck.

//Erik

Är det tekniskt problematiskt att göra undantag för specifika produkter såsom hårddiskar, ram-kit, mesh eller ev. annat som är logiskt i par/flertal?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Som sagt, vi vill vara generösa och ge SweCare möjlighet att fylla på sin NAS med likadana diskar, ge en klocka till sig själv och sin partner eller kanske en airfryer till mamma som fyller år.

UPPDATERING AV MAXANTAL
Då vi tyvärr ser tydliga tecken på att våra erbjudanden missbrukas av andra återförsäljare som köper på sig större antal av flera produkter. Samt att maxantalet på max fyra av varje produkt väcker en del frågor och missnöje. Så beslutar vi att tighta till det ytterligare och går ner till max en per produkt.
Från och med nu, resten av dagen, och vid eventuella framtida Bonanzor så gäller maxantalet: en per produkt, kund och hushåll -om inget annat anges.
Du kan med andra ord köpa en av varje produkt på Bonanzan men max en/ett styck.

//Erik

Något chassi med bra luftflöde hade varit trevligt, gärna med fläktplatser i botten!

Permalänk

Önskar fortfarande Dreame L10s Ultra till bra pris, lägenheten börjar bli rejält dammig nu 😂
Gärna en gaminglaptop för max 10k så man kan få lite underhållning när barnen inte är hemma

Permalänk
Medlem

Höll på att skriva nästan exakt samma som @Daemon . Hårddiskar är perfekta exemplet där man kanske vill köpa i alla fall 2.
RAM-kit kan också vara applicerbart, eller monitorarmar för en skärm.

Annars, bra beslut med lägre gräns! 4 över alla produkter känns lite väl högt, även om det inte har slagit mot mig personligen

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk

Mycket prat om AMD om ni lika gärna lägger upp 7800X3D igen, kör på intel drop för oss andra. Varit AMD 5 bonanza irad. Släpp åtminstone 10-20 intel processorer såsom i5-13500

Permalänk

Hoppas på moderkort (AM5) och RAM-minnen!

Tycker även 1TB M2 kan var intressant

Visa signatur

|| Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Daemon:

Är det tekniskt problematiskt att göra undantag för specifika produkter såsom hårddiskar, ram-kit, mesh eller ev. annat som är logiskt i par/flertal?

Nej, vi kan sätta begränsningar på produkt-nivå.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Önskar mig 1999kr A750 nu kl 1730! Tycker kortet är snyggt och känner spontanköpsfingret laddar upp sig redan!

Permalänk

Om man scrollar ner till corsairdelen .. "Produkter där Corsair inspekterat, rengjort och kvalitetssäkrat varje _apspekt_ av produkten"

Permalänk
Medlem

Aj aj, det svider att se att jag har missat erbjudandet på både 7800x3d och rtx4080. Just dessa komponenter har jag tänkt mig införskaffa till mitt bygge.
Kan bara önska att de dyker upp igen som en favorit i repris.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Mycket prat om AMD om ni lika gärna lägger upp 7800X3D igen, kör på intel drop för oss andra. Varit AMD 5 bonanza irad. Släpp åtminstone 10-20 intel processorer såsom i5-13500

kommer 7800X3D igen?? 😍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Som sagt, vi vill vara generösa och ge SweCare möjlighet att fylla på sin NAS med likadana diskar, ge en klocka till sig själv och sin partner eller kanske en airfryer till mamma som fyller år.

UPPDATERING AV MAXANTAL
Då vi tyvärr ser tydliga tecken på att våra erbjudanden missbrukas av andra återförsäljare som köper på sig större antal av flera produkter. Samt att maxantalet på max fyra av varje produkt väcker en del frågor och missnöje. Så beslutar vi att tighta till det ytterligare och går ner till max en per produkt.
Från och med nu, resten av dagen, och vid eventuella framtida Bonanzor så gäller maxantalet: en per produkt, kund och hushåll -om inget annat anges.
Du kan med andra ord köpa en av varje produkt på Bonanzan men max en/ett styck.

//Erik

Om det går belägga vilka ÅF borde de hängas ut här, tror inte någon på Swec vill finansiera någon som förstör för medlemmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Som sagt, vi vill vara generösa och ge SweCare möjlighet att fylla på sin NAS med likadana diskar, ge en klocka till sig själv och sin partner eller kanske en airfryer till mamma som fyller år.

UPPDATERING AV MAXANTAL
Då vi tyvärr ser tydliga tecken på att våra erbjudanden missbrukas av andra återförsäljare som köper på sig större antal av flera produkter. Samt att maxantalet på max fyra av varje produkt väcker en del frågor och missnöje. Så beslutar vi att tighta till det ytterligare och går ner till max en per produkt.
Från och med nu, resten av dagen, och vid eventuella framtida Bonanzor så gäller maxantalet: en per produkt, kund och hushåll -om inget annat anges.
Du kan med andra ord köpa en av varje produkt på Bonanzan men max en/ett styck.

//Erik

Hur vet ni att andra återförsäljare köper upp produkterna? Går det inte att begränsa till privatkunder och inte företag?
Vad vinner ens andra återförsäljare på att köpa era produkter? De lär ju gå miste om alla former av reklamationer och liknande till tillverkaren. Känns bara så märkligt i mina öron att det skulle löna sig för en återförsäljare att köpa av en annan men det kanske är så det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Nej, vi kan sätta begränsningar på produkt-nivå.
//Erik

Då kanske det vore bättre med att individuellt låsa produkterna enligt mig. Iaf då det handlar om ganska få produkter. Tex 1 klocka. 1 airfryer. 1 GPU, 2 ramkit, 2 HDD, 4 refurbed corsairprodukter (antar att de är sponsor denna gång). Osv. Då blir det för jobbigt för ÅF / de som vill sälja vidare samt rimligare för köparna.

Jag funderade faktiskt på att köpa två klockor, en till mig och en till en vän. Men sen insåg jag att det kändes dumt och att 1 räcker så andra också får köpa.

Oavsett, tack för bonanzorna, bra och rolig grej.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.