Afox släpper kompakt Geforce RTX 4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Läste Asus av ren vana, aldrig hört talas om dom faktiskt.

De borde döpt sig till Afuchs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

De borde döpt sig till Afuchs.

Oh snap 👌

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Känns ju som att TDP’n kommer sätta käppar i hjulet för denna produkt som lär (?) thermal-throttla ?!

Eller tänker jag fel ?

Det behöver inte throtla om kylaren är korrekt byggd, iom att den varma luften försvinner ut från chassiet, har haft många kort genom åren med blower och inget av dem har throtlat mer än en med "vanlig* kylning inte varit märkbart mer högljud heller, men beror lite på om man måste ha datorn precis bredvid skärmen och bakdelen vänd mot sig vilket jag själv aldrig haft, har dock haft alla datorer på skrivbordet men vända så jag har fronten mot mig.
Den största fördelen är ju att med ett 2-slotkort med blower så har man faktiskt någon nytta av resten av expansionsplstserna. Ett kort som tar 3-4 platser och har fläktar längst med hela kortet gör att de kvarvarande platserna blir relativt oanvändbara

Permalänk
Medlem

Spørsmålet er om det er verdt å kjøpe dette og undervolte det for å få plass i et sff bygge. Og hva man får for prestanda.

ASUS har jo sluppet sine «proart» kort som også er 2 eller om det var 2,5 slots kort. Men da med vanlig kjøling. Men så er det asus da… kanskje de har fikset sin QC. 🤔

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Den största fördelen är ju att med ett 2-slotkort med blower så har man faktiskt någon nytta av resten av expansionsplstserna. Ett kort som tar 3-4 platser och har fläktar längst med hela kortet gör att de kvarvarande platserna blir relativt oanvändbara

Vilka expansionskort har du då?

Jag har ett PCIe-ljudkort längst ner, de flesta har inte ens det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Vilka expansionskort har du då?

Jag har ett PCIe-ljudkort längst ner, de flesta har inte ens det.

Ett 10gb nätverkskort, ett elgato capture card, en icybox förutom grafikkortet då. Undviker så långt det går usb-enheter för saker som ska vara inkopplade permanent, har dock ett usb ljudkort för att få balancerat ut till monitorerna och kunna koppla in xlr-mikrofoner. Är ju inte helt ovanligt att folk har tex capturecard.

Permalänk
Medlem

Är övertygad att det går att få ett sådant tyst och svalt med en underklockning och undervoltning och ändå behålla en stor del av prestandan. Hade gärna tagit ett till min Ghost om någon gav det till mig.

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1