Asus fortsätter med maxad Zenfone för enhandsanvändare

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag kör Zenfone 9 och är toknöjd! Snabb och rapp utan att vara gigantisk!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Liten och liten, minns när jag hade en Nokia 8210. Den var liten!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit bättre att skippa dessa 3 olika modeller när det ändå bara skiljer 1500:- i pris mellan dem. Vore det inte vettigare då att bara tillverka en telefon med de bästa specsen? Sedan gillar jag inte när man "bara" kan välja mellan svart och grön på den bästa modellen och man tvingas tumma på prestandan för man vill ha en röd eller blå mobil istället.

Förövrigt har jag hållt mig till Sony Ericsson och Sony hela mitt liv ^^, De hade ju tagit bort 3.5mm på en modell jag hade förr, va rättjobbigt att alltid ha med en usbc till 3.5 hela tiden. Nu på min Xperia 1 III har jag 3.5 igen

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Hade en Zenfone 6 förut. Då var Asus säljargument att telefonen var lite större men istället hade bättre batteritid. Lite kul att de gjort en helomvändning.

Tycker dock det är lite skönt att min nuvarande Pixel 7a inte är så gigantisk. Jeansen slits ju t.o.m. ut när en gigantisk telefon ligger och skaver hela tiden. I början kändes skärmen lite liten men man vänjer sig väldigt snabbt.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Nu när 10an är ute kan man spana in 9an, den lär ju bli ännu mer prisvärt då den redan är rätt mkt lur för pengarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Spelar ingen roll. iPhone äger marknaden ändå
Med bästa en hands funktionen att sänka allt såpass att man når allt ändå med appar och allt i webbläsaren.

Tar inte emot en iphone om den så är gratis. Men alla har rätt att välja vad de gillar. Zenphone lär vara billigare än en iphone.

Permalänk
Medlem

Hur var det nu, skulle vi inte avsky Asus numera (även om jag glömt varför)?

Permalänk
Medlem

Kan bli ett köp. Använder för tillfället en ASUS Zenfone 3 som jag har varit väldigt nöjd med, men känner att det kanske är dags att uppgradera till något nytt snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashley98:

Köpte Zenfone 8 för bara ett år sedan
Det bästa med den är att den fortfarande behåller hörlursuttaget, och det gör även den nya Zenfone 10.
Ljudet är riktigt bra, *Dirac* svenskt ljudföretag

Det enda felet är att batteriet inte är så bra, att använda flaggskeppskretsuppsättningen tar en vägtull på det.

Tillgängligheten i England var mycket dålig kunde inte beställa den förrän jag började bo i Sverige. som jag köpte på Elgiganten.

Batteriet verkar riktigt bra i denna
https://www.phonearena.com/reviews/asus-zenfone-10-review_id5...

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Skaffade en stor bulkig Pixel 7 Pro nyligen. Nästan lite synd för den där ser nice ut. Sånt måste ju uppmuntras också.

Permalänk
Medlem

Blev en förhandsbokning. Min OnePlus 6 är väldigt trött vid det här laget och jag vill inte ha något större.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

"Vilken storlek tycker du är den bästa för en telefon? Dela med dig i kommentarstråden!"
Tycker att iPhone 5/SE var perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

"Vilken storlek tycker du är den bästa för en telefon? Dela med dig i kommentarstråden!"
Tycker att iPhone 5/SE var perfekt.

Håller med. Använde min iPhone SE (1 gen) tills batteriet var helt väck.

Därefter blev det nuvarande iPhone 13 mini, som jag tycker är väl så stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

"Vilken storlek tycker du är den bästa för en telefon? Dela med dig i kommentarstråden!"
Tycker att iPhone 5/SE var perfekt.

Xperia XZ2 / Galaxy s3